Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Camelo efter December 08, 2008, 10:21:59 pm

Titel: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Camelo efter December 08, 2008, 10:21:59 pm
Diablo 3 er på trapperne - desværre er det en meget lang trappe.

Indtil da er det interessant at høre, hvad I ønsker D3 skal indeholde i alle dets aspekter. Både hvad angår i forhold til D1, D2 og LoD. Hvilke aspekter vil I have med herfra? Og hvilke vil I ikke?

Personligt håber jeg på, at spillets storyline bliver på højde med D2's med flotte mellemsekvenser og en ellers udmærket historieforståelse gennem læsning af tomes og snak med NPC's. Jeg er næsten heller ikke i tvivl om, at dette er i højsædet hos Blizzard, så mon ikke, vi får netop det.

Dertil er jeg også stor fan af, hvordan skill-systemet fungerer i D2/LoD efter 1.10. Her tænker jeg på synergy-skills. Dette giver, efter min mening, langt større mulighed for customization for den enkelte character. Dog skal der ikke være mulighed for en så overpowered character som hammerdin, der gennem aura og BH var næsten udødelig i PvM. No need that.

Items; jeg håber at se rigtig mange af de gamle items fra D1+D2+LoD ;D Specielt Shako. Dunno why. Må have noget med at gøre, at den er... Grøn?! Derudover håber jeg på set items og at disse fungerer på nogenlunde samme måde som i D2.

Hvad vil jeg have anderledes? Tja; opdateret grafik og flot univers. Dette ved vi, at vi får mere eller mindre. Jeg tilføjer nok til denne liste løbende.

Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Matti efter December 08, 2008, 10:59:07 pm
Shako revival kunne være evil!  8)

Jeg håber (som mange andre) at de laver en valuta som kan bruges ingame, så jsp er gone for good. Man har været kreativ i d2, som feks at bruge sojs når priser skal vurderes osv. For alle ved jo at merchant priser gone i d2.. Heck, man bruger ikke guld til en skid, andet end gambling og pots. Så alle rent faktisk kan være med, og det ikke bare er de rige mennesker der dominerer. Så det mere er rene skills med mus og keyboard der finder sted :)

Kort og godt: Ingame valuta der kan bruges

Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Nilsson. efter December 08, 2008, 11:31:05 pm
Håber de laver item systemet på en måde så der ikke 1-2 setups der owner alle andre til hver char.. Det ville være synd for det var en af de ting der virkelig trak ned i diablo2..

Ang. skill systemet har de jo introduceret det med runer, således at alt efter hvilken rune du putter i din skills bliver den anderledes.. Dette kan give mulighed for en helvedesmasse forskellige builds, med mindre en rune owner alle andre og det så bliver ligesom i diablo2 at alle bruger netop det ene eller de 2 samme builds..

Jeg har egentlig ikke så mange nye ideer, mere nogle ting ved diablo2 jeg gerne så ændret eller viderefært i diablo3..

F.eks. muligheden for at påvirke items med gems eller runer, sådan en slags ting så jeg gerne i diablo3.. Det er i hvertfald en af de ting jeg synes er fedt ved d2, og det gjorde single player så meget sjovere når man gik og samlede gems, og lavede dem større i cuben, og fandt runer til runewords..

Dertil self. en fantastisk historie og nogle fede videosekvenser, men det er blizzard mere eller mindre kendt for så det er jeg ikke nervøs for..
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Weirdo efter December 09, 2008, 12:07:39 am
Jeg ønsker, som mange andre, at det bliver muligt at trade BRUGBARE items med NPC'sne
Det ville unægteligt gøre det federe, hvis man kunne købe et våben, der ownede hårdt, hos Charsi's datter. Jeg har aldrig rigtig tradet, og netop derfor er min succes, hvis man kan kalde det det, i D2, meget begrænset.

Derudover ville muligheden for at tæmme dyr og monstre omkring sig også være fed. Altså at man kunne gøre en zombie til sin slave, mod f.eks at lade den æde corpses, så man ikke får helt så meget loot eller lignende...
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Zlay3r efter December 09, 2008, 03:34:51 am
kunne godt tænke mig alle items kunne købes hos ingame vendors for gold og at gold rent faktisk var noget værd.

det ville også være rart hvis man havde noget hvor man kunne samle sig en support hær eller lign,

plus tingene ikke skulle være sjældne men at det krævede man var skilled for at få dem og ikke bare rig
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Weirdo efter December 09, 2008, 04:22:19 pm
kunne godt tænke mig alle items kunne købes hos ingame vendors for gold og at gold rent faktisk var noget værd.

