Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: congen efter Maj 03, 2015, 09:52:14 pm

Titel: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: congen efter Maj 03, 2015, 09:52:14 pm
Har kigget lidt på nettet og syntes ikke jeg kan finde noget om hvor længe Iceblink chill effect virker på Elites - rift boss. Nogen der har en tid på dette?

Tak.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 05, 2015, 04:03:52 pm
Lige så lang tid som din skill. Bruger du en skill med kort effekt så varer effekten også kort, hvis ikke andet er angivet så varer de fleste chills kun 0,7 sekunder.

Det eneste Iceblink gør er at øge hvor meget slow chill gør. Synes ikke at registrere at den varer ret meget længere end det men er ikke kommet helt igang med at bruge den endnu. Kan kun huske at det passede med attack speed på 1,4 aps at der kunne man lige procce Bane of the Trapped hvis man blev ved med at skyde.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Woop3x efter Maj 06, 2015, 12:34:55 pm
Arhhhhhhhh.. Den varer 3.5 sek

"The increased potency of the slow is going to yield a lot of damage (which I calculated very conservatively) because of more ticks (on top of easier kiting), frees up another skill slot and requires you to cast a MS only once every 3.5 sec (Iceblink duration) instead of 3 sec (Taeguk duration)."
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: congen efter Maj 06, 2015, 03:59:04 pm
Jeg har selv prøvet den på min DH og her skal jeg vinde effekten ud af Evasive shot. Jeg syntes ikke jeg kan se den holde ret længe på mobs og da slet ikke på Elites. jeg syntes ikke lige jeg kan få 3,5 sek ud af den.

Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 06, 2015, 06:16:07 pm
hmm, på trash mobs synes den at vare de 3,5 sekunder - men jeg kan ikke få den til at fungerer på samme måde mod elites, jeg vender lige tilbage når jeg har fået sat et bedre miljø op til at teste det
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: congen efter Maj 06, 2015, 06:39:04 pm
Alle tiders.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Woop3x efter Maj 07, 2015, 02:42:44 pm
Har et link til en siden hvor en (Wudijo) har lavet en LAAANG guide til hvad du skal vide om DHs og alle deres builds, gems, items, You name it.

Må man linke til sådan noget?

Here it goes: http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-class-forums/demon-hunter-the-dreadlands/115857-2-2-everything-you-need-to-know-about-ue-m6 (http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-class-forums/demon-hunter-the-dreadlands/115857-2-2-everything-you-need-to-know-about-ue-m6)
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 07, 2015, 03:37:03 pm
Har et link til en siden hvor en (Wudijo) har lavet en LAAANG guide til hvad du skal vide om DHs og alle deres builds, gems, items, You name it.

Må man linke til sådan noget?

Here it goes: [url]http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-class-forums/demon-hunter-the-dreadlands/115857-2-2-everything-you-need-to-know-about-ue-m6[/url] ([url]http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-class-forums/demon-hunter-the-dreadlands/115857-2-2-everything-you-need-to-know-about-ue-m6[/url])

Selvfølgelig må man det, så længe det ikke er omhandlende bots, hacks, exploits (som er tilgængelige) eller reklame.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: congen efter Maj 07, 2015, 03:58:35 pm
Har et link til en siden hvor en (Wudijo) har lavet en LAAANG guide til hvad du skal vide om DHs og alle deres builds, gems, items, You name it.

Må man linke til sådan noget?

Here it goes: [url]http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-class-forums/demon-hunter-the-dreadlands/115857-2-2-everything-you-need-to-know-about-ue-m6[/url] ([url]http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-class-forums/demon-hunter-the-dreadlands/115857-2-2-everything-you-need-to-know-about-ue-m6[/url])


Det er rigtig fin læsning, jeg kan bare ikke komme frem til om de 3,5 sek også er på Elites?
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Xenophon_ efter Maj 07, 2015, 07:30:20 pm
Alle CC effekter har vel en ringere/kortere virkning på elites, frem til ingen effekt overhovedet, hvis de er immune.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 07, 2015, 11:26:02 pm
Alle CC effekter har vel en ringere/kortere virkning på elites, frem til ingen effekt overhovedet, hvis de er immune.
Ja, men det er jo så et spørgsmål om hvor lang tid man har til at procce effekten og så nyde godt af de +10% CHC som man har imens, inden man skal placere en ny.

Jeg tror dog sikreste løsning er at bruge cold skill (Evasive Fire går jeg ud fra) hver anden gang man bruger en skill.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: bizzaro efter Maj 12, 2015, 10:37:03 am
Ja, men det er jo så et spørgsmål om hvor lang tid man har til at procce effekten og så nyde godt af de +10% CHC som man har imens, inden man skal placere en ny.

