Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Treekodar efter Marts 17, 2009, 03:51:59 pm

Titel: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Treekodar efter Marts 17, 2009, 03:51:59 pm
Citér
Diablo 3 skill runes
The runes (thought not runewords) make a return to Diablo 3. They’ll still drop from monsters, however, they will be used in a way that’s VERY different from Diablo 2.

OK, let’s go over how runes worked in Diablo 2. There are 33 runes that drop from monsters. Note that some runes drop often while others drop extremely (e.g. Zod rune). Also, there are items with sockets that are able to take runes (or jewels). Some rune combinations (called runewords) create Runic Items, which are among the most powerful items in the game.

    For example, socketing the runes Hel + Ohm + Um + Lo + Cham gives your axe or hammer a whole bunch of additional stats and it also adds the label “Doom”.

OK, so what are the changes to the runes in Diablo 3? Runes will still be used to CUSTOMIZE your character, however, runes no longer modify ITEMS. Instead they’ll be added to skills (each skill has a single rune slot).

Also, to make runes easier to use, rune names will be changed to reflect their effect, e.g. Rune of Multistriking. How does this affect gameplay?

    For example, a Minor Multistrike Rune attached to the Skull of Flame will make projectile skip along the ground once , but higher quality Runes like the Major Multistrike Rune may raise the amount of bounces and the distance traveled by the projectile.

Jay Wilson, Diablo 3 Lead designer, expressed his strong desire to make each skill customizable while at the same time retaining the uniqueness of each class. In other words, he doesn’t want the Barbarian to be able to mimic the Wizard by adding certain runes to skills.
kilde: http://diablo-3.blogspot.com/

Lyder spændende.

Det ser også ud til, at man vil kunne bruge 'bags' i Diablo 3 lidt ligesom i WoW. Så jo større bags = mere plads. Kilde: http://diablofans.com/forums/showthread.php?t=10176

Det ser også ud til, at gold vil være noget værd i Diablo 3. http://d3db.com/item/view/33 prøv at se sell value på det item.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: alkoholger efter Marts 17, 2009, 04:46:09 pm
Damn... Jeg ved godt jeg har jordet folk der siger de har nakket idéer fra wow til d3. Men det lyder ekstremt meget som inscriptions det der. Laym.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Treekodar efter Marts 17, 2009, 05:06:06 pm
Der bliver også snakket om 4 bag spaces og det lyder da meget ligesom WoWs interface.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: SKT efter Marts 17, 2009, 05:47:39 pm
Mht. bags skriver de at man kan se de forskellig chars har forskelligt antal ledige pladser, derved siger de at man kommer til at kunne bruge bags..

Kan også være andre ting, måske en skill eller et vist stat points giver adgang til flere pladser?
Jeg håber ikke det kommer til at afspejle wow for meget da min personlige mening er at wow = X(
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Nilsson. efter Marts 18, 2009, 02:53:48 am
Holder nu stadig fast i at der er masser af gode elementar fra wow som sagtens kunne flyttes over til diablo, uden at det ville gøre noget negativt ved spillet.. Synes det er noget fis at bare fordi et godt system bliver bugt i et andet af blizzards spil så begynder folk at tude, de systemer fungerer jo skide godt i wow, og vil gøre det samme i diablo, det er jeg ikke i tvivl om.. Desuden er glyphs en fed ting der virkelig kan twiste din char i helt din egen retning, det kan jeg godt li..
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Treekodar efter Marts 18, 2009, 03:02:03 pm
Ja, jeg har altså samme holdning som Nillson.

Om så de tog og kopirede dele af et interface fra et helt andet spil, ville jeg stadig være ligeglad, så længe det gjorde spillet bedre.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: MILFbanger efter Marts 28, 2009, 02:24:06 am
det stinker så langt væk af WoW, sorry :(
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Tigers efter Marts 28, 2009, 01:13:08 pm
Ej ej ej ej ej. NEJ. neeeeeeeeeej. Så lige det der billed du hentydede til at penge måske ville være noget værd nu. Det er da kun godt efter min mening.. Men nu bruger de også DpS (Damage per Second) i Diablo3.. -Ligesom i WoW.

Og der med skills'ne. Det var sgu noget nyt for mig :), men tror ikke det vil blive ligesom WoW efter min opfattelse af citatet.


Ahh. Og nilsson/treekodar. I ser ud til at kunne lide WoW en del, så hvorfor ikke bare spille det i stedet for et kommende D3?
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Nilsson. efter Marts 28, 2009, 05:37:34 pm
Ej ej ej ej ej. NEJ. neeeeeeeeeej. Så lige det der billed du hentydede til at penge måske ville være noget værd nu. Det er da kun godt efter min mening.. Men nu bruger de også DpS (Damage per Second) i Diablo3.. -Ligesom i WoW.

Og der med skills'ne. Det var sgu noget nyt for mig :), men tror ikke det vil blive ligesom WoW efter min opfattelse af citatet.


Ahh. Og nilsson/treekodar. I ser ud til at kunne lide WoW en del, så hvorfor ikke bare spille det i stedet for et kommende D3?

Lam kommentar, man kan ik spille to spil eller hvad?

Jeg spiller wow, og jeg har spillet d2.. Diablo 2 vil altid i mit hovede være det bedste spil lavet nogensinde..

Men Jeg kan virkelig ik se hvad der er i vejen med at blizzard bruger deres, i mit hovede geniale systemer i mere end et spil..

Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Gerdi efter Marts 28, 2009, 06:12:55 pm
Ej ej ej ej ej. NEJ. neeeeeeeeeej. Så lige det der billed du hentydede til at penge måske ville være noget værd nu. Det er da kun godt efter min mening.. Men nu bruger de også DpS (Damage per Second) i Diablo3.. -Ligesom i WoW.

Og der med skills'ne. Det var sgu noget nyt for mig :), men tror ikke det vil blive ligesom WoW efter min opfattelse af citatet.


Ahh. Og nilsson/treekodar. I ser ud til at kunne lide WoW en del, så hvorfor ikke bare spille det i stedet for et kommende D3?

Har man ikke også brugt dps i d2? ved godt det ikke står, men du kan jo mere eller mindre regne det ud, og bliver da ofte gjort når setups skal sammenlignes.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Tigers efter Marts 28, 2009, 10:42:47 pm
Lam kommentar, man kan ik spille to spil eller hvad?

Jeg spiller wow, og jeg har spillet d2.. Diablo 2 vil altid i mit hovede være det bedste spil lavet nogensinde..

Men Jeg kan virkelig ik se hvad der er i vejen med at blizzard bruger deres, i mit hovede geniale systemer i mere end et spil..
Du misforstod mig vist. Selvfølgelig kan man spille to spil. Men jeg mener ikke WoW og D2. Jeg mener WoW og D3.
Altså, hvis de bare tager alle systemerne osv. fra WoW, mener jeg bare ikke der er grund til at spille begge ting, da de så er så ens, at tiden fra at gå ud af det ene og ind i det andet ikke er det værd :).


Og så lige et hurtigt svar til dig gerdi :).
Jeg har ALDRIG hørt om nogle tale om DpS i eller om Diablo2. Afgøres da af hvor mange 1000 dmg man giver pr. slag, hvis mere end 1000 self :).
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Treekodar efter Marts 29, 2009, 12:44:13 am
Ahh. Og nilsson/treekodar. I ser ud til at kunne lide WoW en del, så hvorfor ikke bare spille det i stedet for et kommende D3?


Du har jo ret. Hvorfor spille D3 hvis det bare bliver en kopi af WoW?
Derfor burde man heller ikke spille CS, da det er en kopi af Half-Life.
Man burde så heller ikke spille WAR, da det bare er en kopi af DAoC.
Warcraft universet har kopieret Warhammer universet, så det skal man også holde sig fra.
(http://imagecache01a.allposters.com/images/pic/GBEU/GN0398~C-mon-Posters.jpg)
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Tigers efter Marts 29, 2009, 02:20:01 am
Ahh. Og nilsson/treekodar. I ser ud til at kunne lide WoW en del, så hvorfor ikke bare spille det i stedet for et kommende D3?


