Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community
Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Spumoni efter April 10, 2012, 12:48:58 am
-
Hola folkens!
Sprit ny herinde.. so be gentle.. ;)
Jeg har spillet lidt D2 for maaaange år siden snart.. og indtil for et års tid siden havde den stået på semi-hardcore-WoW-gaming i ca. 4 år.. pheew..
Hvilket vil sige at jeg det sidste års tid har jeg været helt væk fra genren..
Anyways! ...mit (måske noob-agtige) spørgsmål er, om nogen har en idé/formodning om hvor stort D3 bliver?
Her tænker jeg på f.eks. hvor lang tid vil det ca. tage at "gennemføre" D3 evt. i online timer/dage? (hvis man altså bare brager derud af med henblik på at dinge lvl 60 asap..)
Jeg kender ikke Diablo-historien, og er først for nyligt blevet gjort opmærksom på at spillet overhoved kom. Så da jeg samme aften tilbragte nogle timer med at se nogle D3 gameplay-videoer på YouTube var der jo ingen tvivl om at dette bare måtte købes!
Ergo er min viden ikke så stor.. endnu..
Har lyst til at spørge om der mon ikke allerede er udvidelser på vej på længere sigt.. men det kan i mine øjne kun være oplagt.. :)
Btw - Fed side! 8)
-
Tak for roserne til siden. :)
Diablo III har 4 acts og de minder en del om Diablo II, hvor act 1-3 er lange, mens act 4 er forholdsvis kort.
Jeg gætter personligt på, at de første i løbet af 12-14 timer har gennemført på normal og måske inden for 2 dage har nedlagt nightmare sværhedsgraden og på 3. dagen rammer sidste del af hell. Men så er det tvivl spørgsmålene kommer:
Hvilket level er man efter Hell?
Skal der grindes meget før man er 60?
Kan det betale sig at prøve Inferno, før man har spillet Hell i lang tid?
Uanset hvad, tror jeg selve størrelsen af spillet minder meget om Diablo II.
-
jeg formoder også at selve spillets størrelse svarer meget nærliggende til Diablo2, uden LoD på normal.. men gennemføre det på hell.. det er svært at sige hvor lang tid det vil tage, da vi kun har haft mulighed for at prøve en del af act1 på normal
-
Jeg tænker bare, er betaen ikke ca. hvad der svarer til bloodraven questet i D2? I såfald vil jeg vurder spillet en del større end d2.
-
Jeg tænker bare, er betaen ikke ca. hvad der svarer til bloodraven questet i D2? I såfald vil jeg vurder spillet en del større end d2.
I forhold til visse dataminings dækker beta'en over 50% af akt 1 (målt på bosser) målt på quests er det 30% og områder bakker op om de 30%.. Hvilket er ca. Stony Field i D2, måske også lige Underground Levels :)
-
Jeg tænker bare, er betaen ikke ca. hvad der svarer til bloodraven questet i D2? I såfald vil jeg vurder spillet en del større end d2.
I forhold til visse dataminings dækker beta'en over 50% af akt 1 (målt på bosser) målt på quests er det 30% og områder bakker op om de 30%.. Hvilket er ca. Stony Field i D2, måske også lige Underground Levels :)
Havde håbet på skeleton king kun var som blood raven så vi så nogle længe acts. men længden passer vel fint nok. første gang jeg spillede igennem troede jeg betaen var hele act 1.
Er glad for at lære dette ikke er tilfældet.
-
Jeg kan huske at de sagde at de sigtede efter ca. samme længde som D2, men at det endte med at blive lidt længere.
-
Jeg kan huske at de sagde at de sigtede efter ca. samme længde som D2, men at det endte med at blive lidt længere.
DET KUN GODT!!!! ;) ;) ;)
-
Det kommer alt sammen an på hvad faktorer du måler efter.. F.eks. i m2 ingame verden har jeg på fornemmelsen af at D2 er større da den generer virkelig store kort (altså taget i betragtning af figurens størrelse).. Men gameplay tid kunne D3 sagtens blive meget større, det samme på historie og quest...
-
Det kommer alt sammen an på hvad faktorer du måler efter.. F.eks. i m2 ingame verden har jeg på fornemmelsen af at D2 er større da den generer virkelig store kort (altså taget i betragtning af figurens størrelse).. Men gameplay tid kunne D3 sagtens blive meget større, det samme på historie og quest...
Kan godt mærkes. Nu er vi self kun i beta, men d2 syntes at være bygget op i store "firkantet" arealer, hvor d3 syntes at være mere lineært.
-
Tak for svar og inputs :)
Min "frygt" ligger nemlig lidt i at man på under en uge har genneført det - og at det derfra hurtigt går hen og bliver "den samme plade".. men tænker så også at med SÅ mange års udvikling, (og med så mange års erfaring!) kan det vel umuligt være tilfældet hos Blizzard...
