Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Lars efter April 26, 2014, 12:52:22 pm

Titel: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Lars efter April 26, 2014, 12:52:22 pm
Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder

Diablo 3's udviklerhold løfter sløret for, hvad vi kan forvente i patch 2.1

Jeg syntes personligt, at det er et fantastisk interview, med massere af info.

Der bliver hovedsageligt snakket om Ladder og Tiered Rifts som bliver hovedpunktet, i den næste store patch 2.1

En lille opsummering på de vigtigste ting.

Kilde (http://www.shacknews.com/article/84210/diablo-3-dev-team-discusses-reaper-of-souls-and-answers)

Der bliver også nævnt til sidst at størstedelen af det originale Diablo 3 Dev's team, stadig er ombord på Diablo 3 Reaper of Souls. Det eneste der har ændret sig er ledelsen(=Game Director) Jeg tolker det, som at Josh Mosqueira har ændret en hel del. F.eks. de små ting, som at de lytter til os spillere, som kommer med gode ideér.

Jeg er helt klart overrasket og samtidig glad for at der kommer rangliste til normal/hardcore og ikke kun Ladder, så kan man bruge sin gamle karakter til noget.

Men hvad syntes I?
Titel: Sv: Diablo 3's Fremtid (Patch 2.1)
Indlæg af: damage efter April 26, 2014, 01:57:22 pm
Må lige lytte lidt med her :)
Titel: Sv: Diablo 3's Fremtid (Patch 2.1)
Indlæg af: BirdDog efter April 26, 2014, 04:19:38 pm
Har altid syntes ladder var noget pjat, hvertfald på den måde jeg spiller på.

jeg gider ikke at lave en ny fig. hvert halve år eller hvor tit de laver ny ladder. Jeg kan lide min fig. og glæden ved at finde nyt udstyr.

Titel: Sv: Diablo 3's Fremtid (Patch 2.1)
Indlæg af: MonsterPool efter April 27, 2014, 11:55:12 am
Fedt. Spændende sager.

Har i dag fået et spørgeskema fra Blizzard hvor de beder om feedback til Diablo 3 (RoS). Så der er ingen tvivl om at de nu tager feedback fra communities mere seriøst. Andre der har fået det?
Titel: Sv: Diablo 3's Fremtid (Patch 2.1)
Indlæg af: iCoke efter April 27, 2014, 01:38:26 pm
Har altid syntes ladder var noget pjat, hvertfald på den måde jeg spiller på.

jeg gider ikke at lave en ny fig. hvert halve år eller hvor tit de laver ny ladder. Jeg kan lide min fig. og glæden ved at finde nyt udstyr.


Så er det jo godt du ikke er tvunget til at spille det, du kan jo bare fortsætte på non-ladder. :)

Hvis du godt kan lige glæden af at finde nyt gear, burde ladder dog være tiltalende fordi man jo netop starter forfra og derved finder en masser nyt gear igen. Men vidst ikke sådan du mener det. ;)

@Topic: Synes det lyder til at være nogle fede ændringer de kommer med, fedt der kommer noget nyt. :) Glæder mig!
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Camelo efter April 28, 2014, 10:42:50 pm
Tak for heads up :) Mega spændende med den patch. Jeg glæder mig jo som et bette pattebarn til ladders :)

