Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: TheDomino efter Januar 19, 2012, 07:22:25 pm

Titel: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: TheDomino efter Januar 19, 2012, 07:22:25 pm
Game Director Jay Wilson er i dag kommet med en opdatering om hvilket stadie udviklingen af Diablo 3 befinder sig på. Han kom med nogle detaljer om de ændringer de har lavet i spillet og som bliver implementeret i patch 10.

Ændringerne de har lavet er:

Scrolls of Identification er blevet fjernet fra spillet, det betyder dog ikke at man ikke kan finde unidentified items længere. Den nye ændring er at man nu i stedet skal højreklikke på den ting man gerne vil identify, så vil der kommer en lille timer imens din karakter exeminerer den. JW slutter af med at sige - "Your character in Diablo III is just that badass now."

Den 5. quick slot button er blevet ændret og er lavet om til en dedikeret potion button. (ved godt det hedder knap/tast på dansk, men det lyder så fesent at bruge i dette sammenhæng  :))

Mystic artisanen er nu blevet slettet/fjernet på ubestemt tid, de følte ikke hun tilføjede noget til spillet og de var bange for at hvis de skulle lave om på hvordan hun skulle være implementeret så ville det tage dem endnu længere tid at få spillet gjort færdig. Som en afrunding på Mystic artisanen kommer han med denne udtalelse - "We hope she’ll be able to join your caravan in the future, but for now we’re going to focus on the extensive customization options the game already offers." - Får vi hende at se igen i en senere patch/expansion?

De har også besluttet sig for at fjerne Cauldron of Jordan og Nephalem Cube. De blev implementeret i spillet fordi der ikke var nogen hurtig måde at komme tilbage til byen for at sælge/omsmelte sine ting. Med Stone of Recall er det nu blevet muligt hurtig at rejse tilbage til byen og så er der ikke brug for Cauldron of Jordan og Nephalem Cube længere. Det er en ændring der gør at spillet kommer til at blive lidt mere som D2 var, nu skal vi tilbage til byen hver gang vi løber tør for vores plads i vores rygsæk. Stone of Recall er nu blevet en integreret del af skill bar UI og for at smelte tingene om, til scrap, skal man nu besøge Blacksmith artisanen og det virker også ret logisk når der er der man crafter sig til nye ting.

Den sidste ændring som han forklarer i dag er:
De har ændret attributes til Strength, Dexterity, Intellect, and Vitality, som vi kender det fra D2 og de fordele som hver stat giver er opdelt således:

Strength
+Barbarian damage
+Armor

Dexterity
+Demon Hunter damage
+Monk damage
+Dodge

Intellect
+Wizard damage
+Witch Doctor damage
+Health from globes

Vitality
+Health

De har fjernet Defense, Attack, og Precision som attributes, i stedet tager Armor over for det Defense tilførte, +Physical Resist tager over for Armor, og +Chance to Crit vil udfylde for Precision.

Ved at fjerne Cauldron of Jordan, Nephalem Cube, og ved at flytte Town Portal til skill panelet, er det blivet plads på inventory skærmen til at vise din karakters stats. Personligt synes jeg det er en rigtig lækker ændring, så kan man slipper man for at have både karakter og inventory vinduerne åbne for at se de ændringer der sker når man sætter nye ting på sin karakter.

Billedet her forklerer det ganske fint:
(http://img440.imageshack.us/img440/1655/q4t5tbzs52jx13268930642.jpg)

Til slut runder han artiklen af med at sige at de vil have Diablo 3 til at blive det bedste spil det kan blive. For at kunne sørge for det har de været nød til at ændre nogle af de ting de har brugt lang tid på at lave. Det er måske en af forklaringerne på hvorfor spillet endnu ikke er udgivet?

Hvad tror I?

