Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: lbm_ efter April 21, 2012, 07:02:46 pm

Titel: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: lbm_ efter April 21, 2012, 07:02:46 pm
Nu har jeg gået og glædet mig så længe til D3, og forventningensglæde har det da også med at overskygge et førstehånds indtryk, hvilket desværre også har været tilfælde med D3.

Her med weekends open beta, har jeg ENDELIG haft muligheden for at se spillet hands on, og prøve det. Efter 1 times spil, har alt ståhejet så lagt sig. Desværre med en noget tom følelse...

Jeg må indrømme at jeg synes det er en smule skuffende.
Skuffelsen ligger i, at stats og skills bliver "auto genereret" til en ved LVL up. Det var det jeg synes var så fedt ved D2 var at man kunne bygge sine figurer med stats og skills. F.eks. en bestemt skill i LVL 20.

Det nye tiltag i D3 betyder nu at stort set alle figurer bliver ens, bortset fra items? Bevares man kan da tilknytte "runes" til sine skills, men det kan man jo ændre som man lyster! (Afhængig af items)...

Eller er der noget der er gået min næse forbi?
Måske jeg tænker for meget D2 stadig...

Hvad er jeres indtryk?

PS. Gør endelig min skuffelse til en skam, da jeg nok har lidt svært ved at se den nye måde tingene fungere på nU?  ;D
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Fluen efter April 21, 2012, 07:33:59 pm
Jeg havde samme følelse som dig i starten da jeg fik min beta key, men skuffelsen har efterhånden lagt sig, og nu glæder jeg mig bare til det udkommer.  :)
Blizzard har gjort en del ud af at sige, at D3 er et nyt spil, og det kan man også tydeligt se.
Hvis man tænker over det med, at alle characters bliver ens, så gjorde de vel stort set også det i D2. Jovist, man kunne selv putte skill- og statpoints som  man ville, men der var stadig nogle builds som var "de optimale".

Er sikker på at D3 nok skal blive noget af en tidsrøver  ;)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter April 21, 2012, 07:43:02 pm
jeg tror det bliver direkte omvendt i forhold til D2. I D2 var der nogle meget specifikke builds, som bare var de samme... fx der render jo 2 millioner Hdins rundt med præcis de samme skills og items... bevares, der var da nogle få der valgte at lave nogle specielle builds, som ikke blev brugt særligt tit (melee sorc, FoHdin etc) men det var jo netop kun for at have en speciel char, ikke fordi det var bedre end andet.

I D3 tror jeg ikke at man kommer til at se "standard" builds i lige så høj grad. Jeg tror ikke at hvis man fx skal bygge en barb, så laver alle ham på den præcis samme måde. Alle skills har imo fordele og ulemper i forhold til de andre. Hvis jeg nu bliver ved barb, er det klart at cleave er super effektiv til at slagte dig igennem horder af monstre, men af egen erfaring igennem betaen, synes jeg at hans frenzy er meget hurtigere til at nakke SK med, selvom jeg ikke kunne drømme om at rende rundt med det ellers.

Desuden gør det at du frit kan vælge skills jo også at man vil kunne se mange flere kombinationer af skills... Og med runer som nogle gange nærmest laver dem om til helt andre skills er der så mange flere muligheder end i D2 (sleet storm til ray of frost fx)... noget det jo også lægger op til, er at man skal se på hvad ens gruppe har af skills hvis man render rundt i multiplayer, og så finde det der passer bedst sammen. Altså sørge for at have lidt af det hele; CC, slow, tankiness, boss dmg, mob clearing etc...
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: lbm_ efter April 21, 2012, 07:48:53 pm
mads- > Men ens gruppe har jo netop pludselig alle skills i hele spillet på denne måde, såfremt de selvfølgelig er høj nok LVL.
Der er vel heller ingen idé i at have flere forskellige chars af den samme type nu? f.eks. vil 2 barbs jo være "ens" ?..
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter April 21, 2012, 07:57:31 pm
Der er vel heller ingen idé i at have flere forskellige chars af den samme type nu? f.eks. vil 2 barbs jo være "ens" ?..

hvorfor det? tag nu lige et kig på mit indlæg igen :) som jeg siger tvivler jeg stærkt på at alle ender med at rende rundt med de samme skill kombinationer. Til dels vil man nok sætte forskellige skills sammen, der passer godt til hinanden, og tvivler på at der kun vil være en måde at gøre dette på. Desuden er der som sagt nogle skills der er gode til nogle ting, mens andre er gode til andre ting. Derfor tror jeg ikke at to barbs ville have det samme skill setup hvis de prøvede at gøre det effektivt og "surviable". Derudover tror jeg også folk vil have forskellige præferencer mht. skills, og nogle foretrækker måske skills der giver CC (Crowd Control, fx stuns), mens andre bare går efter skade.

og når man frit kan ændre sine skills giver det jo også så meget større grund og frihed til at eksperimenterer med sine skills. I D2 skulle du jo først lvle en char op til lvl 80 hver eneste gang du ville prøve noget andet (indtil for nylig, men du har jo stadigvæk kun 3 "remakes"), hvilket imo også betød at folk var mere tilbøjelige til bare at følge normen, og fx følge guides slavisk, i stedet for selv at finde ud af det.


hvis du mener at man bare kommer til at rende rundt med et sæt skills til mobclearing, og så derefter skifter til sit boss skill set, når man når til ham, så vil jeg foreslå dig at læse om Nephalem Valor buffen ;)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: lbm_ efter April 21, 2012, 08:17:07 pm
Ja du har da ret, og det kræver da sikkert også mere end én times spil for at kunne lave en ordentlig konklusion... :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Krasso efter April 21, 2012, 08:34:05 pm
Helt enig med Mads. Selvom systemet er helt anderledes, og uden tvivl lidt mere "casual" end Diablo 2, så er jeg helt sikker på, at det stadig bliver mindst lige så underholdende og fedt at spille som forgængeren.

Alene det at eksperimentere med forskellige skill-kombinationer uden at skulle starte helt nye characters synes jeg er så awesome, at man har adgang til og tilføjer, for mig personligt ihvertfald, nok en helt masse replayability, hvilket der jo er så sindsygt meget af i Diablo i forvejen.  ;D

True, alle characters har i bund og grund adgang til de samme skills. Men forstil dig at du spiller en barbarbian. Hvor stor er sandsynligheden så, at du nogensinde støder ind i en anden barbarian der kører præcis samme skill(og rune)-setup som dig? Jeg tror characters bliver mindst lige så forskellige som Diablo 2, bare med en funktion til også at kunne ændres igen. Det er jo f.eks. også super awesome, at du kan diskutere med den anden barbarian, du spiller med, om hvorfor han bruger skill X istedet for skill Y, hvorefter du kan prøve hans build (og miste Nephalem Valor buff, eller vente til næste run) og tjekke hvorfor det er, at det også er super awesome, uden at skulle starte en helt ny character.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: lbm_ efter April 21, 2012, 08:40:18 pm
Det virker sku meget smart det Nephalem Valor Buff. Kendte jeg ikke :)

Måske er skuffelsen også, at jeg ikke er så kendt med D3 endnu. Har ikke lige fulgt helt vildt med.  ::)

Er der andet end Nephalem Valor Buff, man bør læse op om ?
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Dammmeister efter April 21, 2012, 09:02:52 pm
Er der andet end Nephalem Valor Buff, man bør læse op om ?

