Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: N-Sane E-T efter Februar 05, 2011, 10:27:08 pm

Titel: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 05, 2011, 10:27:08 pm
Ville enlig bare høre hvad folk synes om det nye skill/rune system til Diablo 3, er der for mange variationer eller må der godt komme flere ?

Kan ikke selv finde noget jeg syns er dårligt ved hele systemet, synes det lyder alt for lækkert, vis man bliver man træt af en skill, så smækker man bare en skill rune i som man ikke har prøvet og boom ny skill :D

Her er en lidt gammel video, men der kan man se hvad skill runes helt pracis er.
Diablo 3 - Skill Runes (http://www.youtube.com/watch?v=ouYP1zGfd0s#ws)
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Camelo efter Februar 05, 2011, 11:27:49 pm
Synes, det er genialt. Det skaber så mange muligheder. Især synes jeg, det er meget fedt, at udviklerne faktisk tidligere er blevet overrasket over, hvordan visse skills har vist sig at skabe sig med deres møde med bestemte runes.

Cold Hydra er eksempelvis cool :)

Det bliver helt sikkert sværere at skrive guides til bestemte builds, som man mener, er bedre end andre. Der bliver rigtig meget udforskning af mulighederne. Det bliver ligesom de gode gamle D2-dage - bare i langt større format. Bliver smukt!

I øvrigt tommel op for rent faktisk at bruge D3 boardet og oprette D3-relateret tråd. Det burde der være lidt mere af. Det er synd, at vi ikke får snakket mere D3, end vi gør.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 12:15:14 am
Det er da fedt, at man får mulighed for at gøre sin character så personlig, i D2 ser man tit de samme builds og items, bliver helt vildt fedt at man ikke skal side og se på de samme skills og setup og som du siger, den måde de forskelig skills virker på omgivelserne, virker som om de har tænkt på alt Blizzard, de har self også haft tid til det :P

Og jah Cold Hydra og alle de andre Hydra man så til Blizzcon 2010 ser bare alt for epiq ud. . . Der er ingen tvivl om vi intet har set i nu. . . :)
Bliver dejligt at få et spil der holder mere ind 1 uge :)
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Camelo efter Februar 06, 2011, 04:14:53 pm
Synes også, det er meget cool, at skills som Lightning kan blive til Chain Lightning med multistrike rune osv. Med dette skill-system og måden charms fungerer sammen med Talisman, er der lagt i ovnen til utallige mulige builds.
Items bliver der jo også en overflod af. Nice!
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 04:59:29 pm
Synes også, det er meget cool, at skills som Lightning kan blive til Chain Lightning med multistrike rune osv. Med dette skill-system og måden charms fungerer sammen med Talisman, er der lagt i ovnen til utallige mulige builds.
Items bliver der jo også en overflod af. Nice!

Nu du nævner Talisman. . . . Enlig skal man tænke over hvad for nogen charms man vil bruge, ikke bare fylde ens inventory op med en masse charms som in D2 og når noget man godt kan bruge dropper så har man ikke plads :P

Samt så er Townportal jo ikke med mere, så vis man ikke har plads så må man jo efterlade noget :P eller ud at løbe lidt :)
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 06, 2011, 05:16:35 pm
Motion er sundt anyways ;)

Men synes også at det er helt fedt med skill runes systemet, er dog sikker på at der kommer guides til foreslåede setups, det kan ikke undgåes, og det som folk har prøvet og ved virker rigtig godt.. Men alene den måde man kan på virke skills til at opføre sig så forskelligt og så betyder det også at man kan bygge 2 helt ens chars, men stadig gøre deres skills vidt forskellige..

De mange variationer er det fede, men det at de kan påvirkes på så mange måder og ændres til "nye" skills er det über fede imo :)
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 05:32:26 pm
Har hørt Jay Wilson sige, at nogen skill runes påvirker nogen skill så meget, at de bliver lavet helt om . . . Damn hvor jeg håber på jeg er heldig nok til jeg får en beta key :D
Tror heller ikke det bliver helt unormalt, at folk laver flere af en class.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 06, 2011, 05:39:47 pm
ja, og det er jo vildt!

ligesom det med at de slet ikke kunne forudse hvordan spillet ville reagere på det... er hvertfaæd masser af combinationer der skal prøves af med forskellige skills..
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 05:55:18 pm
Tror heller ikke at det bliver muligt, at man bare kan kikke efter hinanden lidt som man gør i wow.
Nu ved jeg godt nok ikke helt om man kommer til at kunne se hinandens skill setup, samt se hvilke skill rune folk de bruger.
Håber lidt at man ikke kan, så kan man have sit helt egen super setup :P

Jay Wilson har sagt der kommer så mange variationer, at det næsten ikke er muligt at løbe ind i en anden der har pracis det samme som dig.
Skal jo også huske på vi kommer til at kunne skifte farve på items, helt pracis hvilke items, om det er alle ved jeg ikke.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Camelo efter Februar 06, 2011, 06:00:20 pm
Jeg håber faktisk lidt, at der bliver mulighed for indsigt i at kunne se hinandens items og setup - måske kun for venner. Således skulle man acceptere hinandens forespørgsler for at kunne se, hvordan man har opbygget sine chars.