det ville også være rart hvis man havde noget hvor man kunne samle sig en support hær eller lign,

plus tingene ikke skulle være sjældne men at det krævede man var skilled for at få dem og ikke bare rig

Jeg er uenig i det sidste punkt.
Nogle ting må gerne være sjældne. Det er en del af charmen ved spillet - at man bliver ved med at løbe rundt for at finde en ting der er lige lidt bedre eller lige lidt sjældnere end det man allerede har.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Buch efter December 09, 2008, 04:27:35 pm
no whant to p2p
want no dupe
want no cheap
prefer a german server and a europe
i want alot of d2 items keept

me like english
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: SKT efter December 09, 2008, 10:17:40 pm
Håber på et d3 som er stort set magen til d2, bare med en ny historie. <3

Aaaanywho, så håber jeg ikke på at det bliver ligesom wow, specielt mht man skal betale for at spille det. Det er puke imo.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Steffan efter December 10, 2008, 05:47:15 pm
Altså hvad jeg håber på:

Infinite drops - Rares med suffixes der aldrig vil være ens.. Så der er mange variables
Waypoints - D3 må bare ikke blive endnu et spil hvor man kæmper det igennem, og så slut.
Boss Hunting - Jeg håber at d3 stadig vil gøre det muligt at man kan dræbe mainbosser flere gange, ligesom d2

NO NEED : User locked items . . . Diablo ville ikke være det samme uden at man kan trade sit "eget" brugte udstyr ud når man var træt af det
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: ZirfinG efter December 10, 2008, 09:07:27 pm
Altså hvad jeg håber på:

Infinite drops - Rares med suffixes der aldrig vil være ens.. Så der er mange variables
Waypoints - D3 må bare ikke blive endnu et spil hvor man kæmper det igennem, og så slut.
Boss Hunting - Jeg håber at d3 stadig vil gøre det muligt at man kan dræbe mainbosser flere gange, ligesom d2

NO NEED : User locked items . . . Diablo ville ikke være det samme uden at man kan trade sit "eget" brugte udstyr ud når man var træt af det


Meget enig ved det her, men jeg tænkte dog også lidt, måske de skulle lukke lidt ned for trade delen? Jeg syntes at i Diablo blev der for meget trade og for lidt Diablo, for mig.. i hvertfald.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Nilsson. efter December 10, 2008, 10:05:10 pm
Altså hvad jeg håber på:

Infinite drops - Rares med suffixes der aldrig vil være ens.. Så der er mange variables
Waypoints - D3 må bare ikke blive endnu et spil hvor man kæmper det igennem, og så slut.
Boss Hunting - Jeg håber at d3 stadig vil gøre det muligt at man kan dræbe mainbosser flere gange, ligesom d2

NO NEED : User locked items . . . Diablo ville ikke være det samme uden at man kan trade sit "eget" brugte udstyr ud når man var træt af det


Meget enig ved det her, men jeg tænkte dog også lidt, måske de skulle lukke lidt ned for trade delen? Jeg syntes at i Diablo blev der for meget trade og for lidt Diablo, for mig.. i hvertfald.

Enig, men tror d2jsp har en meget stor rolle i det..

Håber blizzard finder på et rigtig rigtigrigtig godt ingame trade system.. eller finder en valuta man rent faktisk kan bruge til noget såsom guld eller noget.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Steffan efter December 10, 2008, 10:45:14 pm
Altså hvad jeg håber på:

Infinite drops - Rares med suffixes der aldrig vil være ens.. Så der er mange variables
Waypoints - D3 må bare ikke blive endnu et spil hvor man kæmper det igennem, og så slut.
Boss Hunting - Jeg håber at d3 stadig vil gøre det muligt at man kan dræbe mainbosser flere gange, ligesom d2

NO NEED : User locked items . . . Diablo ville ikke være det samme uden at man kan trade sit "eget" brugte udstyr ud når man var træt af det


Meget enig ved det her, men jeg tænkte dog også lidt, måske de skulle lukke lidt ned for trade delen? Jeg syntes at i Diablo blev der for meget trade og for lidt Diablo, for mig.. i hvertfald.

Enig, men tror d2jsp har en meget stor rolle i det..

Håber blizzard finder på et rigtig rigtigrigtig godt ingame trade system.. eller finder en valuta man rent faktisk kan bruge til noget såsom guld eller noget.

Var selv meget aktiv på Jsp.. Det gjorde det bare ALT for let.. :/

Mig og Zlay3r tjente jo godt en overgang, og siden service er mere værd en items.. Tjaa.. Så røg selve spille delen..

Tog sq mig selv i at kaldi d2 et job overfor min kæreste kort før banwave..
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Zlay3r efter December 10, 2008, 10:51:53 pm
Var selv meget aktiv på Jsp.. Det gjorde det bare ALT for let.. :/

Mig og Zlay3r tjente jo godt en overgang, og siden service er mere værd en items.. Tjaa.. Så røg selve spille delen..

Tog sq mig selv i at kaldi d2 et job overfor min kæreste kort før banwave..

det var jo også en form for et job vi havde jo en arbejdsgiver der betalte for de services vi lavede for ham. dog virituel betaling ofc.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Swarms efter December 11, 2008, 08:06:26 pm
At items fylder som det plejer og ikke en enkelt rubrik som det ser ud til at komme til.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Nilsson. efter December 11, 2008, 09:18:31 pm
At items fylder som det plejer og ikke en enkelt rubrik som det ser ud til at komme til.

imo ikke noget ændrer særlig meget i oplevelsen som helhed..
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Maniac efter December 11, 2008, 09:24:52 pm
At de laver mange flere quests, og på sammetid sørger for, at man ikke kan rushe.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Weirdo efter December 11, 2008, 10:06:41 pm
Flere quests, gerne med nogle "afstikkere" - nogle frivillige quests, der giver en bonus at udføre, men som kun er til for spas.

Like.. Find Charsis morgensutter, så hun ikke fryser på fødderne. Så bliver hun glad.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Swarms efter December 11, 2008, 10:27:45 pm
At items fylder som det plejer og ikke en enkelt rubrik som det ser ud til at komme til.

imo ikke noget ændrer særlig meget i oplevelsen som helhed..

Det er der mange af de her ting der ikke er, men noget der stadig ville påvirke min oplevelse af spillet positivt.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Headbanger efter December 18, 2008, 03:40:27 pm
Jeg har ikke gidet at læse tråden, så jeg undskylder på forhånd for evt. redundans.


Wants:

Want-not:
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Dr. Durden efter December 22, 2008, 03:26:03 pm
På mange punkter kunne jeg virkelig godt lide Titan Quest (selvom det nok ikke er så populært at sige). Jeg synes klart det havde nogle elemter med som D3 i højere eller lavere kunne adoptere fra...
Skillsystemet: Det virkede godt at man kunne infusionere 2 hovedskill-trees
Eq: Nice med flere dele til armoren. Og så synes jeg egentligt, man skulle lave en Vault a la TQVault, så man kunne skifte items mellem sine bnet chars. Det virker måske lidt snyd, men man gør det jo alligevel ved hjælp af sine venner...
Våben: Det var cool, at man kunne se, hvilke uniques(legendaries) monstrene bar. Lissom, men også kunne se det på ens egen char - altså komplet customized grafik til hvert eneste våben (unique/runewords)
Skade: Der var flere typer af mulige skader at påføre montre.

Det jeg nok ønsker mig allermest er en advanced udgave a char-screenen, så man man kan se detaljeret ens HR, FCR, AS osv. lissom tq havde DPS, så skulle den i d3 bare være endnu mere advanced. De kunne eventuelt lave det sådan, at man skifte mellem advanced og normal "char-screen" alt efter hvilket niveau, man er 10 år eller om man er 16 år og bumset.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Camelo efter December 22, 2008, 03:30:59 pm
Det med at kunne se, hvilke uniques monstre bærer, lyder ganske interessant. Dog er det nok ikke i Diablo-ånden, at man skal kunne forudse drops. Det har altid været kill'n'find randomly.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Nilsson. efter December 22, 2008, 06:03:55 pm
Det med at kunne se, hvilke uniques monstre bærer, lyder ganske interessant. Dog er det nok ikke i Diablo-ånden, at man skal kunne forudse drops. Det har altid været kill'n'find randomly.

