Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"DILLERE PÅ ET TRÆ ! ! !"
- Shorty
http://oldforum.diablo3x.dk/index.php?topic=10216.0

Forfatter Emne: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills  (Læst 5354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills

Reaper of Souls (RoS) - den første udvidelse til Diablo 3 er officiel og udkommer i 2014. Annonceringen fandt sted til Gamescom i Köln, og det var en stor mængde oplysninger, der blev præsenteret på én gang, og som vi nu gradvist vil forsøge at samle op på. Det gør vi over en række artikler den næste uges tid, hvor vi sætter fokus på henholdsvis den nye historie i RoS, den nye character The Crusader, Loot 2.0, det nye level-system, den nye act 5, de nye monstre mm.

Første artikel kan læses her: http://diablo3x.dk/index.php?topic=13349.0
Anden artikel kan ses her: http://diablo3x.dk/index.php?topic=13376.0



THE CRUSADER, PARAGON 2.0 & SKILLS
I den forgangne uges tid har jeg i to artikler forsøgt at samle op på de store overskrifter fra Gamescom i Köln, hvor Blizzard som bekendt løftede sløret for Diablo 3: Reaper of Souls. Jeg har forsøgt at favne det meste lige fra et historiemæssigt aspekt, tanker om items og over den nye hovedfjende Malthael, og til blandt andet de nye game modes og nye monstre (selvom jeg uden tvivl har overset en masse detaljer.)

Jeg har ikke været afholdende fra at påpege nogle klare relationer mellem Reaper of Souls og Diablo 2 og Lord of Destruction; mere specifikt, hvordan udviklerne med Reaper of Souls søger tilbage til rødderne, til mange af de aspekter og mekanismer, der virkelig gjorde Diablo 2 og Diablo 2: Lord of Destruction til memorable titler, og forsøger at implementere dem i dette tredje spil i rækken. Dette angår både den mørke og dystre stemning, som vi bliver mødt af i Act 5’s gotiske verden, og de nye takter, udviklerne har præsenteret os for angående itemization. Der var en helt bestemt ’atmosfære’ over D2/D2:LoD, der opstod i et flot samspil mellem gameplay, historie og lokaliteter, og efter min bedste overbevisning bliver Reaper of Souls et kæmpe bombardement af nye muligheder, der i mange tilfælde vil minde os om, hvad der virkelig gjorde det andet spil i rækken til den klassiker, det er i dag. Jeg tror blot, at Diablo 3 har potentialet til at blive endnu bedre, hvis Blizzard med denne første udvidelsespakke rammer plet, så det vil give genlyd i hele spilverdenen og især i den store fanbase, som Diablo-spillene har skabt. Jeg ser på nuværende tidspunkt Diablo 3 som et rigtig flot spil med gode mekanismer på kryds og tværs, men det er som om, at der mangler det helt bestemte krydderi, der får det hele til at gå op i en højere enhed, og giver os spillere den næsten helt ustyrlige lyst til at vende tilbage til spillet dag efter dag, år efter år. Jeg savner det, og jeg håber, Blizzard styrer dette projekt sikkert i havn. Og husk på at der givetvis vil komme i hvert fald endnu en expansion pack efter Reaper of Souls, så måske dette kun bliver det første skridt mod noget stort.

Ikke desto mindre vil jeg runde vores D3X Reaper of Souls preview-serie af med et kig på den nye spilbare character, The Crusader, og derudover det nye Paragon-system, og hvad det kommer til at betyde for os spillere både nu, og når systemet implementeres. Dertil kigger vi kort på The Crusaders skills, og hvad de eksisterende characters kan forvente i forbindelse med, at level cap bliver forhøjet til level 70.

Jeg vil kort indskyde, at jeg indtil nu i artiklerne ikke har skelnet mellem RoS og den omtalte pre-expansion patch. Denne patch skulle rumme mange af de ændringer, der blev præsenteret i forbindelse med RoS; eksempelvis det nye paragon-system, loot 2.0, Loot Runs, og Nephalem Trials. Når vi ved mere om patchen, skriver vi det selvfølgelig her på Diablo3x.dk

THE CRUSADER

“Charge forth as The Crusader. Impenetrable armor, gleaming weapons, and heavy, heavy damage–wield the power of the Crusader, unbreakable new hero of the mortal realms.”