Jeg har ændret lidt i dit første indlæg for at optimere til nyhedsvisning.
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: kvill efter April 28, 2014, 11:01:15 pm
Glæder mig også til den patch, det bliver spændende at se, om de tiered rift gør en forskel, eller om det bare er noget man kører en gang eller to, og så går tilbage til old habbits.
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: McOwen efter April 29, 2014, 08:56:03 am
Noget konkret om hvornår vi kan forvente denne?
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Camelo efter April 29, 2014, 09:10:50 am
Ikke mere konkret end at de oprindeligt meldte ud, at ladder var noget, de ville indføre 'et par måneder' efter udgivelsen af RoS. Så jeg tænker, at det ikke er helt forkert, når det bliver kaldt the big summer patch. Juni engang? Måske juli? Det er svært at sige :)
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: kvill efter April 29, 2014, 03:14:26 pm
Forhåbentlig bliver det start juni, så man ikke skal sidde inde hele den varmeste periode af sommeren :)
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Lars efter April 29, 2014, 03:37:46 pm
Håber først det bliver en gang i starten af August, ikke fordi at jeg gerne vil have den, men Diablo er rimlig hip, og der er mange som stadig spiller det meget, som er langt fra at være blevet træt af det. Men hvis det er omkring August, har folk haft ferie osv. Og så er det på tide igen til at folk som har kedet sig med det, kommer tilbage igen.
Personoligt hvis der er august, så har jeg været på ferie og næsten færdig med kørekort.
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Dr. Durden efter April 29, 2014, 07:37:39 pm
Håber først det bliver en gang i starten af August, ikke fordi at jeg gerne vil have den, men Diablo er rimlig hip, og der er mange som stadig spiller det meget, som er langt fra at være blevet træt af det. Men hvis det er omkring August, har folk haft ferie osv. Og så er det på tide igen til at folk som har kedet sig med det, kommer tilbage igen.
Personoligt hvis der er august, så har jeg været på ferie og næsten færdig med kørekort.

Ha ha - men tænk lige på, at der er en masse, der har bedre mulighed for at spille i ferien, fordi du har - ja, ferie ;)
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: vinzayne efter April 30, 2014, 08:53:16 am
Hvor er det vigtigt, at karakterene bliver overført fra ladder til normal, når sæsonen slutter. Det er det, der får mig til at ville spille ladder.
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: lbm_ efter April 30, 2014, 10:11:13 am
Umiddelbart bryder jeg mig ikke om ladders af den ene grund man skal starte helt forfra...
Lidt surt, man har brugt så satans lang tid, har fået fat i fede items osv, og man så skal starte forfra....

jojo, man kan så spille på normal, men hvor fedt er det liiiige, når der er flere legendaries man ikke kan finde. Jeg husker fra D2, at der var flere at must-have items, og rune-words der KUN var aktive på ladder, hvorfor at non-ladder var totalt ligegyldigt!...

For dem der  har end-game ydstyr og er PL 1 mio, giver det fint nok mening at give dem noget mere gametime.
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: mads-wm3 efter April 30, 2014, 10:21:06 am
I D2 blev de ladder ting så overført til NL... Og det må næsten være det samme her ;)
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Mikkeline Kakaomælk efter April 30, 2014, 11:54:42 am
hvorfor at non-ladder var totalt ligegyldigt!...
Uuhha det kan næsten ikke blive mere forkert! Der har altid stadig været mange aktive på non-ladder, og det var langt fra ligegyldigt.
Tror du glemmer at alle ladder-only runewords og uniques endte på non-ladder, så snart en sæson var ovre, så der var stadig mulighed for at få disse items, de var bare sværere at få fat på, og man skulle muligvis vente lidt, før det var muligt - hvilket jo så kun gjorde dem endnu mere eftertragtede :)
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: lbm_ efter April 30, 2014, 12:01:52 pm
I D2 blev de ladder ting så overført til NL... Og det må næsten være det samme her ;)

Yup... Men det kræver jo stadig man spiller ladder for at kunne finde disse ting (igen), hvis man forsøger at få sig en upgrade, eller hvis man slet ikke havde fundet item'et. i D2 gav det i hvert fald absolut ingen mening at spille non-ladder.
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Mikkeline Kakaomælk efter April 30, 2014, 12:42:42 pm
I D2 blev de ladder ting så overført til NL... Og det må næsten være det samme her ;)