Læs hele artikelen her på Diablo 3's hjemmeside http://us.battle.net/d3/en/blog/4325959/Systems_Changes-1_19_2012#blog (http://us.battle.net/d3/en/blog/4325959/Systems_Changes-1_19_2012#blog)
Titel: Sv: Jay Wilson kommer med en opdatering om D3
Indlæg af: N-Sane E-T efter Januar 19, 2012, 07:37:43 pm
Ohhh damn  . . . godt nok meget der er lavet om . . . wow . . . Må nok lige læses igennem igen :P
Titel: Sv: Jay Wilson kommer med en opdatering om D3
Indlæg af: Mistell efter Januar 19, 2012, 07:41:48 pm
håber da ikke det bliver lavet alt for simplet... :( men fint nok de laver om på de ting der ikke virker rigtigt meeen træls at vente på...
Titel: Sv: Jay Wilson kommer med en opdatering om D3
Indlæg af: Sigon efter Januar 19, 2012, 08:05:27 pm
og de kalder det her "polish-fasen" ? wtf...

det er jo vildt mange ændringer, og nogle af dem forholdsvis store
Titel: Sv: Jay Wilson kommer med en opdatering om D3
Indlæg af: N-Sane E-T efter Januar 19, 2012, 08:19:29 pm
og de kalder det her "polish-fasen" ? wtf...

det er jo vildt mange ændringer, og nogle af dem forholdsvis store
Kunne ikke have sagt det beder selv :)
Titel: Sv: Jay Wilson kommer med en opdatering om D3
Indlæg af: Kutsan efter Januar 19, 2012, 08:23:40 pm
Tror vi skal vente til spillet kommer engang i august.
For 3 måneder siden troede jeg at ville spille D3 inden feb.

Men må vente noget længere tid endnu sammen med alle jer andre.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Rubicite efter Januar 19, 2012, 09:03:06 pm
Der står rigtigt mange spændende ting i hans update og deres tiltag virker for mig velovervejede og interessante, men det er sgu alligevel som at få en våd lussing, for det er jo ikke småting ....og så ser vi nok ikke et release lige de næste 5-6 uger... :/
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: MonsterPool efter Januar 19, 2012, 09:11:57 pm
Ja, det er godt nok en stor opdatering. Der skal vist games igennem når patchen kommer. :)

Så kan jeg bedre forstå at de ikke er kommet med en release date endnu...
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Sigon efter Januar 19, 2012, 09:22:29 pm
Btw super fedt at se så meget drive fra din side Domino :)
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: TheDomino efter Januar 19, 2012, 09:36:33 pm
Btw super fedt at se så meget drive fra din side Domino :)


Mange tak :)

Her er lidt supplerende info som Bashiok kom med efter opdateringen fra Jay Wilson:

Keep in mind everything detailed in the article today is already in the game, and most of it is complete. Once you get Patch 10 and see that, I think it may sink in that these aren't theoretical changes we're still working on, they're changes we've completed. Obviously the potion button still needs a little work to hook it up correctly, and the character attribute changes need to be balanced and tested for itemization throughout the game, but overall these are changes we've already made.

I do not intend to impress that we're close to release, or infer any such "we're <-- this --> done" kind of statement, but most of these are fairly straightforward changes that are already complete and implemented. We do have more changes, skills and runes, affixes to add, more items, Battle.net features, testing, testing, and more testing etc. to do so we're obviously still not there yet, but none of the changes detailed today are theoretical or yet to be implemented.
- kilde http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3932904644?page=5#81 (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3932904644?page=5#81)

Samt disse svar på twitter:

It looks like these changes have been in the works for awhile now. Will the upcoming patch reflect these changes?

Bashiok - Yes, all of these changes are complete and will be present in beta Patch 10.

But white items still cost gold? Wont that make them worth something, making me to fill my inventory and later sell them in town

Bashiok - They'll sell for very little. It will quickly become apparent they're not worth the inventory space.

Why have items that are useless?

Bashiok - To make seeing a good item drop that much rarer/exciting.

Will the new Salvage method be included in the new patch?

Bashiok - Yup!

What about "upgrading" gems? since u removed the mystic, its not implemented anymore?

Bashiok - That's the Jeweler. :)
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Rubicite efter Januar 19, 2012, 09:47:31 pm
Det supplerende info gjorde mig lidt mere rolig ...men kom nu bare med en open beta da :P
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: viking efter Januar 19, 2012, 11:20:51 pm
Tjaa. Håber bare på en udgivelse inden 2013..  ;D
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: jesper 86 efter Januar 20, 2012, 12:37:48 am
glæder mig da til den nye beta patch så jeg kan prøve at se de ting som er sket :P for de virker meget spændende :D
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Camelo efter Januar 20, 2012, 12:41:14 am
Jeg er SÅ glad for, at de har droppet Stone of Recall. Langt mere fornuftigt at holde fast i, hvad vi kender fra de to tidligere spil og kalde tingene det, som vi er vant til, de hedder. Det ville være lidt trist, hvis der ikke var Town Portals med.

