Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Hjalte1983 efter Oktober 03, 2011, 02:14:02 pm

Titel: D3 Loot system
Indlæg af: Hjalte1983 efter Oktober 03, 2011, 02:14:02 pm
Hej, det står sikkert et eller andet sted, men har ikke rigtig kunne finde det.

Hvordan fungere loot systemet når man spiller flere sammen ?, jeg hørte noget om det ikke handler om at hive items hurtigst op fra jorden ?, ?

nogen der kan kaste lys over dette ?
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Angstskrig efter Oktober 03, 2011, 03:26:59 pm
Hver spiller får sit eget loot, som de andre ikke kan se.

Når du dropper noget på jorden, bliver det synligt for alle.

Bosser dropper loot til hver spiller. Dør du under en kamp, får du stadig dit loot, hvis du IKKE releaser eller hvis dine medspillere reviewer dig.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Ishunden efter Oktober 03, 2011, 04:38:41 pm
Det er for at undgå de gode gamle ninja looters... eller i det hele taget for at give lang distance classes en chance for at få noget loot inden kort distance classes tager det hele.  ;)
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 03, 2011, 06:02:49 pm
ranger/melees ja ;)

Bosser dropper loot til hver spiller. Dør du under en kamp, får du stadig dit loot, hvis du IKKE releaser eller hvis dine medspillere reviewer dig.
Altså hvis de ikke reviver så mister du det..?
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Angstskrig efter Oktober 03, 2011, 06:19:36 pm
ranger/melees ja ;)

Bosser dropper loot til hver spiller. Dør du under en kamp, får du stadig dit loot, hvis du IKKE releaser eller hvis dine medspillere reviewer dig.
Altså hvis de ikke reviver så mister du det..?

Nej, hvis du veter til bossen er død, så dropper dit loot. Så kan du revieve og løbe ind og loote. Men er du væk fra stedet, mens han dør, så dropper han ikke til dig.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: mads-wm3 efter Oktober 03, 2011, 06:37:42 pm
ranger/melees ja ;)

Bosser dropper loot til hver spiller. Dør du under en kamp, får du stadig dit loot, hvis du IKKE releaser eller hvis dine medspillere reviewer dig.
Altså hvis de ikke reviver så mister du det..?

Nej, hvis du veter til bossen er død, så dropper dit loot. Så kan du revieve og løbe ind og loote. Men er du væk fra stedet, mens han dør, så dropper han ikke til dig.

altså ligesom med xp i d2  :P
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Hjalte1983 efter Oktober 03, 2011, 07:23:34 pm
Ja okay det lyder vel okay,  havde nu måske håbet på det gamle loot system, syntes det var en del af det sjove ved at loote foran sine venner :)

Men det er da også det absolut eneste jeg har at brokke mig over om D3, shit det bliver fedt !!! :D
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: frisser efter Oktober 03, 2011, 08:10:45 pm
Jeg syntes det er en god forbedring, at hver spiller får hver for sig.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Andro efter Oktober 03, 2011, 08:36:45 pm
Helt klart en forbedring imo! Der var ikke noget mere træls, end når en eller anden ninja'ede loot. :)
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: iRubMyDuck efter Oktober 03, 2011, 08:39:15 pm
Jeg synes det helt fint, så har sådan nogle som mig også en chance - thumbs up :)
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 03, 2011, 09:05:34 pm
tja, det øger jo også mængden af items... Men jeg synes nu også det er fint at man kan koncentrere sig om at daske løs og ikke gå og samle op med det samme man ser noget..
ranger/melees ja ;)

Bosser dropper loot til hver spiller. Dør du under en kamp, får du stadig dit loot, hvis du IKKE releaser eller hvis dine medspillere reviewer dig.
Altså hvis de ikke reviver så mister du det..?

