Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Build Guides => Emne startet af: Psych0 efter November 11, 2014, 10:24:52 am

Titel: Weapon dmg
Indlæg af: Psych0 efter November 11, 2014, 10:24:52 am
Heej
Har tænkt på om hvis jeg køre cold DH og mit weapon har cold dmg, giver det så mere i forhold til hvis jeg havde samme dmg men hvis det nu var fire. Giver det noget ekstra at have cold frem for bare almindelig dmg?

Hvis man fx ruller 1000-1200 cold og alm. dmg, får man så mere ud af cold, eller er det lige meget?

Håber i forstår mit spørgsmål  ;D

Jeg tænker nemlig på min nat slayer på min dh. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Psych02tm-2313/hero/35258687 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Psych02tm-2313/hero/35258687)

// Psych0
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Pecenetra efter November 11, 2014, 03:11:27 pm
Våbnets element type er irrelevant, de tæller alle som det samme - hvilket nok fører til spørgsmålet om hvorfor de er der.

Tidligere var der forskel på typerne af Damage og de havde deres små bonusser, men det koncept er vi gået væk fra igen, og det bestemmes nu helt af elementet på din skill. Der er dog vist enkelte skills i physical kategorien som stadig kan overføre effekter fra våbnets Damage type.
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: TruSSe efter November 11, 2014, 04:35:54 pm
Du tænker sikkert på din cold skill %. Jeg er selv faldet i den, men du skal læse navnet igen cold SKILL %. Altså det gør kun noget ved din skill dmg. ;)
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: balladen efter November 11, 2014, 04:50:08 pm
Men det betyder vel at companion som er physical damage overtager cold damage fra våbnet og derfor også får ekstra damage med cold skill %.

Men så igen, companions er vidst ikke main damage dealer som dh :)
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Pecenetra efter November 11, 2014, 05:06:24 pm
Faktisk så angriber bade ravnen, edderkoppen, vildsvinet og ulven alle sammen for 100% weapon damage efter samme model som sentries - det er blot bedre at booste en skill som starter på 280% damage frem for en der kun er på 100%. Men jo pets udgør faktisk en pæn del damage når det kommer til bosser osv. men de fleste bruger dem nok primært til at kunne holde afstand.

Jeg tror dog ikke at Companion er en af de physical skills som "arver" damage type fra våbnet, jeg husker faktisk kun Barbarian og Monk skills som kunne. Men skal da lige være sikker.

EDIT: De er blevet fjernet så damage type på våbnet er fuldstændig ligegyldigt hvis ikke du bruger normal attack - hvilket de fleste kun bruger indtil level 2-4 stykker
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Psych0 efter November 11, 2014, 05:07:55 pm
Det jeg bliver forvirret over er om der er nogen forskel på om det er rullet med cold dmg, fire dmg, arcon dmg, eller dmg. Man kunne godt forstille sig at hvis det var cold i dette tilfælde, så ville mine skills med cold skade mere, end hvis det var et weapon med fire?

Men det har altså ingen betydning, hvilken en det er bare den er høj ?
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Pecenetra efter November 11, 2014, 05:19:06 pm
Men det har altså ingen betydning, hvilken en det er bare den er høj ?
Præcis, bare den er høj - det er alt der tæller
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: TruSSe efter November 11, 2014, 05:28:24 pm
Det er heller ikke nemt ;) men jo højere jo bedre, lige gyldig hvilken form for elemental
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Psych0 efter November 12, 2014, 09:24:50 am
Gik hjem og gave det et forsøg og på første roll fik jeg højere dmg, så nu har jeg en nat slayer med 2774,7. Det er da ik helt dårligt, eller kan den roll højere på min-max dmg?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Psych02tm-2313/hero/35258687 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Psych02tm-2313/hero/35258687)
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: DonBonzini efter November 12, 2014, 09:36:18 am
Mens du holder musen over våbnet så holder du ctrl nede, så kan du se min og max som de enkelte affixes kan have.
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Psych0 efter November 12, 2014, 10:50:42 am
Mens du holder musen over våbnet så holder du ctrl nede, så kan du se min og max som de enkelte affixes kan have.

Kender godt det tricks ellers tak, men er det ikke svært med min-max. Da den jo kan roll forskelligt i et interval? Det er vel alt andet nemmere på % dmg, da der ofte er 6-10%. Her er der vel flere variationer? lav/høj minimum og lav/høj maks, som jo så skal spille sammen for at give en højere dmg?
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Rosewizard efter November 12, 2014, 11:08:41 am
Hvis man spiller Wizard er det ikke helt ligemeget med elemental dmg typen på våbnet. Wizards passive "Elemental exposure" : Damaging enemies with Arcane, Cold, Fire or Lightning will cause them to take 5% more damage from all sources for 5 seconds. Each different damage type applies a stack, stacking up to 4 times.

Elemental damage from your weapon contributes to Elemental Exposure.


Ved ikke om andre karakterer har noget lignende, DH og WD har ikke så vidt jeg husker.
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: DreamWalker efter November 12, 2014, 11:57:30 am
Hvis man spiller Wizard er det ikke helt ligemeget med elemental dmg typen på våbnet. Wizards passive "Elemental exposure" : Damaging enemies with Arcane, Cold, Fire or Lightning will cause them to take 5% more damage from all sources for 5 seconds. Each different damage type applies a stack, stacking up to 4 times.

Elemental damage from your weapon contributes to Elemental Exposure.


Ved ikke om andre karakterer har noget lignende, DH og WD har ikke så vidt jeg husker.
Crusader har en passiv som gør et eller andet når man laver holy dmg, så her tror jeg også det tæller
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Pecenetra efter November 12, 2014, 03:12:55 pm
Mens du holder musen over våbnet så holder du ctrl nede, så kan du se min og max som de enkelte affixes kan have.

Kender godt det tricks ellers tak, men er det ikke svært med min-max. Da den jo kan roll forskelligt i et interval? Det er vel alt andet nemmere på % dmg, da der ofte er 6-10%. Her er der vel flere variationer? lav/høj minimum og lav/høj maks, som jo så skal spille sammen for at give en højere dmg?
Mystic viser det korrekt i minimum og maximum intervaller, Ctrl løsninger viser kun fra mindste minimum til højeste maximum.

Men max er 1049-1304 hvis du gerne vil slippe for at skulle lede, så du er kun 11 i max damage fra ;)
Titel: Sv: Weapon dmg
Indlæg af: Xenophon_ efter November 12, 2014, 05:37:24 pm
DH har "Cull The Weak" som jeg tænker må blive aktiveret af Cold dmg på wep. Spiller ikke rigtig DH, men det ville da være mærkeligt andet, da Cold dmg chiller... men eftersom tråd-starteren allerede bruger Cold skills, så har det næppe den store effekt, medmindre han bruger en skill som ikke er Cold og han stadig vil trigger "cull the Weak"

Hvis du kører Cold WD, så kan poison på wep trigger "Bad Medicine" passiven.

Crusader har som nævnt "Holy Cause" passiven der aktiveres af holy på wep.

På mine Wiz'ere bruger jeg selv "Cold Blooded", "Conflagration" og "Temporal Flux" via dmg typen på mit wep. Brugte "Temporal Flux" meget en overgang med et arcane wep ^^ og som nævnt så er der også "Elemental Exposure", den har jeg dog aldrig selv brugt. Pt. bruger jeg f.eks. "Cold Blooded" på min Fire-wiz, med azurewrath(har Cold dmg) som trigger.

Det er noget jeg er vant til at bruge, da det også var en del af D2 :)