Det var rart at kunne med det helt gamle MH i 1.09.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 06:04:12 pm
jah mellem venner er en super ide, men gider ikke folk ser hvor super godt mit setup er og 2 dage efter fiser alle rundt med det samme.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Camelo efter Februar 06, 2011, 06:11:25 pm
Hehe. Det sker nok heller ikke lige med det samme. Der går nok lidt tid, før alle items findes overalt og økonomien er fucked. Men det er jo også noget, Blizzard gør meget ud af i udviklingen; at sørge for en stabil og god økonomi ved bl.a. at indføre salvaging-systemet og items, der binder sig til en bestemt character.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 06:25:48 pm
Når man tænker over hvor mange der stadig spiller Diablo 2 efter så mange år, det er selvom man kan lave baalbug boost til hell, TP up . . . . ned og stå i et hjørne og få lvl.
Boom Full gear ugen efter :)

I daiblo 3 bliver alt det jo ikke muligt, nu Townportal er væk, man kommer heller ikke til at kunne tele igennem det hele som i Diablo2.
Så om det bliver muligt at økonomien fucker er jeg ikke så sikker på.
Virker som om de tvinger folk til at spille spillet, hvilket jeg synes er super fedt.

Gold får jo også værdi nu :O  Wuhuu
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: mads-wm3 efter Februar 06, 2011, 06:39:20 pm
I daiblo 3 bliver alt det jo ikke muligt, nu Townportal er væk

wut?  :(
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 06:40:10 pm
Var du ikke klar over Townportal er blevnet fjernet ??
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 06, 2011, 06:43:37 pm
Farver er en smagssag jo, men at folk kopiere hinanden i setups i d2 bunder jo meget i at enkelte skills fungerer bare mere effektivt til at opnå en høj damage fordi de har bedre synergies, eller pre 1.10 bare bedre damage.. Tag eksempelvis hydra sorc, udemærket i pvm, specielt baalruns, men elendig i pvp, og så giver hydra ikke synergi til fireball/firebolt, men det gør meteor...

Du vil ikke kunne undgå at der med tiden dukker guides op som fortæller folk hvilke skills der er brugbare i pvp og pvm og hvilke runer der gør dem endnu bedre - det er forbandelsen ved kommunikation og internet ;) uanset hvor mange variationer du laver...

Jeg synes det skal være muligt for folk bare på et hold at kunne dele skill setups, ikke nødvendigvis hvor meget og sådan, men hvilke de har og bruger.. Forhåbentligt vil multiplayer games kræve at man samarbejder og udnytte sine skills til det bedste, og så skal de jo helst passe med medspillerens således at du kan opnå den største samlede effekt (som curse/aura effekter i D2) - og så er det sgu rart at vide hvad medspilleren har at byde ind med, ven eller ej...

Får mig meget til at tænke på Guild Wars, et klik og du kan vise de andre hvilke 8 skills du tager med dig, og holdet kan sammenligne og se om der er noget der mangler af bonusser, healing, eller rå damage - og meget få der har det samme setup, jeg har kun set det blandt mine venner som kører et fast warrior setup..

Det gode ved salvation er at det gør low items værd at finde fordi de stadig bidrager med et materiale som skal bruges, og disse ingredienser er jeg sikker på er noget af det man hyppigst vil se solgt for guld.. guld er bare en meget nemmere værdifod at have med at gøre..
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: mads-wm3 efter Februar 06, 2011, 06:45:40 pm
Var du ikke klar over Townportal er blevnet fjernet ??

har vidst hørt noget snak om det men vidste ikke at det passede..  :-\
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 06, 2011, 06:49:37 pm
Først sagde de tp var væk, så kom der noget med at den stadig var med - men så besluttede de vist helt at fjerne det og smide flere wps ind istedet... eller sådan jeg lige husker det hvertfald :-\
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 06:50:58 pm
Først sagde de tp var væk, så kom der noget med at den stadig var med - men så besluttede de vist helt at fjerne det og smide flere wps ind istedet... eller sådan jeg lige husker det hvertfald :S