Nej, hvis du veter til bossen er død, så dropper dit loot. Så kan du revieve og løbe ind og loote. Men er du væk fra stedet, mens han dør, så dropper han ikke til dig.

altså ligesom med xp i d2  :P
Du mener quests? du får ikke exp mens du er død i D2 - heller ikke i D3 for den sags skyld ;)
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: mads-wm3 efter Oktober 03, 2011, 09:53:22 pm
tja, det øger jo også mængden af items... Men jeg synes nu også det er fint at man kan koncentrere sig om at daske løs og ikke gå og samle op med det samme man ser noget..
ranger/melees ja ;)

Bosser dropper loot til hver spiller. Dør du under en kamp, får du stadig dit loot, hvis du IKKE releaser eller hvis dine medspillere reviewer dig.
Altså hvis de ikke reviver så mister du det..?

Nej, hvis du veter til bossen er død, så dropper dit loot. Så kan du revieve og løbe ind og loote. Men er du væk fra stedet, mens han dør, så dropper han ikke til dig.

altså ligesom med xp i d2  :P
Du mener quests? du får ikke exp mens du er død i D2 - heller ikke i D3 for den sags skyld ;)

ups, ja
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: The Dude efter Oktober 04, 2011, 08:28:46 am
Umiddelbart lyder det som en dejlig forbedring i forhold til tidligere udgaver især hvis man spiller med folk man ikke kender alt for godt eller slet ikke.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Lischang efter Oktober 04, 2011, 09:40:55 am
Synes det lyder som en katastrofe...

Det har altid være en stor del af spillet at være hurtig til at hamstre dropped items..
synes det er ærgeligt at det skal være så "lige" for alle.. hvis man kan sige det sådan.

Det ville også gøre betydningen af hvem man spiller sammen med større, hvis man beholdte det gamle system...


Men teknisk set kan en boss droppe et Legendary sword til den ene spiller, og en lige gyldig item til den anden? - forstår jeg det rigtigt?
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Moyel efter Oktober 04, 2011, 10:41:40 am

Men teknisk set kan en boss droppe et Legendary sword til den ene spiller, og en lige gyldig item til den anden? - forstår jeg det rigtigt?

Det vil jeg gerne vide.
Det må vel afhænge af MF? nogen der ved hvordan MF kommer til at virke i D3? Jeg har set en video hvor der er en shrine som giver +MF, men kan man få items med MF?
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: The Dude efter Oktober 04, 2011, 01:35:17 pm
Synes det lyder som en katastrofe...

Det har altid være en stor del af spillet at være hurtig til at hamstre dropped items..
synes det er ærgeligt at det skal være så "lige" for alle.. hvis man kan sige det sådan.
Kan du ikke uddybe dit synspunkt jeg vil nemlig gerne forstå det da jeg er stik modsat. Jeg synes det er/var irriterende at folk koncenterer sig om at samle loot i stedet for at hjælpe med at slagte monstre. Og hvorfor skulle dem er er hurtig til at loot få mere ud af spillet end dem som er gode til at slagte monstre?

Kan ikke se fordelen ved det gamle system medmindre man er vild med at være en hadet ninja looter. Så uddyb gerne da gerne vil forstå dig :)

Det virker som en forbedring af WoW modellen hvor man kan fastsætte et loot system. Det er dog irriterende lige i WoW når folk looter i kampe og så der kommer en pop-up man skal tage sig af også ;)
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Lischang efter Oktober 04, 2011, 02:09:32 pm
Synes det lyder som en katastrofe...

Det har altid være en stor del af spillet at være hurtig til at hamstre dropped items..
synes det er ærgeligt at det skal være så "lige" for alle.. hvis man kan sige det sådan.
Kan du ikke uddybe dit synspunkt jeg vil nemlig gerne forstå det da jeg er stik modsat. Jeg synes det er/var irriterende at folk koncenterer sig om at samle loot i stedet for at hjælpe med at slagte monstre. Og hvorfor skulle dem er er hurtig til at loot få mere ud af spillet end dem som er gode til at slagte monstre?