Du har jo ret. Hvorfor spille D3 hvis det bare bliver en kopi af WoW?
Derfor burde man heller ikke spille CS, da det er en kopi af Half-Life.
Man burde så heller ikke spille WAR, da det bare er en kopi af DAoC.
Warcraft universet har kopieret Warhammer universet, så det skal man også holde sig fra.
([url]http://imagecache01a.allposters.com/images/pic/GBEU/GN0398~C-mon-Posters.jpg[/url])


Kender ikke WAR, DAoC, half-life (har hørt om det men ikke prøvet det) og warhammer, så ved ikk helt hvad jeg skal sige til det :).
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Nilsson. efter Marts 29, 2009, 04:42:19 am
Lam kommentar, man kan ik spille to spil eller hvad?

Jeg spiller wow, og jeg har spillet d2.. Diablo 2 vil altid i mit hovede være det bedste spil lavet nogensinde..

Men Jeg kan virkelig ik se hvad der er i vejen med at blizzard bruger deres, i mit hovede geniale systemer i mere end et spil..
Du misforstod mig vist. Selvfølgelig kan man spille to spil. Men jeg mener ikke WoW og D2. Jeg mener WoW og D3.
Altså, hvis de bare tager alle systemerne osv. fra WoW, mener jeg bare ikke der er grund til at spille begge ting, da de så er så ens, at tiden fra at gå ud af det ene og ind i det andet ikke er det værd :).


Og så lige et hurtigt svar til dig gerdi :).
Jeg har ALDRIG hørt om nogle tale om DpS i eller om Diablo2. Afgøres da af hvor mange 1000 dmg man giver pr. slag, hvis mere end 1000 self :).

Mener du at blot fordi de to spil deler inventori system og måden at måle skade, så er det to helt ens spil?

Nej vel? Fint.. Selvfølgelig skal det ikke blot blive en wow kopi, men det kan vi jo også se ud fra de videoer der er, at det bliver det ikke!

Mener blot at de ting de overfører fra wow er små og egentligt ubetydelige i forhold til helhedsoplevelsen af diablo og det er noget fis at brokke sig bare fordi de også bliver brugt i wow..

Hvis man har noget egentligt imod de systemer, og derfor mener at de burde udelades så fint..

Men i denne sammenhæng lader det til at du bare brokker dig fordi de også har brugt dem i wow.. Og det er der intet hold i..
De systemer fungerer skide godt, og det er ikke noget der kommer til at gøre diablo3 til et dårligere spil, derfor mener jeg at alt det brokkeri er unødvendigt..
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Tigers efter Marts 29, 2009, 12:36:46 pm
Jeg siger bare min holdning til det. Punktum :).

Er sgu ved at blive træt af alle de her diskusioner om d3 og wow.. Det her er den anden af dem på et par dage, så jeg tror jeg er færdig med dem.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Camelo efter Marts 29, 2009, 12:48:11 pm
Jeg siger bare min holdning til det. Punktum :).

Er sgu ved at blive træt af alle de her diskusioner om d3 og wow.. Det her er den anden af dem på et par dage, så jeg tror jeg er færdig med dem.

Jeg synes da, det er herligt med lidt diskussionsstof her på forummet. Det er sådan noget, vi mangler i større grad istedet for random lame posts :)

Dog har folk en tendens til at blive for personlige og nedgøre andres holdninger, så snart de ikke stemmer overens med ens egne.

