Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"You are the harbinger of our return, Diablo! Send forth your Terror into Hell!"
- Mephisto

Forfatter Emne: Reaper of souls og D3's fremtid  (Læst 5179 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Reaper of souls og D3's fremtid
« Dato: Marts 10, 2014, 01:52:00 pm »
0
Jeg er sikker på at vi alle herinde er ret hypede og spændte på når Reaper of Souls lander om små 15 dage. Jeg har forberedt mig ved at farme en masse Paragon levels så min Crusader får en stærk start.

Jeg indrømmer det nok er min egen fejl, men jeg farmer Cath pt. for at få flest paragon levels op til patch, og selvom Loot 2.0 er fandens lækkert, begynder jeg at tvivle på om jeg stadig har den samme lyst flere måneder efter RoS er udkommet.

Min Wizard var "okay" gearet før - en venlig sjæl fra et andet forum gav mig en masse nice loot til min Wizard, så det har taget lang tid at få skiftet, og har fået skiftet en del ud, dog stadig langt fra alt.

jeg føler  bare, at hvis jeg er heldig at få fx en god one hand på T2, så selvom jeg kommer op på T5 eller højere, så de one handers der dropper fremover er som regel ikke bedre - enten ofre jeg toughness for damage eller omvendt - jeg får aldrig mere items hvor alle opgraderinger er grønne under sammenligning med mit nye.

Jeg frygter, at når du først har fået et ok leg drop, så har du faktisk allerede fået BiS items.

Nu har jeg ikke prøvet betaen, men jeg håber at Adventure Mode er en god tilføjelse til D3. Kampagnen føles tør efterhånden, og jeg tror at AM hvor der er random bounties istedet for en fast rute på kampagnen kan hjælpe meget, i hvertfald for min interesse for D3 fremover. Jeg har dog hørt, at AM er mere til XP da drops skulle være bedre i kampagnen end AM - selvom det nok nærmere har noget med folks held at gøre.

Er der noget i mine bekymringer jeg har misset? Det kan jo også være der er langt større forskelle på leg gear på 70 end 60 - Nu er 2.0 optimeret til 70 der bliver det nye endgame, så mon ikke det ændre sig der.



Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #1 Dato: Marts 10, 2014, 02:19:51 pm »
0
Selve campaign er kedelig, som den er nu. Det er der ingen tvivl om. Den er ved at være lidt for malket. Det kommer Adventure Mode til at råde bod på, vil jeg mene.

Mht. items kan jeg desværre have lidt den samme frygt som dig. Der er længe mellem snapsene lige nu, når der dropper legendaries/set items. Aspektet vil givetvis få lidt mere liv i RoS, når man kan enchante sine items. Jeg ser det dog ikke som en langvarig løsning, da der ikke er langt til punktet, hvor man bare næsten ikke kan opgradere mere. Jeg savner her et system á la runewords i D2: LoD, da der virkelig var noget at blive ved med at samle på dér.

Men af selvsamme samme grund er jeg til stadighed stor fortaler for, at der bliver indført ladder seasons i D3. Når vi alle starter op i Reaper of Souls, vil det være med et ordentligt los Paragon Levels og i forvejen ganske fine items. Mange vil slet ikke løbe igennem de lavere sværhedsgrader, og mange vil slet ikke opleve den fede fornemmelse, det virkelig er at spille Reaper of Souls fra bunden. Jeg startede med vilje på en clean account, da jeg var i betaen, og det var fandme en god oplevelse. Den oplevelse får jeg ikke, når Reaper of Souls udkommer, da jeg selvfølgelig, som alle andre, kommer til at spille på en i forvejen etableret account med en masse items og paragon points, der bare står og venter på at blive fordelt, så man fluks kan springe ud i Torment 3-4 stykker.

« Senest Redigeret: Marts 10, 2014, 02:20:04 pm af Camelo »

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #2 Dato: Marts 10, 2014, 02:34:05 pm »
0
Men er Enchanting ikke bare reroll af stats man ikke kan bruge?