præcis.. og det håber jeg at det bliver ved med at være.. det er sku sjovest..
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: ZirfinG efter December 22, 2008, 07:00:49 pm
Jeg håber lidt på at de gør spillet stort og lidt sværere lvl'e up i, lidt ligesom i wow. Dog ikke så svært med lvls. I 2eren var det jo meget bare klare den samme quest for at lede efter items. ( MF ) eller blive rushed og så komme i Uber trist.. selvfølgelig brugte jeg det også selv, men man får bare ikke så meget tid hvor man rent faktisk spiller ud af det..
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Swarms efter December 22, 2008, 11:54:56 pm
På mange punkter kunne jeg virkelig godt lide Titan Quest (selvom det nok ikke er så populært at sige). Jeg synes klart det havde nogle elemter med som D3 i højere eller lavere kunne adoptere fra...
Skillsystemet: Det virkede godt at man kunne infusionere 2 hovedskill-trees
Eq: Nice med flere dele til armoren. Og så synes jeg egentligt, man skulle lave en Vault a la TQVault, så man kunne skifte items mellem sine bnet chars. Det virker måske lidt snyd, men man gør det jo alligevel ved hjælp af sine venner...
Våben: Det var cool, at man kunne se, hvilke uniques(legendaries) monstrene bar. Lissom, men også kunne se det på ens egen char - altså komplet customized grafik til hvert eneste våben (unique/runewords)
Skade: Der var flere typer af mulige skader at påføre montre.

Det jeg nok ønsker mig allermest er en advanced udgave a char-screenen, så man man kan se detaljeret ens HR, FCR, AS osv. lissom tq havde DPS, så skulle den i d3 bare være endnu mere advanced. De kunne eventuelt lave det sådan, at man skifte mellem advanced og normal "char-screen" alt efter hvilket niveau, man er 10 år eller om man er 16 år og bumset.
Tror ikke det bliver advanceret, Blizzard har vist lært med WoW at lette men spil med lang levetid sælger bedst.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Dr. Durden efter December 23, 2008, 05:33:44 pm
Det med at kunne se, hvilke uniques monstre bærer, lyder ganske interessant. Dog er det nok ikke i Diablo-ånden, at man skal kunne forudse drops. Det har altid været kill'n'find randomly.

præcis.. og det håber jeg at det bliver ved med at være.. det er sku sjovest..

Bare fordi, man kan se hvilken unique, der bliver båret betyder jo ikke, at hver andet monster har unique. Lissom men også kunne se, når monstre havde MI's, men det var jo så igen endnu mere sjældent, at de var brugbare...
Og det sjove var jo så også at montret fik de attack-egenskaber, som uniquen bød på...
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Camelo efter December 23, 2008, 07:18:03 pm
Det kunne sagtens være fedt, hvis monsteret fik de egenskaber, som item'et gav. Af den grund ville man ikke nødvendigvis vide, hvilket item det gjaldt. Men ja, det er lidt komplekst.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Headbanger efter December 24, 2008, 09:59:51 am
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at det ikke var alle items der var brugbare - f.eks. i D1 kunne man finde items der gav minusser til stats.

Det ville være nice nok at få med i D3.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Swarms efter December 24, 2008, 10:08:00 am
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at det ikke var alle items der var brugbare - f.eks. i D1 kunne man finde items der gav minusser til stats.

Det ville være nice nok at få med i D3.
God ide, hvad med items som fx. var rigtige gode på nogle punkter men man skulle ofre andre ting for at bruge det, fx. et sværd der gav masser af skade i forhold til dets niveau men du tog også 20% mere skade.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Gerdi efter December 24, 2008, 12:39:57 pm
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at det ikke var alle items der var brugbare - f.eks. i D1 kunne man finde items der gav minusser til stats.

Det ville være nice nok at få med i D3.

Ja, man kunne dø i byen, hvis man havde meget lavt liv, og så skiftede til en bestem ring(mener det var en ring) :p
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: *isse efter December 24, 2008, 04:22:23 pm
Kunne godt tænke mig en ingame valuta + tradesystem der kunne erstatte forums som d2jsp.

Pay and play ville os være cool, efter at have spillet wow og oplevet hvad man fik for pengene vil jeg klart sige det er det værd.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Steffan efter December 24, 2008, 05:14:06 pm
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at det ikke var alle items der var brugbare - f.eks. i D1 kunne man finde items der gav minusser til stats.

Det ville være nice nok at få med i D3.

Ja, man kunne dø i byen, hvis man havde meget lavt liv, og så skiftede til en bestem ring(mener det var en ring) :p

Den der ring of curruption / corrusion 75@res og -1 life pr second
Nasty nok
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Headbanger efter December 25, 2008, 09:29:02 am
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at det ikke var alle items der var brugbare - f.eks. i D1 kunne man finde items der gav minusser til stats.

Det ville være nice nok at få med i D3.

Ja, man kunne dø i byen, hvis man havde meget lavt liv, og så skiftede til en bestem ring(mener det var en ring) :p

Den der ring of curruption / corrusion 75@res og -1 life pr second
Nasty nok

Constricting Ring **


Men I har ret. I D1, hvis du f.eks. har 200 life som base, og du har en ring der giver +20 life (220 life total), og du så har taget så meget skade at du kun har 10 life tilbage, så vil du faktisk dø hvis du tager din ring af.