Inferno...   ;D
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Bach efter April 21, 2012, 10:52:18 pm
Ja naturligvis har Blizzard gjort et stort nummer ud af at, at sige D3 er et nyt spil. Det ville nok heller ikke sælge særlig godt hvis man sagde det var D2 der var blevet voldtaget af WoW :-\
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter April 21, 2012, 11:31:05 pm
Det virker sku meget smart det Nephalem Valor Buff. Kendte jeg ikke :)

Måske er skuffelsen også, at jeg ikke er så kendt med D3 endnu. Har ikke lige fulgt helt vildt med.  ::)

Er der andet end Nephalem Valor Buff, man bør læse op om ?

Jeg synes der er meget, men Blizzards game guide giver dig en bred indgang til D3. Ingen tvivl om, at der kan forekomme 2 ens karakterer - men det er ikke fordi mulighederne for mangfoldighed ikke eksisterer. Jeg tror Blizzard har udtalt at med de nuværende 6 aktive skills og 3 passive - inkl. runer - vil der være millioner af kombinationsmuligheder.

Som Mads er inde på, er der smagsforskelle. Jeg kunne f.eks. fint finde på at bruge Frenzy hele tiden, men Mads sikkert bruger Cleave med den første rune (fordi Mads er sådan en skide FOTM fyr).  :P
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Dr. Durden efter April 21, 2012, 11:47:19 pm
Nu har jeg heller ikke fulgt så meget med, men hvorfor er det lige, det er så besværligt at se hvor meget dmg, man giver?


Jeg synes det virker ulogisk, at man som wiz pludselig bliver bedre med sine attack skills fordi man får en en kniv...
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter April 21, 2012, 11:51:15 pm
Nu har jeg heller ikke fulgt så meget med, men hvorfor er det lige, det er så besværligt at se hvor meget dmg, man giver?


Jeg synes det virker ulogisk, at man som wiz pludselig bliver bedre med sine attack skills fordi man får en en kniv...

Der står DPS som stat i dit inventory?

Næsten alle spells har en skade beregnet ud fra dit våbens skade. Du må vel bare affinde dig med, at det er et spil - i en fantasi verden - og her er det altså den skade dit våben kan kanalisere videre som magi. Måske er det tumpet, men det er lige så tumpet at have 41 skillpoints i en skill for at give mest mulig skade. :)

Jeg foretrækker at kunne vælge skills frit og koncentrere mig om de drops jeg finder.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter April 22, 2012, 12:00:07 am
Som Mads er inde på, er der smagsforskelle. Jeg kunne f.eks. fint finde på at bruge Frenzy hele tiden, men Mads sikkert bruger Cleave med den første rune (fordi Mads er sådan en skide FOTM fyr).  :P


FOTM?  ??? jeg blev lige glad da jeg troede du skrev FLOT, men så kiggede jeg lige efter...

nja, når Nephalem valor buff kommer i spil, kommer det helt sikkert an på hvad mit team har :) hvis vi mangler en til at tæve mobs så ville jeg nok tage cleave ;) hvis vi mangler en  til at nakke bosser og "rare" monsters undervejs, tager jeg nok frenzy  :P
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Bach efter April 22, 2012, 10:52:33 am
Lame question, men hvordan pokker identificere man items???

 - Vil i øvrigt gerne moderere min tidligere WoW voldtægt anklage, efter en time i selvskab med, den "nye barb", er jeg glad igen. Jeg har været vidne til et zombie blodbad som aldrig ville forekomme i WoW! I LIKE
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Krasso efter April 22, 2012, 10:56:00 am
Btw, relevant tråd fra Blizzard forum: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1 (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1)
(Advarsel: Meget tekst.)

Lame question, men hvordan pokker identificere man items???


Højreklikker.  ;D
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: MadWeasel efter April 22, 2012, 01:33:16 pm
Efter jeg har spillet closed beta og spillet alle chars til lvl 13, har jeg ikke længere haft lyst til at starte spillet op overhovedet. Derimod har jeg spillet rigtig Path of Exile hvor man har så meget mere frihed til at lege med sine chars. og lave spændende builds og forskellige skills combos. POE betaen er nok også lidt større så der naturligt vil være mere at give sig til, men elsker alle de builds man kan lege med.

Håber godt nok der bliver mere at tænke over i de højere levels. Indtil videre er jeg virkelig skuffet over deres dumme-ned tilgang til spillet.
Jeg køber kun 3'eren fordi jeg har været så glad for 1'eren og 2'eren, og man gerne vil se hvad der sker næst i historien.
 Tvivler stærkt på der er lige så mange timer i det her spil, som de andre. Det eneste jeg ser tilbage i spillet er mindless grind af mobs fordi alt customization af ens chars er presset ned til et minimum for alle tumper og halvhjerner skal kunne mester spillet med to brækket arme. Sørgelig udvikling IMO.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: NannyFanny efter April 22, 2012, 02:03:45 pm
Et spil der er fokuseret på at finde items, bliver naturligvis ikke sjovt, når man er stuck ved lvl 13 og King Leoric.

Tror folk har en lidt forvrænget forestilling om, hvad det var der gjorde Diablo 2 sjovt.

Var det sjovt at skulle lvl'e sin char op, hver gang man ville prøve noget nyt? - Hvis man føler størstedelen af Diablo 2-segmentet, så benyttede de fleste sig af lynhurtige boosts, så de ikke skulle bruge alt for lang tid på den kedelige del, det var at få en char op. Desuden, hvis man spiller singleplayer, i Diablo 2, er det det kort sagt umuligt at lave det perfekte build, da man sjældent kan smide alt i vitality, for at kunne bære alt det crap man finder på Normal (som man er tvunget til at bære, da man ikke har bedre). Med Diablo 3 skal vi ikke gå rundt og lave chars, som ikke kan fungerer på hell, da det er låst. Og nej, det fjerner ikke customization, da I som sagt proppede det hele i vitality alligevel, og hvis I ikke gjorde det, havde i en Mana-Shield sorc eller en broken hero.

Det sjove ved Diablo-serien har altid været at finde items, og det er blevet gjort langt sjovere i D3 med custom events, nephalem buff etc.

Hvad angår "fordumning" er det vist bare whinesprog for "det er ikke, som jeg havde forventet". Jeg vil råde jer til at få læst denne sides nyheder igennem, for der er utroligt mange gode argumenter for, hvorfor Blizzard har gjort, som de har gjort - så gode, at man hurtigt indser at D2 er broken i den helt store stil  :) - Men det ok, for det sjove ligger i at finde items!
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Jandersen efter April 22, 2012, 02:24:49 pm
Kommer vel meget an på hvad man så som det sjove i diablo serien. For mig har det altid været item hunten da friheden med builds i d2 bare var en illusion imo og stats points det samme. Tror det handler om at folk har siddet og tænkt i så mange år nu hvordan de mener diablo 3 skulle være og nu hvor det er tæt på vil de bare finde noget de ikke kan lide fordi de mener at deres "fantasi-diablo" var meget bedre og det var sådan de skulle lave diablo 3.

Er sikker på blizzard har 100% styr på hvad de laver og diablo 3 skal nok indholde masser af gode underholdningstimer. Tror ikke det bliver lige så mange som diablo 2 men det er mere pga man idag ikke hænger ved de samme spil i lige så lang tid. Da diablo 2 kom var der ikke meget konkurrence hvor imod idag prøver alle at overgå hinanden.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Devilrance efter April 22, 2012, 02:30:33 pm
Er helt enig nannyfanny.

Men folk låser sig for meget fast på hvordan diablo 2 var skruet sammen, og hvis det ikke er det samme bliver man skuffet. Men det ville jo være kedeligt at spille en 3'er i serien som mindede for meget om 2'erens spillestil. Jeg er tværtimod meget positivt overrasket over hvordan de har udviklet spillet. Det at mange systemer skiller sig ud fra diablo 2 gør det jo mere spændende at udforske imo. Blizzard har i op til flere posts forklaret deres sag om hvorfor de har gjort det og det. Men vi er jo forskellige :P
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: MadWeasel efter April 22, 2012, 02:41:51 pm
Jeg mener ikke det skal være præcis som d2, og ja det var træls at level op hver gang. Men det d3 er bare en anden yderlighed, imo. Jeg ser ingen af de undskyldninger Blizzard kommer med som valide. Syntes de er gået alt for langt, det behøber jo ikke  være enten eller. Hvis man tog det gode fra d2 og mixede det med noget nyt og optimere de mangler der er. Det syntes jeg ikke man har gjort istedet dummer man det ned, og JO det er dummet ned, de udtaler selv de fjerne stats fordi de ikke vil risikere at folk sætter deres points forkert og for en dårlig oplevelse pga. WTF! Så giv os da en mulighed for at respec for x-antal guld eller lign. Siger ikke man bliver nød til at level forfra.

Det med alle stats blev puttet i Vita var jo en design fejl fra deres side. Det kunne man måske prøve at arbejde på så det kunne betale sig at vælge noget andet. Nu har man bare intet valg. Der kunne man jo lave en optimere istedet.

Den overbeskyttelse af spillerne som de begyndt at arbejde hen imod syntes jeg virkelig er gamebreaking.

Jeg er helt enig i det ikke skal være d2 og der skal tilføjes nyt/optimeres på nogle af de gamle systemer, jeg er bare ikke enig i måde de har gjort det på. Man bliver holdt i hånden alt alt alt for meget imo.

Men det er jo en trend man ser alle steder, personligt hader jeg det, men det viser sig jo gang på gang horden kan li det, og så forstår man jo godt Blizzards motiver for at gøre det som firma.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter April 22, 2012, 03:09:54 pm
MadWeasel - jeg kan godt se enkelte af dine punkter, men jeg er ikke enig.

Jeg synes du skal læse tråden, Krasso linkede før:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1 (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1)

Den giver et rigtig godt indblik i forskellene på D2 og D3. Gutten, der har lavet tråden, har virkelig lagt energi i at forklare, hvad der gjorde D2 til D2 og hvad der i D3 vil være anderledes.

Et par timers beta er altså ikke nok til at bedømme et spil.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: MadWeasel efter April 22, 2012, 03:30:38 pm
MadWeasel - jeg kan godt se enkelte af dine punkter, men jeg er ikke enig.

Jeg synes du skal læse tråden, Krasso linkede før:

[url]http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1[/url] ([url]http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1[/url])

Den giver et rigtig godt indblik i forskellene på D2 og D3. Gutten, der har lavet tråden, har virkelig lagt energi i at forklare, hvad der gjorde D2 til D2 og hvad der i D3 vil være anderledes.

Et par timers beta er altså ikke nok til at bedømme et spil.


Nej bedømmer heller ikke hele D3 udfra det jeg har prøvet, men udfra det jeg har prøvet og læser sidder jeg stadig med en skuffet følelse. Håber da jeg bliver positiv overrasket.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter April 22, 2012, 05:11:14 pm
Den overbeskyttelse af spillerne som de begyndt at arbejde hen imod syntes jeg virkelig er gamebreaking.

hyg dig på inferno når du render ind i nigthmarish monstre, der sender dig direkte ind i en gruppe champion monstre...  ;)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Dr. Durden efter April 22, 2012, 05:44:42 pm
Er der nogen af jer, der har kunnet få public games til at fungere?
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Fireenze efter April 22, 2012, 08:30:02 pm
Alle snakker om frihed i spillet er vaek osv det passer da slet ikke !

Grunden til at de ikke vaelger og lave det, hoer nu her venner, hvis det blev lavet som d2 ville der kun vaere 1-2 specs der virkede, her i d3 er der valgfrihed, f.eks, har du lyst til at spille wizard, kan du spiller fire, frost, arcane(kinda) eller melee, eller du kan combinere det, og saadan er det med hverenkelt class. Jeg synes det er for daarligt af jer som siger jeg gider ikke spille d3 fordi det ikke er som d2, hvis i vil have skillset som i d2 spil d2.

Se d3 som et nyt spil hvor der er andre miskanismer! kom on guys serioest, der er en era som forsaetter!
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: drandran efter April 22, 2012, 08:54:03 pm
Nu er det en beta folk de prøver... en beta indeholder ikke alt som fx. gems, som kommer i den endelige udgave. Det vil også have en betydning for ens egen karakter og derfor behøver det hele ikke være autogeneret.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pawl efter April 22, 2012, 09:24:48 pm
Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at forholde mig negativt til det jeg endnu har set af d3.. havde håbet på at de ville lade runes droppe som loot da det ville gøre det endnu mere spændende at item hunte, og folk der var villige til at bruge meget tid, vil finde flere runes, og derved få fordele..
Men lige nu glæder jeg mig bare helt sygt til.at komme igangsætning med det fulde spil og tæve mig vej gennem sanctuary :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter April 22, 2012, 10:11:51 pm
Jeg er faktisk ret enig med dig lbm_ :) det virker meget trivielt og kedelig at level op da alting bare ligesom er gjort.. Men når man kommer lidt igang finder man hurtig rytmen og essensen i spillet som skal holde en igang... Det er jo ikke noget at nå level 60, men jagten på items, farming og en masser af spektakulære skills og dødbringende skills er der hvertfald :)

Der står DPS som stat i dit inventory?
Den hedder damage nu.. Men ja det er DPS værdien som står der - hvilket jeg finder både dumt og farligt.. Den er god til sammenligninger, men den er rigtig svær at forholde sig til når man i Diablo f.eks bruger rigtig meget skills som har nogle indvirkninger, og så er der attack speed og våben damage.. Jeg kan virkelig savne at se hvad damage range er da det kan jeg meget lettere forholde mig til - men det er vel så der vi har fået pop-up numbers...

Jeg mener ikke det skal være præcis som d2, og ja det var træls at level op hver gang. Men det d3 er bare en anden yderlighed, imo. Jeg ser ingen af de undskyldninger Blizzard kommer med som valide. Syntes de er gået alt for langt, det behøber jo ikke  være enten eller. Hvis man tog det gode fra d2 og mixede det med noget nyt og optimere de mangler der er. Det syntes jeg ikke man har gjort istedet dummer man det ned, og JO det er dummet ned, de udtaler selv de fjerne stats fordi de ikke vil risikere at folk sætter deres points forkert og for en dårlig oplevelse pga. WTF! Så giv os da en mulighed for at respec for x-antal guld eller lign. Siger ikke man bliver nød til at level forfra.

Det med alle stats blev puttet i Vita var jo en design fejl fra deres side. Det kunne man måske prøve at arbejde på så det kunne betale sig at vælge noget andet. Nu har man bare intet valg. Der kunne man jo lave en optimere istedet.

Den overbeskyttelse af spillerne som de begyndt at arbejde hen imod syntes jeg virkelig er gamebreaking.

Jeg er helt enig i det ikke skal være d2 og der skal tilføjes nyt/optimeres på nogle af de gamle systemer, jeg er bare ikke enig i måde de har gjort det på. Man bliver holdt i hånden alt alt alt for meget imo.

Men det er jo en trend man ser alle steder, personligt hader jeg det, men det viser sig jo gang på gang horden kan li det, og så forstår man jo godt Blizzards motiver for at gøre det som firma.
Jeg er rimelig enig med dig, D2's system fungerede som sådan fint, men der gik ikke lang tid før man opdagede at det man fik ud af stats som str og dex var svindede lille kontra vitality, så målet blev jo bare at undgå at fylde for meget (hvis noget i de 2) og der har D3 faktisk et bedre balanceret system..

Men ja det kunne da også være en god goldsink, jeg tror dog at mobilitet i character udvikling kom i første række således at hvis du ikke har en perfekt bygget karakter, så kan du stadig ændre efter et nyt item du finder eller for at justere efter en gruppe.. Det er jo netop en af de ting som man ser meget i MMO-RPGs, og bliver Inferno så svært som de siger bliver det med al sandsynlighed også nødvendigt at tune sine builds ind sammen til Inferno, og ikke bare lulle væk i sit eget..
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: lbm_ efter April 23, 2012, 02:13:32 am
Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at forholde mig negativt til det jeg endnu har set af d3.. havde håbet på at de ville lade runes droppe som loot da det ville gøre det endnu mere spændende at item hunte, og folk der var villige til at bruge meget tid, vil finde flere runes, og derved få fordele..
Men lige nu glæder jeg mig bare helt sygt til.at komme igangsætning med det fulde spil og tæve mig vej gennem sanctuary :)

Yes, tror også jeg kommer til at savne runerne og runewords. Men lad os nu se.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Bach efter April 23, 2012, 08:41:39 am

Højreklikker.  ;D
[/quote]

Det var det jeg sagde, lame Question:) Men tak!
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: scarface efter April 23, 2012, 09:34:34 am
Jeg synes bestemt ikke første indtryk har været skuffende tværtimod :).

Jeg er sikker på man bare skal vænne sig til den nye måde med skills og statpoints, og som det også er sagt mange gange her og på de officelle forums, er der i D3, faktisk mange flere mullige specs/skill kombinationer end i D2, hvor alle alligevel brugte de samme 2/3 specs samt satte stats points stort set ens.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: keldiver efter April 23, 2012, 10:45:42 am
jeg er også godt tilfreds med at prøve det nye Diablo 3 spil, da  Blizzard  åbnede deres server for alle denne  weekend via der stress test, før den snarlige release. Ja abilities / stats som  vitality , strength er nok lige meget nu, men vill nu gerne have set en  længere demo, men ok,  kan godt  lide at  quests følger hele party, og kun en lille smule skuffet over, at når vi skal til  at salvage ting, skal til byen fordi man er der allerede at følge op på en quest.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Rosenskjold efter April 23, 2012, 12:42:53 pm
Er langt fra blevet skuffet. Syntes det har fanget essensen af Diablo, samtidig med at det er nyskabende. Forskellen mellem Diablo 1 og 2 er jo også meget markant.

Er helt overbevist om at det kun kan blive episk med Diablo 3 :-)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: JokingJay efter April 23, 2012, 02:13:47 pm
Jeg som alle andre syns at der både gode og dårlige ting ved det nye :).. 
det mest negative ved det nye system er at skills pludselig overruler alm attack!

der er jo ingen "attack" tilbage, er skills det hele.

hvilket resultere i at dit våben nu blot er en "charm" der bestemmer damage og speed på din skill??..  WTF?

dvs at demon hunter kan ikke angribe når der et et MELEE våben i hænderne.... wizard kan slet ikke melee fordi alle primary er spells

monken laver samme attack med hænderne... men det er våbnet der bestemmer alligevel...

DETTE syns jeg er lidt "plat"..... så brug dog lige 1 uge på at lave nogle forskellige attack animationer alt efter hvad våben der er valgt.......



alm attack er væk :(..... og nu bare en skide skill animation der er ens lige meget hvad våben man har på.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter April 23, 2012, 04:03:50 pm
Jeg synes bestemt ikke første indtryk har været skuffende tværtimod :).

Jeg er sikker på man bare skal vænne sig til den nye måde med skills og statpoints, og som det også er sagt mange gange her og på de officelle forums, er der i D3, faktisk mange flere mullige specs/skill kombinationer end i D2, hvor alle alligevel brugte de samme 2/3 specs samt satte stats points stort set ens.

Aha.. Så når spillet sætter points for dig efter samme model så bliver det helt anderledes? Altså den holder jo ikke.. Du tænker sikkert på det med at man kan ændre sine attributes via de gems som man kan socket i sit udstyr, men det kontra at give point er ikke den store forskel - hvis de viser sig igen at være mere lukrativt blot at fylde op i sin main stat eller Vitality så ender du med præcis samme opbygning i D2.. Problemet i D2 var ikke at du selv kunne sætte dem, men at du ikke fik nok ud af alle 4 attributer..

DETTE syns jeg er lidt "plat"..... så brug dog lige 1 uge på at lave nogle forskellige attack animationer alt efter hvad våben der er valgt.......

alm attack er væk :(..... og nu bare en skide skill animation der er ens lige meget hvad våben man har på.

Den hest skal altså lige aflives Wizard standard attack (http://www.youtube.com/watch?v=svWaytFdIrU#ws)

Men: Munk ja vil altid bruge hænderne undtaget at nogle skills har en staff animation.. Demon Hunter kan ikke bruge alle skills hvis ikke der er en bue equipped.. Og hvis du med wizard har et melee våben og bruger et ranged skill uden nok Arcane Power, så vil du gå i melee range for at lave standard attack..

Åh ja, og det blev fjernet fra paletten af (actions) fordi at man så det som unødvendigt, det kan bl.a. ses på at wizards passive skill til standard attack forsvandt.. Hvem vil bruge et standard angreb hvis du har en skill til rådighed som giver større skade? hvor længe rendte man også lige rundt med standard attack i D2? Kun ganske få builds og kamparter som faktisk brugte den.. Men i D3 vil du ikke kunne ende i en situation hvor du kan har den, medmindre du ikke equipper nogen attack skills what so ever..
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: scarface efter April 23, 2012, 04:31:52 pm
Jeg synes bestemt ikke første indtryk har været skuffende tværtimod :).

Jeg er sikker på man bare skal vænne sig til den nye måde med skills og statpoints, og som det også er sagt mange gange her og på de officelle forums, er der i D3, faktisk mange flere mullige specs/skill kombinationer end i D2, hvor alle alligevel brugte de samme 2/3 specs samt satte stats points stort set ens.
Aha.. Så når spillet sætter points for dig efter samme model så bliver det helt anderledes? Altså den holder jo ikke.. Du tænker sikkert på det med at man kan ændre sine attributes via de gems som man kan socket i sit udstyr, men det kontra at give point er ikke den store forskel - hvis de viser sig igen at være mere lukrativt blot at fylde op i sin main stat eller Vitality så ender du med præcis samme opbygning i D2.. Problemet i D2 var ikke at du selv kunne sætte dem, men at du ikke fik nok ud af alle 4 attributer..


Det jeg mener er, angående statspoints, i D2 kunne man selv sætte dem, men det blev alligevel gjort ens for stort alle, dvs vil sige at det jo faktisk bare var en illusion du selv kunne sætte dem, men det er selvfølgelig bare min mening.

Angående Talents/Skills Så ja, dem kunne man selv sætte i D2, men alligevel løb alle rundt med de samme 2-3 specs indenfor hver klasse. I D3, får man skills efter level automatisk, til gengæld er det et utalligt  antal kombinations muligheder, for at vælge hvilke kombination man vil bruge alt efter hvem man spiller med og hvilke encounters man vil løbe, dette er ikke bare mine ord, men også det designere bag blizzard selv har udtalt(kan ikke huske om det var Bashiok) :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: JokingJay efter April 23, 2012, 04:44:22 pm
DETTE syns jeg er lidt "plat"..... så brug dog lige 1 uge på at lave nogle forskellige attack animationer alt efter hvad våben der er valgt.......

alm attack er væk :(..... og nu bare en skide skill animation der er ens lige meget hvad våben man har på.
Den hest skal altså lige aflives, video kommer senere (16% uploadet)

Men: Munk ja vil altid bruge hænderne undtaget at nogle skills har en staff animation.. Demon Hunter kan ikke bruge alle skills hvis ikke der er en bue equipped.. Og hvis du med wizard har et melee våben og bruger et ranged skill uden nok Arcane Power, så vil du gå i melee range for at lave standard attack..

Åh ja, og det blev fjernet fra paletten af (actions) fordi at man så det som unødvendigt, det kan bl.a. ses på at wizards passive skill til standard attack forsvandt.. Hvem vil bruge et standard angreb hvis du har en skill til rådighed som giver større skade? hvor længe rendte man også lige rundt med standard attack i D2? Kun ganske få builds og kamparter som faktisk brugte den.. Men i D3 vil du ikke kunne ende i en situation hvor du kan har den, medmindre du ikke equipper nogen attack skills what so ever..
[/quote]




Ja vi er enige om at netop i D3 er alm attack nu ligegyldig, fordi det er underpowered når skill er blevet std....

men der var nogle sjove builds i D2.. som melee sorc... eller jav/pike amazon.. som gør det lidt umuligt... synes det er lidt nitten at demon hunter er så 100% ranged.... og wizard er 100% spell....

og at våben kun har en synlig forskel når man er barbar.. og selv her er det minimaler......... normalt gjorde det stor forskel om du havde en PIKE eller en dagger equiped.... men i D3 virker det lidt ligegyldigt??..... jeg har løbet igennem med alle charc... og det eneste jeg så på var DPS.. og sat det på.. speed.. damage og hvad type våben var fuldstændig ligegyldigt... for han laver samme skill attack lige meget hvad jeg vælger......

der savner jeg en barbar hvor der var stor forskel på pike og dagger... f.eks

godt være det kun er mig.. men en del af et spil af denne type er hvordan din mand ser ud.. osv :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter April 23, 2012, 04:49:36 pm
du kan godt angribe normalt ;) så du kan godt lave en melee wizard eller lignende, men det vil nok bare ikke være specielt effektivt ;)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter April 23, 2012, 04:51:24 pm
Jeg synes bestemt ikke første indtryk har været skuffende tværtimod :).

Jeg er sikker på man bare skal vænne sig til den nye måde med skills og statpoints, og som det også er sagt mange gange her og på de officelle forums, er der i D3, faktisk mange flere mullige specs/skill kombinationer end i D2, hvor alle alligevel brugte de samme 2/3 specs samt satte stats points stort set ens.
Aha.. Så når spillet sætter points for dig efter samme model så bliver det helt anderledes? Altså den holder jo ikke.. Du tænker sikkert på det med at man kan ændre sine attributes via de gems som man kan socket i sit udstyr, men det kontra at give point er ikke den store forskel - hvis de viser sig igen at være mere lukrativt blot at fylde op i sin main stat eller Vitality så ender du med præcis samme opbygning i D2.. Problemet i D2 var ikke at du selv kunne sætte dem, men at du ikke fik nok ud af alle 4 attributer..


Det jeg mener er, angående statspoints, i D2 kunne man selv sætte dem, men det blev alligevel gjort ens for stort alle, dvs vil sige at det jo faktisk bare var en illusion du selv kunne sætte dem, men det er selvfølgelig bare min mening.

Angående Talents/Skills Så ja, dem kunne man selv sætte i D2, men alligevel løb alle rundt med de samme 2-3 specs indenfor hver klasse. I D3, får man skills efter level automatisk, til gengæld er det et utalligt  antal kombinations muligheder, for at vælge hvilke kombination man vil bruge alt efter hvem man spiller med og hvilke encounters man vil løbe, dette er ikke bare mine ord, men også det designere bag blizzard selv har udtalt(kan ikke huske om det var Bashiok) :)
Joh, men mange nye spillere placerede stat points anderledes fordi de ikke havde "fået at vide" det ikke var optimalt.. Der var jo ikke nogen som tvang dig til at sætte dem som guiden sagde.. Tag bow-ama (fordi hun har høj afkast på dex points), der kunne du sagtens nøjes med 100 vitality, og så tage 400 dex, eller du kunne gå "no vit" og lave glass cannon, eller en anden balance.. det var bare normen fordi at alle andre builds dikterede: resten i vit, at man også gjorde det på bowa.. Det var dog fuldstænding frit hvad du gjorde..
"Viden kan ødelægge enhver illusion" ;)

Det er jo netop også fordi at D3 er bygget op over sammenspillet af karakters, at det skal kunne fungerer mere sammen og man kan tweake sine kræfter.. I D2 var du jo ikke særlig afhængig af tanks, de var bare rare fordi det lettede lidt.. Jeg mener det var Jay Wilson der sagde det dog ;) deres beregninger for skill-sammensætninger tager dog ikke højde for at visse kombinationer ikke fungerer, men lad det bare ligge der..

Jeg er helt enig i at det fungerer godt, selvom det virker en tand rodet..

Ja vi er enige om at netop i D3 er alm attack nu ligegyldig, fordi det er underpowered når skill er blevet std....

men der var nogle sjove builds i D2.. som melee sorc... eller jav/pike amazon.. som gør det lidt umuligt... synes det er lidt nitten at demon hunter er så 100% ranged.... og wizard er 100% spell....

og at våben kun har en synlig forskel når man er barbar.. og selv her er det minimaler......... normalt gjorde det stor forskel om du havde en PIKE eller en dagger equiped.... men i D3 virker det lidt ligegyldigt??..... jeg har løbet igennem med alle charc... og det eneste jeg så på var DPS.. og sat det på.. speed.. damage og hvad type våben var fuldstændig ligegyldigt... for han laver samme skill attack lige meget hvad jeg vælger......

der savner jeg en barbar hvor der var stor forskel på pike og dagger... f.eks

godt være det kun er mig.. men en del af et spil af denne type er hvordan din mand ser ud.. osv :)
Der er faktisk rig mulighed for at lave en melee wizard i D3, bedre end i D2 fordi du her i lettere kan vælge at koncentrere dig om melee gear og stats, og mange skills har en melee version hvor du skal tæt på for at være optimal.. Det bliver bare ikke til meget våben bashing..

Men det er netop også fordi at barbaren skal forestille mesteren af våben at han kan slå med dem alle (selvom mange af hans attacks nu også bliver ens), hvorimod de andre classes bruger deres evner anderledes.. DH's historie melder jo også at "hun" foretrækker kampen på afstand og det er jo det som hendes skills ligesom bakker op om, wizard er koncentreret om magi og bruger det både på nær og fjern, witch doctor også en af dem som helst ikke selv går i kampen med lader andre om det.. Så på den måde repræsentere de bedre deres historie og hvad de står for, uden at begrænse dig - som de gjorde i de tidligere patches..

Men ja man kan godt savne de skills som var tilknyttet et bestemt våben eller form..
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: lbm_ efter April 23, 2012, 07:45:12 pm
Kom igennem beta'en idag, og må sige at skuffelsen har lagt sig lidt. Umiddelbart i det korte stykke tid jeg har spillet, virke gameplayet godt skruet sammen. Det er fedt med crafting, og at man faktisk kan bruge sit guld til noget fornuftigt!
Også cool at man kan give sin merc/ac/follower forskellige skills.

Men kan det passe man ikke kan heale ham? Har prøvet med shift+q, synes ikke rigtig der sker noget.

Ang. checkpoints så synes jeg måske det er lidt en skam, da det endnu engang bare gør spillet nemmere. D2 krævede et WP eller at man "sikrede sig" med en TP, så man hurtigt kunne komme tilbage. Dette behøver man ikke rigtig bekymre sig om, da men bare genopliver ved last checkpoint. Selvfølgelig var det P... irriterende i D2 hvis man døde og skulle HELE vejen igennem igen, men det var også en del af spillet.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Naturewalker efter April 23, 2012, 08:24:05 pm
Forstår vitterligt ikke hvorfor folk brokker sig over det skill system... Characters bliver jo netop IKKE ens. I D2 fx, der var der kun 1-3 viable builds per class, som ALLE gik efter, i D3 er ALLE builds stortset viable, og kun alt det randomization af affixes der afgør hvad der skal vælges af skills. Og ligesådan er det også super blæret at man netop kan skifte skills som man har lyst til, i stedet for at man skal bruge en milliard år på at gennemskue builds, og gå efter det (som alle andre iøvrigt også går efter), og så hvis man lige glemmer at smide et par skills rigtigt så er det forfra.. bevares man kan respec i D2 i know, men hold kæft et arbejde der ligger i det, foruden de 3 gratis respec man får igennem spillet.

Synes det er rart at spillet er lavet så let tilgængeligt, og derved appelerer det også til et langt større publikum.. Jeg siger thumps up for det i hvertfald, og glæder mig som et lille barn til d. 15 :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter April 24, 2012, 07:16:48 am
Jeg forstår heller ikke det brok og "skuffelse" folk har overfor Diablo 3. Hvis bare I ville indse, at Diablo 3 er IKKE Diablo 2 i nye klæder. Det er et nyt spil og derfor har det nye måder at gøre tingene på.

Jeg er personligt glad for de tiltag der er kommet (måske med undtagelse af skill runer - dem så jeg stadig gerne som et drop). Jeg er ikke interesseret i at spille Diablo 2 i 1920x1080. Jeg har ikke ventet 10 år på en gentagelse af det spil jeg altid har elsket. Jeg tror på Diablo 3 og den måde det er skruet sammen.
Alting virker flydende og naturligt og jeg stopper ikke konstant op, for at gå på nettet og læse om et runeword, en recipe til crafting eller åbne et excel ark for at regne min max skade ud. Alt foregår inde i spillet nu. Stor thumbs up!

Indse nu at Diablo 3 er et nyt spil og har nye systemer, som vi nok skal komme til at elske.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Krasso efter April 24, 2012, 09:56:04 am
Bashiok svarer på tendensen: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4662477428#8 (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4662477428#8)

Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Devilrance efter April 24, 2012, 02:04:24 pm
Jeg forstår heller ikke det brok og "skuffelse" folk har overfor Diablo 3. Hvis bare I ville indse, at Diablo 3 er IKKE Diablo 2 i nye klæder. Det er et nyt spil og derfor har det nye måder at gøre tingene på.

Jeg er personligt glad for de tiltag der er kommet (måske med undtagelse af skill runer - dem så jeg stadig gerne som et drop). Jeg er ikke interesseret i at spille Diablo 2 i 1920x1080. Jeg har ikke ventet 10 år på en gentagelse af det spil jeg altid har elsket. Jeg tror på Diablo 3 og den måde det er skruet sammen.
Alting virker flydende og naturligt og jeg stopper ikke konstant op, for at gå på nettet og læse om et runeword, en recipe til crafting eller åbne et excel ark for at regne min max skade ud. Alt foregår inde i spillet nu. Stor thumbs up!

Indse nu at Diablo 3 er et nyt spil og har nye systemer, som vi nok skal komme til at elske.

Fuldstændig enig. Desværre hæfter folk sig for meget på at det skal ligne de tidligere spil. Men det må være deres problem :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: JokingJay efter April 25, 2012, 06:26:48 pm
Jeg vil sige at jeg er ikke utilfreds med resultatet :).. syns også at det er fedt at alle skills er til at bruge.... og er MEGET enig med at runer burde være drop... og måske større runer efterhånden spillet skred frem... (gem system)...

jeg synes bare efter at have spillet alle char.... at det var utrolig så lidt jeg brugte mit våben :).......

finder det besynderligt at monken tager staven på ryggen.... og slår med hænderne... men hans slag er 100% afhængelig af våbnet.... bare småting ;)..

ville godt have set våbnet i brug............ men dette er som sagt rent udseende/animationsmæssigt :)....


 Pecenetra - hvordan fik du "normal attack" frem som "primary" igen??

efter jeg har valgt den første skill.. har jeg ikke kunne få en skill væk? :)

Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: lbm_ efter April 25, 2012, 07:46:50 pm
Ang. manglende rune drops, så skal de vel bruge det til en exp.  ;D
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter April 25, 2012, 08:30:26 pm
Bare "drag and drop" den ud af din museklik_1 hotbar.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter April 26, 2012, 01:16:03 am
Pecenetra - hvordan fik du "normal attack" frem som "primary" igen??

Først skal du ind i Options -> Gameplay og så vælge Elective Mode.. Det giver dig mere kontrol over dine skills og hvor de ligger sig henne af, efter det kan du flytte rundt på dem som du lyster.. Er en video guide til det her:
Diablo 3 Beta patch 13 - skill skift (http://www.youtube.com/watch?v=n1GzAHE8Bk0#)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: NannyFanny efter April 26, 2012, 09:58:28 am
Har undret mig lidt over, hvorfor elective mode ikke er på som standard. Men det viser sikkert nybegyndere, hvilke skill-sammensætninger, der er mest brugbare.

Sad og legede lidt med det i går, det er sgu meget sjovt at have 2 primary og 1 secondary på sin mus, helt klart noget der skal eksperimenteres med til release  8)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: JokingJay efter April 26, 2012, 03:32:43 pm
ej det skulle jeg sku da have vidst :)

havde WD været SÅ meget sjovere at spille :)

Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter April 26, 2012, 04:59:07 pm
Har undret mig lidt over, hvorfor elective mode ikke er på som standard. Men det viser sikkert nybegyndere, hvilke skill-sammensætninger, der er mest brugbare.

Sad og legede lidt med det i går, det er sgu meget sjovt at have 2 primary og 1 secondary på sin mus, helt klart noget der skal eksperimenteres med til release  8)
Ja det er lidt en kitty-mode man lige skal ind og slå fra hvis man ved hvordan man gør.. Men ja den er træls, og man kan godt savne en info om at det er muligt..
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Fireenze efter April 26, 2012, 05:57:21 pm
Bare husk det du har set indtil videre kun er Beta :)

ikke sikkert alle Animations er unlocked hvis i ved hvad jeg mener :) da jeg spillede monk i betaen havde jeg 2x 1h weps og dem brugte han fint :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter April 26, 2012, 06:07:18 pm
Bare husk det du har set indtil videre kun er Beta :)

ikke sikkert alle Animations er unlocked hvis i ved hvad jeg mener :) da jeg spillede monk i betaen havde jeg 2x 1h weps og dem brugte han fint :)

Både og. Alle skill animationer viser ikke våben. Ser ud som om Monk slår med sine næver. Det er lidt... underligt.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter April 26, 2012, 11:42:46 pm
Bare husk det du har set indtil videre kun er Beta :)

ikke sikkert alle Animations er unlocked hvis i ved hvad jeg mener :) da jeg spillede monk i betaen havde jeg 2x 1h weps og dem brugte han fint :)

Både og. Alle skill animationer viser ikke våben. Ser ud som om Monk slår med sine næver. Det er lidt... underligt.
Ja det virker ret overflødigt at hvis man giver monk 2x 1-hånds våben så render han fint rundt med dem, men så snart du begynder at slå ryger de ned i bæltet og han slår med hånden.. Ved godt han er martial arts, men så burde han være mere koncentreret om våben typer der minder om noget til martial arts, eller bruge dem som han har så det giver mening..

Der er ikke nogen skill animationer som ikke er tilgængelige i beta'en, der er ikke noget som mangler ud over resten af verden og 47 levels, resten er som i fuld version..
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: scarface efter April 27, 2012, 07:55:17 am
Har undret mig lidt over, hvorfor elective mode ikke er på som standard. Men det viser sikkert nybegyndere, hvilke skill-sammensætninger, der er mest brugbare.

Sad og legede lidt med det i går, det er sgu meget sjovt at have 2 primary og 1 secondary på sin mus, helt klart noget der skal eksperimenteres med til release  8)

Hvordan kan dette lade sig gøre, troede kun man kunne have en a hver spell type aktiv på samme tid, altså en primary, en secondary ?
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Tukaram efter April 27, 2012, 08:46:47 am
Du kan bare gå ind i option, og slå et flueben ud for "elective mode" så kan du bruge rode og rage mellem skill builds :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: ramurj efter April 28, 2012, 11:03:34 pm
Haha jeg har godt nok lavet dårlig research, må man sige.

Har nu haft betaen i over 2 måneder, og det har irriteret med den standardisering af ens spells på action baren. Læser så den her tråd og opdager, at "elective mode" findes. Tak til jer, der har svaret på dette i tråden :).
I øvrigt deler jeg samme mening som mange andre; runer burde være drop-baseret. Synes dog aspektet med automatiske stats er positivt, da man alligevel tog de samme stats hver gang i D2.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter April 29, 2012, 12:20:50 am
Elective mode har heller ikke været med fra starten. Det kom vel i patch 14 eller deromkring. Før da var man låst til de tre (og senere 4) skillkategorier man havde unlocked.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter April 30, 2012, 03:12:36 pm
Elective mode har heller ikke været med fra starten. Det kom vel i patch 14 eller deromkring. Før da var man låst til de tre (og senere 4) skillkategorier man havde unlocked.
Patch 13 ;) - står noteret i videoen :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter April 30, 2012, 08:30:49 pm
Elective mode har heller ikke været med fra starten. Det kom vel i patch 14 eller deromkring. Før da var man låst til de tre (og senere 4) skillkategorier man havde unlocked.
Patch 13 ;) - står noteret i videoen :)

Ja ja men hvem tæller når musikken spiller? Ham ovre på bænken!
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Gregorius efter April 30, 2012, 09:29:46 pm
Jeg synes det er vildt nederen at man ikke selv kan sætte sine skill points. Jeg syntes det var for fedt at man skulle bestemme sig for om man ville have max block og mindre liv, eller om man skulle ofre liv for at kunne bære en tungere armor osv.

Jeg blev dog ikke skuffet da jeg prøvede betaen, jeg syntes det var mega fedt :) så jeg må undvære den lille del... Men som sagt, det er jo heller ikke Diablo 2 det her, det er et helt nyt spil.
Min PC døde 3 gange i betaen ;_; er fandme glad for open beta så jeg kan nå at bestille ny comp i god tid ^^'
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: SpaceJockey efter Maj 08, 2012, 01:59:30 am

Rart og se at jeg ikke er den eneste som er lidt splittet omkring hvordan d3 blir kontra d2. Lad mig først sige jeg glæder mig utroligt meget til d3 og jeg har ventet alt alt alt for længe på det ligesom alle andre  ;).  Dog er der en ting som har naget mig lidt efter d3 er kommet tætter på.

Det der nager mig er, at d3 foresætter hvor d2 slap nemlig trade. Jeg husker da jeg startede på d2, efter og have set en af mine venner spille det, så udviklede spillet sig gennem årene fra og skulle lvl til og skulle trade, det skete langsom men sikkert. Problemet for mig er, at da det udviklede sig mere til trade, så mistede man flere og flere åbne games.  Folk brugte mere tid på MF solo end på og spille med andre og jeg var en af dem. Jeg frygter lidt at d3 meget hurtigere vil gå i d2's fodspor, da der allerede fra start af er blevet sat stor focus på trade.

Jeg ved trade altid har været stort i d2 men jeg oplevede alligevel at trade ødelagde d2 i sidste ende, specielt da der opstod forums hvor folk kunne trade med ingame items og få forum gold ud af det. (de fleste kender nok den side) Da folk pludselig kunne få en form for valuta osv ud af deres ting begyndte bots for alvor og dukke frem og alt for mange, fik alt for nemt adgang til det og derfra gik det ned af bakke. 


Jeg vil dog være naiv og håbe at blizz er klar med noget anticheat og en hård straf til dem som våger og bruge ulovlige programmer, til og fremme sig selv økonomisk. Noget som kun kan blive et større problem, efter at rigtige penge er kommet ind i det.

MvH Allan
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Angstskrig efter Maj 08, 2012, 07:10:17 am
Hej Allan


Forståeligt nok at du er nervøs for trade scenariet fra D2. Det ødelagde efter min mening spillet.

D3 er dog bygget meget op omkring de synergier, man får ud af en gruppe, og da man har individuel loot, er der kun fordele ved at spille sammen. Hvis Blizzard kan holde bots ude af spillet, så tror jeg vi kommer til at se hovedparten af spil er fyldt med 3-4 mand, som sammen leder efter ting.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: scarface efter Maj 08, 2012, 09:54:05 am
Jeg synes det er vildt nederen at man ikke selv kan sætte sine skill points. Jeg syntes det var for fedt at man skulle bestemme sig for om man ville have max block og mindre liv, eller om man skulle ofre liv for at kunne bære en tungere armor osv.

Jeg blev dog ikke skuffet da jeg prøvede betaen, jeg syntes det var mega fedt :) så jeg må undvære den lille del... Men som sagt, det er jo heller ikke Diablo 2 det her, det er et helt nyt spil.
Min PC døde 3 gange i betaen ;_; er fandme glad for open beta så jeg kan nå at bestille ny comp i god tid ^^'


Du kan modificere dine stats i D3 i gennem Gems istedet for stat points, i d3 er der 15 forskellige levels af gems til at modificere disse stats, så der er rig mulighed, der er bare på en anden måde end i D2. Jay wilson har forklaret dette i et Interview. :)

Diablo 3 - Why We Can't Pick Attribute Points - Jay Wilson Interview (http://www.youtube.com/watch?v=WuKvxab1kBk&feature=relmfu#ws)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: SpaceJockey efter Maj 08, 2012, 11:09:01 am
Hej Allan


Forståeligt nok at du er nervøs for trade scenariet fra D2. Det ødelagde efter min mening spillet.

D3 er dog bygget meget op omkring de synergier, man får ud af en gruppe, og da man har individuel loot, er der kun fordele ved at spille sammen. Hvis Blizzard kan holde bots ude af spillet, så tror jeg vi kommer til at se hovedparten af spil er fyldt med 3-4 mand, som sammen leder efter ting.

håber du har ret  ;) men jeg tror at forskellen på drops fra 1 til 4 personer i et game skal være meget stor før det afholder folk fra og prøve og snyde sig til items specielt med rigtige penge involverede. Derfor håber jeg på noget effektiv til og holde øje med sådanne programmer men jeg krydser fingre og vælger og være naiv i starten og håber på det bedste.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 08, 2012, 01:12:45 pm
Jeg synes det er vildt nederen at man ikke selv kan sætte sine skill points. Jeg syntes det var for fedt at man skulle bestemme sig for om man ville have max block og mindre liv, eller om man skulle ofre liv for at kunne bære en tungere armor osv.

Jeg blev dog ikke skuffet da jeg prøvede betaen, jeg syntes det var mega fedt :) så jeg må undvære den lille del... Men som sagt, det er jo heller ikke Diablo 2 det her, det er et helt nyt spil.
Min PC døde 3 gange i betaen ;_; er fandme glad for open beta så jeg kan nå at bestille ny comp i god tid ^^'


Du kan modificere dine stats i D3 i gennem Gems istedet for stat points, i d3 er der 15 forskellige levels af gems til at modificere disse stats, så der er rig mulighed, der er bare på en anden måde end i D2. Jay wilson har forklaret dette i et Interview. :)

Diablo 3 - Why We Can't Pick Attribute Points - Jay Wilson Interview ([url]http://www.youtube.com/watch?v=WuKvxab1kBk&feature=relmfu#ws[/url])

Men hvis du har tier 15 gem vil du jo ikke bruge en tier 7 gem blot fordi du ikke synes du behøver mere end det.. De tiers er jo blot nogen du skal opgraderer op igennem :P

Og så er jeg det også at hvis stat-systemet var det samme som i D2, så ville alle kun have vit gems..
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: SpaceJockey efter Maj 08, 2012, 02:53:55 pm
Faldt over noget i en youtube video hvor der blev linket til en tråd på bnet.

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822181987&sid=3000&pageNo=2#24 (http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822181987&sid=3000&pageNo=2#24)

"I've gotten this same question wrong in the past, I don't know why it continues to confuse me.

Drops are not different in co-op. The fact that you're killing faster (which you will) in a group means more items in less amount of time, means we don't need to provide other incentives.

Your own drop modifiers will affect your personal drops, such as magic and gold find. But that's the same while playing alone or in a group
. "

Hvis jeg forstår det correct får man ikke bedre drops ved og være i en gruppe men man er bare hurtigere til og clear et område og derved få hurtigere drops?
Jeg havde håbet at der ville et breakpoint system som ville give bedre drop chance for større grupper end single mf.

Nogen der kan bekræfte dette eller aflive det? er det lavet om igen eller holder den statement stadig?
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: NannyFanny efter Maj 08, 2012, 03:40:26 pm
Faldt over noget i en youtube video hvor der blev linket til en tråd på bnet.

[url]http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822181987&sid=3000&pageNo=2#24[/url] ([url]http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822181987&sid=3000&pageNo=2#24[/url])

"I've gotten this same question wrong in the past, I don't know why it continues to confuse me.

Drops are not different in co-op. The fact that you're killing faster (which you will) in a group means more items in less amount of time, means we don't need to provide other incentives.

Your own drop modifiers will affect your personal drops, such as magic and gold find. But that's the same while playing alone or in a group
. "

Hvis jeg forstår det correct får man ikke bedre drops ved og være i en gruppe men man er bare hurtigere til og clear et område og derved få hurtigere drops?
Jeg havde håbet at der ville et breakpoint system som ville give bedre drop chance for større grupper end single mf.

Nogen der kan bekræfte dette eller aflive det? er det lavet om igen eller holder den statement stadig?


Man kommer til at dele MF med sine medspillere. Så hvis du har 400 MF og de 3 andre intet MF har, så vil I få 100 MF hver. Umiddelbart også et fair nok system, da man ikke skal regne med at kunne cleare inferno med en rendyrket MF-char. Desuden vil der være et Nephalem valor-buff, som gør, at man får bonus MF for at dræbe mobs rundt omkring - dette gælder vist først som lvl 60 eller på inferno, som jeg husker det.

Ud over det, er der ikke nogle belønninger til team play, nej - men det er mere effektivt, så det er jo også en god ting :)



Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: SpaceJockey efter Maj 08, 2012, 03:54:37 pm
men vil det sige at hvis man som enkelt person med 400% mf, får større chance ved og mf alene, end med 3 andre som ikke har noget mf? Eller hvordan skal den forstås?

Nephalem-buff lyder til og være en rigtig nice mechanic indtil videre.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: NannyFanny efter Maj 08, 2012, 03:57:33 pm
men vil det sige at hvis man som enkelt person med 400% mf, får større chance ved og mf alene, end med 3 andre som ikke har noget mf? Eller hvordan skal den forstås?

Nephalem-buff lyder til og være en rigtig nice mechanic indtil videre.

Well, det er jo ligegyldigt med høj MF, hvis du ikke kan dræbe monstrene.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 08, 2012, 04:06:27 pm
men vil det sige at hvis man som enkelt person med 400% mf, får større chance ved og mf alene, end med 3 andre som ikke har noget mf? Eller hvordan skal den forstås?

Nephalem-buff lyder til og være en rigtig nice mechanic indtil videre.

Well, det er jo ligegyldigt med høj MF, hvis du ikke kan dræbe monstrene.
Nemlig.. Og D3's item system skulle være sat sammen således at du kan få udstyr som både giver mf og dræber :)

Men fordelen ved netop co-op bliver at monstre dør meget hurtigere g du dermed får flere drops, og så for at en spiller ikke bare kan stacke mf og leve af at de andre slår ihjel, så fordeles mf så alle har lige gode chancer får at få noget godt :)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter Maj 08, 2012, 04:12:49 pm
det var også noget der var vigtigt i D2; kill speed vs. MF.

Det nytter ikke noget at have 400 MF hvis du skal stå og banke på meph i 10 minutter før han dør  :P
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: SpaceJockey efter Maj 08, 2012, 04:28:39 pm
det var også noget der var vigtigt i D2; kill speed vs. MF.

Det nytter ikke noget at have 400 MF hvis du skal stå og banke på meph i 10 minutter før han dør  :P

helt sikkert, havde bare håbet at der også var lidt boost til group mf som i d2, men jeg er da glad for at alle får deres loot unset hvad. Selvom jeg altid nød og kæmpe i en ladder reset om det loot der nu engang droppede :D, specielt da jeg med første person jeg lavede i en reset grabbed både en mesh armor og en war traveler foran 7 person igennem et run i hell  :D damn det var tider.
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter Maj 08, 2012, 04:33:06 pm
jep, det er jo også en af tingene, man får jo teknisk set mere loot, i det alle får hver deres :)

hvis man nu er en gruppe personer der kender hinanden og samarbejder, vil det jo også hjælpe gevaldigt, da man så kan share items man finder, som man ikke selv skal bruge ;)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: SpaceJockey efter Maj 08, 2012, 05:00:24 pm
jep, det er jo også en af tingene, man får jo teknisk set mere loot, i det alle får hver deres :)

hvis man nu er en gruppe personer der kender hinanden og samarbejder, vil det jo også hjælpe gevaldigt, da man så kan share items man finder, som man ikke selv skal bruge ;)

Jeg regner med og spille wizard så alt det du finder til wizard du ikke skal bruge sender du bare min vej  ::)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter Maj 08, 2012, 05:11:19 pm
haha, well, nu mente jeg lige hvis man gamede sammen med dem men... sure  :P skal dog også selv starte med wiz, sååå... ^^
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: lbm_ efter Maj 17, 2012, 01:58:26 am
Nu har jeg spillet det fulde spil i et par dage, og hold da k**** hvor er det fedt!..  ;D
Det nye skill system virker super, og jeg mangler umiddelbart ikke mulighed for selv at sætte skill/attributes som jeg ellers var efter i starten. Har i hvert fald ikke savnet det.

så hermed en officiel "tilbage trækning af emnet"  ;) 8)
Titel: Sv: Skuffende første indtryk af D3, og jeg havde sådan glædet mig?
Indlæg af: mads-wm3 efter Maj 17, 2012, 11:17:45 am
Nu har jeg spillet det fulde spil i et par dage, og hold da k**** hvor er det fedt!..  ;D
Det nye skill system virker super, og jeg mangler umiddelbart ikke mulighed for selv at sætte skill/attributes som jeg ellers var efter i starten. Har i hvert fald ikke savnet det.

så hermed en officiel "tilbage trækning af emnet"  ;) 8)

haha det var da godt at du blev positivt overrasket! ^^