The Crusader

The Crusader er på mange måder den spilbare manifestation af de overordnede tanker om at finde tilbage til rødderne, som jeg nævnte ovenfor. Ikke alene minder The Crusader os om den klassiske warrior fra det første spil, men har en direkte forbindelse til ’the knight in shining armor’-klassen i Diablo 2, The Paladin – om end the Crusader er noget mere rå i udseendet. Det virker som en klassisk Diablo-karakter på mange måder, og ikke nok med det; The Crusader har rødder i Westmarch, hvor historien og act 5 finder sted i Reaper of Souls, og er i den forstand opstået i den mere gotiske verden af Sanctuary.

“A Paladin – but a much more aggressive one.”
- Christian Lichtner
http://bit.ly/18e0nJx

Og som citatet ovenfor antyder, bliver The Crusader givetvis en langt mere action-orienteret udgave af The Paladin. Skal vi prøve at forstå baggrunden for denne udmelding i relation til et lore-/historie-aspekt, er det en central pointe, at The Crusaders er en form for specielt udvalgte elite-paladiner, der i tidligere tider brød ud som en form for sekt i forhold til paladinerne til udførsel specielt krævende missioner, mens paladinerne hovedsageligt var en del af ’korstoget’ i Zakarum-troens tjeneste. Som billedet ovenfor og nedenfor viser, er der lidt mere badass over The Crusader, men grundtanken er intakt om den hellige kriger, der bruger skjold.

Paladinen fra Diablo 2 – en af de mest populære klasser. Hvem husker ikke Smiter-buildet eller Hammerdin-buildet?

”The crusaders and the paladins originate from the same order, but while the paladins traveled west, to spread the Zakarum faith, the crusaders are an elite detachment, an elite order within the paladins. They were chosen because they had the strongest capacity to embody the power of the paladin and they splintered off and became their own sect. And what is really cool from a lore perspective is that there is only a fixed number of crusaders. Every crusader takes on an apprentice and when one crusader dies the apprentice takes on the role, the shield, and the name of their master.”

For igen at vende tilbage til aspektet med, hvordan Reaper of Souls synes at søge tilbage til rødderne, er nedenstående citat fra Christian Lichtner meget sigende. Det er netop et spørgsmål om at opnå en bestemt ’feeling’ med den character, vi spiller, og det univers, vi spiller denne character i.

”As we were developing the game, thinking of the expansion, we sort of really realized that we were missing one thing that all of us love very much, which is a very heavy tank armored class. Diablo to us is always this very dark gothic sot of fantasy. We were missing really the Crusader or knight that would function in that universe. So we came up with the Crusader class. Not a knight in shining armor but a knight in battle scared armor. We gave him a shield which is offensive and defensive. We also have the flails which is a little new addition for us as well. We didn’t want to go with a sword or something that was a little more standard. We wanted to give him a twist and we would say; you know what? This is a very brutal kind of weapon that you would see in a Diablo-ish universe. […] For me that sort of fulfills the fantasy. You know – a heavy armor guy”


I interviewet, som ovenstående citat stammer fra, bliver det yderligere forklaret, hvordan The Crusader baserer sig på taktisk snilde kombineret med rig mulighed for at nedkæmpe sine fjender i close-up-combat, mens han beskytter sig bag sit skjold, svinger sin flail, kombineret med hellige egenskaber såsom Fist of the Heavens (som vi kender fra Diablo 2) – i dette tilfælde et ranged attack skill. Og det at man med The Crusader i øvrigt kommer til at kunne mikse melee, ranged og short-ranged attacks, ser udviklerne som det helt særlige kendetegn for denne character class. Personligt ser jeg dog close-up-combat bag et skjold som det helt særlige ved The Crusader. Endelig – ENDELIG - får vi en god grund til at samle skjolde op i vores evindelige loot-jagt, for der er endelig en character class, der vil kunne bruge det. Der er ingen tvivl om, at Loot 2.0-aspektet væver sig ind her, da det også bliver udviklet i tæt forbindelse med, at alle items og item-types i princippet skal være brugbare. Derudover; The Crusader bruger strength som main stat, således at der nu er to classes om hver type main stat. Det manglede da også bare – The Barbarian var ved at blive træt af at være den eneste til at basere sig på rå styrke. Og The Crusaders ressource vil blive kaldt ’Wrath’, selvom det er noget, jeg umiddelbart godt kunne forestille mig ville ændre sig inden udgivelsen.

Wrath-ressource – minder umiddelbart en del om The Monk’s Spirit-ressource?

