Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 2 / LoD => Diablo 2 / LoD Generelt => Emne startet af: Znuggle efter Juli 12, 2009, 07:29:10 pm

Titel: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Znuggle efter Juli 12, 2009, 07:29:10 pm
Hej.
Dette topic er oprettet hovedsagligt for at jeg selv kan få afklaret en masse spørgsmål, som jeg fuldstændig har glemt idet jeg har haft en kæmpe pause fra Diablo 2. Mange af tingene kan som sådan sikkert godt findes på nettet, men igen, hvorfor skulle man så spørge her nogensinde? En af grundende til jeg gør sådan er at jeg har en masse tvivlsscenarier som jeg tror folk herinde med lidt viden om game-mechanics, vil være i stand til let at be- eller afkræfte.
Ydermere er dette topic oprettet, for måske at kunne være en forgænger for en PvP-orienteret FAQ, hvilket jeg synes kunne være relevant, idet jeg finder at mine egne spørgsmål er, ja måske nybegynderagtige, men dog yderst relevante.
Udover spørgsmål, vil der selvfølgelig være andre folk derude på nettet der har formuleret nogle ting omkring PvP, som måske, hvis man kender til det, må regnes for at være yderst begavende. I så fald, ville det være fedt om i ville smide links hertil.

PvP-orienteret

1.   Hvad er PvP-Penalty, gælder det alle typer skade, og hvordan fungere det? (Gerne eksempler)
2.   Hvordan virker Open Wounds, Deadly Strike, Chrushing Blow? (Gerne eksempler)
3.   Har damage reduce (%) indflydelse ved elemental damage?
4.   I så fald at det har, hvorfor så bruge et setup uden maximal damage reduktion?
5.   Hvor mange frames kører Daiblo 2 LoD i?
6.   Eksempler på sammenhæng mellem FHR og antallet af frames Diablo 2 LoD kører i?
7.   Hvad er det der trigger ”desynch” og hvordan fungere det nøjagtigt (Gerne eksempler)
8.   Gode råd til at spotte TMC/Gmode?

Game-Mechanics

1.    Hvor meget mana healer en hhv. greater og super manapotion?
2.   Hvordan virker game-mechanics mht. ed % http://www.d2x.dk/index.php?page=unique_upgrade:Hotspur:normal#show_items her er et eksempel, vil perfekt defense, så være 10?  

Duel Scenarier

(http://i230.photobucket.com/albums/ee42/Emiljt/Duel-ScenarieI.jpg)

Jeg har imidlertid erfaret at DR ikke har nogen indflydelse på elemental skade, pinligt pinligt.

Formålet er til at starte med at jeg forhåbentligt vil få opdateret dette topic med flere spørgsmål, og så måske en gang ude i fremtiden få lavet en PvP FAQ, baseret på disse.

Cheers.
Titel: Sv: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Gerdi efter Juli 12, 2009, 09:05:27 pm
Her er svar til det meste:
http://europvp.com/info/pvpinfo.htm

1.   Hvad er PvP-Penalty, gælder det alle typer skade, og hvordan fungere det? (Gerne eksempler)
din skade er reduceret til 1/6.. Eks. 12k skade bliver til 2k i pvp.

2.   Hvordan virker Open Wounds, Deadly Strike, Chrushing Blow? (Gerne eksempler)
OW:
Open Wounds (8 second duration)
Character Level 1-15:  25*(9*Clvl+31)/256 dmg per sec
Character Level 16-30:  25*(18*Clvl-104)/256 dmg per sec
Character Level 31-45:  25*(27*Clvl-374)/256 dmg per sec 
Character Level 46-60:  25*(36*Clvl-779)/256 dmg per sec
Character Level 61-99:  25*(45*Clvl-1319)/256 dmg per sec 
1/2th Ranged PvM penalty
1/4th PVP penalty
1/8th Ranged PVP penalty

Deadly Strike:
ds giver chance for at give dobbelt dmg, lige som crit-strike.
her er formlen:
=CS + (DS/100)*(100-CS) 
CS= critical strige, og DS=deadly strike.
Med den formel kommer du frem til din chance for at give dobbelt skade.