Jeg tror dog sikreste løsning er at bruge cold skill (Evasive Fire går jeg ud fra) hver anden gang man bruger en skill.

De 10% chc er da meget rare - men det endnu vigtigere er at få proccet Bane of the Trapped og Cull The Weak - (ens follower kan ikke nå det hele) :)

For multishot er Iceblink + BotT + Zei's the way to go.

Jeg har ikke prøvet iceblink med Ball Lightning (kridershot build) endnu - jeg vil skyde på der desværre ikke er nok CC i det til de fleste mobtypes kontra at bruge sentries. En Zombie rift / Goat rift, uden reflects, så er iceblink nok det bedste, i og med man kan få et skill-slot åbent til MfD. Tror dog det skal forsøges i et par GR55 :)
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Woop3x efter Maj 13, 2015, 10:38:13 am
De 10% CC er ikke rare. Hvis du skyder 1-2-2-1 eller 1-2-1-2-1 har du uptime hele tiden.

Hvis I bruger "Google Maps" kan I se at chill længde varer 3.5 sekunder på alle. Også bosser.

Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 16, 2015, 08:56:29 pm
Nu har jeg så været ved at teste, og den er god nok. De op mod 80% crowd-control resistance (som eliter og bosser kan have) gælder også på iceblink slow. Det giver 0,7 sekunders længde på debuff og svarer til 1,43 aps for at holde den kørende konstant eller det dobbelte hvis dit andet angreb ikke er cold.

Det betyder dog ikke så meget, for konsekvensen er blot at med dit cold angreb når debuffen blot at gå af inden næste angreb og så nulstiller cc-res.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: congen efter Maj 17, 2015, 09:43:16 am
Nu har jeg så været ved at teste, og den er god nok. De op mod 80% crowd-control resistance (som eliter og bosser kan have) gælder også på iceblink slow. Det giver 0,7 sekunders længde på debuff og svarer til 1,43 aps for at holde den kørende konstant eller det dobbelte hvis dit andet angreb ikke er cold.

Det betyder dog ikke så meget, for konsekvensen er blot at med dit cold angreb når debuffen blot at gå af inden næste angreb og så nulstiller cc-res.

Nu skal den dumme håndværker lige have det på dansk..... siger at på boss skal hver anden skyd være cold eller siger du man ikke kan nå at får en chill effect ud af det på bosser?
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 17, 2015, 05:15:20 pm
Nu har jeg så været ved at teste, og den er god nok. De op mod 80% crowd-control resistance (som eliter og bosser kan have) gælder også på iceblink slow. Det giver 0,7 sekunders længde på debuff og svarer til 1,43 aps for at holde den kørende konstant eller det dobbelte hvis dit andet angreb ikke er cold.

Det betyder dog ikke så meget, for konsekvensen er blot at med dit cold angreb når debuffen blot at gå af inden næste angreb og så nulstiller cc-res.

Nu skal den dumme håndværker lige have det på dansk..... siger at på boss skal hver anden skyd være cold eller siger du man ikke kan nå at får en chill effect ud af det på bosser?
Jeg siger at minimum skal der lande et cold angreb inden for hver 0,7 sekunder for at holde "chill" kørende. Det vil sige at bruge du kun cold angreb, så er 1,43 i attack speed nok. Hvis du skifter mellem cold og ikke cold så skal du op på 2,86 for at holde "chill" oppe 100% af tiden.

Jeg har ikke lige taget til overvejning hvor hurtigt længden forkortes,  så jeg har ikke kigget på hvornår man vil tabe buffen, kun at det vil ske hvis ikke ovenstående er overholdt. Jeg tror dog ikke at det vil have den store betydning, især fordi at den nulstiller efter at "chill" går af og så varer den i 3,5 nye sekunder.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: congen efter Maj 17, 2015, 09:19:20 pm
Mange tak for det.

Så faktisk med min attack speed på 1.36 så for jeg ikke noget ud af den gem og passive jeg har som giver ekstra dmg til chilled mobs vs Grift boss?
Ikke engang hvis jeg kun bruger min Evasive Fire.

Det bestemt stadig nice mod de andre mobs på vej til Grift bossen men det her ændre den måde jeg vil angribe bosserne på.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: McOwen efter Maj 19, 2015, 04:31:38 pm
Kunne denne gem forestilles at være god til en cold EP support monk? Når EP spredes med gungdo gear får alle mobs vel dette debuff?
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 19, 2015, 05:45:44 pm
Kunne denne gem forestilles at være god til en cold EP support monk? Når EP spredes med gungdo gear får alle mobs vel dette debuff?
Debuff skulle i al fald gælde hele holdet. Men skill'en skal være cold damage, det nytter ikke blot at være cold damage.

Det kan lyde forvirrende men den damage som ally, decoy og slow time gør kan variere (vist også andre) men det er disse hvor damage ændrer sig efter højeste element. Selv hvis dette er cold så tæller det ikke. Så palm explosion skal være cold skill baseret og det burde cold runen på palm sørge for.  Men når spredningen kommer fra gungdo gear så kan jeg være i tvivl om spillet ser det som skill damage. Men det burde den.

Jeg har dog ikke lige en monk til at teste det med.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: bizzaro efter Maj 20, 2015, 08:21:31 am
Mange tak for det.

Så faktisk med min attack speed på 1.36 så for jeg ikke noget ud af den gem og passive jeg har som giver ekstra dmg til chilled mobs vs Grift boss?
Ikke engang hvis jeg kun bruger min Evasive Fire.

Det bestemt stadig nice mod de andre mobs på vej til Grift bossen men det her ændre den måde jeg vil angribe bosserne på.

Du skal bare maxe dit dps på bossen. Fuck iceblink på bossen, du har templar skill til at få slowet bossen (og har du ikke det, så få det! :)) så dit Cull The Weak og Bane of the Trapped bliver proccet (så du ikke mister 50% dmg). Lad være med at tænke for meget over rotation på bossen, bare fyr den af. Husk dog stadig at resource manage ordentligt, for at få det maksimale dmg :) Og specielt resource manage til bosser med special abilities, adds, hvor man potentielt får brug for lidt burst dmg, osv.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: bizzaro efter Maj 20, 2015, 08:27:51 am
Kunne denne gem forestilles at være god til en cold EP support monk? Når EP spredes med gungdo gear får alle mobs vel dette debuff?

Det vil virke. Gundgo applier er præcis ligesom hvis vi selv gjorde det. Jeg kan dog ikke se fidusen, da der vil være langt bedre gems til EP monks. I og med EP sker så relativt sjældent, så kan det slet ikke betale sig. Ikke i gruppe (har andre spillere og/eller spells der kan slowe, og da slet ikke i solo verdenen for en monk kan den hamle op mod de andre gems (trapped, powerful, gogok, taeguk, selv pain enhancer ville sikkert være bedre) :) Just my 2 cents.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: McOwen efter Maj 20, 2015, 08:51:59 am
Kunne denne gem forestilles at være god til en cold EP support monk? Når EP spredes med gungdo gear får alle mobs vel dette debuff?

Det vil virke. Gundgo applier er præcis ligesom hvis vi selv gjorde det. Jeg kan dog ikke se fidusen, da der vil være langt bedre gems til EP monks. I og med EP sker så relativt sjældent, så kan det slet ikke betale sig. Ikke i gruppe (har andre spillere og/eller spells der kan slowe, og da slet ikke i solo verdenen for en monk kan den hamle op mod de andre gems (trapped, powerful, gogok, taeguk, selv pain enhancer ville sikkert være bedre) :) Just my 2 cents.

I group play som EP/support monk bruger jeg primært defensive gems. Dvs. life regen gem, non-physical reduction gem og har så taeguk i den sidste som nemt holdes oppe med cyclone spam. Har så meget CDR + den der ring der reducerer cooldowns hver gang jeg bruger resource at jeg ikke har brug for gogok. Men hvis jeg kunne skifte en af de nuværende gems ud for at booste mit party's dmg med 10% crit mere eller mindre konstant på trash, ville jeg mene det ville være det værd - især i 50+ rifts hvor mobs ikke dør instantly fra EP. Men spørgsmålet er selvfølgelig om den ville kunne holdes oppe - man kan dog skifte til cold cyclone strike evt. selvom man mister pull range?
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 20, 2015, 11:12:22 am
10% CHC giver et sted mellem +9-12% damage alt efter base CHC og CHD. Jo mere CHD jo bedre, og jo mindre CHC jo bedre. 3-400% CHD ved 50% CHC vil betyde en 11% ekstra damage. Men hvis ikke crits og Bane of the Trapped proc er så vigtig så vil jeg mene der er bedre alternativer.
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: congen efter Maj 20, 2015, 04:26:55 pm
Mange tak for det.

Så faktisk med min attack speed på 1.36 så for jeg ikke noget ud af den gem og passive jeg har som giver ekstra dmg til chilled mobs vs Grift boss?
Ikke engang hvis jeg kun bruger min Evasive Fire.

Det bestemt stadig nice mod de andre mobs på vej til Grift bossen men det her ændre den måde jeg vil angribe bosserne på.