Kan ikke se fordelen ved det gamle system medmindre man er vild med at være en hadet ninja looter. Så uddyb gerne da gerne vil forstå dig :)

Det virker som en forbedring af WoW modellen hvor man kan fastsætte et loot system. Det er dog irriterende lige i WoW når folk looter i kampe og så der kommer en pop-up man skal tage sig af også ;)

Jamen synes det var en del af charmen, eller hvad man nu kan kalde det... det var en stor del af spillet jo, at være hurtig..

Det ville også gøre betydningen af at spille sammen som et hold, eller trusted team større... jeg kan hvertfald slet ikke se hvordan det kan være fair at det dropper forskellige items til folk?

Synes systemet i WoW er håbløst, og dødsygt... det fjerner også noget af spændingen (om man nu er den hurtigste til at nappe tingene).. nu ka man teknisk sidde og sove mens man spiller.

Folk der havde ondt i røven over nogen var hurtigere end andre skulle finde noget andet at spille.. og dem som brokker sig over deres lang distance chars ikke kunne nå at samle ting op skulle også lade vær at pive... de undgår ofte at dø.

Jeg kan slet ikke forstå nogen kan ha haft et problem med det i D2..det er ca. 50% af spillet..så forstår jeg ik man har gidet spille det:)

Men hver sin smag, det er bare nederen synes jeg...
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: The Dude efter Oktober 04, 2011, 02:15:21 pm
 Lischang fair nok, vi har alle vores meningen og er da glad for at du lige glad uddybe din, selv om jeg stadig er meget uenig :)

Det afhænger vel i bund og grund af hvem man spiller med, som du selv er inde på. Men også den måde man spiller på og hvordan man nyder spillet. Jeg synes personligt ikke det er 50% af spillet af være den hurtigste til at loot men sådan er vi så forskellige og det er jo bare heldig at vi begge har kunnet nyde de forrige spil. Om vi så kan denne gang må tiden vise.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Lischang efter Oktober 04, 2011, 02:48:04 pm
Lischang fair nok, vi har alle vores meningen og er da glad for at du lige glad uddybe din, selv om jeg stadig er meget uenig :)

Det afhænger vel i bund og grund af hvem man spiller med, som du selv er inde på. Men også den måde man spiller på og hvordan man nyder spillet. Jeg synes personligt ikke det er 50% af spillet af være den hurtigste til at loot men sådan er vi så forskellige og det er jo bare heldig at vi begge har kunnet nyde de forrige spil. Om vi så kan denne gang må tiden vise.

Ja nu kan jeg jo passende stille mig i hjørnet er "kampen" - se lidt tv, også vende tilbage når de andre har nakket ham, så jeg lige så stille kan trille hen og hente mit loot:) hehe
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Angstskrig efter Oktober 04, 2011, 04:55:33 pm
Jeg skal nok se om jeg kan finde det, men jeg mener dit loot er baseret på din aktivitet. Så nej, du kan ikke dovne den.

Vedr. Legendary items - der er kun 2 i betaen og den ene dropper fra en Anvil - altså den ligger der bare til at samle op. Alle kan samle den op i samme spil. Ved ikke om man skal være i samme zone, når den første tager sin.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 04, 2011, 04:59:32 pm
Hvis jeg har forstået det korrekt, så er mf afhængig af spilleren selv... De vil sige at jo mere mf du render rundt med, jo større er chancen for at du (og kun du) får magic items også selvom du ikke laver kill.

Det giver selvfølgelig at man kan lave power builds som render rundt med mf builds og de så hamstere flere gode ting.. Du skal dog være en for en hvis rækkevidde for at få items, lidt som med exp i D2, men om du reelt skal lave noget som Angst er inde på kan jeg ikke sige med sikekrhed..