Nå ja; og som det jo er i Diablo 3 skal vi have både en male og en fe-male version af hver character class. Jeg er stadig ikke fan af konceptet, men fred være med det. Hun ser da i det mindste sød ud, men en kvindelig Crusader passer ikke umiddelbart ind i mit billede af den hellige men brutale ridder-class.

The Crusader - male og female

CRUSADER SKILLS
Som jeg kort har været inde på, er The Crusader beslægtet med The Paladin, og derfor kan vi også forvente, at nogle skills er set før i Diablo 2 - indtil videre ved vi, at Fist of the Heavens og Blessed Hammer vender tilbage. Vi har endnu ikke se noget på den officielle Reaper of Soul-side, men der er sluppet en del ud fra Gamescom både fra spillere, der har prøvet demoen i Köln, og fra udviklerne under de utallige interviews under spilmessen. Nedenfor ses en liste over de kendte skills, som jeg har lånt fra den fine fanside www.diablofans.com. Bemærk at samtlige skills er langt fra bekræftet, og at der uden tvivl kommer til at ske ændringer op til udgivelsen af Reaper of Souls.

Klik på spoiler-knappen herunder for at se skill-beskrivelserne.

(click to show/hide)

PARAGON 2.0 & NYT LEVEL CAP
Et af de helt store samtaleemner siden Gamescom-afsløringerne, har været Paragon 2.0 og det nye level cap på 70 (som henholdsvis indtræffer i patchen og i Reaper of Souls.)

Tager vi et kig på, hvilke designmæssige bevæggrunde der ligger bag overgangen fra det oprindelige Paragon-system til 2.0-versionen, er det tydeligt, at udviklerne har villet give os spillere mere frihed i forhold til at lave forskellige builds. For ud over at medføre, at der nu ikke er noget paragon level cap (jep, udviklerne påstår, at man kan gå i paragon level 1.000, hvis man har lyst), er der nu helt nye boller på suppen, da man i takt med Paragon leveling også vil opnå Paragon points. Men hvad er Paragon points? Det er intet mindre end en helt ny måde at fordele stat points, som vi kender det fra Diablo 2. Men lad os lige tænke lidt tilbage til 2011, hvor vi fik at vide, at vi ikke ville få mulighed for at fordele vores stat points i Diablo 3;

”The main reason we didn’t do stat-point-speccing was that as a customization system it was not a very good customization system.”
- Jay Wilson (forhenværende game director)
http://bit.ly/19Vldzs

Således sagde Jay Wilson i 2011, og vi har i hele Diablo 3’s levetid måttet nøjes med automatiske stat-upgrades per level. Udviklerne må have indset, at de tog fejl, da de traf denne beslutning, da et meget omfattende stat-fordelings-system nu er på vej. Og det var da også helt nye toner fra nuværende game director Josh Mosqueira, da han stod på scenen til præsentationen af Reaper of Souls i Köln;

“For the first time in D3, we’re gonna give you guys the feature you wanted from the beginning, which is a way to fully customize your character. So everytime you gain a Paragon Level, you’ll be able to spend a Paragon Point on any of your characters to either increase your core stats, your offensive stats, your defensive stats or your adventuring stats. This will allow you to tweak and tune your Barbarian, your Crusader, your Demon Hunter exactly how you want them to be”
– Josh Mosqueira (Game Director)
http://bit.ly/16Yzqup

Bemærk Paragon-afsnittet på billedet og knappen "Assign". Her får vi mulighed for at fordele vores Paragon Points.

Som sagt vil vi i takt med Paragon levels modtage Paragon points, der kan fordeles i stat-systemet, men det er ikke kun core stats som vitality, strength, intelligence og dexterity, vi kommer til at lege frit med; det bliver stort set muligt at skrue på samtlige aspekter ved vores characters. Som det ser ud nu, vil der være fire hovedkategorier, hvori vi kan bruge vores Paragon points, og dertilhørende underkategorier. Hver underkategori vil umiddelbart have et max på 50 points.

CORE
Vitality, Dexterity, Intelligence og Strength

ATTACK
Attack Speed, Critical Hit Chance, Critical Hit Damage og Cooldown Reduction

DEFENSE
Dodge Chance, Block Chance, Health %, All Resistance og Armor

UTILITY
Run Speed, Magic Find og Gold Pickup Radius


Og som bekendt vil hvert enkelt Paragon Point optjent af den enkelte character på den enkelte account betyde, at hver character på den pågældende account vil få tildelt et Paragon Point. Der bliver altså virkelig skruet op for det belønnende gameplay, og man vil ikke længere føle, at man kun optimerer den character, man spiller på, men altså alle characters på sin account. Dertil forlyder det, at det vil blive muligt at respecce sine Paragon Points;

“Current plan to allow players to re-spec their Paragon Points. Feature is still under development though, so it might change!”

Dette er en kæmpe forandring! Sammen med Loot 2.0 og de andre ændringer, der kommer til at se dagens lys i og op til Reaper of Souls, vil dette ændre måden, vi spiller Diablo 3 på – uden tvivl. Igen føler jeg mig fristet til at påpege den klare inspiration fra Diablo 2, som man i starten valgte at ignorere – men nu er det tilbage; det fulgt ud frie stat-system, som var en kæmpe del af Diablo 2. Denne gang ser det dog ud til, at det bliver meget mere omfangsrigt – og jeg tror, det bliver bedre end det i Diablo 2.

Men hvad med al den Paragon experience, vi spillere optjener inden Paragon 2.0 implementeres? Den vil såmænd blive konverteret til det nye system, således at der ikke vil være spildte timer i den forstand. Der er dog en del snak om, hvad eksempelvis Paragon level 100 svarer til i det nye system. Vi får med sikkerhed en masse info om dette samt en masse andet, når BlizzCon finder sted i november.

NYT LEVEL CAP PÅ 70 - HVAD BETYDER DET?
Det er ikke kun Paragon-systemet, der får en overhaling – main level-systemet får et nyt max cap på level 70, hvor det før var level 60. Umiddelbart kunne man forestille sig, at dette blot indføres for at matche de højere monster levels i Act 5, men det er i den grad også for at give endnu flere muligheder for den enkelte character class, da hver enkelt class vil få helt nye active og passive skills og skill runes per nyt level de opnår på deres oprindelige character. Dvs. at der bliver mulighed for helt nye builds blot ud fra nye skills – læg dertil de mange muligheder de nye legendary items vil give, og det ovenfor beskrevne Paragon 2.0-system. Jeg kan personligt slet ikke overskue de store konsekvenser det vil få for gameplayet, men jeg er ikke i tvivl om, at det bliver langt bedre end det, vi har nu i Diablo 3.

Jeg vil ikke komme yderligere ind på, hvad det nye max level cap betyder, da det er sparsomt, hvad vi har fået af informationer. Et af samtaleemnerne er dog i øjeblikket, hvad det nye level cap betyder for eksisterende characters med eksempelvis Paragon level 100; om der vil blive trukket Paragon experience fra og lagt til main levels, eller om man blot vil starte som level 60 og beholde sin paragon experience, for dernæst at skulle kæmpe sig frem til main level 70. Personligt tror jeg på det sidste, da jeg tror, at Blizzard vil have, at alle skal opleve det nye act 5 startende som level 60-character (medmindre man starter helt from scratch), mens man stille og roligt får adgang til de nye skills – det bliver en del af oplevelsen i samspil med ny historie og act og nye monstre og hovedfjende.

LØSE TANKER PÅ FALDEREBET: LADDER & PVP?
I forbindelse med ovenstående glemmer nogle måske at tænke ’jokeren’ ind i det store billede; ladder seasons. For udviklerne har op til flere gange givet udtryk for, at ladder seasons er noget, de kigger meget på. Ladder seasons er lig med ladder resets, og skulle Reaper of Souls sparkes i gang med et ladder reset, vil mange helt sikkert være ligeglade med deres eksisterende characters og starte på en frisk.

Rygterne går på, at ladder kan blive en del af enten pre-patch til Reaper of Souls eller selve udvidelsespakken. Senest har Lylirra skrevet følgende på Twitter;

“We don't have any details to share about a ladder system right now. :)”

Altså, ikke noget nyt ’lige nu’ – men måske til Blizzcon? I hvert fald vidner hendes tweet om, at der er noget i støbekedlen, hvad angår ladder. Personligt håber jeg på, at ladder kommer som en del af Reaper of Souls. Jeg vil gerne opleve spillets nye mekanismer fra starten på lige hånd med alle andre spillere, der skulle have lyst til at starte på en frisk ladder.

Og så til sidst; PvP? Skal det endelig være? Der er ikke sluppet nogen som helst detaljer ud angående dette til Gamescom. Men måske vi også her kan forvente noget til BlizzCon? Det ville være en helt ny dimension af spillet, hvor det i så fald ville åbne op for nye builds og jagt efter helt bestemte PvP-optimerede items. Jeg kan kun se det som en yderst tiltrængt tilføjelse, så vi ikke skal nøjes med det neddroslede PvP i form af 'Brawling'. Josh Mosqueira blev ganske vist stillet spørgsmål vedrørende PvP i Reaper of Souls, men svaret lød blot:

"Right now I have nothing to announce, but the minut we figure it out, the minute that we say 'yes this feels like it is an awesome PvP mode for Diablo' you guys, the community, will be the first to ones know.”

Igen synes jeg klart, at der indikeres, at vi muligvis kan forvente noget i nær fremtid, og igen er BlizzCon mit bedste gæt.


Det var alt for denne omgang artikelserie. Tak fordi, I læste med!
« Senest Redigeret: August 31, 2013, 09:09:05 pm af Camelo »

Offline Laban

  • Indlæg: 299
  • Køn: Mand
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    LabanDK#2346
0
Endnu engang, suveræn artikel! Tusinde tak for det store arbejde

Offline Zinqo

  • Indlæg: 7
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Zinqo#2534
0
Super velskrevet og let forståeligt.. Kanon artikel. Det lyder næsten for godt til at være sandt  ;)

Offline iCoke

  • Indlæg: 6397
  • Køn: Mand
  • You gotta enjoy the little things.
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    iCoke#2903
0
Awesome, dejligt at få den information man skal have i en så let læselig artikel. Awesome! :)

Kommer der flere efter Blizzcon hvis der er nyt der også?

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
0
Awesome, dejligt at få den information man skal have i en så let læselig artikel. Awesome! :)

Kommer der flere efter Blizzcon hvis der er nyt der også?

Jeg håber det. Kan ikke love det :) Selvom det er spændende, er det tidskrævende. Men forvent da selvfølgelig updates - måske bare ikke i så stort et omfang ;)

Offline quistgaard

  • Indlæg: 167
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Deathwiking#2373
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #5 Dato: September 01, 2013, 07:38:27 pm »
0
Crusader lyder ALT for nice !

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #6 Dato: September 01, 2013, 10:07:33 pm »
0
Crusader lyder ALT for nice !

Jeg er også ret glad for The Crusader. Jeg håber personligt på ladder, når RoS udkommer. Så skal han spilles op fra bunden :)

Offline quistgaard

  • Indlæg: 167
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Deathwiking#2373
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #7 Dato: September 02, 2013, 10:46:52 pm »
0
Spillede aldrig D2, så ladder, ved jeg ikke rigtig, hvad er? noget med det hele starter forfra (og kan man selv vælge dette??) og er det så HELT forfra vi snakker? gold, lvls, alle dine ting du har fundet undervejs osv?

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #8 Dato: September 03, 2013, 12:12:10 am »
0
Spillede aldrig D2, så ladder, ved jeg ikke rigtig, hvad er? noget med det hele starter forfra (og kan man selv vælge dette??) og er det så HELT forfra vi snakker? gold, lvls, alle dine ting du har fundet undervejs osv?

I D2 var der ladder og non-ladder. Non-ladder er, hvad man vil kategorisere den nuværende spille-mulighed som i D3. Der er ingen ladder eller noget.

Kommer der ladder i D3, vil der blive oprettet et seperat 'realm', som er helt nulstillet med -alt-, mens man stadig kan spille videre på non-ladder. Når en ladder season er overstået, flyttes alt til non-ladder. Sådan fungerede det i D2.

Offline Mehia

  • Indlæg: 21
  • Køn: Mand
  • Ya Ya game on...:))
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Zelan#2956
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #9 Dato: September 18, 2013, 06:10:25 pm »
0
Reager of the souls lyder meget fedt... Men udvander totalt det arbejde de items og den forretning jeg har haft kørende det fede ved at finde en specieal fury der kan sælges for euro er væk for altid min forretning er væk for mig er en stor del af spillet væk men ok skal da prøve den nye ekspansion


Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #10 Dato: September 18, 2013, 07:03:08 pm »
0
Nu smutter auktion helt op i sig selv ;)

Så må folk også bare indse det at bruge penge på spil er forkert...