Yup... Men det kræver jo stadig man spiller ladder for at kunne finde disse ting (igen), hvis man forsøger at få sig en upgrade, eller hvis man slet ikke havde fundet item'et. i D2 gav det i hvert fald absolut ingen mening at spille non-ladder.
Igen - jo det gjorde :P
Jeg har set flere mennesker, som har haft deres "main" på nonladder, som de prøver at perfektionere, og så spiller Ladder for at få items til denne, til når der engang kommer ladder reset :)
Fint, du SYNES måske det ikke gav mening for dig, men jeg har stort set ALTID været en del af non-ladder menneske, fordi det gav mest mening for MIG :)
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: DreamWalker efter April 30, 2014, 02:08:05 pm
Jeg husker fra D2, at der var flere at must-have items, og rune-words der KUN var aktive på ladder, hvorfor at non-ladder var totalt ligegyldigt!...

De kunne kun laves på ladder, de virkede stadig på NL bagefter. Så hvis du spiller en ladder intensivt og får nice gear på den. Når ladderen så er overstået, ryger det NL, og derefter spiller du stadig løs med samme gear på NL, hvis det er der lysten ligger. Begge ting kan sagtens fungere sammen.
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: lbm_ efter April 30, 2014, 02:21:31 pm
Jeg husker fra D2, at der var flere at must-have items, og rune-words der KUN var aktive på ladder, hvorfor at non-ladder var totalt ligegyldigt!...

De kunne kun laves på ladder, de virkede stadig på NL bagefter. Så hvis du spiller en ladder intensivt og får nice gear på den. Når ladderen så er overstået, ryger det NL, og derefter spiller du stadig løs med samme gear på NL, hvis det er der lysten ligger. Begge ting kan sagtens fungere sammen.

Jaja, I know. Men man mister stadig muligheden for at finde nogen af de "specielle" ting, plus man skal til at genopbygge en char, og farme gear forfra HVIS man vil spille ladder i så fald.. :)..
Måske det bliver godt, det må tiden vise, jeg har dog ikke armene i vejret over det må jeg indrømme....
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: lbm_ efter April 30, 2014, 02:24:04 pm
hvorfor at non-ladder var totalt ligegyldigt!...
Uuhha det kan næsten ikke blive mere forkert! Der har altid stadig været mange aktive på non-ladder, og det var langt fra ligegyldigt.
Tror du glemmer at alle ladder-only runewords og uniques endte på non-ladder, så snart en sæson var ovre, så der var stadig mulighed for at få disse items, de var bare sværere at få fat på, og man skulle muligvis vente lidt, før det var muligt - hvilket jo så kun gjorde dem endnu mere eftertragtede :)

Din pointe her, falder desværre til jorden, da alt i dag er account bound, hvis du tænker på at trade dig til items. Hvorimod, som du nævner at man kan overfører ved næste ladder reset. :)
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Mikkeline Kakaomælk efter April 30, 2014, 02:53:36 pm
hvorfor at non-ladder var totalt ligegyldigt!...
Uuhha det kan næsten ikke blive mere forkert! Der har altid stadig været mange aktive på non-ladder, og det var langt fra ligegyldigt.
Tror du glemmer at alle ladder-only runewords og uniques endte på non-ladder, så snart en sæson var ovre, så der var stadig mulighed for at få disse items, de var bare sværere at få fat på, og man skulle muligvis vente lidt, før det var muligt - hvilket jo så kun gjorde dem endnu mere eftertragtede :)

Din pointe her, falder desværre til jorden, da alt i dag er account bound, hvis du tænker på at trade dig til items. Hvorimod, som du nævner at man kan overfører ved næste ladder reset. :)
Det tænker jeg ikke da det, som du selv nævner, ikke er muligt(hvilket jeg så også synes er ærgerligt). Det vil dog stadig være muligt at opbygge en "superchar" på non-ladder, og farme til denne på ladder :)
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: lbm_ efter April 30, 2014, 02:56:03 pm
Ja det er rigtigt.. Desværre skal man så vente til ladder resets..