..men er spændt på at se hvordan de vil holde os gamere til ilden på længere sigt! :D
-
Tror det blivr et dejligt langt spil for "casuals", men de lidt mere hardcore kan sikkert godt okse sig igennem hurtigt. Personligt bliver spillet langt for mig, jeg skal udforske ALT :)
-
Jeg gider heller ikke rushe igennem spillet, bare for hurtigt at blive en af de bedste. Jeg vil gerne tage mig god tid og nyde spillet :)
-
for lige at snakke community-like stort diablo, tænker jeg at der nok bliver solgt 4-5 mill inden for de første 24 timer... til sammenligning solgte sc2 1mill
jeg tror helt ærligt at diablo bliver gigantisk ;)
(ellers er det bare mit håb)
overall er btw
Warcraft (19 million)
Diablo (18.5 million)
StarCraft (9.5 million)
-
Mener at det blev nævnt, at act 4 vil være væsentlig kortere end de andre, ligesom det var i Diablo 2. ;)
-
Det kommer alt sammen an på hvad faktorer du måler efter.. F.eks. i m2 ingame verden har jeg på fornemmelsen af at D2 er større da den generer virkelig store kort (altså taget i betragtning af figurens størrelse).. Men gameplay tid kunne D3 sagtens blive meget større, det samme på historie og quest...
Kan godt mærkes. Nu er vi self kun i beta, men d2 syntes at være bygget op i store "firkantet" arealer, hvor d3 syntes at være mere lineært.
Ja meget større arealer og gentagende strukturer i D2.. Det tager ikke lang tid at udforske hele områder i D3 til sammenligning da de er noget mindre men med mange flere detaljer så ja bare du lige følger vejen videre så har du nærmest udforsket hele området.. Monster packs står også meget tættere, hvilket nok skal gøre Hell og Inferno meget sjovt :D
-
Det kommer alt sammen an på hvad faktorer du måler efter.. F.eks. i m2 ingame verden har jeg på fornemmelsen af at D2 er større da den generer virkelig store kort (altså taget i betragtning af figurens størrelse).. Men gameplay tid kunne D3 sagtens blive meget større, det samme på historie og quest...
Kan godt mærkes. Nu er vi self kun i beta, men d2 syntes at være bygget op i store "firkantet" arealer, hvor d3 syntes at være mere lineært.
Ja meget større arealer og gentagende strukturer i D2.. Det tager ikke lang tid at udforske hele områder i D3 til sammenligning da de er noget mindre men med mange flere detaljer så ja bare du lige følger vejen videre så har du nærmest udforsket hele området.. Monster packs står også meget tættere, hvilket nok skal gøre Hell og Inferno meget sjovt :D
Tror det bliver mega fedt. :-)
Og uden instant town portal bliver det vildt at prøve at flygte. :-)
-
Ja meget større arealer og gentagende strukturer i D2.. Det tager ikke lang tid at udforske hele områder i D3 til sammenligning da de er noget mindre men med mange flere detaljer så ja bare du lige følger vejen videre så har du nærmest udforsket hele området.. Monster packs står også meget tættere, hvilket nok skal gøre Hell og Inferno meget sjovt :D
Jeg synes, at D3 beta har budt på flere gentagende strukturer, end det var tilfældet i D2. Det er så bare mig :)
Hvad angår, at man bare skulle kunne følge vejen; netop. Sådan virker det i betaen, hvorfor jeg heller ikke sidder med følelsen af, at det er vildt varieret. Men du har trods alt kun spillet en lille del af første akt, som jeg ikke synes er nok, at basere din udtalelse på. Jeg forventer, og håber, at områderne bliver langt større og mindre liniære senere i spillet.
-
Altså Weeping Hollow er det første område hvor du reelt kan udforske noget ved siden af vejen, og det er nu ikke fordi at der er meget ekstra at finde.. Hvis du i D2 løber væk fra vejen, så kan du jo løbe rigtig langt væk.. Men det er nu heller ikke fordi at områderne bliver større i D2 som du skrider frem, i D3 lader de til det..
Jeg tror bare heller ikke på at de laver gigantiske områder i D3 fordi at spillet virker ikke som noget der prøver at være vildt og stort.. Istedet mere linært, fremdrivende og direkte med flere områder, og hvis du lige forlader den stien løber du ind og flere overraskelser.. Og det fungerer meget godt for et spil som Diablo, man får jo intet ud af at spankulerer rundt og finde hver en afkrog af et kort/område - så derfor antager jeg at den model holdes igennem spillet...
-
vis de laver noget i samme stil i act3 i d2 i d3 bliver en af agterne altså også lang forhåbenli bare ikk lige så ensformi