Alt i alt virker det som om, at de går lidt mere i Diablo 2-retningen og forsøger at genskabe mange af de feelings, man får, når man spiller (for vi spiller stadig D2, ja vi gør). Jeg er ikke utilfreds med dette.

Alt i alt er jeg ret tilfreds med denne opdatering. Jeg kan sagtens vente en tand mere på spillet, hvis det er det, der skal til.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Pecenetra efter Januar 20, 2012, 12:57:01 am
Det bedste ændring må alligevel være at hver klasse nu få mere ud af en en bestemt stat i stedet for alle bare samler Attack..

Desværre lyder det som om at de stadig har planer om mange mange flere tests, så tror godt vi kan udskyde forventningerne om release et par måneder mere frem end blot marts... Måske juni? :P

Enig med Camelo i også at det har fået lidt mere en Diablo følelse nu hvor de kalder tingene ved det som de er kendt for tidligere i serien...
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: TheDomino efter Januar 20, 2012, 09:28:26 am
Lidt flere BluePosts:

Jay's article says strength affects barbarian damage and dexterity, DH's etc... That's just core, rite? Weapons still add most?
Bashiok - Well there's the basic weapon damage, then if it has +Strength on it you *probably* wouldn't want that item as a wizard.

What if per chance the weapon damage is vastly superior? wouldn't that make sense to take it for secondary attribute?
Bashiok - Very possible! It won't always be an absolute "It has X I don't want it." You'll still need to evaluate.

Town Portal: Instant or cast?
Bashiok - It's the same as the Stone of Recall, just in a different spot with a new (old?) name. It's a 2 second cast I believe.

what? was just getting excited about stone of recall! U guys had me convinced that scrolls suck, and stones rock (no pun intended)
Bashiok - It's the same thing, we just moved it and renamed it.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: SirSoren efter Januar 20, 2012, 11:01:27 am
Øv, er umiddelbart lidt skuffet over at Nephalem Cube forsvinder og at hvide ting bliver gjort nytteløse. Synes umiddelbart det var fedt at alle ting havde en værdi.

Ved at fjerne cube får man netop det irreterende aspekt fra d2 hvor man konstant skal tilbage til byen for at sælge grej.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Z.A efter Januar 20, 2012, 12:41:12 pm
Det her trækker ud, tro mig der bliver ikke released 1st Q i 2012, mere 2-3Q.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: hattemager efter Januar 20, 2012, 05:17:13 pm
Virker ikke som om Blizzard er i gang med at polere spillet, men stadig gode ændringer. :)

Tror desværre vi skal regne med spillet kommer til sommer eller efterår. Så har vi også ventet ”sølle” 4 år siden de annoncerede det.  8)
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: frisser efter Januar 20, 2012, 05:38:02 pm
Er der nogen, som har prøvet det her med beta før, og hvormange måneder plejer de at løbe, inden spillet kommer på markedet?
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: isakviking efter Januar 20, 2012, 07:15:34 pm
Er der nogen, som har prøvet det her med beta før, og hvormange måneder plejer de at løbe, inden spillet kommer på markedet?

ca 6 mnd gjennomsnittlig? beta er jo desverre ingen indikasjon på noe. men det virker som om det ikke er så alt for lenge til.. :), men de sa at det var ca 2 mnd etter de releaser releasedaten..
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Pecenetra efter Januar 20, 2012, 09:25:47 pm
Nemlig.. Men så burde release date også blive annonceret her i løbet af næste uge hvis vi skal holde de 6 måneder kun og have datoen ca 2 måneder før...
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Nilsson. efter Januar 20, 2012, 11:00:37 pm
Selvom jeg egentlig synes det er gode ændring, kan jeg ikke rigtig komme mig over hvor uprofessionelt det lader til at de arbejder..

Ved sidste blizzcon snakkede de meget om at de ønskede så få forstyrrende elementer som muligt, at man skulle blive i slagmarken og kunne sælge ting direkte her, at de ville have at alle items havde en eller anden brugsværdi for alle..