Anywho...
Hvor ofte kom der reset i D2, nogen der kan huske det, eller var det random ?
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Xenophon_ efter April 30, 2014, 03:39:28 pm
Planen i D2 var vist at der blev resettet når top 20? på de forskellige ladder classes(dvs. top 20 for HVER class, altså de 20 højeste pala på ladder, 20 højeste necro på ladder, 20 højeste sorc på ladder osv.) havde ramt lvl 99, hvilket var max. lvl. Der gik vel 2 uger til 3 måneder efter at alle top 20 på ladders havde ramt lvl 99, frem til reset kom.
Der har dog været perioder hvor det ikke er sket, så det bare kørte længere og så har der også været sæson-prægede resets, så reset kom efter evt. 6 måneder. 

Har selv bygget en near perf Auradin op på non-ladder. Han løb nærmest bare igennem hele spillet :D Der var dog mange flere builds muligheder i D2 synes jeg, så man kunne altid lave noget nyt og effektivt på den næste ladder, hvilket vel også er grunden til at D2 stadig er sjovt den dag i dag ;)

Synes personligt at re-spec muligheden ødelagde det lidt(meget) og det er også en af de ting jeg synes der trækker D3 lidt ned, at man bare kan lave om konstant og ikke har en char bygget til noget specifikt, som man så har en historie og et forhold til. Jeg havde 3 kontoer, med alle mulige forskellige set-ups, så jeg kunne spille det jeg lige gad i en periode, så jeg løb aldrig træt og så kunne jeg jo altid lave et nyt build hvis jeg havde lysten og tiden.

Jeg havde en char specifikt til "Chaos Sanctuary", før de nerfede det sindssygt, så ethvert build kunne køre det, det blev alt, alt for let.
Havde flere forskellige Über Trist builds, leveling builds, cookie-cutter builds, sjove/mærkelige builds og så var der PVP builds, som jeg dog ikke spillede, men jeg tradede en del items til PVP'erne, de manglede altid runer, gems, Jewels(der er ligesom gems og runer i D2) eller lvl specifikke items og så fik jeg jo selv ting til min kære Auradin eller de her vilde socket-jewels til mit perf griswold set der havde 12 sockets :D
(2 i helm, 3 i chest armor, 4(!) i weapon og 3 i skjoldet ^^)

Får helt lyst til at spille D2 :D
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: Laban efter April 30, 2014, 04:57:40 pm
Får helt lyst til at spille D2 :D

Uhhh gør jeg også nu....

Jeg savner min WW Assa hybrid.... hun var godt nok sød
Titel: Sv: Patch 2.1 - Tiered Rifts & Ladder
Indlæg af: TitanFighter efter April 30, 2014, 07:22:47 pm
Umiddelbart bryder jeg mig ikke om ladders af den ene grund man skal starte helt forfra...
Lidt surt, man har brugt så satans lang tid, har fået fat i fede items osv, og man så skal starte forfra....

jojo, man kan så spille på normal, men hvor fedt er det liiiige, når der er flere legendaries man ikke kan finde. Jeg husker fra D2, at der var flere at must-have items, og rune-words der KUN var aktive på ladder, hvorfor at non-ladder var totalt ligegyldigt!...

For dem der  har end-game ydstyr og er PL 1 mio, giver det fint nok mening at give dem noget mere gametime.
Jeg kan egentlig sagtens følge dig i din problemstilling, men når du nu har spillet en masse non-ladder, og du stort set har det bedste gear (hvilket der allerede er folk der har nu, kun en lille måned efter release), så er der jo ikke så forfærdeligt meget at lave i spillet længere.
Det er her det smukke ved ladder kommer ind, for så opstår glæden ved at finde nyt gear igen, da alt jo pludselig er godt, og alt er en opgradering.
Det er jo altid det bedste at finde upgrades ;)