Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Camelo efter Februar 26, 2014, 01:04:59 pm

Titel: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Camelo efter Februar 26, 2014, 01:04:59 pm
Patch 2.0.1 er live - official notes

Se samtlige ændringer, som patch 2.0.1 medfører - hvis du kan holde overblikket.

Patch 2.0.1 patch notes (http://us.battle.net/d3/en/blog/12671560/) er nu tilgængelige, og der er ikke så lidt endda at læse op på. Så medmindre du har indgående kendskab til det netop overståede PTR, så ved du, hvad du kan bruge tiden på indtil patch 2.0.1 er tilgængelig på Europe servers.

http://us.battle.net/d3/en/blog/12671560/ (http://us.battle.net/d3/en/blog/12671560/)
Titel: Sv: Patch 2.0.1 official notes
Indlæg af: Lars efter Februar 26, 2014, 02:49:25 pm
Læste lidt af den mens jeg spiste frokost, men det meste jeg læste var det om wizards, godt at få genopfrisket nogle af de ting som man havde læst i PTR notes. Mange af tingene som er skrevet, er de samme ting fra PTR. Måske med nogle andre tal.
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er online - official notes
Indlæg af: Camelo efter Februar 26, 2014, 03:13:32 pm
Så er patchen i hus!
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Lopster efter Februar 26, 2014, 06:52:17 pm
Det bliver så fedt at komme igang med. Nu glæder jeg mig bare endnu mere til ros :D
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Pzycobird efter Februar 26, 2014, 11:25:54 pm
Nå, men det er vel også på tide at få fyret op i det spil igen :D
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Mike JezZ efter Februar 27, 2014, 11:37:15 am
Nå, men det er vel også på tide at få fyret op i det spil igen :D

(https://i.imgflip.com/77jvn.jpg)
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Mike JezZ efter Februar 27, 2014, 01:02:30 pm
Pro tip: Tjek tønder og kister.

Ud af 3 legs igår, fik jeg en i en tønde, en i en kiste, og en fra Skeleton King.

Så husk at smadr alt environment :P
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Lars efter Februar 27, 2014, 01:17:09 pm
@Mike nemlig, jeg har ikke farmet endnu, men jeg tror jeg kommer til at farm med det AoE som Wizards har på deres frost armor.
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 27, 2014, 05:34:18 pm
Pro tip: Tjek tønder og kister.

Ud af 3 legs igår, fik jeg en i en tønde, en i en kiste, og en fra Skeleton King.

Så husk at smadr alt environment :P
Gjaldt også tidligere, har 2 gange oplevet at få legendary fra et breakable object, og 3 gange fra en cache eller chest.

Alt hvad der kan give items kan give legendaries og chancen er lige god for det - har dog endnu ikke fundet en i et armor/weapon rack.
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Dr. Durden efter Februar 27, 2014, 05:41:13 pm
Åh, hvor er der meget nyt. Jeg har endnu ikke fattet det her med de nye damage-typer (eller større betydning af disse).

Hvordan virker cold damage fx? (Blizz har jo gjort det endnu sværere at gennemskue med de nye stats)
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 27, 2014, 06:01:19 pm
Når du holder musen over dine skills så kan du se hvad "damage type" de hører til ind under. Du vil angiveligt køre med flere forskellige, og kunsten bliver derfor at finde en som passer over hele linjen og virker.

Derefter er det om at samle noget ekstra skill damage til den type element. Når Mystic kommer i RoS så kan du lave dem om til en anden som måske passer bedre. Derfor skal man også til at kigge efter +x% skill damage ud over kun main stat, Crit chance, crit damage og attack speed for at maximere ens damage output. Så er det at finde den rette kombination også da man max kan have 4 på et item. Og det trækker altså også i defensive affixes.

Men ellers er elemental damage-typer præcis som fra tidligere :)
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: iCoke efter Februar 27, 2014, 10:50:10 pm
Det er noteret at man skal smadre alt nu. ;) Tak for tippet!
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 28, 2014, 12:22:25 am
Husk at der kommer nye mats med RoS som kommer til at gælde alle items fra level 61 og op - så du skal ikke lave alt for mange ;)
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Totem efter Februar 28, 2014, 12:28:35 am
Jeg har lige fundet ud af hvad folk mener med legs. Jeg har hele tiden gået og undret mig over hvorfor folk er så hulens betaget af bukser i spillet. Hvorfor var det lige bukser som var så nice, hvad med handsker og hjelm?
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 28, 2014, 12:34:49 am
Hehe, til info så er der også nogen som skriver "legos".

Under beta var der en som skrev i chatten; So much spend i shop and no legos. og jeg så som det eneste rigtige at svare at de større legetøjskæder da sælger lego-klodser...

Men, men, men - ikke lige det han mente... Jeg fik pænt udpeget at jeg skulle lægge mærke til det skjulte "O" i "legendaries".

Så nu er du også informeret om det ;)
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Mike JezZ efter Februar 28, 2014, 11:34:45 am
Jeg har lige fundet ud af hvad folk mener med legs. Jeg har hele tiden gået og undret mig over hvorfor folk er så hulens betaget af bukser i spillet. Hvorfor var det lige bukser som var så nice, hvad med handsker og hjelm?

Hvor er det dog rart at se at jeg ikke var den eneste med dette "problem" :P Jeg måtte spørge en af mine Battletag venner om netop det samme. "Hvad er idéen med alle disse leg drops???"
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Dr. Durden efter Februar 28, 2014, 05:27:35 pm
Når du holder musen over dine skills så kan du se hvad "damage type" de hører til ind under. Du vil angiveligt køre med flere forskellige, og kunsten bliver derfor at finde en som passer over hele linjen og virker.

Derefter er det om at samle noget ekstra skill damage til den type element. Når Mystic kommer i RoS så kan du lave dem om til en anden som måske passer bedre. Derfor skal man også til at kigge efter +x% skill damage ud over kun main stat, Crit chance, crit damage og attack speed for at maximere ens damage output. Så er det at finde den rette kombination også da man max kan have 4 på et item. Og det trækker altså også i defensive affixes.

Men ellers er elemental damage-typer præcis som fra tidligere :)

Damn - må jeg bede om den lange forklaring? Hvilken betydning har det eksempelvis, at jeg med min monk bruger skorn med physiccal dmg., men bruger klokke-skill'en(kan ikke huske navnet), der giver 700ish% holy damage?

Og er der forskel i effektivitet på de forskellige elemtal, holy, arcane og physical? Altså hvordan de virker mod monstre med armor/resistance? Eller er det spild af tid at bekymre sig om?


Mht. Mystic:
Det er kun de weapon-specs med en lille orange bullit, der kan re-rolles, right? Eller hvad betyder den orange bullit?
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Thetof91 efter Februar 28, 2014, 09:11:45 pm
Kan nogle lige svarer mig på om der ikke var 100% legendary drop første gang man nakker en boss med ens forskellige char..

Lige da patch kom ud gik jeg ind og gjorder det med nogle stykker, og kunne reset og gøre en gang mere.. Så der fik jeg nogle legendary.. Men i dag når jeg har prøvet nogle stykker har jeg ikke fået noget legendary overhovedet... Det samme oplever nogle af mine venner..
Jeg prøvede endda på en helt ny char også.. Uden jeg fik noget der...

Er det blevet lavet om eller noget..
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Totem efter Februar 28, 2014, 09:34:16 pm
Jeg er glad for jeg ikke er den eneste der bliver forvirret over folks sprog. Det er ikke så nemt at være moderne! ;)

@Thetof91 - den eneste jeg har oplevet med garanteret legendarisk er Skeleton King. Han har givet mig hver gang jeg har taget ham første gang på en character. Ingenting ved resten.
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 28, 2014, 11:42:14 pm
Jeg vender lige tilbage i morgen men et uddybende svar, som du forhåbentligt lettere kan forstå Dr.Durden :)
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Thetof91 efter Marts 01, 2014, 12:22:38 am
Har prøvet med flere boss.. Og ja virker til kun skeleton giver legendary 100%

Der udover synes jeg heller ikke at cooldown reduction virker endnu overhovedet?
Jeg har 9%, og det burde fjerne 10 sek fra min bersker som er 120 sec.. Men det står dne stadigvæk til.. Og testede det også med at aktiver og se om den var klar efter 110 sec eller 120 sec.. Og det var 120 sec..
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Dr. Durden efter Marts 01, 2014, 08:46:27 pm
Jeg vender lige tilbage i morgen men et uddybende svar, som du forhåbentligt lettere kan forstå Dr.Durden :)

Tak :)
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Pecenetra efter Marts 02, 2014, 07:21:29 am
Når du holder musen over dine skills så kan du se hvad "damage type" de hører til ind under. Du vil angiveligt køre med flere forskellige, og kunsten bliver derfor at finde en som passer over hele linjen og virker.

Derefter er det om at samle noget ekstra skill damage til den type element. Når Mystic kommer i RoS så kan du lave dem om til en anden som måske passer bedre. Derfor skal man også til at kigge efter +x% skill damage ud over kun main stat, Crit chance, crit damage og attack speed for at maximere ens damage output. Så er det at finde den rette kombination også da man max kan have 4 på et item. Og det trækker altså også i defensive affixes.

Men ellers er elemental damage-typer præcis som fra tidligere :)


Damn - må jeg bede om den lange forklaring? Hvilken betydning har det eksempelvis, at jeg med min monk bruger skorn med physiccal dmg., men bruger klokke-skill'en(kan ikke huske navnet), der giver 700ish% holy damage?

Og er der forskel i effektivitet på de forskellige elemtal, holy, arcane og physical? Altså hvordan de virker mod monstre med armor/resistance? Eller er det spild af tid at bekymre sig om?


Mht. Mystic:
Det er kun de weapon-specs med en lille orange bullit, der kan re-rolles, right? Eller hvad betyder den orange bullit?

Damage elementet på dit våben har ingen betydning i den her sammenhæng. Tidligere havde skills et element eller var blot "weapon damage". Hvor weapon damage betød at du gjorde den direkte den type damage som du havde fra dine items - du kunne faktisk gøre flere.

Så om din Skorn har physical eller poison, holy, fire eller hvad der ellers er har ingen betydning her.

Den skill du går og bruger - Wave of Light (http://us.battle.net/d3/en/class/monk/active/wave-of-light) - afgør det hele. Den her er Holy damage som du selv siger, så uanset hvad du har af elementer og damage på din monk så laver du altid Holy damage med denne skill.

Hvis du så får et item med "+20% Holy skill damage". Så kommer den skill altså til at gøre mere skade. Der er 2 måder at se på hvad det betyder for dig:
1. Du får 20% mere dps uden at det kan ses.
2. Din skill gør 20% ekstra skade.

Jeg er mest tilhænger af den sidste - og jeg har også opfordret Blizzard til at få det kørt ind i spillet, for det der reelt sker er at nu står der at din skill gør 709% damage, med det nye item på får den så 20% ekstra og gør derfor 849% damage. Og det samme sker med alle andre skills du har som benytter holy damage.

Og det her affix kan du altså få flere steder og det er muligt at samle en god 100% af det, men det er svært lige at ramme det rigtige element, og her kommer Mystic altså ind og hjælper senere. Da du så kan skifte mellem de forskellige elementer.

Mens vi lige er ved Mystic så er det alle affixes du kan ændre - undtaget det "unikke legendary". Men det kan du jo heller ikke ønske at ændre. Det unikke legendary affix er fx på Andarials Visage (http://us.battle.net/d3/en/item/andariels-visage)chancen for at lave en Poison Nova.
Hvorfor nogen af de bull-its er orange ved jeg faktisk ikke - men det lader til at have noget at gøre med om de randoms eller faste.


Monstre har igen resistance eller armor. Simpelthen for at gøre det nemmere. Det tager den skade som du gør og som sådan er de ligeglade med hvad type det er.
Der er dog nogle små forskel ved hvordan de forskellige elementer fungerer. De fleste ved at cold damage gør monstre langsommere. Fire damage har en kort efter skade som ikke er markant, holy damage forhindrer at monstre kan genoplives og poison damage har vist en area of effekt radius hvor den "smitter". Men reelt er de alle helt ens, det er blot et spørgsmål om hvilke du kan lide og få skabt en god synergi imellem dem.

Det vil dog være en fordel at holde sig til en type element igennem hele sin skilllbar og så få booste den type damage godt op, især Wizards er meget obs på dette men andre klasser har samme fordel af det.
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Dr. Durden efter Marts 02, 2014, 01:00:57 pm
Den lange version

Tak! Det er go stil!
Titel: Sv: Patch 2.0.1 er live - official notes
Indlæg af: Pecenetra efter Marts 02, 2014, 06:03:36 pm
Det var så lidt. Vi skal nok kunne finde et svar som er dækkende :)