Nu er de vendt 180 grader.. Mr. Wilson siger direkte at det nu er godt med afbræk fra alt det der sker, så man kan interagerer med byfolkene, få solgt sine ting, og optimeret sit gear.. og nu skal der være direkte ubrugeligt gear..

Det lader som om de ændrer mening som vinden blæser uden nogen snor, eller fast retning at gå efter... Det finder jeg en smule foruroligende, specielt fordi de om en måned kunne skifte mening igen og så bliver det udskudt en gang mere..

Det var en lille rant for mig, men det virker utrolig uprofessionelt..:/ Få styr på lortet Jay!
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Camelo efter Januar 21, 2012, 12:43:56 am
Jeg har det fint med det. De indrømmer netop, at de har udviklet noget, og dernæst set, at det ikke var godt nok, hvorefter de har rettet det til. Det virker ikke uprofessionelt på mig - tværtimod. Ændringerne kommer efter både intern og ekstern betatesting, hvor de har indset, at der skulle ændres på noget, de nok ellers havde regnet med var godt nok. Det ville virke uprofessionelt på mig ikke at gøre det.

Det er udtryk for en iterativ tilgangsmåde, som de også tidligere har nævnt, de benytter sig af; at de går over deres produkt gang på gang for at gøre det så godt som muligt. Ligesom alle andre har Jay og resten af holdet haft et udgangspunkt, som de senere har måttet ændre efter at have gennemspillet deres (på det tidspunkt) foreløbige produkt. Jeg synes, det vidner om en meget høj seriøsitet, at de ændrer de ting, Jay netop har beskrevet. Især når de tager sig tid til at forklare det hele for os. Jeg tror godt, de ved, at alle er trætte af at vente. Man kan selvfølgelig altid snakke om, at det er et led i deres strategi for at trække spillets udgivelse så langt ud som muligt og score max hype. Jeg tror dog, at de ved, at hypen er ved at have peaket, hvis ikke den allerede har peaket. De vil gerne have spillet ud.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Nilsson. efter Januar 21, 2012, 01:27:03 am
Båda ja og nej.. Jeg kan forstå hvad du mener, men når spillet har været under udvikling i så lang tid, så synes jeg det er meget sent i forløbet af ændre disse meget grundlæggende ting for hvad, tredje gang? Ingen tvivl om at de gør det fordi de tror det er for det bedste, det virker bare så ektremt når det er så sent i forløbet. Man kan godt iterere tingene for meget, og forvilde sig væk fra den oprindelige vision og røde tråd.

De må have en eller anden form for vision om hvad for et slags spil de ønsker, ønsker de en efterfølger der læner sig meget tæt op ad 2'eren. Eller er de ude i noget nyt, tidligere har de givet stærk udtryk for at ville gå en anden vej end diablo 2 gjorde på mange af spillets vigtige punkter, og de gav gode forklaringer hvorfor de ønskede dette..

Jeg er sku lidt harm over den måde de har håndteret udviklingen af spillet.

Når det så er sagt, synes jeg at Jay Wilson på langt de fleste områder virker som en virkelig kompetent mand til sit job, og måske er det bare fordi de brænder inderligt for at lave det bedste spil overhovedet muligt.. Måske er det også tålmodigheden der er ved at slippe op... Personligt er min hype peaket, det gjorde den ved blizzcon 2010..
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Camelo efter Januar 21, 2012, 02:14:51 am
Citér
De må have en eller anden form for vision om hvad for et slags spil de ønsker, ønsker de en efterfølger der læner sig meget tæt op ad 2'eren. Eller er de ude i noget nyt, tidligere har de givet stærk udtryk for at ville gå en anden vej end diablo 2 gjorde på mange af spillets vigtige punkter, og de gav gode forklaringer hvorfor de ønskede dette..

Deres vision ser umiddelbart ud til at være blevet tilpasset, eftersom de har indset, at visse mekanismer bare ikke var optimale. At de er gået i retning af D2 disse par steder, forekommer mig nu ikke problematisk. Det er nogle, hvad kan man sige, småting, set i den store sammenhæng, som jeg vurderer det. I min verden handler en iterativ arbejdsproces netop om at turde lave om på store som små aspekter i sit produkt under arbejdsprocessen, så det bare fungerer perfekt, når det er færdigt. Ens standpunkt skal være genstand for tilpasning. Jeg frygter ikke, at det bliver Diablo 2 - Second Edition. Men jeg kan sagtens forstå din harme, Nilsson.