Efter jeg har fundet mit leg våben i 2.0, har jeg haft svært ved at skifte det ud. Jeg har fundet mange one hands, jeg fandt da også en leg wand der gav 20% mindre damage end min, tilgengæld gav den mere toughness - og jeg føler lidt at endgame legs handler mere om trade-offs end egentligt opgraderinger, og jeg håber virkeligt at det bliver anderledes på 70.

Jeg render stadig rundt med rare gloves fordi der ikke er droppet nogle legs af værdi endnu - men det er faktisk længe siden jeg har fået legs jeg kan bruge - og jeg får alligevel i gennemsnit 1 om dagen ved 8 timers spil - så på den konto føler jeg også, at leg drop er blevet nerfed voldsomt.



Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #3 Dato: Marts 10, 2014, 02:51:03 pm »
0
Men er Enchanting ikke bare reroll af stats man ikke kan bruge?



Det handler om at rerolle ét stat, man ikke kan bruge på et item. Derefter er det låst således, at det kun er netop dette stat, der kan rerolles. Det kan man så til gengæld gøre i én uendelighed.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #4 Dato: Marts 10, 2014, 02:58:25 pm »
0
Ah okay troede man kunne rerolle dem alle :)

Det bliver vel primært den bestemte "skill" relateret stats der rulles, fx. Meteor på en handske hvis man ikke køre med meteor :P

Frygter nu stadig man lyn hurtigt får BiS gear på 70.

Nu ved jeg ikke om du prøvede beta Camelo, men hvis du gjorde - føltes det så belønnende at spille det, eller var det mindre belønnende end campaign gear wise?



Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #5 Dato: Marts 10, 2014, 03:10:59 pm »
0
Hvis du læser mit forrige indlæg igen, vil du vide, at jeg var med i betaen, og det er stort set dét, jeg baserer den sidste del af indlægget på ;)

For at svare på, om det føltes mere belønnende at spille Adventure Mode; ja, det synes jeg helt klart. Men det hænger muligvis sammen med, at jeg startede på en helt frisk account, hvor der af den grund altid var opgraderinger lige om hjørnet - sådan føltes det i hvert fald.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #6 Dato: Marts 10, 2014, 03:22:39 pm »
0
Hvis du læser mit forrige indlæg igen, vil du vide, at jeg var med i betaen, og det er stort set dét, jeg baserer den sidste del af indlægget på ;)

For at svare på, om det føltes mere belønnende at spille Adventure Mode; ja, det synes jeg helt klart. Men det hænger muligvis sammen med, at jeg startede på en helt frisk account, hvor der af den grund altid var opgraderinger lige om hjørnet - sådan føltes det i hvert fald.

Men fik du mange legs på AM, eller var det primært rares?

Det interessante er, om legs er det samme i adventure mode som campaign.

Det jeg håber på, er at det bliver fedt at joine et bounty spil og gå efter de ting og blive belønnet, fremfor at kværne gennem Cath hele tiden, eller bare køre gennem kampagnen.



Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #7 Dato: Marts 10, 2014, 03:30:56 pm »
0
Ja, jeg synes, der droppede flere legendaries på Adventure Mode.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #8 Dato: Marts 10, 2014, 03:35:13 pm »
0
Okay det er godt at høre :)

Skal man have gennemført campaign med én character før det er unlocked for alle, eller skal alle ens toons gennemføre campaign før det er unlocked for det er unlocked for de enkelte?



Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #9 Dato: Marts 10, 2014, 07:39:13 pm »
0
Jeg tror RoS er spændende i 2-4 uger - så dør det hele ud igen og efter 2 måneder er alt malket.

Indholdet er stadig for trivielt. Som du selv siger så finder man et legendary, og straks efter er det et BiS fordi at man netop bygger så meget op omkring det legendary affix der nu er, og det låser en.

Chancen for de reelle "opgraderinger" er stadig milevidt fra hinanden, og kun endnu længere fordi man er tvunget ud i sit eget "held" eller mangle på samme.

