Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Camelo efter November 03, 2011, 02:27:57 am

Titel: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Camelo efter November 03, 2011, 02:27:57 am
Noget tyder på, at der er nyt på vej til Diablo 3-betaen, da Blizzard netop har annonceret en patch. Det lyder også til, at alle characters bliver 'wiped'.

Citér
We're currently in the process of preparing the next beta patch for release. As part of this patch, we'll be wiping all characters and items (including those placed on the auction house).

While a specific ETA is unavailable at this time, please note that Beta Patch 5 may go live as early as tomorrow afternoon.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3424470536?page=1#0
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 03, 2011, 07:48:14 am
No no no no noes... Det er jo bare så dårligt planlagt, så skal jeg jo til at bruge hele dagen på at lave skills :( og vi når ikke at få WD med, damn :(

Nå, men gad vide hvad den bringer siden der følger et helt wipe med...
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: MonsterPool efter November 03, 2011, 09:14:57 am
Spændende alligevel. Måske de skal teste nye droprates. Tjekke det der droppes osv. fra start af. Dunno.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Tristanas efter November 03, 2011, 10:18:06 am
ja.. spændende idd.. måske gør de serveren klar til nogle flere Beta-testere, og alle får en clean start :) hehe..
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Arnull efter November 03, 2011, 10:31:07 am
Ja, håber da også at de i samme ombæring slipper flere spillere løs i betaen.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Maxmotor efter November 03, 2011, 11:27:53 am
Spændende :)
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Linoge efter November 03, 2011, 02:15:48 pm
Jeg er næsten 100% sikker på at det er for at se hvordan guld ratio virker med AH. Så de kan se om man tjener for meget guld og hvor meget prisen på et item stiger jo flere ens items kommer. De kan også se hvordan deres money dumps virker i forhold til priserne på Ah.

Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 03, 2011, 02:21:00 pm
Pt gør de ikke.. Folk er mere end ligeglade med gold...
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Linoge efter November 03, 2011, 02:26:26 pm
Pt gør de ikke.. Folk er mere end ligeglade med gold...

Enig, men det er for at se hvordan de tjener guld og hvordan det flyder igennem deres spil. Det er meget vigtig at der er en balance i hvor meget guld du tjener, imod hvor mange du bruger, ellers bliver AH et nightmare. Dog tror jeg kun at de kan se disse tal den første dag før folk stopper med at bruge guld o.O
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: iCoke efter November 03, 2011, 02:32:55 pm
Er jeg den eneste der kan lugte OPEN BETA!!! F¤%& YEAH! :D
Ej okay, nok ikke, men det kunne da være fedt  ;D
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 03, 2011, 02:58:36 pm
Pt gør de ikke.. Folk er mere end ligeglade med gold...

Enig, men det er for at se hvordan de tjener guld og hvordan det flyder igennem deres spil. Det er meget vigtig at der er en balance i hvor meget guld du tjener, imod hvor mange du bruger, ellers bliver AH et nightmare. Dog tror jeg kun at de kan se disse tal den første dag før folk stopper med at bruge guld o.O
Sandt, men jeg har længe stillet spørgsmål ved hvad det er de vil have man skal bruge alt det guld på.. Umiddelbart virker crafting til at være alt for billigt i forhol til hvor meget guld man får, resten er engangsbetalinger som man kan lave hvis man har lyst...
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Andrea8900 efter November 03, 2011, 03:00:55 pm
Er jeg den eneste der kan lugte OPEN BETA!!! F¤%& YEAH! :D
Ej okay, nok ikke, men det kunne da være fedt  ;D

Jeg håber du har ret og hvis ikke så håber jeg at jeg får adgang til den closed-beta :)
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Linoge efter November 03, 2011, 04:30:33 pm
Her er ændringerne i det nye patch

http://diablo3x.com/diablo-iii-beta-patch-5/ (http://diablo3x.com/diablo-iii-beta-patch-5/)

Det er ikke en blue post, men den ser ud til at være rigtig nok.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: MonsterPool efter November 03, 2011, 04:33:18 pm
Godt nok meget i det patch alligevel. Spændende.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Camelo efter November 03, 2011, 04:38:49 pm
Her er ændringerne i det nye patch

[url]http://diablo3x.com/diablo-iii-beta-patch-5/[/url] ([url]http://diablo3x.com/diablo-iii-beta-patch-5/[/url])

Det er ikke en blue post, men den ser ud til at være rigtig nok.


Synes det er svært at se, hvor de har de oplysninger fra?
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Linoge efter November 03, 2011, 04:45:47 pm
Her er ændringerne i det nye patch

[url]http://diablo3x.com/diablo-iii-beta-patch-5/[/url] ([url]http://diablo3x.com/diablo-iii-beta-patch-5/[/url])

Det er ikke en blue post, men den ser ud til at være rigtig nok.


Synes det er svært at se, hvor de har de oplysninger fra?


For det meste er det fra en der har åbnet en patch file for at se ændringerne. I wow skete det at man downloadede noget af et patch før det kom, en person vil så finde en måde at åbne en af filerne hvor ændringerne stod. Leaked patch information i wow var for det meste rigtig, dog skete det er der manglede en ting eller to.

Men jeg ved ikke hvor de har deres info fra.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 03, 2011, 05:22:25 pm
Umiddelbart virker det meget sigende hvorfor de laver en komplet "wipe" hvis dette er planerne...
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Linoge efter November 03, 2011, 05:25:41 pm
Umiddelbart virker det meget sigende hvorfor de laver en komplet "wipe" hvis dette er planerne...


Jeg vil mene at det er korrekt, men uden en blue post vil det altid være spekulation.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/2868714367#1 (http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/2868714367#1)

Update om patch 5

Edit: Det ser ud til at patchen udkommer I aften.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 03, 2011, 05:45:15 pm
Går nok, har fået "hamstret" det jeg lige skulle nå :)
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Totem efter November 03, 2011, 08:17:02 pm
Er jeg den eneste der kan lugte OPEN BETA!!! F¤%& YEAH! :D
Ej okay, nok ikke, men det kunne da være fedt  ;D

Ja, du ér sgu den eneste der kan lugte det :P

Men ja, patchen betyder du vil have et helt friskt account efter det bliver opdateret. Det er der hvertfald blå ord på :b
Så hvis der er nogen der vil låne mig deres d3 beta account indtil patch, så siger i bare til haha ;) Så må i spille Starcraft 2 på mit account! :D
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: MonsterPool efter November 04, 2011, 08:18:16 am
Den er kommet:

Diablo III Beta Patch 5 – v.0.3.1. 7728

General

 

All characters have been wiped. As part of this process, artisans, gold, and items (including those placed on the auction house or in a shared stash) have also been reset.
Switching out class skills will now require the use of a new feature known as the Nephalem Altar. Nephalem Altars are currently located in New Tristram, as well as in key locations throughout Act I. Clicking on an altar will open up the skill UI, allowing both active and passive skills to be selected or exchanged.
Quests
Gold rewarded from quests has been significantly reduced
Experience rewarded from quests after level 4 is now based on the number of mobs you’d have to kill to earn the same amount of experience, rather than being a strict percentage of a level
Skills
New passive skills have been added for all classes. See individual class notes below for more information.
AoE (Area of Effect) skills for all classes have had their damage reduced
Single-target skills for all classes have had their damage increased
All skills are now based off weapon damage
User Interface
The in-game UI has been updated with general art and usability improvements
 

Classes

 

Barbarian
Active Skills
The Barbarian’s Fury Generators have received a tuning pass. Bash, Cleave, and Frenzy now generate more Fury whereas the other Fury Generators now generate less.
Additional changes include:
Battle Rage
Damage bonus reduced from 30% to 20%
Revenge
The chance for this ability to activate has been increased from 10% to 15%
Weapon Throw
Fury cost reduced from 20 to 10
Damage decreased from 210% to 180%
Passive Skills
New passive skills have been added:
Nerves of Steel
Unlocked at level 12
Your defense is increased by 25% of your Vitality
Demon Hunter
General
Maximum Hatred reduced from 150 to 125
Active Skills
The order in which skills are awarded has been adjusted for levels 1 to 13.
Resource management for the Demon Hunter has been reworked significantly. Skills for the class now fall into the three categories: Hatred Generators, Hatred Spenders, and Discipline Spenders
Hatred Generators
Bola Shot: Generates 2 Hatred
Entangling Shot: Generates 4 Hatred
Evasive Fire: Generates 4 Hatred*
Grenades: Generates 2 Hatred
Impale: Generates 6 Hatred
Hatred Spenders
Chakram: Costs 10 Hatred
Elemental Arrow: Costs 5 Hatred
Hungering Arrow: Costs 10 Hatred
Rapid Fire: Costs 30 Hatred (initially) and 1.5 Hatred per second for each additional shot
Discipline Spenders
Caltrops: Costs 8 Discipline
Shadow Power: Costs 20 Discipline
Vault: Costs 10 Discipline
*Evasive Fire: Costs 4 Discipline to Backflip
Additional changes include:
Bola Shot
On-hit damage increased from 100% to 105%
Chakram
Damage reduced from 150% to 135%
Grenades
Damage increased from 75% to 80%
Hungering Arrow
Damage increased from 115% to 145%
Pierce chance is once again a fixed 35% rather than scaling with level
Impale
Impale has been given a new spell effect. It is now a thrown dagger instead of a bow shot.
Rapid Fire
Damage increased from 35% weapon damage per shot to 38% weapon damage per shot
Shadow Power
Attack speed bonus reduced from 50% to 30%
Passive Skills
New passive skills have been added:
Tactical Advantage
Unlocked at level 10
Whenever you use Vault, Smokescreen, or backflip with Evasive Fire you gain 60% movement speed for 2 seconds
Monk
Active Skills
Mantras
All Mantras now have a 15 second cooldown and grant a bonus effect for the first 3 seconds after activation
Additional changes include:
Blinding Flash
Spirit cost reduced from 50 to 30
Duration reduced from 5 second to 3 seconds
Breath of Heaven
Spirit cost reduced from 75 to 25
Healing amount reduced
Crippling Wave
Damage increased from 120% to 135%
Deadly Reach
Damage increased from 110% to 120%
Fists of Thunder
Damage increased from 100% to 120%
Lashing Tail Kick
Spirit cost increased from 25 to 30
Damage increased from 130% to 180%
Passive Skills
Transcendence
Healing per Spirit reduced
Witch Doctor
Active Skills
All Witch Doctor skills now do damage based on your weapon damage and cast at a speed based on your weapon attack speed.
Passive skills
New passive skills have been added:
Circle of Life
Unlocked at level 12
Whenever an enemy dies within 12 yards there is a 5% chance that a Zombie dog will automatically emerge
Jungle Fortitude
Unlocked at level 10
Reduces all damage taken by you and your pets by 20%
Wizard
Active Skills
The order in which skills are awarded from levels 6 to 13 has been adjusted. Players will now unlock offensive and defensive spells in an alternating order.
All Wizard skills now do damage based on your weapon damage and cast at a speed based on your weapon attack speed.
Passive Skills
New passive skills have been added:
Critical Mass
Unlocked at level 12
Your critical hits reduce the cooldown of your spells by 1 second
Followers
Templar
Skills
Guardian
Ability now unlocks at level 20, instead of level 5
Heal
Healing provided by this ability will now scale properly
When activated, ability will heal you for ¼ of your total health every 15 seconds
Will only heal when player is below 50% health, down from 67%
Intimidate
Slow amount reduced from 80% to 50%
Intervene
Intervene is the new name for Taunt, and now unlocks at level 5
Radius of monsters to be taunted reduced from 30 to 10 yards
Duration reduced from 10 seconds to 5 seconds
Will now only cast when player is below 50%
Cooldown increased from 15 seconds to 30 seconds
Loyalty
Life regenerated by this ability will now scale properly
Items
General
Players now start with 5 health potions
Health globes now heal you over 1.5 seconds rather than over 5 seconds
The number of chests, shrines, and other interactable items (e.g. bookcases and loose stones) has been greatly reduced across the entire game
Items sold from vendors will now be at least one item level lower than those that are currently available to a player via drops from monsters
The level of an item is now much more likely to match or be close to the level of the monster from which it dropped, and the affixes that appear are much more likely to be from the upper range
Weapons
Several significant changes have been made to weapons and weapon damage affixes:
The damage bonus granted to two-handed weapons over one-handed weapons has been reduced from 15%-38% from level 1-60 to 13%-32%
Wands attack speed has been increased from 1.2 to 1.4
Quivers, Orbs, and Mojos will now always come with +Min/Max damage
Ceremonial Daggers will now frequently come with +Mana Regen
Wands will now frequently come with the +Max Arcane Power
The amount of inherent slow granted by cold weapons has been reduced from 3 seconds to 1 second
One-handed crossbows and daggers now pull from a separate pool of affixes for + damage
The damage variance between weapons of the same type has been reduced.
Bug Fixes
Fixed an issue that was causing two-handed Monk combat staves to not receive the proper damage bonus
Monsters
General
A new Mortar affix has been added to the game. Mortar monsters will lob grenades at enemies outside melee range.
Lightning bolt damage from Electrified-enchanted monsters has been reduced by 40%
Monsters that are enchanted to an element (Molten, Electrified, etc.) now correctly have 50% resistance to their chosen element
Ex: Molten monsters will have 50% damage resistance to Fire at equal level
Wretched Mothers in Act I can now only summon one zombie at a time
Treasure Goblins are now immune to fear
Bosses
Skeleton King
Whirlwind damage increased from 100% to 300%
Cleave damage increased from 80% to 100%
Crafting
Artisans
Blacksmith
Blacksmiths now start with a Fist weapon and a Dagger weapon option to craft
Blacksmith leveling and crafting recipes have received a tuning pass
Items
Pages of Training will now drop starting at level 6, down from level 8
The chance for Magic and Rare items to salvage into higher quality crafting material has been increased from 1% to 5%
Salvaging blue items now has a 1% chance to salvage into Legendary crafting material
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Jolle efter November 04, 2011, 09:55:25 am
Når jeg engang i løbet af weekenden for tid til at løbe betaen igennem giver jeg lige en opdatering på hvordan ændringerne føles i forhold til før :)
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 04, 2011, 10:25:10 am
Puha det var en del ændringer alligevel :) men alt i alt ser det nu fornuftigt ud..
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: MonsterPool efter November 04, 2011, 10:29:21 am
Ja, helt ekstremt egentlig, men spændende udvikling alligevel.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 04, 2011, 10:41:07 am
Ja.. Jeg er lidt spændt på hvor DH kommer til at virke med de nye forandringer :)

og hvor hårdt Skeleton King slår med hans Whirlwind nu :(
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 04, 2011, 01:59:27 pm
Der er kommet "nyt" udseende på menuerne - det er blevet meget flottere og lidt mere passende til stilen.. Du starter også kun med 1 skill (som du skal ifølge skill-siden da de andre kræver højere levels), shrines kan ses på kortet, og der står hvilken skrine det er, og armor og damage angivelse på items er blevet sat lidt ned, så de ikke virker så store..

En anden ting er at vi har lagt mærke til at Witch Doctoren har fået en langt større resource pool (mana), som level 4 er den oppe på 800 mana (steget med 100 for hvert level), det er lidt voldsomt da man slet ikke kan bruge det, men det skyldes nok mere at man ikke kan få ret meget mere mana på andre måder.. og spørgsmålet er om det også gør sig gældende ved de andre characters..

Disse damage modifiers er også væk:
(http://i1107.photobucket.com/albums/h390/Pecenetra/Diablo%203/Wiz-damage-dagger.jpg)
Istedet giver de nu bare +x(-y) damage...

Umiddelbart virker det ret interessant...
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: MonsterPool efter November 04, 2011, 02:36:29 pm
Må lige tjekke ændringerne i aften for at se om det har indflydelse på items databasen.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 04, 2011, 03:52:05 pm
Det har mest på affixes.. men for en sikkerhedsskyld må du hellere opdatere, særligt grundet de legendary items faste affixes.. Men ved nu ikke om de har opdateret den ::)

Det er forresten også muligt at finde rares nu - et random mob droppede et sæt rare pants tidligere :D
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Angstskrig efter November 04, 2011, 04:26:07 pm
Spillede lige et par minutter - det er indtil videre blevet en smule hårdere som Wizard, men det hjælper, når man findet er våben med 10 dps. Griswold's Edge er nu et magic våben som alle andre, men dropper stadig fra Anvil og har stadig teksten.

Jeg får besøg af tøsen, så jeg kigger på det i morgen aften i stedet.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 04, 2011, 05:25:11 pm
Spillede lige et par minutter - det er indtil videre blevet en smule hårdere som Wizard, men det hjælper, når man findet er våben med 10 dps. Griswold's Edge er nu et magic våben som alle andre, men dropper stadig fra Anvil og har stadig teksten.

Jeg får besøg af tøsen, så jeg kigger på det i morgen aften i stedet.

Ja, lidt hårdere for wizard indtil du får en god wand - har lige nakket Skeleton King med en 8,4 dps wand som level 8.. Det holdt lidt hårdt og tog lidt tid men ellers gik det ret godt derned ad...

Du kan heller ikke leave game lige efter Skeleton King dør for at bevare waypoints, da teksten nu kommer med det samme, tilgængæld får du en quest reward for at nakke ham - jeg fik 5.250 exp i min.. tror dog ikke jeg kan nå en tur mere da jeg skal gå om 30 min :(

EDIT: nåede lige en tur mere, 5.250 exp igen ;)
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: The_Silent_Devil efter November 06, 2011, 07:08:09 pm
Har man nogen ide om en release dato for det? Venter spændt
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 06, 2011, 09:07:45 pm
12-20 februar går gættene på for tiden...
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Camelo efter November 06, 2011, 09:20:53 pm
12-20 februar går gættene på for tiden...

Du tager fejl. Det udkommer, når jeg har afleveret speciale engang i maj.
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Pecenetra efter November 06, 2011, 09:24:28 pm
12-20 februar går gættene på for tiden...

Du tager fejl. Det udkommer, når jeg har afleveret speciale engang i maj.
Jeg vidste du ville misbruge statussen som officielt dansk fansite til at udskyde spillet :(
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Shorty efter November 06, 2011, 09:26:00 pm
Damn you :D
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Camelo efter November 06, 2011, 09:27:07 pm
Sry :/
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: MonsterPool efter November 06, 2011, 09:44:37 pm
Det må gerne komme efter søndag d. 5. februar for min skyld. Kommer hjem fra skiferie dér... :)
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: Camelo efter November 06, 2011, 09:50:42 pm
Det må gerne komme efter søndag d. 5. februar for min skyld. Kommer hjem fra skiferie dér... :)

Desværre. Maj, blev der sagt :)
Titel: Sv: Beta patch 5 i morgen
Indlæg af: MonsterPool efter November 06, 2011, 10:06:49 pm
Det må gerne komme efter søndag d. 5. februar for min skyld. Kommer hjem fra skiferie dér... :)

Desværre. Maj, blev der sagt :)

Det er alt for længe at vente. Uff - så skal de i det mindste udvide betaen og sager, så kan det være at det bliver udholdeligt.