Jeg kan nu godt følge dig Lischang, men ligesom The Dude, har det også irriteret mig at folk har haft travlt med at samle ting i stedet for at dræbe,
Dog er der virkelig noget ved kicket over at rende rundt med 7 fremmede og så se noget godt droppe og så faktisk være den som får det :D Jeg har nu også være slem til at lege ninja mod bots og sådan og det er sjovt nok - men det er ikke den action jeg hungrer efter i et spil...
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Angstskrig efter Oktober 04, 2011, 05:14:45 pm
Kan ikke undersøge det lige nu da Blizzard siderne er nede for maintenance.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Multiply efter Oktober 04, 2011, 08:00:13 pm
Synes det lyder som en katastrofe...

Det har altid være en stor del af spillet at være hurtig til at hamstre dropped items..
synes det er ærgeligt at det skal være så "lige" for alle.. hvis man kan sige det sådan.
Kan du ikke uddybe dit synspunkt jeg vil nemlig gerne forstå det da jeg er stik modsat. Jeg synes det er/var irriterende at folk koncenterer sig om at samle loot i stedet for at hjælpe med at slagte monstre. Og hvorfor skulle dem er er hurtig til at loot få mere ud af spillet end dem som er gode til at slagte monstre?

Kan ikke se fordelen ved det gamle system medmindre man er vild med at være en hadet ninja looter. Så uddyb gerne da gerne vil forstå dig :)

Det virker som en forbedring af WoW modellen hvor man kan fastsætte et loot system. Det er dog irriterende lige i WoW når folk looter i kampe og så der kommer en pop-up man skal tage sig af også ;)

Jamen synes det var en del af charmen, eller hvad man nu kan kalde det... det var en stor del af spillet jo, at være hurtig..

Det ville også gøre betydningen af at spille sammen som et hold, eller trusted team større... jeg kan hvertfald slet ikke se hvordan det kan være fair at det dropper forskellige items til folk?

Synes systemet i WoW er håbløst, og dødsygt... det fjerner også noget af spændingen (om man nu er den hurtigste til at nappe tingene).. nu ka man teknisk sidde og sove mens man spiller.

Folk der havde ondt i røven over nogen var hurtigere end andre skulle finde noget andet at spille.. og dem som brokker sig over deres lang distance chars ikke kunne nå at samle ting op skulle også lade vær at pive... de undgår ofte at dø.

Jeg kan slet ikke forstå nogen kan ha haft et problem med det i D2..det er ca. 50% af spillet..så forstår jeg ik man har gidet spille det:)

Men hver sin smag, det er bare nederen synes jeg...
At klade "looting" i D2 50% af spillet, er jo Blasphemy. Looting var en del af spillet ja, men da overhoved ikke 50%? og spillet går vel ud på at slagte monstre, og komme igennem svære encounters sammen med en gruppe af mennesker, for til sidst at blive belønnet, det handler ikke om hvem der kan spam klikke sig til den belønning som var tiltænkt hele gruppen.

Er Meget uenig med din holdning. og forstår ikke hvordan man kan have sådan en Egoistisk en.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: MonsterPool efter Oktober 04, 2011, 10:37:32 pm
Glæder mig til at prøve det i praksis i team play, så det kan undersøges hvor heldige de forskellige er mht. drops.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Lischang efter Oktober 04, 2011, 10:42:12 pm
Multiply - Er det en meget egoistisk holdning at jeg ønsker de gode items som falder? Det er vel for fanden en del af spillet? sad du og ventede på de 6 andre i dit party havde taget hvad de kunne bruge, før du gik igang?

Jeg ville da også ønske at folk måske kun tog hvad de rent faktisk kunne bruge, men igen, alt har en værdi, og det kan omsættes til items som man rent faktisk kan bruge, at tro folk kun samle en bue op hvis de er amazon er naivt. sådan fungere det jo ikke..

"og komme igennem svære encounters sammen med en gruppe af mennesker, for til sidst at blive belønnet, det handler ikke om hvem der kan spam klikke sig til den belønning som var tiltænkt hele gruppen" - sad du så og diskuterede med 6 party members, om hvem der skulle samle shako op når den lå på jorden?

