Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 2 / LoD => Diablo 2 / LoD Generelt => Emne startet af: Pecenetra efter Juni 26, 2011, 04:27:42 pm

Titel: Sværhedgrads ladder vs non-ladder
Indlæg af: Pecenetra efter Juni 26, 2011, 04:27:42 pm
Så, fandt endelig den monster liv formel som jeg har været lidt på jagt efter, overraskende nok er det så gået op for mig at der faktisk er forskel på monstre fra ladder til non-ladder, ladder monstre på Hell er simpelthen sværere.. skal nok lige give en mere uddybende og præcis forklaring senere i aften.. synes blot at det var værd at nævne ;)
Titel: Sv: Sværhedgrads ladder vs non-ladder
Indlæg af: Camelo efter Juni 26, 2011, 05:21:18 pm
Virkelig? Interessant. Jeg synes, jeg har hørt snak om det tidligere, men aldrig helt fået det bekræftet.
Titel: Sv: Sværhedgrads ladder vs non-ladder
Indlæg af: frisser efter Juni 26, 2011, 06:20:37 pm
syntes at det lyder mærkeligt. Mener at det burde være omvendt. Venter med spænding på beviset.
Titel: Sv: Sværhedgrads ladder vs non-ladder
Indlæg af: Andrea8900 efter Juni 26, 2011, 08:49:30 pm
Lyder underligt at monsterne skulle være stærkere på Ladder end non-ladder. Jeg synes aldrig jeg har oplevet det og jeg har spille diablo siden 2002 eller 2003.
Titel: Sv: Sværhedgrads ladder vs non-ladder
Indlæg af: Angstskrig efter Juni 26, 2011, 09:39:15 pm
Tja på ladder har du trods alt alle runewords. Og efter nogle måneder er der ingen forskel på tilgængelighed af items. Spørgsmålet er om ladder langsomt bliver sværere eller om de sænker sværhedsgraden på non-ladder?
Titel: Sv: Sværhedgrads ladder vs non-ladder
Indlæg af: MonsterPool efter Juni 26, 2011, 11:02:27 pm
Jeg har hørt det flere gange rundt omkring - også for lang tid siden, så det er ikke nyt for mig sådan set. Har dog aldrig set noget bevis om det.
Titel: Sv: Sværhedgrads ladder vs non-ladder
Indlæg af: Camelo efter Juni 26, 2011, 11:06:16 pm
Kom så med beviset, Pecenette ;D
Titel: Sv: Sværhedgrads ladder vs non-ladder
Indlæg af: Pecenetra efter Juni 27, 2011, 04:20:12 am
Så alle atributer med Defense (AC), To Hit (TH), Hit Points (HP), Damage (DM) og Experience (XP) for hvert monster bestemmes ud fra følgende formel:

S*F/100

S er Stats og det som er angivet er monstrets værdi
F er en Faktor som følger et skema for monstrets levels


Her er et uddrag fra Monstats.txt som selvfølgelig indeholder Stats (tillykke til jer som regnede det ud af jer selv ;))

IdLevelminHPmaxHPACExpA1MinDA1MaxDA1THA2MinDA2MaxDA2TH
diablo406427642787346277197313113257251
IdLevel(N)MinHP(N)MaxHP(N)AC(N)Exp(N)A1MinD(N)A1MaxD(N)A1TH(N)A2MinD(N)A2MaxD(N)A2TH(N)
diablo62642764271403462180220215190250200
IdLevel(H)MinHP(H)MaxHP(H)AC(H)Exp(H)A1MinD(H)A1MaxD(H)A1TH(H)A2MinD(H)A2MaxD(H)A2TH(H)
diablo94157715771403462180220215190250200

Har ændret lidt på hvordan det ser ud så det er lidt lettere at overskue.. Bemærk at stats er identiske flere steder, her viser det tydeligt at level afgør en hel del, på hell er HP faktisk sat ned..

Men det er nu ikke det afgørende, nu har vi bare stats for Diablo her, lad os så se hvad der sker med faktorerne:

LevelACAC(N)AC(H)L-ACL-AC(N)L-AC(H)
40240490730240576859
6237271410593728401246
945641040153956412241810
LevelTHTH(N)TH(H)L-THL-TH(N)L-TH(H)
4041981016984198101698
626611206253466112062534
94101317823750101317823750
LevelHPHP(N)HP(H)L-HPL-HP(N)L-HP(H)
4021566117072156612276
624421412265344214123537
948842504541388425047217
LevelDMDM(N)DM(H)L-DML-DM(N)L-DM(H)
40253346253346
62385170385170
9458771075877107
LevelXPXP(N)XP(H)L-XPL-XP(N)L-XP(H)
40129733655048129733655048
623565134422016335651344220163
946893422846342668934228463426

Igen har jeg fiflet lidt rundt med fremførelsen for at det skal blive mere overskueligt...

Men allerede nu er der 1 ting der falder i øjnene, "L-XX" og ja det står faktisk for "Ladder" og gælder ladder, single og TCP/IP spil, mens den uden, mens den uden gælder for alle andre spil; dermed altså b.net non-ladder..

AC(N) og L-AC(N) har ikke de samme værdier, og dermed benyttes en anden faktor på Nightmare til at regne monsters Defense ud på Ladder i forhold til non-ladder, og på HP fronten kommer forskellen ved HP(H) og L-HP(H).. Begge gange er tallet også større ved L-XX, altså har et monster mere Defense og flere Hit Points på Hell mode når du spiller ladder, single player eller lokalt netværk..