Og så er alle item blevet "ens", alt hvad der hedder random affixes er i realitet de samme på alle som man så skal vælge at bytte rundt på. Men slut resultatet for alle items man ønsker vil i 99% af tilfældene være de samme - det er dem man vil have som underbygger ens build.

AM skal nok redde en del - men min tiltro til at det kan redde alle "fejlene/manglerne" er ikke stor.

Offline Guldani

  • Indlæg: 224
  • Køn: Mand
  • Respect: +2
    • Vis profil
  • Battletag:
    irishman#2267
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #10 Dato: Marts 10, 2014, 07:50:29 pm »
0
Jeg er jævnt uenig med dig, Pecenetra. For mig at se kommer der til at være en utal af forskellige builds som man kan arbejde sig hen imod, og det bliver nice når man får lige præcis det item som gør at det ene build bliver bedre end de andre(fordi man stadig mangler items der). Det helt store problem for mig at se er at alle de forskellige builds kræver mange forskellige items og det kommer til at kræve masser af plads. Jeg kunne hurtigt bruge 2 fulde tabs i stash alene til min monk da man som hardcore spiller altid har et backup set. Hvis jeg nu spillede flere classes så ville jeg hurtigt løbe tør for plads.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #11 Dato: Marts 10, 2014, 07:55:23 pm »
0
Men ethvert build kræver bestemte items. Alle builds er blevet endnu mere items afhægige end tidligere og tilgængeligheden af items ikke blot blevet minimeret, den er nærmest ikke eksisterende.

Jo folk der har tid og kan spille i 10 timer om dagen vil måske hygge sig og så en masse spændende sager og lave sjove builds. Men alle andre som blot spiller lidt og med deres venner kommer til at hænge i noget der ikke giver mening og spendere time efter time på endeløs jagt af ingenting.

Godt for nørder, skidt for casuals - og jeg har en anelse om hvilken type der er flest af og det er dem der bliver ramt værst.

Offline kvill

  • Indlæg: 350
  • Køn: Mand
  • Respect: +7
    • Vis profil
  • Battletag:
    kvill#2366
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #12 Dato: Marts 10, 2014, 08:00:08 pm »
0
Jeg har også lidt bange anelser om at RoS kan komme til at føles trivielt hurtig. Jeg tror noget man selv kan gøre for at få mere ud af det, er ikke at hænge sig selv for meget op i hvad nu BIS er. Derimod tror jeg man kan få meget sjov ud at at bygge forskellige sæt til forskellig builds.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #13 Dato: Marts 11, 2014, 01:03:45 pm »
0
Men hvad var det D2 havde, der fik os til at farme igen og igen og igen? Jeg kan huske at jeg blev ved med at farme i D2, men følelsen af tilfredshed er ikke den samme i D3?

Jeg kan også huske, at man i lang tid dengang rendte rundt i blåt og gult, før man fik set items, nu får man dem foræret. Det er ligesom om, at i dag skal blå og gule items bare være crafting trash.

De sku ha gjort blå gode, gule bedre selvf., og legs stærkeste - Hvorimod nu at blå og gult er trash og leg er det eneste, og så lige set items.



Offline masi85

  • Indlæg: 21
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Masi85#2254
Sv: Reaper of souls og D3's fremtid
« Svar #14 Dato: Marts 11, 2014, 01:08:11 pm »
0
Men hvad var det D2 havde, der fik os til at farme igen og igen og igen? Jeg kan huske at jeg blev ved med at farme i D2, men følelsen af tilfredshed er ikke den samme i D3?

Jeg kan også huske, at man i lang tid dengang rendte rundt i blåt og gult, før man fik set items, nu får man dem foræret. Det er ligesom om, at i dag skal blå og gule items bare være crafting trash.

De sku ha gjort blå gode, gule bedre selvf., og legs stærkeste - Hvorimod nu at blå og gult er trash og leg er det eneste, og så lige set items.

Jeg er helt enig, legendary og rare items var en sjældenhed i D2 iforhold til hvad det er i D3. Jeg synes det ødelægger spillet en smule at legendary dropper så ofte som det gør

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 696
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm