Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community
Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Floppy efter Maj 25, 2012, 10:03:14 am
-
Hey guys :)
Jeg har lige et spørgsmål omkring attack speed som jeg håber i kan hjælpe med at besvare :)
jeg spiller classen barb, og søger derfor attack speed for at opnå mere dps.
Problemet er jeg ikke helt har forstået deres system omkring våben statsne. Lad mig give et eksempel på mit problem:
Der er 2 forskellige 1. hands weapons. Det ene giver 1000 damage og samtidig står der det increaser attack speed med 22 %. Det andet 1. hand weapon giver også 1000 damage, men der står ikke det increaser attack speed med nogle %.
Problemet kommer så i det, at jeg ikke ved om det 1. våben med forhøjet attack speed skader mere? Eller om den attack speed allerede er lagt oven i damagen, da det blev identificeret.
Håber i forstår mig, det er pænt svært at forklare.
-
Jeg forstår godt dit spørgsmål, og jeg har selv tænkt over det samme! Så jeg lytter spændt med for at høre om der er andre der kan svare på dette. :)
-
Jeg mener ikke at attack speed er lagt oven i dpsen. Jeg får langt højere dmg. boost ud af våben med attackspeed end våben med lignende dps men uden attack speed. Tilgengæld (så vidt jeg kan se) er damage % lagt oven i dpsen.
-
Du kan selv regne det ud.
Lad os tage et tænkt eksempel:
1 hand axe
10-20 skade, 1.5 speed
Denne skulle have gennemsnitlig 15 skade, gang det med 1,5 og du har 22,5 dps.
Hvis du finder et våben med eks. 25% speed og base-speed er 1,2, vil den nu afspejle 1,5 i speed og denne vil være med i den beregnede dps.
Kort svar: Ja, alt er regnet med i den dps våbnet viser dig ingame.
-
Det du skal holde øje med står lige her:
(http://i1107.photobucket.com/albums/h390/Pecenetra/D3weap.jpg)
Jo højere det tal jo bedre, men jo lavere damage gør våbnet når du rammer da det er i stand til at ramme flere gange og dps er som Angstskrig nævner i sit eksempel den gennemsnitlige damage ganget ud med antallet af angreb du kan lave med det på 1 sekund..
Hvis du så tager noget andet på som giver +attack speed så er det den den attack speed du har fra våbnet som der bliver ganget op med de % og lagt sammen inde inde i details.. Således vil +attack speed på våben 1 også påvirke våben 2..
-
Er get facts på hvordan dette forholder sig på Wiz? er det linært med hvor ofte du kan kaste din spell?
-
Men spørger trådstarter ikke, hvordan det forholder sig, når han duel-wielder?
Ellers vil jeg i hvert fald gerne spørge om det :) Hvordan udregnes diverse værdi, når man bruger to våben?
I forhold til Wiz, jeg kan se AS påvirker "cast rate" i forbindelse med Arcane Orb? Men hvad med eksempelvis disintigrate?
Og hvad påvirker skill disruption?
-
Attack Speed på Disintegrate påvirke efter mine observationer hvor tit den skader, hvis du kører med damage numbers så kommer de meget oftere op jo mere attack speed du har.. Enkelte skills vil du dog se at de i stedet får højere %weapon damage..
Ved dual-wield har du altid en naturlig +15% ias - men man skal være meget opmærksom hvis ikke ens våben ligger meget tæt dps mæssigt, da "Damage" er en gennemsnitsværdi.. Blandt andet hvis dit våben 1 skader 300 og våben 2 skader 100 og du så finder et skjold så vil din vise at din damage stiger hvis du tager skjoldet på, men det er kun fordi du mister en chance for at skade mindre.. Der bør ikke være mere end 25% forskel på de 2 våben hvis du vil have en nogenlunde korrekt visning, og jo mindre jo bedre...
-
Ved dual-wield har du altid en naturlig +15% ias - men man skal være meget opmærksom hvis ikke ens våben ligger meget tæt dps mæssigt, da "Damage" er en gennemsnitsværdi..
Hvor kan man selv læse om den slags??
-
øhh, ingen steder vist :( Jeg fik Damage formlen af en på us.battle.net/forum og så har jeg bare selv draget konklusionen ud fra det via almindelig matematik..
Her er hvertfald det stykke jeg fik :)
First formula is used when you have only one 1-handed weapon or 2-handed weapon equipped:
DPS = W1 * (1+0,01*A) * (1 + cd)
Second formula is used when you are dualwielding (two 1-handed weapons):
DPS = (W1 + W2)/2 * 1,15 * (1+0,01*A) * (1 + cd)In both formulas:
W1 = dps of the weapon W2 = dps of the other weapon (dw situation) A = Attack (all damage increased from Hero tab) c = critical strike chance (for example c = 5,5% = 0,055) d = critical strike damage (if 0% from gear, then d = 50% = 0,5)As you can see, in the dualwield situation the weapons damage is divided by 2 (you take turns with striking/firing with the weapons), but you get an extra 15% attack speed when dualwielding, hence the multiply with 1,15 (= basic attack speed of 100% and +15%)