Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community
Diablo 2 / LoD => Diablo 2 / LoD Generelt => Emne startet af: Pecenetra efter Juni 26, 2011, 04:27:42 pm
-
Så, fandt endelig den monster liv formel som jeg har været lidt på jagt efter, overraskende nok er det så gået op for mig at der faktisk er forskel på monstre fra ladder til non-ladder, ladder monstre på Hell er simpelthen sværere.. skal nok lige give en mere uddybende og præcis forklaring senere i aften.. synes blot at det var værd at nævne ;)
-
Virkelig? Interessant. Jeg synes, jeg har hørt snak om det tidligere, men aldrig helt fået det bekræftet.
-
syntes at det lyder mærkeligt. Mener at det burde være omvendt. Venter med spænding på beviset.
-
Lyder underligt at monsterne skulle være stærkere på Ladder end non-ladder. Jeg synes aldrig jeg har oplevet det og jeg har spille diablo siden 2002 eller 2003.
-
Tja på ladder har du trods alt alle runewords. Og efter nogle måneder er der ingen forskel på tilgængelighed af items. Spørgsmålet er om ladder langsomt bliver sværere eller om de sænker sværhedsgraden på non-ladder?
-
Jeg har hørt det flere gange rundt omkring - også for lang tid siden, så det er ikke nyt for mig sådan set. Har dog aldrig set noget bevis om det.
-
Kom så med beviset, Pecenette ;D
-
Så alle atributer med Defense (AC), To Hit (TH), Hit Points (HP), Damage (DM) og Experience (XP) for hvert monster bestemmes ud fra følgende formel:
S*F/100
S er Stats og det som er angivet er monstrets værdi
F er en Faktor som følger et skema for monstrets levels
Her er et uddrag fra Monstats.txt som selvfølgelig indeholder Stats (tillykke til jer som regnede det ud af jer selv ;))
Id | Level | minHP | maxHP | AC | Exp | A1MinD | A1MaxD | A1TH | A2MinD | A2MaxD | A2TH |
diablo | 40 | 6427 | 6427 | 87 | 3462 | 77 | 197 | 313 | 113 | 257 | 251 |
Id | Level(N) | MinHP(N) | MaxHP(N) | AC(N) | Exp(N) | A1MinD(N) | A1MaxD(N) | A1TH(N) | A2MinD(N) | A2MaxD(N) | A2TH(N) |
diablo | 62 | 6427 | 6427 | 140 | 3462 | 180 | 220 | 215 | 190 | 250 | 200 |
Id | Level(H) | MinHP(H) | MaxHP(H) | AC(H) | Exp(H) | A1MinD(H) | A1MaxD(H) | A1TH(H) | A2MinD(H) | A2MaxD(H) | A2TH(H) |
diablo | 94 | 1577 | 1577 | 140 | 3462 | 180 | 220 | 215 | 190 | 250 | 200 |
Har ændret lidt på hvordan det ser ud så det er lidt lettere at overskue.. Bemærk at stats er identiske flere steder, her viser det tydeligt at level afgør en hel del, på hell er HP faktisk sat ned..
Men det er nu ikke det afgørende, nu har vi bare stats for Diablo her, lad os så se hvad der sker med faktorerne:
Level | AC | AC(N) | AC(H) | L-AC | L-AC(N) | L-AC(H) |
40 | 240 | 490 | 730 | 240 | 576 | 859 |
62 | 372 | 714 | 1059 | 372 | 840 | 1246 |
94 | 564 | 1040 | 1539 | 564 | 1224 | 1810 |
Level | TH | TH(N) | TH(H) | L-TH | L-TH(N) | L-TH(H) |
40 | 419 | 810 | 1698 | 419 | 810 | 1698 |
62 | 661 | 1206 | 2534 | 661 | 1206 | 2534 |
94 | 1013 | 1782 | 3750 | 1013 | 1782 | 3750 |
Level | HP | HP(N) | HP(H) | L-HP | L-HP(N) | L-HP(H) |
40 | 215 | 661 | 1707 | 215 | 661 | 2276 |
62 | 442 | 1412 | 2653 | 442 | 1412 | 3537 |
94 | 884 | 2504 | 5413 | 884 | 2504 | 7217 |
Level | DM | DM(N) | DM(H) | L-DM | L-DM(N) | L-DM(H) |
40 | 25 | 33 | 46 | 25 | 33 | 46 |
62 | 38 | 51 | 70 | 38 | 51 | 70 |
94 | 58 | 77 | 107 | 58 | 77 | 107 |
Level | XP | XP(N) | XP(H) | L-XP | L-XP(N) | L-XP(H) |
40 | 1297 | 3365 | 5048 | 1297 | 3365 | 5048 |
62 | 3565 | 13442 | 20163 | 3565 | 13442 | 20163 |
94 | 6893 | 42284 | 63426 | 6893 | 42284 | 63426 |
Igen har jeg fiflet lidt rundt med fremførelsen for at det skal blive mere overskueligt...
Men allerede nu er der 1 ting der falder i øjnene, "L-XX" og ja det står faktisk for "Ladder" og gælder ladder, single og TCP/IP spil, mens den uden, mens den uden gælder for alle andre spil; dermed altså b.net non-ladder..
AC(N) og L-AC(N) har ikke de samme værdier, og dermed benyttes en anden faktor på Nightmare til at regne monsters Defense ud på Ladder i forhold til non-ladder, og på HP fronten kommer forskellen ved HP(H) og L-HP(H).. Begge gange er tallet også større ved L-XX, altså har et monster mere Defense og flere Hit Points på Hell mode når du spiller ladder, single player eller lokalt netværk..