Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Your news is great indeed! You have saved us all! I would smile, but I'm afraid my face might collapse!"
- Alkor the Alchemist

Forfatter Emne: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?  (Læst 18395 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bach

  • Indlæg: 31
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #30 Dato: April 23, 2012, 08:41:39 am »
0

Højreklikker.  ;D
[/quote]

Det var det jeg sagde, lame Question:) Men tak!

Offline scarface

  • Indlæg: 172
  • Køn: Mand
  • TheLobster#2951
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #31 Dato: April 23, 2012, 09:34:34 am »
0
Jeg synes bestemt ikke første indtryk har været skuffende tværtimod :).

Jeg er sikker på man bare skal vænne sig til den nye måde med skills og statpoints, og som det også er sagt mange gange her og på de officelle forums, er der i D3, faktisk mange flere mullige specs/skill kombinationer end i D2, hvor alle alligevel brugte de samme 2/3 specs samt satte stats points stort set ens.

Offline keldiver

  • Indlæg: 31
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #32 Dato: April 23, 2012, 10:45:42 am »
0
jeg er også godt tilfreds med at prøve det nye Diablo 3 spil, da  Blizzard  åbnede deres server for alle denne  weekend via der stress test, før den snarlige release. Ja abilities / stats som  vitality , strength er nok lige meget nu, men vill nu gerne have set en  længere demo, men ok,  kan godt  lide at  quests følger hele party, og kun en lille smule skuffet over, at når vi skal til  at salvage ting, skal til byen fordi man er der allerede at følge op på en quest.

Offline Rosenskjold

  • Indlæg: 165
  • Køn: Mand
  • Rosenskjold#2186 - Er altid klar på game
  • Respect: +2
    • Vis profil
    • Team Rosenskjold
  • Battletag:
    Rosenskjold#2186
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #33 Dato: April 23, 2012, 12:42:53 pm »
0
Er langt fra blevet skuffet. Syntes det har fanget essensen af Diablo, samtidig med at det er nyskabende. Forskellen mellem Diablo 1 og 2 er jo også meget markant.

Er helt overbevist om at det kun kan blive episk med Diablo 3 :-)
"Pligttroskaben bærer lønnen i sig selv, men den er beskeden.
Hæderlighed er smuk, men mager.
Retfærdigheden stolt, men enøjet.
Kærligheden er sød, men kostbar.
Venskab og kammeratskab, det er godt at tænke på når man bliver gammel.
Men det eneste der betaler sig, det er forbrydelse!"

Offline JokingJay

  • Indlæg: 5
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #34 Dato: April 23, 2012, 02:13:47 pm »
0
Jeg som alle andre syns at der både gode og dårlige ting ved det nye :).. 
det mest negative ved det nye system er at skills pludselig overruler alm attack!

der er jo ingen "attack" tilbage, er skills det hele.

hvilket resultere i at dit våben nu blot er en "charm" der bestemmer damage og speed på din skill??..  WTF?

dvs at demon hunter kan ikke angribe når der et et MELEE våben i hænderne.... wizard kan slet ikke melee fordi alle primary er spells

monken laver samme attack med hænderne... men det er våbnet der bestemmer alligevel...

DETTE syns jeg er lidt "plat"..... så brug dog lige 1 uge på at lave nogle forskellige attack animationer alt efter hvad våben der er valgt.......



alm attack er væk :(..... og nu bare en skide skill animation der er ens lige meget hvad våben man har på.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #35 Dato: April 23, 2012, 04:03:50 pm »
0
Jeg synes bestemt ikke første indtryk har været skuffende tværtimod :).

Jeg er sikker på man bare skal vænne sig til den nye måde med skills og statpoints, og som det også er sagt mange gange her og på de officelle forums, er der i D3, faktisk mange flere mullige specs/skill kombinationer end i D2, hvor alle alligevel brugte de samme 2/3 specs samt satte stats points stort set ens.

Aha.. Så når spillet sætter points for dig efter samme model så bliver det helt anderledes? Altså den holder jo ikke.. Du tænker sikkert på det med at man kan ændre sine attributes via de gems som man kan socket i sit udstyr, men det kontra at give point er ikke den store forskel - hvis de viser sig igen at være mere lukrativt blot at fylde op i sin main stat eller Vitality så ender du med præcis samme opbygning i D2.. Problemet i D2 var ikke at du selv kunne sætte dem, men at du ikke fik nok ud af alle 4 attributer..

DETTE syns jeg er lidt "plat"..... så brug dog lige 1 uge på at lave nogle forskellige attack animationer alt efter hvad våben der er valgt.......

alm attack er væk :(..... og nu bare en skide skill animation der er ens lige meget hvad våben man har på.

Den hest skal altså lige aflives
Wizard standard attack


Men: Munk ja vil altid bruge hænderne undtaget at nogle skills har en staff animation.. Demon Hunter kan ikke bruge alle skills hvis ikke der er en bue equipped.. Og hvis du med wizard har et melee våben og bruger et ranged skill uden nok Arcane Power, så vil du gå i melee range for at lave standard attack..

Åh ja, og det blev fjernet fra paletten af (actions) fordi at man så det som unødvendigt, det kan bl.a. ses på at wizards passive skill til standard attack forsvandt.. Hvem vil bruge et standard angreb hvis du har en skill til rådighed som giver større skade? hvor længe rendte man også lige rundt med standard attack i D2? Kun ganske få builds og kamparter som faktisk brugte den.. Men i D3 vil du ikke kunne ende i en situation hvor du kan har den, medmindre du ikke equipper nogen attack skills what so ever..
« Senest Redigeret: April 23, 2012, 08:58:51 pm af Pecenetra »

Offline scarface

  • Indlæg: 172
  • Køn: Mand
  • TheLobster#2951
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #36 Dato: April 23, 2012, 04:31:52 pm »
0
Jeg synes bestemt ikke første indtryk har været skuffende tværtimod :).

Jeg er sikker på man bare skal vænne sig til den nye måde med skills og statpoints, og som det også er sagt mange gange her og på de officelle forums, er der i D3, faktisk mange flere mullige specs/skill kombinationer end i D2, hvor alle alligevel brugte de samme 2/3 specs samt satte stats points stort set ens.
Aha.. Så når spillet sætter points for dig efter samme model så bliver det helt anderledes? Altså den holder jo ikke.. Du tænker sikkert på det med at man kan ændre sine attributes via de gems som man kan socket i sit udstyr, men det kontra at give point er ikke den store forskel - hvis de viser sig igen at være mere lukrativt blot at fylde op i sin main stat eller Vitality så ender du med præcis samme opbygning i D2.. Problemet i D2 var ikke at du selv kunne sætte dem, men at du ikke fik nok ud af alle 4 attributer..


Det jeg mener er, angående statspoints, i D2 kunne man selv sætte dem, men det blev alligevel gjort ens for stort alle, dvs vil sige at det jo faktisk bare var en illusion du selv kunne sætte dem, men det er selvfølgelig bare min mening.

Angående Talents/Skills Så ja, dem kunne man selv sætte i D2, men alligevel løb alle rundt med de samme 2-3 specs indenfor hver klasse. I D3, får man skills efter level automatisk, til gengæld er det et utalligt  antal kombinations muligheder, for at vælge hvilke kombination man vil bruge alt efter hvem man spiller med og hvilke encounters man vil løbe, dette er ikke bare mine ord, men også det designere bag blizzard selv har udtalt(kan ikke huske om det var Bashiok) :)

Offline JokingJay

  • Indlæg: 5
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #37 Dato: April 23, 2012, 04:44:22 pm »
0
DETTE syns jeg er lidt "plat"..... så brug dog lige 1 uge på at lave nogle forskellige attack animationer alt efter hvad våben der er valgt.......

alm attack er væk :(..... og nu bare en skide skill animation der er ens lige meget hvad våben man har på.
Den hest skal altså lige aflives, video kommer senere (16% uploadet)

Men: Munk ja vil altid bruge hænderne undtaget at nogle skills har en staff animation.. Demon Hunter kan ikke bruge alle skills hvis ikke der er en bue equipped.. Og hvis du med wizard har et melee våben og bruger et ranged skill uden nok Arcane Power, så vil du gå i melee range for at lave standard attack..