Jay virker som den rette mand til jobbet - enig.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Angstskrig efter Januar 21, 2012, 10:21:22 am
Spillet er allerede nu meget fjernt fra D2, så der er jeg heller ikke nervøs for, at vi sidder med en deja vu feeling bagefter. De af os, som har prøvet spillet, har heller ikke haft denne fornemmelse. At stats ændres og at town portal bliver mere nødvendig ser jeg ikke som et problem. Uanset hvad, er det en meget lille forskel fra, om du finder et roligt sted ude på slagmarken, åbner dit inventory og salvager/sælger dit skrammel - eller om du tager en town portal og gør det samme ved en vendor.

Der er mange folk bag D3 og de tænker tingene rigtigt godt igennem. Jeg har stadig fuld tillid til de evner, disse folk besidder og jeg mener ikke vi kan dømme deres produkt, før vi har spillet det til ende.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Nilsson. efter Januar 21, 2012, 12:59:23 pm
Som nævnt er jeg på ingen måde utilfreds med ændringer, tror de er for det bedste..

Jeg synes bare det er sent i processen de kommer, det er mere det jeg ikke helt forstår..
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Mikkeline Kakaomælk efter Januar 21, 2012, 01:28:35 pm
Båda ja og nej.. Jeg kan forstå hvad du mener, men når spillet har været under udvikling i så lang tid, så synes jeg det er meget sent i forløbet af ændre disse meget grundlæggende ting for hvad, tredje gang? Ingen tvivl om at de gør det fordi de tror det er for det bedste, det virker bare så ektremt når det er så sent i forløbet. Man kan godt iterere tingene for meget, og forvilde sig væk fra den oprindelige vision og røde tråd.

De må have en eller anden form for vision om hvad for et slags spil de ønsker, ønsker de en efterfølger der læner sig meget tæt op ad 2'eren. Eller er de ude i noget nyt, tidligere har de givet stærk udtryk for at ville gå en anden vej end diablo 2 gjorde på mange af spillets vigtige punkter, og de gav gode forklaringer hvorfor de ønskede dette..

Jeg er sku lidt harm over den måde de har håndteret udviklingen af spillet.

Når det så er sagt, synes jeg at Jay Wilson på langt de fleste områder virker som en virkelig kompetent mand til sit job, og måske er det bare fordi de brænder inderligt for at lave det bedste spil overhovedet muligt.. Måske er det også tålmodigheden der er ved at slippe op... Personligt er min hype peaket, det gjorde den ved blizzcon 2010..
Jo, det er da lidt sent i udviklingen at ændre sådanne ting, men hvis man tænker over det, ændrer Blizzard jo også Talent System stort set hele tiden, fordi de prøver at forbedre det.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Nilsson. efter Januar 21, 2012, 02:13:29 pm
Det er sandt, men de har trodsalt udgivet wow :P
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: Heaviside efter Januar 21, 2012, 02:49:04 pm
Synes den mest intressante ændring er at trash items bliver trash, da de ikke kan "salvages". Forhåbentlig bliver crafting lidt mindre uber, set i forhold til hvor nemt det er at få rigtig gode items ved "salvage" junk og få magic items.

At de laver om på stat systemet er vel ok, men det afhænger meget af itemization hvordan det kommer til at føles. Håber bare ikke at det bliver sådan at der er 1 perfekt item per slot for hver klasse, fordi det er blevet simplificeret så meget.
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: hattemager efter Januar 21, 2012, 08:43:14 pm
(http://img718.imageshack.us/img718/6411/polishing.jpg)

kek =)
Titel: Sv: Diablo 3 System Changes - Jay Wilson med en opdatering om D3
Indlæg af: ShowerLauer efter Januar 21, 2012, 09:12:09 pm
([url]http://img718.imageshack.us/img718/6411/polishing.jpg[/url])

kek =)


I lol'd

Der er intet om level cap? Er så træt af at rende rundt og one-shot creeps i utallige SK-runs. Mere progress bliz plz.