Hvad med en Cleric, Druid eller "Indianer" hvor de fleste builds giver meget begrænset DPS, men med skills der kun er fokuseret på at booste andre classes via "Group skills". F.eks. Life, DPS, armor, all res(@), movement speed, cdr, reduce ressource costs etc.
Det kunne tage sig ud som:
Shapeshifting builds/skills:
- Great Oak: Spells og ressource baserede boosts, f.eks. cdr, res red costs, reduce enemy res, men er selv meget langsom i bevægelse og spell casting.
- Brown Bear: Giver +dmg, cc, cd, lidt hurtigere i bevægelse og spell casting.
- Chameleon: Giver armor og res, middel i bevægelse og spell casting.
- Black Cat: Giver life baserede boosts til gruppen, samt specielle "life saver" skills(kat = 9 liv), hurtig i bevægelse og spell casting.
- Cheetah: Giver movement speed/ias, meget hurtig i bevægelse og spell casting.
- Muuh-ko: Giver til sig selv(!) mærkelige dps muligheder og effekts. Her kan der tænkes bredt i meget alternative kombinationer, f.eks. OP i styrke men notorisk drøvtykkende langsom(så den skal ofte "tele to player" i gruppe spil) , eller turbo-ko med konstant fear inden for 40 yards(mobs bliver bange bare ved synet af denne psyko-ko, hvilket gør at den bliver mere psyko og kan løbe endnu hurtigere for hver feared mob) og andre mærkelige/sjove spillestile man ellers kunne komme i tanke om.
Opbygning:
- Main skill: Vitality.
- Weapon: 2h staff only. (der er pt. masser af rum til at tilføje en del flere af dette slags wep i spillet og gøre dem class/bonus specific)
- Movement cap afhængig af valgt shapeshift.(måske også skill, i meget få tilfælde, så visse ting ikke kan omgås).
DPS boost fra main stat afhængig af valgt shapeshift, da vitality kan blive meget høj, så det ikke er lige så direkte/lineært som ved andre classes' main stat boost.
- Spell casting: cooldown baseret og/eller meget høj main stat/ressource cost. De enkelte shapes kan have automatiske egenskaber f.eks. ved Black Cat/life "+Group life regen", hvorimod spells er lidt mere boost specifik eks. "ally potions heal 80% for 2 minutes". Brown Bears' "+dmg boost" kan f.eks. falde over tid.
- armor og @ kan måske også blive boostet/nerfed af main stat eller afhængigt af valgt shapeshift.
Tænker denne class kunne have sine klare fordele i meget svære lvls, som det nye "Greater Rifts" og i HC mode. (måske også til XP boosting? Et full set item build der booster andre i gruppen, altså mindre xp boost jo højere deres lvl, men 0% efter lvl 60 f.eks)
kan ikke lige komme i tanke om mere pt.