Men jeg er tilhænger af at magiske items ikke kun behøver have brugbare modifiers. I D1 er det sådan at du kan finde items der giver -5 to All Attributes, eller også bare minus til et single attribute - men du kan ikke få plus til 1 ting og minus til en anden - det kunne jeg godt tænke mig i D3 - f.eks. hvis man finder en Ring med +4 str og -1 Dex (or something the like).
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Zlay3r efter Januar 07, 2009, 01:52:01 am
nah en ring til lvl 95 med de stats ville være nederen og gøre det for nemt imo eneste negative stat er da drain life 30
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Weirdo efter Januar 07, 2009, 04:48:50 pm
nah en ring til lvl 95 med de stats ville være nederen og gøre det for nemt imo eneste negative stat er da drain life 30

En ring med minus stats ville gøre det for nemt?

Jeg kan sagtens se det fede i at man indimellem vil blive nødt til at priotere én stat over en anden. F.eks. vil en Barb måske finde en ring der giver +5 strength, men -20 liv - Så må han jo vælge.

Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Headbanger efter Januar 08, 2009, 12:07:03 pm
nah en ring til lvl 95 med de stats ville være nederen og gøre det for nemt imo eneste negative stat er da drain life 30

En ring med minus stats ville gøre det for nemt?

Jeg kan sagtens se det fede i at man indimellem vil blive nødt til at priotere én stat over en anden. F.eks. vil en Barb måske finde en ring der giver +5 strength, men -20 liv - Så må han jo vælge.



Præcis det jeg mener!
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Weirdo efter Januar 08, 2009, 12:52:01 pm
Jeg kunne godt tænke mig, at lvling foregik mere jævnt, eller i det mindste ikke midt i en kamp.
Enten så man fik et stat/skillpoint pr- et eller andet XP - selvfølgelig skal man så have, jo længere man kommer - i stedet for at man bare pludselig, midt i en kamp mod en flok zombies, stiger lvl og bliver MEEEEGET bedre.
Eller også kunne man tjene XP i marken, og når man så kommer til en by, kan man, hvis man har nok, omsætte sin XP til lvl(s).

Men hvad der ville virke bedst, jævn lvling eller den anden, ved jeg ikke...
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Headbanger efter Januar 08, 2009, 03:25:47 pm
Jeg kunne godt tænke mig, at lvling foregik mere jævnt, eller i det mindste ikke midt i en kamp.
Enten så man fik et stat/skillpoint pr- et eller andet XP - selvfølgelig skal man så have, jo længere man kommer - i stedet for at man bare pludselig, midt i en kamp mod en flok zombies, stiger lvl og bliver MEEEEGET bedre.
Eller også kunne man tjene XP i marken, og når man så kommer til en by, kan man, hvis man har nok, omsætte sin XP til lvl(s).

Men hvad der ville virke bedst, jævn lvling eller den anden, ved jeg ikke...

SÅ meget bedre bliver du jo heller ikke bare fordi du går level up midt i en kamp. Like. Du får 5 stats, og så life life/mana alt efter din level - og så selvfølgelig et skillpoint. men når du står alene overfor Lister the Tormentor, så er det imo ikke din level-up bonus der gør du vinder kampen...
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Camelo efter Januar 08, 2009, 03:28:07 pm
Jeg er enig, Banger.

Dog tror jeg, at det Weirdo efterlyser, er en mere glidende overgang til "bedre evner" - sågar en mere realistisk en af slagsen.

Personligt er det ikke noget, jeg ser som et problem. Måden det foregik på i D2 var fin for mig. Realisme er ikke altid svaret på alt i spil ;)
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Weirdo efter Januar 08, 2009, 05:45:16 pm
Jeg kunne godt tænke mig, at lvling foregik mere jævnt, eller i det mindste ikke midt i en kamp.
Enten så man fik et stat/skillpoint pr- et eller andet XP - selvfølgelig skal man så have, jo længere man kommer - i stedet for at man bare pludselig, midt i en kamp mod en flok zombies, stiger lvl og bliver MEEEEGET bedre.
Eller også kunne man tjene XP i marken, og når man så kommer til en by, kan man, hvis man har nok, omsætte sin XP til lvl(s).

Men hvad der ville virke bedst, jævn lvling eller den anden, ved jeg ikke...