Åh ja, og det blev fjernet fra paletten af (actions) fordi at man så det som unødvendigt, det kan bl.a. ses på at wizards passive skill til standard attack forsvandt.. Hvem vil bruge et standard angreb hvis du har en skill til rådighed som giver større skade? hvor længe rendte man også lige rundt med standard attack i D2? Kun ganske få builds og kamparter som faktisk brugte den.. Men i D3 vil du ikke kunne ende i en situation hvor du kan har den, medmindre du ikke equipper nogen attack skills what so ever..
[/quote]




Ja vi er enige om at netop i D3 er alm attack nu ligegyldig, fordi det er underpowered når skill er blevet std....

men der var nogle sjove builds i D2.. som melee sorc... eller jav/pike amazon.. som gør det lidt umuligt... synes det er lidt nitten at demon hunter er så 100% ranged.... og wizard er 100% spell....

og at våben kun har en synlig forskel når man er barbar.. og selv her er det minimaler......... normalt gjorde det stor forskel om du havde en PIKE eller en dagger equiped.... men i D3 virker det lidt ligegyldigt??..... jeg har løbet igennem med alle charc... og det eneste jeg så på var DPS.. og sat det på.. speed.. damage og hvad type våben var fuldstændig ligegyldigt... for han laver samme skill attack lige meget hvad jeg vælger......

der savner jeg en barbar hvor der var stor forskel på pike og dagger... f.eks

godt være det kun er mig.. men en del af et spil af denne type er hvordan din mand ser ud.. osv :)

Offline mads-wm3

  • D3X Crew News
  • Indlæg: 8306
  • Køn: Mand
  • Respect: +37
    • Vis profil
  • Battletag:
    wishmaster3#2664
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #38 Dato: April 23, 2012, 04:49:36 pm »
0
du kan godt angribe normalt ;) så du kan godt lave en melee wizard eller lignende, men det vil nok bare ikke være specielt effektivt ;)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #39 Dato: April 23, 2012, 04:51:24 pm »
0
Jeg synes bestemt ikke første indtryk har været skuffende tværtimod :).

Jeg er sikker på man bare skal vænne sig til den nye måde med skills og statpoints, og som det også er sagt mange gange her og på de officelle forums, er der i D3, faktisk mange flere mullige specs/skill kombinationer end i D2, hvor alle alligevel brugte de samme 2/3 specs samt satte stats points stort set ens.
Aha.. Så når spillet sætter points for dig efter samme model så bliver det helt anderledes? Altså den holder jo ikke.. Du tænker sikkert på det med at man kan ændre sine attributes via de gems som man kan socket i sit udstyr, men det kontra at give point er ikke den store forskel - hvis de viser sig igen at være mere lukrativt blot at fylde op i sin main stat eller Vitality så ender du med præcis samme opbygning i D2.. Problemet i D2 var ikke at du selv kunne sætte dem, men at du ikke fik nok ud af alle 4 attributer..


Det jeg mener er, angående statspoints, i D2 kunne man selv sætte dem, men det blev alligevel gjort ens for stort alle, dvs vil sige at det jo faktisk bare var en illusion du selv kunne sætte dem, men det er selvfølgelig bare min mening.

Angående Talents/Skills Så ja, dem kunne man selv sætte i D2, men alligevel løb alle rundt med de samme 2-3 specs indenfor hver klasse. I D3, får man skills efter level automatisk, til gengæld er det et utalligt  antal kombinations muligheder, for at vælge hvilke kombination man vil bruge alt efter hvem man spiller med og hvilke encounters man vil løbe, dette er ikke bare mine ord, men også det designere bag blizzard selv har udtalt(kan ikke huske om det var Bashiok) :)
Joh, men mange nye spillere placerede stat points anderledes fordi de ikke havde "fået at vide" det ikke var optimalt.. Der var jo ikke nogen som tvang dig til at sætte dem som guiden sagde.. Tag bow-ama (fordi hun har høj afkast på dex points), der kunne du sagtens nøjes med 100 vitality, og så tage 400 dex, eller du kunne gå "no vit" og lave glass cannon, eller en anden balance.. det var bare normen fordi at alle andre builds dikterede: resten i vit, at man også gjorde det på bowa.. Det var dog fuldstænding frit hvad du gjorde..
"Viden kan ødelægge enhver illusion" ;)

Det er jo netop også fordi at D3 er bygget op over sammenspillet af karakters, at det skal kunne fungerer mere sammen og man kan tweake sine kræfter.. I D2 var du jo ikke særlig afhængig af tanks, de var bare rare fordi det lettede lidt.. Jeg mener det var Jay Wilson der sagde det dog ;) deres beregninger for skill-sammensætninger tager dog ikke højde for at visse kombinationer ikke fungerer, men lad det bare ligge der..

Jeg er helt enig i at det fungerer godt, selvom det virker en tand rodet..

Ja vi er enige om at netop i D3 er alm attack nu ligegyldig, fordi det er underpowered når skill er blevet std....

men der var nogle sjove builds i D2.. som melee sorc... eller jav/pike amazon.. som gør det lidt umuligt... synes det er lidt nitten at demon hunter er så 100% ranged.... og wizard er 100% spell....

og at våben kun har en synlig forskel når man er barbar.. og selv her er det minimaler......... normalt gjorde det stor forskel om du havde en PIKE eller en dagger equiped.... men i D3 virker det lidt ligegyldigt??..... jeg har løbet igennem med alle charc... og det eneste jeg så på var DPS.. og sat det på.. speed.. damage og hvad type våben var fuldstændig ligegyldigt... for han laver samme skill attack lige meget hvad jeg vælger......

der savner jeg en barbar hvor der var stor forskel på pike og dagger... f.eks

godt være det kun er mig.. men en del af et spil af denne type er hvordan din mand ser ud.. osv :)
Der er faktisk rig mulighed for at lave en melee wizard i D3, bedre end i D2 fordi du her i lettere kan vælge at koncentrere dig om melee gear og stats, og mange skills har en melee version hvor du skal tæt på for at være optimal.. Det bliver bare ikke til meget våben bashing..

Men det er netop også fordi at barbaren skal forestille mesteren af våben at han kan slå med dem alle (selvom mange af hans attacks nu også bliver ens), hvorimod de andre classes bruger deres evner anderledes.. DH's historie melder jo også at "hun" foretrækker kampen på afstand og det er jo det som hendes skills ligesom bakker op om, wizard er koncentreret om magi og bruger det både på nær og fjern, witch doctor også en af dem som helst ikke selv går i kampen med lader andre om det.. Så på den måde repræsentere de bedre deres historie og hvad de står for, uden at begrænse dig - som de gjorde i de tidligere patches..

Men ja man kan godt savne de skills som var tilknyttet et bestemt våben eller form..
« Senest Redigeret: April 23, 2012, 05:03:28 pm af Pecenetra »

Offline lbm_

  • Indlæg: 240
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    LaBliMo#2143
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #40 Dato: April 23, 2012, 07:45:12 pm »
0
Kom igennem beta'en idag, og må sige at skuffelsen har lagt sig lidt. Umiddelbart i det korte stykke tid jeg har spillet, virke gameplayet godt skruet sammen. Det er fedt med crafting, og at man faktisk kan bruge sit guld til noget fornuftigt!
Også cool at man kan give sin merc/ac/follower forskellige skills.

Men kan det passe man ikke kan heale ham? Har prøvet med shift+q, synes ikke rigtig der sker noget.

Ang. checkpoints så synes jeg måske det er lidt en skam, da det endnu engang bare gør spillet nemmere. D2 krævede et WP eller at man "sikrede sig" med en TP, så man hurtigt kunne komme tilbage. Dette behøver man ikke rigtig bekymre sig om, da men bare genopliver ved last checkpoint. Selvfølgelig var det P... irriterende i D2 hvis man døde og skulle HELE vejen igennem igen, men det var også en del af spillet.

Offline Naturewalker

  • Indlæg: 70
  • Køn: Mand
  • WOLOLOOO
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Naturewalker#2983
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #41 Dato: April 23, 2012, 08:24:05 pm »
0
Forstår vitterligt ikke hvorfor folk brokker sig over det skill system... Characters bliver jo netop IKKE ens. I D2 fx, der var der kun 1-3 viable builds per class, som ALLE gik efter, i D3 er ALLE builds stortset viable, og kun alt det randomization af affixes der afgør hvad der skal vælges af skills. Og ligesådan er det også super blæret at man netop kan skifte skills som man har lyst til, i stedet for at man skal bruge en milliard år på at gennemskue builds, og gå efter det (som alle andre iøvrigt også går efter), og så hvis man lige glemmer at smide et par skills rigtigt så er det forfra.. bevares man kan respec i D2 i know, men hold kæft et arbejde der ligger i det, foruden de 3 gratis respec man får igennem spillet.

Synes det er rart at spillet er lavet så let tilgængeligt, og derved appelerer det også til et langt større publikum.. Jeg siger thumps up for det i hvertfald, og glæder mig som et lille barn til d. 15 :)

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #42 Dato: April 24, 2012, 07:16:48 am »
0
Jeg forstår heller ikke det brok og "skuffelse" folk har overfor Diablo 3. Hvis bare I ville indse, at Diablo 3 er IKKE Diablo 2 i nye klæder. Det er et nyt spil og derfor har det nye måder at gøre tingene på.

Jeg er personligt glad for de tiltag der er kommet (måske med undtagelse af skill runer - dem så jeg stadig gerne som et drop). Jeg er ikke interesseret i at spille Diablo 2 i 1920x1080. Jeg har ikke ventet 10 år på en gentagelse af det spil jeg altid har elsket. Jeg tror på Diablo 3 og den måde det er skruet sammen.
Alting virker flydende og naturligt og jeg stopper ikke konstant op, for at gå på nettet og læse om et runeword, en recipe til crafting eller åbne et excel ark for at regne min max skade ud. Alt foregår inde i spillet nu. Stor thumbs up!

Indse nu at Diablo 3 er et nyt spil og har nye systemer, som vi nok skal komme til at elske.

Offline Krasso

  • Indlæg: 495
  • Køn: Mand
  • Main: Witch Doctor
  • Respect: 0
    • Vis profil
    • Twitch.tv/Krasso
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #43 Dato: April 24, 2012, 09:56:04 am »
0
Tag: Krasso#2261
Stream: Twitch.tv/Krasso
Twitter: @Krasso
IRC: #diablo3x.dk @ QuakeNet og #diablo @ EsperNet

Offline Devilrance

  • Indlæg: 438
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
« Svar #44 Dato: April 24, 2012, 02:04:24 pm »
0
Jeg forstår heller ikke det brok og "skuffelse" folk har overfor Diablo 3. Hvis bare I ville indse, at Diablo 3 er IKKE Diablo 2 i nye klæder. Det er et nyt spil og derfor har det nye måder at gøre tingene på.

Jeg er personligt glad for de tiltag der er kommet (måske med undtagelse af skill runer - dem så jeg stadig gerne som et drop). Jeg er ikke interesseret i at spille Diablo 2 i 1920x1080. Jeg har ikke ventet 10 år på en gentagelse af det spil jeg altid har elsket. Jeg tror på Diablo 3 og den måde det er skruet sammen.
Alting virker flydende og naturligt og jeg stopper ikke konstant op, for at gå på nettet og læse om et runeword, en recipe til crafting eller åbne et excel ark for at regne min max skade ud. Alt foregår inde i spillet nu. Stor thumbs up!

Indse nu at Diablo 3 er et nyt spil og har nye systemer, som vi nok skal komme til at elske.

Fuldstændig enig. Desværre hæfter folk sig for meget på at det skal ligne de tidligere spil. Men det må være deres problem :)

BattleTag: Devilrance #1638

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 616
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm
  • DonBonzini: Jeps, kan downloades nu
    September 22, 2021, 09:33:16 pm