CB:
Crushing Blow (reducing target's health by x%)
vs. Players and Hirelings  1/10th damage (melee)
1/20th damage (ranged)
Further reduced by:  Physical Resistance (DR%

3.   Har damage reduce (%) indflydelse ved elemental damage?
Nej, kun på phys dmg ;D

4.   I så fald at det har, hvorfor så bruge et setup uden maximal damage reduktion?
se ovenfor

5.   Hvor mange frames kører Daiblo 2 LoD i?
25

6.   Eksempler på sammenhæng mellem FHR og antallet af frames Diablo 2 LoD kører i?
FHR= den tid det tager for din char at komme sig efter et slag

7.   Hvad er det der trigger ”desynch” og hvordan fungere det nøjagtigt (Gerne eksempler)
Dette tror jeg: Når der forekommer desynch er det fordi blizzs servere ikke kan føge med, ikke sikker på dette, men egentlig også lige meget.
Det der trigger:
str bug, derfor det er bannet i ep.
meget frw
hurtigt våben skift
meget frw kombineret med charge (paladins, der bruger vigor f.eks)
lange wws
ww nl
og flere ting

1.
tjek arreats summit, kan ikke være sundt at vide sådan noget udenad.

2.
i d2 rundes der altid ned.

Kan godt se på eksemplet i morgen, har ikke tid lige nu, men skal det rettes igennem? eller er det korrekt? eller skal du bare have bekræftet at det er korekt?

Kan også godt komme med nogle eksempler på de andre ting, hvis det er nødvendigt.

Titel: Sv: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Znuggle efter Juli 12, 2009, 09:31:59 pm
+1 Karma :)

Tak for det hurtige svar, der var mange gode ting ind i mellem. Billedet skulle gerne være rigtigt, slutteligt hvor der fraregnes DR :P Må dog gerne bekræftes. Planen er der vil komme lidt flere af disse, da jeg gerne vil være sikker på en masse ting mht. skadescenarier.

Ligeledes vil der komme flere sprøgsmål til at udfylde min, og forhåbentlig også andres tvivl :)
Titel: Sv: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Camelo efter Juli 12, 2009, 10:09:17 pm
Tak for oplysningerne. Dejligt med en oversigt :)

I øvrigt godt at se, at nogen bruger karma-systemet korrekt. Det kunne visse andre lære af :)

+1 karma til Gerdi også herfra.
Titel: Sv: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Buch efter Juli 13, 2009, 01:17:05 am
ser sq udemærket ud da gerdi
Titel: Sv: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Zlay3r efter Juli 13, 2009, 01:17:28 am
Tak for oplysningerne. Dejligt med en oversigt :)

I øvrigt godt at se, at nogen bruger karma-systemet korrekt. Det kunne visse andre lære af :)

+1 karma til Gerdi også herfra.

har du stadig ondt i røven over gyver gav mig mass karma  :o shit du bager nag længe  :(
Titel: Sv: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Camelo efter Juli 13, 2009, 01:24:23 am
Jeg "bager" ikke. Jeg bærer, hvis jeg gør noget.

Men nej, det er ikke (kun) det tilfælde. Jeg havde faktisk glemt, at det havde fundet sted. Men det var da dumt, ja.
Enhver med sund fornuft kan også se, at karmasystemet ikke fungerer efter hensigten. Det, at dig og LemmingProject konstant giver hinanden +1 (ja, det kan ses i vores log), undergraver jo meningen med det hele. I har f.eks. lige gjort det. Well done!

Dertil; nej, jeg har ikke ondt i røven over noget, men jeg ser derimod helst, at det forum, vi forsøger at køre, bliver brugt med respekt og med henblik på bedste oplevelse.

Jeg ser helst systemet blive brugt til at applaudere gode indlæg, hvilket ikke helt har været tilfældet hidtil. Dette er i hvert fald mit indtryk.
Titel: Sv: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Buch efter Juli 13, 2009, 09:26:49 am
så vidt jeg ved er det ikk kun ved topics det er "lovligt" at give karma... men også for hjælp ingame...
Titel: Sv: En kaskade af spørgsmål: (Game-Mechanics, nybegynderspørgsmål, PvP-orienteret).
Indlæg af: Camelo efter Juli 13, 2009, 11:42:27 am
Der er jo ikke noget, der er lovligt eller ulovligt. Sommetider er det nok med sund fornuft. Hvis karmasystemet skulle virke hensigtsmæssigt, skulle det være indlægsorienteret udelukkende. Det er jo et reputation system for forummet - ikke for noget, der sker omkring det.

Men det er noget, jeg nu engang ikke kan ændre på, når det bruges med andre hensigter.