Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"How do I know I can trust you, hmm...?"
- Lysander

Forfatter Emne: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS  (Læst 2620 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Dato: Februar 18, 2014, 06:10:34 pm »
0
Faldt over denne tråd på eu forum, den omhandler hvordan sværhedsgraderne hænger sammen i RoS og 2.0.1.

Der faldt et par brikker på plads for mig, så tænkte at den skulle I da også lige se :)

Brugeren Nightshade gør det meget klart hvordan det hænger sammen og com manager Vaneras bekræfter :

If you are asking about the difficulty settings on patch 2.0 (PTR and RoS Beta) it works like this:

- Dynamic difficulty
Monsters level up along with your character, so if you have a level 1 character every monster is level 1 reguardless of the difficulty setting, when the character levels up so do the monsters.
This way you get more experience and have a constantly challenging game (depending on difficulty).

- Difficulty settings
In the new version, difficulty settings are independent on your playthrough (now you have to play on normal, nightmare, hell and inferno one after the other) in the new system you can choose the difficulty you want when you create the game (and if it is too difficult you can lower difficulty inside the game itself).

Difficulty settings are:
Normal
Hard
Expert
Master (unlocked when you reach level 60 with at least 1 character)
Torment 1,2,3,4,5,6 (unlocked when you clear act IV in PTR)
(if I remember correctly)

As long as you unlocked one difficulty setting with at least one character, then every other character will have access to the unlocked difficulty.
So if you unlocked torment difficulty with one character, you can even create a new level 1 character and start playing in torment difficulty.

I hope I've been clear enough.


Link til tråden : http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9751235649

Kort på dansk :

Sværhedsgraderne hedder :

- Normal
- Hard
- Expert
- Master (bliver først lukket op for på lvl 60)
- Torment (bliver også åbnet op på lvl 60. Oprindeligt blev der først åbnet op for denne på lvl 70, men blizz sørgede for at dem som kun havde PTR (max lvl 60) adgang også fik mulighed for at prøve den. Det kan være, at det bliver lavet om igen, så der først er adgang fra lvl 70 når RoS går live).

Det nye i RoS/2.0.1 er at sværhedgraden er dynamisk! Kort fortalt betyder det at, monstrene skalerer med din karakter. Eks. er du på lvl 12, så er monstrene på lvl 12. Jeg ser dette som en god ting, da monstrene konstant vil udfordre dig og udvikle dit gameplay.

Det betyder endvidere, at du kan starte en ny karakter på den sværhedsgrad du vil. Du kan feks starte en karakter på expert, hvis du gerne vil det. Du kan også starte en ny karakter på Master eller Torment fra lvl 1. Dette er bare forudsat, at du en gang har ramt lvl 60 (og måske lvl 70 når RoS går live) med en anden karakter.
« Senest Redigeret: Februar 19, 2014, 10:01:07 am af GreatOne »

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #1 Dato: Februar 18, 2014, 08:42:03 pm »
0
Lyst til lige at kortfatte det på dansk - og lave en overskrift, så smider jeg det lige på forsiden :) det er da noget der er værd lige at fremhæve. Godt set og tak for bekræftelse.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #2 Dato: Februar 18, 2014, 08:43:26 pm »
0
Du kan selv opleve det på PTR. Der prøvede jeg at lave en level 1 på Torment, han var næsten level 3 før han kom til Tristram :D



Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #3 Dato: Februar 18, 2014, 08:47:04 pm »
0
Du kan selv opleve det på PTR. Der prøvede jeg at lave en level 1 på Torment, han var næsten level 3 før han kom til Tristram :D
Der har været spørgsmål om hvor vidt den +3 level forskel som der er på inferno nu også findes i den næste patch. Mange har gået ud fra at de på Torment var 3 levels højere end dig igen eller om de kun var buffet af %-er på liv og damage.

Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #4 Dato: Februar 18, 2014, 10:01:13 pm »
0
Lyst til lige at kortfatte det på dansk - og lave en overskrift, så smider jeg det lige på forsiden :) det er da noget der er værd lige at fremhæve. Godt set og tak for bekræftelse.
Gør jeg gerne. Men det bliver nok først en gang i morgen aften :)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #5 Dato: Februar 18, 2014, 11:19:52 pm »
0
Bare lige smid en kommentar igen når det er gjort :)

Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #6 Dato: Februar 19, 2014, 10:01:36 am »
0
Update i første post! :)

Offline kvill

  • Indlæg: 350
  • Køn: Mand
  • Respect: +7
    • Vis profil
  • Battletag:
    kvill#2366
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #7 Dato: Februar 19, 2014, 10:31:14 am »
0
Du kan selv opleve det på PTR. Der prøvede jeg at lave en level 1 på Torment, han var næsten level 3 før han kom til Tristram :D
Der har været spørgsmål om hvor vidt den +3 level forskel som der er på inferno nu også findes i den næste patch. Mange har gået ud fra at de på Torment var 3 levels højere end dig igen eller om de kun var buffet af %-er på liv og damage.

Pecentra, jeg ved ikke om det var et spørgsmål, eller bare en konstatering. Men som der står i blueposten, så er monstre er samme level som du er, men har deres liv og damage buffed.

Offline Nemeton

  • Indlæg: 496
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
  • Battletag:
    Nemeton#1896
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #8 Dato: Februar 19, 2014, 11:30:28 am »
0
Du kan selv opleve det på PTR. Der prøvede jeg at lave en level 1 på Torment, han var næsten level 3 før han kom til Tristram :D
Der har været spørgsmål om hvor vidt den +3 level forskel som der er på inferno nu også findes i den næste patch. Mange har gået ud fra at de på Torment var 3 levels højere end dig igen eller om de kun var buffet af %-er på liv og damage.

Pecentra, jeg ved ikke om det var et spørgsmål, eller bare en konstatering. Men som der står i blueposten, så er monstre er samme level som du er, men har deres liv og damage buffed.

Jeg troede at monstre var samme level som den der startede spillet, og så med buff's fra sværhedsgrad og evt. torment level.

Gad vide hvor meget man kan booste en lvl 1 character hvis han joiner et Torment 6 game, lavet af en lvl 70, og får ham/hende til at nakke monstrene for sig - spørgsmålet er nok nærmere, hvor hurtigt bliver man boosted!
« Senest Redigeret: Februar 19, 2014, 11:34:26 am af Nemeton »

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
« Svar #9 Dato: Februar 19, 2014, 12:04:51 pm »
0
Du kan selv opleve det på PTR. Der prøvede jeg at lave en level 1 på Torment, han var næsten level 3 før han kom til Tristram :D
Der har været spørgsmål om hvor vidt den +3 level forskel som der er på inferno nu også findes i den næste patch. Mange har gået ud fra at de på Torment var 3 levels højere end dig igen eller om de kun var buffet af %-er på liv og damage.

Pecentra, jeg ved ikke om det var et spørgsmål, eller bare en konstatering. Men som der står i blueposten, så er monstre er samme level som du er, men har deres liv og damage buffed.
Spørgsmålet har rumsteret hist og her. Var ikke kommet så langt til selv at lægge kræfter i at prøve at undersøge det - fordi det er ret vanskeligt at afgøre med alle de variabler som der er.

Dette er første gang at en bluepost bekræfter hvordan det er.

Sagen er jo at jo højere level monsteret er, des mere Damage og HP får de i base. Det vil sige at +% gør en større forskel. Men ikke nok med det så er din Armor og Resistance reduction beregnet efter angriberens level - og er angriberen højere level end dig, så bliver effekten mindre af din damage reduktion - altså tager du mindre skade.

Det har også været en hage ved D3 classic fordi at den viser damage reduktion ved level 60, men Inferno monstre er jo level 61-63.

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 545
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm