Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community
Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Alowan efter Marts 08, 2012, 10:40:36 am
-
Der har været en del snak omkring tilføjelsen af cooldowns til Diablo 3, da det fjerner "spell spam" elementet fra Diablo 2. Mekanismen for skills er dog meget anderledes i Diablo 3, da man her har langt flere skills til rådighed på et givent tidspunkt, end i Diablo 2, hvorfor Blizzard har set det nødvendigt at implementere cooldowns.
Flere spillere har dog udtrykt deres mening omkring cooldowns på Blizzards fora, hvilket har resulteret i at Bashiok er kommet med nogle tanker/svar omkring det at tilføje dem til spillet. Ligeledes har enkelte brokket sig over at cooldowns er for meget WoW, og at Diablo 3 bliver influeret for meget af netop WoW.
Til det med at det er et system fra WoW er der blevet svaret følgende:
I don't think its about balance, it think its about adding a system from world of warcraft
Yes, WoW invented cooldowns. Good job.
Og til om hvorfor man tilføjer cooldowns, og om det overhoved er sjovt med dem er der skrevet følgende:
I don't think inherently waiting to use a skill is fun, but it certainly reinforces skill-based play as it's a restriction you have to plan around and use in tactical ways. Obviously resources are the other big limiter, but we like our resource systems to be able to be gamed a little, and if they can be gamed you're essentially opening the spam gates. That's fine for some abilities, but not for others. So the question really comes down to should we ensure every skill can be used back to back, or do we throw another limitation on their use so they can stay awesome?
Diablo II was a great game, but I don't think anyone can argue the combat model was really deep or engaging. People played because they wanted awesome characters, not because it felt really cool to spam blessed hammer millions of times and kite monsters around. For Diablo III we think we can have awesome characters and deep and engaging combat, and we're not going to get there by just copying the previous game.
Personligt synes jeg at cooldowns er en genial ting, da det tilfører et ekstra element til spillet. Dertil ser jeg det også som værende nødvendigt da vi nu har adgang til langt flere skills.
Hvad synes i? Savner i muligheden for at spamme skills som i Diablo 2, eller ser i det som et kærkomment tiltag?
-
Jeg er helt på Bashioks side her. Det giver et langt sjovere spil, at man ikke bare spammer en skill. Man har trods alt 6 at vælge imellem og cooldowns gør, at man får brugt langt flere. Der er naturligvis fare for, at man kun bruger sin base skill (som kan spammes) fordi man "glemmer" de andre.
-
Jeg er helt på Bashioks side her. Det giver et langt sjovere spil, at man ikke bare spammer en skill. Man har trods alt 6 at vælge imellem og cooldowns gør, at man får brugt langt flere. Der er naturligvis fare for, at man kun bruger sin base skill (som kan spammes) fordi man "glemmer" de andre.
Helt enig. Håber også det bliver sådan at man ikke bare kan spamme sig igennem hele spillet, men at man på Inferno SKAL bruge cooldowns, og alle sine skills for at kunne komme igennem, ellers er man færdig.
-
Skal lige passe på her.. D2 bød på flere aktive skills end D3, i D2 kunne de fleste skills dog spammes, så man brugte typisk kun 2 eller 3.. Men buff skills indgår også som aktive skills i D3, så at lægge ud med at sige man i D3 har flere aktive skills er en rimelig stor fejl..
Ang. cooldowns så synes jeg det er et genial aspekt af kampsystemet, det tvinger netop en til at bruge andre skills, og cooldown systemet er bedre i D3 end det var i D2.. Det eneste der irriterer mig er at enkelte skills har for lang cooldown i forhold til hvor meget jeg gerne vil kunne bruge dem, f.eks. Leap Attack og Ground Stomp.. Men det ændrer sig når man kommer højere op i level hvis man vil ;)
-
Synes cooldowns er gode at have. Netop af de grunde som Blizzard selv fortæller, det gør at det kræver ævner udover at kunne trykke på knapper :)