Du skal bare maxe dit dps på bossen. Fuck iceblink på bossen, du har templar skill til at få slowet bossen (og har du ikke det, så få det! :)) så dit Cull The Weak og Bane of the Trapped bliver proccet (så du ikke mister 50% dmg). Lad være med at tænke for meget over rotation på bossen, bare fyr den af. Husk dog stadig at resource manage ordentligt, for at få det maksimale dmg :) Og specielt resource manage til bosser med special abilities, adds, hvor man potentielt får brug for lidt burst dmg, osv.

Hvad er det for en Templar skill du snakker om? er det taunt der holder i 3 sec? Tror ikke den virker 3 sec på Grfit boss......
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 20, 2015, 04:40:00 pm
Mange tak for det.

Så faktisk med min attack speed på 1.36 så for jeg ikke noget ud af den gem og passive jeg har som giver ekstra dmg til chilled mobs vs Grift boss?
Ikke engang hvis jeg kun bruger min Evasive Fire.

Det bestemt stadig nice mod de andre mobs på vej til Grift bossen men det her ændre den måde jeg vil angribe bosserne på.


Du skal bare maxe dit dps på bossen. Fuck iceblink på bossen, du har templar skill til at få slowet bossen (og har du ikke det, så få det! :)) så dit Cull The Weak og Bane of the Trapped bliver proccet (så du ikke mister 50% dmg). Lad være med at tænke for meget over rotation på bossen, bare fyr den af. Husk dog stadig at resource manage ordentligt, for at få det maksimale dmg :) Og specielt resource manage til bosser med special abilities, adds, hvor man potentielt får brug for lidt burst dmg, osv.


Hvad er det for en Templar skill du snakker om? er det taunt der holder i 3 sec? Tror ikke den virker 3 sec på Grfit boss......

Jeg vil tro at det er i forhold til Eun-Jang-Do (http://us.battle.net/d3/en/item/eunjangdo)
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: congen efter Maj 20, 2015, 04:47:40 pm
Mange tak for det.

Så faktisk med min attack speed på 1.36 så for jeg ikke noget ud af den gem og passive jeg har som giver ekstra dmg til chilled mobs vs Grift boss?
Ikke engang hvis jeg kun bruger min Evasive Fire.

Det bestemt stadig nice mod de andre mobs på vej til Grift bossen men det her ændre den måde jeg vil angribe bosserne på.


Du skal bare maxe dit dps på bossen. Fuck iceblink på bossen, du har templar skill til at få slowet bossen (og har du ikke det, så få det! :)) så dit Cull The Weak og Bane of the Trapped bliver proccet (så du ikke mister 50% dmg). Lad være med at tænke for meget over rotation på bossen, bare fyr den af. Husk dog stadig at resource manage ordentligt, for at få det maksimale dmg :) Og specielt resource manage til bosser med special abilities, adds, hvor man potentielt får brug for lidt burst dmg, osv.


Hvad er det for en Templar skill du snakker om? er det taunt der holder i 3 sec? Tror ikke den virker 3 sec på Grfit boss......

Jeg vil tro at det er i forhold til Eun-Jang-Do ([url]http://us.battle.net/d3/en/item/eunjangdo[/url])


Godt så, et item og ikke skill =)
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Umberto efter Maj 21, 2015, 11:23:47 am
jo det er en skill ( intimidate ) slower 80% i 3 sec

våbenet er kun de på de sidste 20% liv
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Woop3x efter Maj 22, 2015, 09:07:05 am
https://www.youtube.com/watch?t=10&v=UWScHbOf5-4 (https://www.youtube.com/watch?t=10&v=UWScHbOf5-4) - En lille Vid
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: mads-wm3 efter Maj 22, 2015, 11:00:32 am
Men den dækker jo ikke rent faktisk brug af gem... Selvfølgelig går din damage op når du bruger en gem der giver damage lol, det er vel ikke raketvidenskab... Men uden at have en af de nye DHs tvivler jeg da på, at man bare står og spammer Evasive Fire på rift guardian? :P
Titel: Sv: Iceblink - Chill længde?
Indlæg af: Pecenetra efter Maj 24, 2015, 07:14:15 am
https://www.youtube.com/watch?t=10&v=UWScHbOf5-4 (https://www.youtube.com/watch?t=10&v=UWScHbOf5-4) - En lille Vid
Hvis du kigger efter kan du også godt se at slow effekten går ret hurtigt af Ghom, når han ikke bliver ved med at skyde. Men det er lidt sværere med en boss som Ghom da han hverken bevæger sig ret meget alligevel, og han viser heller ikke debuff.