50% var måske en overdrivelse, men jeg mener bestemt at det var en stor del af spillet, alle sad og klikkede som syge dyr når mep, diablo og baal var ved at dø... eller for den sags skyld alle andre bosser.. så jeg holder fast i det var en væsenlig ting i spillet...
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Multiply efter Oktober 04, 2011, 10:49:01 pm
Multiply - Er det en meget egoistisk holdning at jeg ønsker de gode items som falder? Det er vel for fanden en del af spillet? sad du og ventede på de 6 andre i dit party havde taget hvad de kunne bruge, før du gik igang?

Jeg ville da også ønske at folk måske kun tog hvad de rent faktisk kunne bruge, men igen, alt har en værdi, og det kan omsættes til items som man rent faktisk kan bruge, at tro folk kun samle en bue op hvis de er amazon er naivt. sådan fungere det jo ikke..

"og komme igennem svære encounters sammen med en gruppe af mennesker, for til sidst at blive belønnet, det handler ikke om hvem der kan spam klikke sig til den belønning som var tiltænkt hele gruppen" - sad du så og diskuterede med 6 party members, om hvem der skulle samle shako op når den lå på jorden?

50% var måske en overdrivelse, men jeg mener bestemt at det var en stor del af spillet, alle sad og klikkede som syge dyr når mep, diablo og baal var ved at dø... eller for den sags skyld alle andre bosser.. så jeg holder fast i det var en væsenlig ting i spillet...

Læste lige mit indlæg engang til, og jeg undskylder over den havde en aggresive tone, Og nu kan jeg godt se hvad du mener, er nu stadig uenig,
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 04, 2011, 11:28:18 pm
Jeg står altid og vente på de andre tager hvad de skal bruge.. Eller måske ikke så meget i starten, men når jeg har fået samlet det sammen som jeg synes er rimelig og nødvendigt for mine chars så synes jeg godt de andre må få hvad der kommer... jeg samler som regel kun for lidt guld, eller hvis der nu er noget som jeg faktisk kan bruge..

Jeg vil dog sige at på battle.net er alle egoistisk - det er sgu nødvendigt hvis du vil op og frem... Og det er der nogen som kan li' og andre som ikke kan..
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Shorty efter Oktober 04, 2011, 11:33:09 pm
Der er også stor forskel på om man spiller med venner eller randoms. Jeg er enig med Pikken, men de fleste ude på b.net samler sgu det hele op med det samme, så der gælder det bare om at være hurtig.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Quillian efter Oktober 05, 2011, 12:40:37 am
har altid holdt mig væk fra items jeg ikke kunne bruge på den char. jeg spiller med. til gengæld forventer jeg også at hvis der var noget jeg kan bruge får jeg det, kan ikke se hvad en barb. skal bruge en bue til hvis jeg spiller armazon, hunter eller DH. men nu har jeg også mest spillet wow, der syntes jeg det fungerede godt. men der var folk nok heller ikke så loot fokuseret som de var i d2, som jeg husker det.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Lischang efter Oktober 05, 2011, 08:53:47 am
har altid holdt mig væk fra items jeg ikke kunne bruge på den char. jeg spiller med. til gengæld forventer jeg også at hvis der var noget jeg kan bruge får jeg det, kan ikke se hvad en barb. skal bruge en bue til hvis jeg spiller armazon, hunter eller DH. men nu har jeg også mest spillet wow, der syntes jeg det fungerede godt. men der var folk nok heller ikke så loot fokuseret som de var i d2, som jeg husker det.

Det er også en super nice tanke, den fungerede bare ikke i praksis på battle.net hvis du spillede med random :) hvertfald ikke når vi taler om items der havde en trade værdi.
Titel: Sv: D3 Loot system
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 05, 2011, 01:41:30 pm
Såsandt Lischang.. Også noget af det der gjorde at man samledes i en flok som kendte hinanden for at løbe runs i D2 jo, men i D3 giver det at være i flok jo så ikke flere drops men bare power til at slå alt ihjel hurtigere..