SÅ meget bedre bliver du jo heller ikke bare fordi du går level up midt i en kamp. Like. Du får 5 stats, og så life life/mana alt efter din level - og så selvfølgelig et skillpoint. men når du står alene overfor Lister the Tormentor, så er det imo ikke din level-up bonus der gør du vinder kampen...

Selvfølgelig gør det ikke the forskel, men det virker bare så dumt, at du efter at have hakket en zombie ned, pludselig bliver stærkere, uden egentlig grund. Jovist, du får da en smule mere erfaring af det, men du har jo ikke mulighed for at evaluere over din erfaring, bliver du jo heller ikke stærkere af det.
Det ville ikke gøre den store forskel, men det ville være en fin lille ting, hvis man blev nødt til at besøge byen (eller hvad der nu er) en gang i mellem...
Er det ikke noget med at evner skal købes i form af bøger eller andre ting, eller er jeg gal på den?
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Nilsson. efter Januar 08, 2009, 06:47:14 pm
kan ikke se hvorfor de sku gøre en forskel.. Det var ikke noget jeg tænkte over overhovedet da jeg spillede d2..
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Headbanger efter Januar 08, 2009, 07:25:34 pm
Weirdo, jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, men jeg tror desværre ikke det kan laves ordentligt, uden at man skal ændre gameplayet fuldstændigt.

Eksempelvis er tiden ligegyldig i D2. For at man decideret skulle træne skills så skal tiden være en relevant faktor i gameplayet, og dermed også i dine overvejelser for hvordan du griber spillet an.

Men hvis det var tilfældet, så synes jeg egenltig også det er en fed idé hvis du "køber" noget for dine exp point. F.eks. hvis der står en pensioneret kriger i en by, som så er træner i f.eks. sværdkamp. Det tog så X dage/timer/uger whatever at bliver "det-der-svarer-til-1-skill-point-i-D2" bedre.
Så skal du optjene exp point, som du kan "købe" dine skills for hos ham - hvis I forstår hvad jeg mener? Det ville faktisk være et ret fedt koncept.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: teiz efter Januar 08, 2009, 07:37:01 pm
Weirdo, jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, men jeg tror desværre ikke det kan laves ordentligt, uden at man skal ændre gameplayet fuldstændigt.

Eksempelvis er tiden ligegyldig i D2. For at man decideret skulle træne skills så skal tiden være en relevant faktor i gameplayet, og dermed også i dine overvejelser for hvordan du griber spillet an.

Men hvis det var tilfældet, så synes jeg egenltig også det er en fed idé hvis du "køber" noget for dine exp point. F.eks. hvis der står en pensioneret kriger i en by, som så er træner i f.eks. sværdkamp. Det tog så X dage/timer/uger whatever at bliver "det-der-svarer-til-1-skill-point-i-D2" bedre.
Så skal du optjene exp point, som du kan "købe" dine skills for hos ham - hvis I forstår hvad jeg mener? Det ville faktisk være et ret fedt koncept.

banger de bruger faktisk det systen i warhammer online (: selv om du stiger et lvl skal du hente skills hos en career trainer (:
det koster så bare penge tager ikke noget tid, men system er næsten det samme..

og det fungere rigtig godt..
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Weirdo efter Januar 09, 2009, 03:07:14 pm
Weirdo, jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, men jeg tror desværre ikke det kan laves ordentligt, uden at man skal ændre gameplayet fuldstændigt.

Eksempelvis er tiden ligegyldig i D2. For at man decideret skulle træne skills så skal tiden være en relevant faktor i gameplayet, og dermed også i dine overvejelser for hvordan du griber spillet an.

Men hvis det var tilfældet, så synes jeg egenltig også det er en fed idé hvis du "køber" noget for dine exp point. F.eks. hvis der står en pensioneret kriger i en by, som så er træner i f.eks. sværdkamp. Det tog så X dage/timer/uger whatever at bliver "det-der-svarer-til-1-skill-point-i-D2" bedre.
Så skal du optjene exp point, som du kan "købe" dine skills for hos ham - hvis I forstår hvad jeg mener? Det ville faktisk være et ret fedt koncept.

Hmm.. Tiden behover vel ikke være en faktor?
Måske at man bare skulle være i byen og lige møde sin Class trainer/whatever, før man får udleveret skill-points.
Men idéen om at man skulle træne, som i træne og bruge tid og energi ville faktisk være cool nok. Så ville det måske bare blive for interaktivt?

Anyways, er jeg den eneste der har lagt mærke til, at D3 tilsyneladende kommer til at operere med lavere tal end D2 gjorde?
Og at det tilsyneladende bliver lidt mere taktisk/skillbaseret end D2?
Like. Frost Nova giver (indtil nu) kun 1-2 skade, hvor den i det gamle gjorde 2-4. Det er måske ikke meget, men bid også mærke i, at man tilsyneladende kun kan smide 1 point i den, så resten af boost må komme fra items og andre boosting skills.
Og at Sorceress critical hits stunner eller fryser fjenden. Hvad blev der af dobbelt skade? :P
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Headbanger efter Januar 09, 2009, 03:23:38 pm
Hmm.. Tiden behover vel ikke være en faktor?
Måske at man bare skulle være i byen og lige møde sin Class trainer/whatever, før man får udleveret skill-points.
Men idéen om at man skulle træne, som i træne og bruge tid og energi ville faktisk være cool nok. Så ville det måske bare blive for interaktivt?
Så, i stedet for at man bare får sine skills med det samme, så skal man gå den ubetydelige lille omvej det er at kaste en TP og snakke med en NPC for at få nye skills?
Det lyder i mine ører en kende useless, dumt og irriterende.

Anyways, er jeg den eneste der har lagt mærke til, at D3 tilsyneladende kommer til at operere med lavere tal end D2 gjorde?
Og at det tilsyneladende bliver lidt mere taktisk/skillbaseret end D2?
Like. Frost Nova giver (indtil nu) kun 1-2 skade, hvor den i det gamle gjorde 2-4. Det er måske ikke meget, men bid også mærke i, at man tilsyneladende kun kan smide 1 point i den, så resten af boost må komme fra items og andre boosting skills.
Og at Sorceress critical hits stunner eller fryser fjenden. Hvad blev der af dobbelt skade? :P
Stun er da fedt!
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Weirdo efter Januar 09, 2009, 05:04:02 pm
Hmm.. Tiden behover vel ikke være en faktor?
Måske at man bare skulle være i byen og lige møde sin Class trainer/whatever, før man får udleveret skill-points.
Men idéen om at man skulle træne, som i træne og bruge tid og energi ville faktisk være cool nok. Så ville det måske bare blive for interaktivt?
Så, i stedet for at man bare får sine skills med det samme, så skal man gå den ubetydelige lille omvej det er at kaste en TP og snakke med en NPC for at få nye skills?
Det lyder i mine ører en kende useless, dumt og irriterende.

Anyways, er jeg den eneste der har lagt mærke til, at D3 tilsyneladende kommer til at operere med lavere tal end D2 gjorde?
Og at det tilsyneladende bliver lidt mere taktisk/skillbaseret end D2?
Like. Frost Nova giver (indtil nu) kun 1-2 skade, hvor den i det gamle gjorde 2-4. Det er måske ikke meget, men bid også mærke i, at man tilsyneladende kun kan smide 1 point i den, så resten af boost må komme fra items og andre boosting skills.
Og at Sorceress critical hits stunner eller fryser fjenden. Hvad blev der af dobbelt skade? :P
Stun er da fedt!

@ Lvl:
Er det bekræftet at der findes TP's?
Jeg synes det ville gøre lidt for spillet, at man er nødt til at holde nogle pauser indimellem, for at få skills og stats osv.

Stun er fedt nok, ja, men det er godt nok noget andet end hvad vi er vant til..
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Nilsson. efter Januar 09, 2009, 10:20:18 pm
@tp eller ej, synes hele ideen om at skulle kontakte en person er overflødig, de har det i wow, og det var ikke andet end en irritations faktor, på den anden side virker det mere realistisk at man skal trænes i det, og ikke bare lærere det af sig selv, på den tredje side virkede det jo fint i d2, og synes ikke leveling systemet er det af de elementer der trænger til sønderlig meget revidering..

@banger, hvad mener du med tid?, er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener, hvordan kan tid spille en rolle i et spil som diablo?
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: MILFbanger efter Marts 11, 2009, 11:28:02 pm
kunne godt tænke mig alle items kunne købes hos ingame vendors for gold og at gold rent faktisk var noget værd.

det ville også være rart hvis man havde noget hvor man kunne samle sig en support hær eller lign,

plus tingene ikke skulle være sjældne men at det krævede man var skilled for at få dem og ikke bare rig

Jeg er uenig i det sidste punkt.
Nogle ting må gerne være sjældne. Det er en del af charmen ved spillet - at man bliver ved med at løbe rundt for at finde en ting der er lige lidt bedre eller lige lidt sjældnere end det man allerede har.