@ Topic
Jeg synes, det er okay at bitche over for meget WoW-copy, men samtidig bør man nok have for øje, at spillet vel stadig er i sin tidlige udviklingsfase og Blizzard er uden tvivl klar over, at mange fans ville blive skuffet, hvis D3 blev en WoW-klon på nogen måder. Jeg er sikker på, at det bliver en ægte Diablo-fortsættelse, som vi har håbet på i mange år. Dertil vil jeg skide højt og helligt på, om der er et par tekniske elementer lånt fra WoW indlejret i måden, spillet fungerer på. Jeg stoler på Blizzard - som altid ;)
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: ZirfinG efter Marts 29, 2009, 04:10:11 pm
Altså for min skyld må de sku kopiere hele wow interfacet hvis nu selvspillet ikke bliver det samme.

Altså.. C'mon, det de kopierer er hvordan potsne sider i bæltet, hvordan livet ser ud, altså sådan noget små ting?

Du siger jo heller ikke at CS og Call of Duty ligner hinanden fordi de begge to har et gevær i hånden?
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: SKT efter Marts 29, 2009, 08:47:54 pm
Altså for min skyld må de sku kopiere hele wow interfacet hvis nu selvspillet ikke bliver det samme.

Altså.. C'mon, det de kopierer er hvordan potsne sider i bæltet, hvordan livet ser ud, altså sådan noget små ting?

Du siger jo heller ikke at CS og Call of Duty ligner hinanden fordi de begge to har et gevær i hånden?

Man kan sige at der er grunde til at folk spiller Diablo og ikke wow, hvis de kopierer wow og kalder det Diablo hvorfor så ikke bare fortsætte med D2 LOD?
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Swarms efter Marts 30, 2009, 12:23:40 am
Tigers du er af en eller anden grund bange for at de kopierer hele spillet, hvorfor er det at Blizzard ikke må videreudvikle på de gode erfaringer de har fra WoW? De har fået viden om hvad den generelle befolkning vil have, og de behøver ikke lytte til det larmende mindretal, (Dig) ligesom de slog fast ved farvedebatten. Der var jeg pissed, fordi jeg også mente de gik for langt væk fra den originale stemning i Diablo universet. Men lærte at jeg bare må læne mig tilbage og stole på Blizzard og så først vurdere spillet når det er færdigt og jeg kan få den fulde oplevelse.

Samtidig er Diablo universet og spiltypen så anderledes fra WoW at du kan være sikker på det ikke bare bliver en klon, de bliver tvunget til at gå andre veje med nogle ting.

Altså for min skyld må de sku kopiere hele wow interfacet hvis nu selvspillet ikke bliver det samme.

Altså.. C'mon, det de kopierer er hvordan potsne sider i bæltet, hvordan livet ser ud, altså sådan noget små ting?

Du siger jo heller ikke at CS og Call of Duty ligner hinanden fordi de begge to har et gevær i hånden?

Man kan sige at der er grunde til at folk spiller Diablo og ikke wow, hvis de kopierer wow og kalder det Diablo hvorfor så ikke bare fortsætte med D2 LOD?
Zirfing snakker kun om interfacet, ikke et helt spil.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: SKT efter Marts 30, 2009, 08:11:01 am
Der er bare en grund til at folk ikke gider at spille wow, og hvis der bliver kopieret for meget er jeg bange for at jeg heller ikke gider spille det. Har intet imod de kopierer f.eks. det trade system der er, men ville have noget imod hvis de kopierede det med at items binder sig til folk, så kan man ikke trade som nu i d2.

De må gerne kopiere nogle af de ting de har erfaringer med virker godt, men bare ikke for meget fra wow IMO.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Nilsson. efter Marts 30, 2009, 08:22:15 pm
Der er bare en grund til at folk ikke gider at spille wow, og hvis der bliver kopieret for meget er jeg bange for at jeg heller ikke gider spille det. Har intet imod de kopierer f.eks. det trade system der er, men ville have noget imod hvis de kopierede det med at items binder sig til folk, så kan man ikke trade som nu i d2.

De må gerne kopiere nogle af de ting de har erfaringer med virker godt, men bare ikke for meget fra wow IMO.

Har du nogensinde spillet wow?

Det er umuligt at diablo bliver en wow klon med mindre de gør det til et MMO, og det gør de jo ik, hele world  of warcraft spiller er jo bygget op omkring at det er et MMO...

Ud fra den gameplay video vi har set er det tydeligt at se at de har fulgt det gamle diablo 2 design..

Ang. items der binder, nej fint, men så er det jo heller ikke fordi wow har det at du har noget imod det.. Nærmere at du ikke kan li det specifikke system.. Det har intet at gøre med om det bliver for wow agtigt.. Det er bare et dårligt system, som desuden også kun virker i wow pga. item systemet og måden at skaffe dem på.. Det ville falde 100% udenfor i diablo3 medmindre drop systemet bliver som i wow..

Kan ik forstå at folk er så bange for at wow klon.. Det er jo klart at se ud fra det vi ved på nværende tidspunkt at det bliver et diablo spil i samme stil som 2'eren..

Det værste er næsten at de folk der frygter det aldrig har spillet wow, og ikke forstår at det slet ikke er muligt at overføre wow konceptet til et spil som diablo3..

De ændringer der bliver nævnt her i tråden er jo kun "utility" systemer som blizzard har haft glimrende erfaringer med i wow, og som de mener vil gøre sig godt i diablo3 også.. Det er ikke nogen banebrydende eller altoverskyggende gameplay ændring der ødelægger spillet..
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: ZirfinG efter Marts 30, 2009, 08:28:10 pm
Jeg har spillet wow i ca. en måned.

Det jeg mener.. Det er jeg er FULDSTÆNDIG ligeglad om måden man ser sit liv på, eller hvordan ens bags ser ud. World of Warcraft og Diablo er så langt væk fra hinanden spille mæssigt, at det ville være som at sammenligne CS og Command & Conguer serien.

Selvom de så kopierede hele grafikken, og bare lavede styre måden på d2-måden ville d3 overhoved ikke virke som en wow klon fordi kontrol delen er så langt væk. Altså hvis CS lignede Command & Conguer grafikmæssigt ville ingen jo sammenligne dem? Selvfølgelig må de gerne ændre lidt i grafikken, men det bekymrer mig ikke, fordi det ved jeg at Blizzard nok skal gøre, om måden jeg ser mit liv på så er ens med wow.. ja hvad fanden gør det så?   
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: SKT efter Marts 30, 2009, 08:44:23 pm
Jeg har spillet wow i ca 2-3 måneder, og jeg synes ikke godt om wow overhovedet.
Fandt det virkelig kedeligt, ikke nok action til mig.. At du så siger at jeg ikke vil have det pga. det er skod og intet har med wow at gøre forstår jeg ikke. Jeg har kun set det system i wow, derfor relaterer jeg det til wow.

Jeg vil ikke have d3 bliver ligesom wow, da jeg ikke bryder mig om wow, og ser meget frem til d3.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: ZirfinG efter Marts 30, 2009, 09:49:53 pm
Citér
At du så siger at jeg ikke vil have det pga. det er skod og intet har med wow at gøre forstår jeg ikke.

Undskyld mig - Men hvor siger jeg det?

Citér
Jeg vil ikke have d3 bliver ligesom wow, da jeg ikke bryder mig om wow, og ser meget frem til d3.

Jamen for søren.. Spillet behøves jo ikke være ligesom wow, bare fordi at interfacet er det. Interfacet er det vi ligger mærke til på billederne, men når først at du kommer ind i spillet og spiller spillet, så er det jo TOTALT lige meget hvilken måde dit liv ser ud på (det er bare et eksempel for alt muligt som den måde din skills ser ud på osv.).
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: SKT efter Marts 30, 2009, 10:23:36 pm
Den var til nilsson.
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: N-Sane E-T efter August 08, 2009, 08:52:43 pm
Ved det noget tiden siden der snakket på det her emne
men hvad angår folk er bange for D3 og wow kommer til og line hinanden, det skal man ike være bange for D3 Grafik bliver meget beder Game play er stadig I D2 Stil, måske lidt men bags og sådan er lidt hen af wow men hvad skal man ellers lave ?
D3 Bliver noget for sig selv men der vil altid være noget hvor man siger hmm ikke så godt
ikke nemt og komme rundt og ramme alle spiller på det punkt