Offline Mehia

  • Indlæg: 21
  • Køn: Mand
  • Ya Ya game on...:))
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Zelan#2956
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #11 Dato: September 18, 2013, 07:16:24 pm »
0
Dette spil er slut nu det nu kan i få lov at rende rundt og gøre hvad...! at styre auktionshuset var da for fedt at finde en fury der er euro værd er nice, at invistere in matrials for at sælge igen var nice min dye og crafting forretning er forsvundet på en nat... items der engang var noget værd er idag værdiløs.... ingen valutta længere ja dette spil er dødt på nogle rigtig fede punker...
Jeg kan da godt se at bare at skulle hakke og slashe igennem spillet for at få noget der er noget værd er fedt for dem som ikke bruger aktionshuset men ikke at kunne omsætte noget i spillet syntes jeg er et større tab..... Held og lykke med den nye ekspansion jeg håber det bliver mørkt og dystert som i lord of destruction ellers er det da helt tabt på gulvet....

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #12 Dato: September 18, 2013, 11:01:30 pm »
0
At Auktionshuset blev dominerende var fejlen, at man kunne skyde genvej til alle de lækre items gennem auktionshuset var en fejl. At et forkert prissat item på auktionshuset betød en anden kunne flippe det item for kæmpe fortjeneste var en fejl.

Auktionshuset er alt man spilder for, at sidde og søge efter de heftigste items, at vinde lotteriet om et item, at tjene den smule guld mere der skulle til at få et item - og til hvad nytte? så man kunne slå monstre ihjel? Næh blot for at udstille en dukke med store tal og sidde og tvære meningsløst igennem en bunke monstre som døde alt for let.

Kernen i spillet var død, og auktionshuset var årsagen. Så jeg er blot spændt på hvordan trading nu kommer til at bære sig ud - ville være synd hvis det døde fuldstændigt.

Offline TraXz

  • Indlæg: 465
  • Køn: Mand
  • Respect: +5
    • Vis profil
  • Battletag:
    TraXz#2359
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #13 Dato: September 19, 2013, 12:01:59 pm »
0
100 % enig med Pecenetra !  :)

Det er jo komplet til grin at man ved at smide et par få euro ind på RMAH, kan sidde og flippe items, indtil man har det bedste gear, uden overhovedet at have spillet selve spillet.
Imens sidder der en sand Diablo fan som drøner rundt og dræber mobs for at få det bedste gear. Selvom han har spillet over 1.000 timer, har han stadig ikke ligeså godt gear som ham der har siddet og flippet items på AH i 50-100 timer.

Når han så endelig får den skide upgrade, hvad kan han så bruge den til? Intet. 5k mere damage, wohoo så kan han gøre det 1 tusinde del hurtigere end hvad han plejer...

Det er absolut ingen fordel i at løbe rundt og dræbe monstre, når det man finder bare sælges på AH til guld, som man derefter kan bruge til at købe et item som en Bot har fundet. Glæden ligger i selv at have fundet sin upgrade.
Det bedste de har gjort indtil videre er account bound items, hvor man er nød til at spille spillet for at få de gode ting. Desværre afhænger det stadig for meget af guld som folk kan flippe sig til...

At man vil tjene rigtige penge på at spille et spil mener jeg er helt forkert. Man spiller et spil for at have det sjovt, så er der altså bedre måder at bruge sin tid på hvis man vil tjene penge. 
- What angers you, controls you.


Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: D3X Reaper of Souls preview (part 3/3): The Crusader, Paragon 2.0 & skills
« Svar #14 Dato: September 19, 2013, 01:34:34 pm »
0
Det er en glæde at finde sine items ja, men jeg kunne nu også godt lide at trade. Men auktionshuset har jo betydet at items skød i vejret med priser fordi folk konstant overskruede dem. Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste item jeg i realiteten synes er 2 mia guld værd, den tid det vil tage at farme de 2 mia i guld svarer overhovedet ikke til drop chancen for noget item.

Men fordi man samtidig kunne købe kunne købe/sælge guld på AH betød det jo at guld blev solgt i kæmpe mængder for at tjene bare lidt, og den som var villig til at købe guldet kunne overbyde alle, derfor var Gold AH jo overgearet med profit i forhold til RMAH i starten, først da gold stacks til salg blev sat ordentligt op blev RMAH den dominerende for de mest værdifulde items.

Men det ødelagde jo stadig økonomien fuldstændigt. RMAH har størstedelen af ansvaret, men GAH gjorde det for let at se og sammenligne, flippe og undgå at spille.

Det er heller ikke meningen at man skal tjene penge på at spille et spil, det skal være en morskab. Vil man tjene på det kan man overveje at blive spil tester...

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 530
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm
  • DonBonzini: Jeps, kan downloades nu
    September 22, 2021, 09:33:16 pm