jeg er 100% enig i det hvad du siger!
Så vil jeg også gerne tilføje lidt til d3, altså jeg håber bare heller ikke det går for MEGET over i WoW, da det allerede er gået meget over i det, med gameplayet i sig selv, skills, chars osv. Så igen er det jo også svært at komme helt udenom wow, da det for det første er det ledende game lige pt. og da det er samme company der laver begge games, men ja jeg er ikke den store wow fan, så håber sku der håber mange nye perspektiver og "freaky" vinkler :P
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: SKT efter Marts 11, 2009, 11:47:22 pm
kunne godt tænke mig alle items kunne købes hos ingame vendors for gold og at gold rent faktisk var noget værd.

det ville også være rart hvis man havde noget hvor man kunne samle sig en support hær eller lign,

plus tingene ikke skulle være sjældne men at det krævede man var skilled for at få dem og ikke bare rig

Jeg er uenig i det sidste punkt.
Nogle ting må gerne være sjældne. Det er en del af charmen ved spillet - at man bliver ved med at løbe rundt for at finde en ting der er lige lidt bedre eller lige lidt sjældnere end det man allerede har.

jeg er 100% enig i det hvad du siger!
Så vil jeg også gerne tilføje lidt til d3, altså jeg håber bare heller ikke det går for MEGET over i WoW, da det allerede er gået meget over i det, med gameplayet i sig selv, skills, chars osv. Så igen er det jo også svært at komme helt udenom wow, da det for det første er det ledende game lige pt. og da det er samme company der laver begge games, men ja jeg er ikke den store wow fan, så håber sku der håber mange nye perspektiver og "freaky" vinkler :P

Jeg mener at have set et sted en udtalelse om at de vil fastholde vinklen man ser i nutidens Diablo spil, da det er noget der er gået igen igennem alle Diablo spil.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: MILFbanger efter Marts 11, 2009, 11:52:02 pm
kunne godt tænke mig alle items kunne købes hos ingame vendors for gold og at gold rent faktisk var noget værd.

det ville også være rart hvis man havde noget hvor man kunne samle sig en support hær eller lign,

plus tingene ikke skulle være sjældne men at det krævede man var skilled for at få dem og ikke bare rig

Jeg er uenig i det sidste punkt.
Nogle ting må gerne være sjældne. Det er en del af charmen ved spillet - at man bliver ved med at løbe rundt for at finde en ting der er lige lidt bedre eller lige lidt sjældnere end det man allerede har.

jeg er 100% enig i det hvad du siger!
Så vil jeg også gerne tilføje lidt til d3, altså jeg håber bare heller ikke det går for MEGET over i WoW, da det allerede er gået meget over i det, med gameplayet i sig selv, skills, chars osv. Så igen er det jo også svært at komme helt udenom wow, da det for det første er det ledende game lige pt. og da det er samme company der laver begge games, men ja jeg er ikke den store wow fan, så håber sku der håber mange nye perspektiver og "freaky" vinkler :P

Jeg mener at have set et sted en udtalelse om at de vil fastholde vinklen man ser i nutidens Diablo spil, da det er noget der er gået igen igennem alle Diablo spil.

Det var da altid noget :D !
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: RippeR efter Marts 12, 2009, 06:35:49 pm
mmmh kunne godt tænke mig en bank / lager, der var låst til ens account  så den var tilgængelig for alle ens chars på accountet,  så slap man for alle de mule chars  :-*
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Karlsen efter April 07, 2009, 10:08:05 pm
Min største bøn er nok at det samme koncept som RARE items fra D2 bliver videreført. Det var 100% sikkert det der gjorde spillet holdbart - At det perfekte item kunne forekomme, men chancen for dette skete var lille. IMO er WoW efter et par år blevet et evigt grind. D2 var fedt fordi man fik gådehud når man identificerede en rare amulet osv.
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Tigers efter April 08, 2009, 01:43:53 am
mmmh kunne godt tænke mig en bank / lager, der var låst til ens account  så den var tilgængelig for alle ens chars på accountet,  så slap man for alle de mule chars  :-*

(Næsten) Enig. Synes det ville være bedre hvis man kunne transfer ting mellem chars uden at skulle skifte char konstant. Altså et slags posthus :), for jeg bliver mest træt af bare at skifte chars hele tiden når man skal mule :(. Men en bank kunne egentlig også være nice :).
Titel: Sv: Wants and wants-not i D3
Indlæg af: Znuggle efter April 08, 2009, 05:20:13 pm
Har ikke læst hele tråden igennem, og derfor hiver jeg med stor sikkerhed op i nogle punkter som andre har kommenteret på før, og det beklager jeg.

Wants

Wants-not