Diablo3 bliver det største spil ever det jeg sikker på:)
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Weirdo efter September 05, 2009, 07:40:14 pm
Jeg kyler lige et spørgsmål ud i luften:
Da Sacred på mange måder lignede D2 ret meget på interfacet, mon så vi kan forvente at D3 kommer til at ligne Sacred 2?
Ud fra det jeg har set, synes jeg at jeg kan se nogle ligheder - men hvad siger I andre?
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Nilsson. efter September 05, 2009, 08:11:03 pm
Jeg kyler lige et spørgsmål ud i luften:
Da Sacred på mange måder lignede D2 ret meget på interfacet, mon så vi kan forvente at D3 kommer til at ligne Sacred 2?
Ud fra det jeg har set, synes jeg at jeg kan se nogle ligheder - men hvad siger I andre?

Hvis det gør det dropper jeg d3 inden der er gået en time, sacred er et så gabende kedeligt spil på alle punkter, historien er kedelig, karakterene er kedelige, items er kedelige, skill systemet er forfærdeligt og den grafiske linie er kedelig og neutral..

At diablo3 måske ligner sacred2 hænger sikkert sammen med at sacred 1 blev bygget op efter samme koncept som diablo2, indenfor samme genre, og er ofte blevet kaldt en diablo-klon, og eftersom sacred 2 er en tro kopi af sacred 1 groft sagt, og diablo3 til forveksling ligner en nyere version af diablo 2 er det ikke så mystisk at de to spil ligner hinanden.. Det er vel nærmest.. logisk?

Men håber virkelig ikke at de tager nogen som helst fra sacred universet, det ville skuffe mig meget, det er en
under-middel diablo2-klon som i mit hoved ikke burde have set dagens lys..!
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: ZeeZ efter September 14, 2009, 12:35:35 pm
Min mening omkring WoW interface dukker op lidt i diablo 3 vil jeg slet ikke tage mig af. De eneste jeg vil blive sur over er at hvis det afspejler fra wow, så skal det også bare være super godt lavet og gøre at man nyder at den er med i stedet for at den kommer fra wow.
Hvis det er at den, i mine øjne ikke fungerer optimalt og det netop er noget de har copy past fra wow, så blir jeg nok sur. Hvis det skal med i diablo fra wow, så skal det fungerer 100 %.

ang. Runes, så tror jeg det gør ens karakter endnu mere unik som jeg elsker ved spil. Jo mere unik man kan lave sin karakter jo mere nyder jeg at spille spillet.  :D
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Buchardt efter November 25, 2009, 05:25:31 am
syntes efterhånden at desto mere man hører om gameplayet i d3 desto mere ligner det en afspejling af WoW med et hint af GW..  :(
Titel: Sv: Diablo 3 skill runes, bags og items.
Indlæg af: Nilsson. efter November 29, 2009, 03:55:33 am
syntes efterhånden at desto mere man hører om gameplayet i d3 desto mere ligner det en afspejling af WoW med et hint af GW..  :(

Se en wow ganeplay video og en d2 gameplay video, der er ret stor forskel, de to vil aldrig komme til at ligne hinanden.. Hele combat systemet i wow er jo komplet anderledes end det i diablo serien..Diablo er udelukkende hack 'n' slash og skal derfor som sådan ikke inkorporere alle de MMO elementer der er i wow, det betyder i praksis at de to spil aldrig, rent gameplay-wise, kan komme til at ligne hinanden.. Genren splitter dem simpelthen.. Som zirfing nævnte tidligere, det ville være som at sige at cs og cnc lignede hinanden, det kan de to aldrig komme til fordi det er to forskellige genrer..

Om så bag systemet eller skill systemet ligner det fra wow, så vil det ikke forstyrre det 'rene' gameplay i diablo som altså går ud på at smadrer monstre en masse med spectakulere spells og angreb..