Lige pracis, TP væk og ind med flere WPs, så det er slut med boost som vi kender det fra Diablo 2.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 06, 2011, 06:55:01 pm
ja, nu er det motion og masser af motion... nok ikke så mange der gider at lave rush/boost/taxi så :D
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: mads-wm3 efter Februar 06, 2011, 06:56:20 pm
aww ku godt lide TPs :( "designet" var fedt  :P wuushet når man åbnede en revne i verden  ;D
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 06, 2011, 06:58:19 pm
spændingen når man kom ud på den anden side ;)
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: mads-wm3 efter Februar 06, 2011, 07:00:41 pm
også det! ^^ og så står man ude i det tomme rum uden for banen i Maggot lair... xD
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 07:03:48 pm
LoL knap så fedt når folk tager røven på en når man spiller HC :P
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 06, 2011, 07:08:52 pm
LoL knap så fedt når folk tager røven på en når man spiller HC :P
det var også lidt den jeg referede til, men den med de tomme spaces er også ganske underholdende at stille folk i :D
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 06, 2011, 07:28:38 pm
Hvad angår pvp i diablo 3 så skal man jo huske på at der er blevnet sagt, ingen skills vil blive lavet om fra pve til fordel for pvp.
Hvilket jeg er super glad for, selv om jeg enlig elsker pvp.
Diablo 3 er og bliver et pve game, pvp er kun en bonus til de folk der har behov for at afprøve sine kræfter mod andre. (skal da helt sikkert ind og afprøve det selv)

Men vil det ikke være træls når du spiller 1vs1 pvp ( Der kan man jo kun møde sin egen class) men at han har den samme setup som dig selv, bare samme setup igen og igen?.
Jeg er godt klar over der kommer masser af guides online, hvilket er godt nok. . .  jeg vil bare ønske folk også brugte noget tid på det selv og ikke bare kopier andre og ikke har en ide om hvorfor lige denne skill skulle være god.

Måske man kunne lave det så man kunne slå inspect til og fra ??

Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 08, 2011, 02:11:48 am
Hvis du møder en med præcis samme setup som dig så vil kampen jo blive afgjort af held eller dygtighed.. og så bliver det jo taberens problem at han ikke har valgt et bedre setup som kan slå sin modstander..

Generelt har jeg altid ment at guides burde forklare folk hvad de bør gå efter af stats på items, og ikke nogle enkelte bestemte items - men man kan ikke benægte at nogen fungerer bare bedre end andre...
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 08, 2011, 03:24:11 am
Nej self er nogen setup beder ind andre, er jo en del af det som gør diablo sjovt, hvem kan finde den bedste, men har nok spillet for meget arena i World Of Warcraft, jeg må nok heller passe på jeg ikke samlinger de 2 spill for meget :) folk tænker ikke rigtig over hvad de gør mere, de kikker efter ham der er i top 10 for det må jo være det bedste, så du møder faktisk altid de samme class og talent setup.
Hvilket nok ikke vil ske i diablo 3, men jeg kan ikke lade vær med at være lidt nervøs :)

men som der også er sagt før, så kommer der næsten uendelig muligheder i diablo 3, samt inden der kommer en god guide, så er der nok ud kommen en exp pack :)

Efter hvad jeg har kunne læse mig til, så skulle der ikke komme nogen ubrugelig skills, hvilket der er mange af i diablo 2, så jeg er som de fleste utroligt spændt på det hele.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 08, 2011, 10:16:32 am
Efter hvad jeg har kunne læse mig til, så skulle der ikke komme nogen ubrugelig skills, hvilket der er mange af i diablo 2, så jeg er som de fleste utroligt spændt på det hele.
Specielt det er noget jeg glæder mig til at se :) det giver jo lidt af et balance spørgsmål mellem hvad skills man kører op i..

Jeg er ganske sikker på at Blizzard har taget ved lære af den kopierings strategi som der (både WoW og d2), og det forsøger at bringe mange flere aspekter ind i kampen, men i sidste ende er det altså noget der er op til spillerne..

Men ja begge titler har også mange år på bagen nu, så der har været masser op i dem begge... så det bliver rart med en clean start og ny udforskelse til D3 :)
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Camelo efter Februar 08, 2011, 11:16:06 am
Nemlig. Den dér følelse af, at det hele er nyt og uudforsket er vigtig. Det var det, der gjorde D2 så fantastisk til at begynde med. At starte from scratch med en bunke andre spillere bliver fantastisk. Jeg håber så meget, at jeg kan være no-lifer i et par uger efter udgivelsen.
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 08, 2011, 12:05:14 pm
Det er en glæde man gerne må påtage sig engang i mellem :) det sværeste er bare at forklare andre hvorfor man lige gør det -.-
Titel: Sv: Diablo 3 Skill system / Skill runes?
Indlæg af: N-Sane E-T efter Februar 08, 2011, 04:43:38 pm
Nemlig. Den dér følelse af, at det hele er nyt og uudforsket er vigtig. Det var det, der gjorde D2 så fantastisk til at begynde med. At starte from scratch med en bunke andre spillere bliver fantastisk. Jeg håber så meget, at jeg kan være no-lifer i et par uger efter udgivelsen.

Jah jeg køber ny computer når jeg får en dato på Diablo3, har enlig ikke brug for det :P men diablo 3 fortjener det bedste :)
Glæder mig også til at starte på ny, når jeg stadig synes diablo 2 kan være sjov at prøve på ny, hvad vil man så ikke synes om diablo 3 :D