Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Characters og Skills => Monk => Emne startet af: Nemeton efter Februar 04, 2014, 09:15:09 am

Titel: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: Nemeton efter Februar 04, 2014, 09:15:09 am
Jeg har for nyligt skiftet mit monk build, hvilket er rigtig fedt fordi nu er MP10 nemmere end MP7 var før.

Build: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nemeton-1896/hero/32552925 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nemeton-1896/hero/32552925)

MEN, og der er et men. Jeg forstår ikke helt hvordan spirit regen virker.

Jeg har (når sweeping wind med inner storm kører på max) et spirit regen på 3 + 3 + 2 + 0,33 og der ud over har jeg et 2H våben og guardian path, hvilket giver mig 35% højere spirit regen.

Så jeg burde have 8,33 x 1,35 = 11,2455 - men når jeg sprinter rundt med Tempest Rush Tailwind og prep'er en crypt så løber jeg rent faktisk tør for spirit en gang i mellem og det er det jeg ikke forstår.

Hvis jeg generere 11,2455 spirit i sekundet, plus den naturlige spirit regen, og Tempest Rush + Tailwind kun koster 10 spirit, hvordan kan jeg så løbe tør for spirit???
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: kvill efter Februar 04, 2014, 11:40:19 am
Jeg tror ikke, at det er din spirit regen der er problemet, men mere hvor meget spirit du bruger.

Det forholder sig sådan, at channeling skills også taget højde for din aps (attacks per second).

Hvis vi ser på Tempest Rush så er spirit cost 10spirit/second. Som jeg så lige kan sjusse mig frem til, så har du 1,32 aps. Det bliver til, at din challening cost er 10*1,32 = 13,2 spirit/second

Da 13,2 sp/s > 11,25 løber du på et tidspunkt tør. Håber det hjalp :)
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: Hamderbob efter Februar 04, 2014, 11:47:05 am
Jeg tror ikke, at det er din spirit regen der er problemet, men mere hvor meget spirit du bruger.

Det forholder sig sådan, at channeling skills også taget højde for din aps (attacks per second).

Hvis vi ser på Tempest Rush så er spirit cost 10spirit/second. Som jeg så lige kan sjusse mig frem til, så har du 1,32 aps. Det bliver til, at din challening cost er 10*1,32 = 13,2 spirit/second

Da 13,2 sp/s > 11,25 løber du på et tidspunkt tør. Håber det hjalp :)
Giver ganske god mening og det hjalp også på min lille test jeg havde lavet, kunne ikke forstå hvorfor jeg gik ned i spirit i min test her, for det gjorde jeg ikke førhen i mit tempest rush build, kan dog med dit eksempel fint se at det er for mit vedkommende fordi som du skriver pga. atp som er højere end det spirit jeg generer :D

Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: kvill efter Februar 04, 2014, 11:51:13 am
Ja, det er ikke altid man lige tænker over den aps-modifier. Men det er blevet banket ind i hovedet på mig på min WD, hvor man let kan løbe tør for mana, hvis ikke man sørger for at balancere aps og mana regen.
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: Hamderbob efter Februar 04, 2014, 11:53:50 am
ah ja, havde ikke problemer før, nok fordi jeg har fået upgrades siden jeg sidst sådan rigtig legede med mit tempest rush build, har mest brugt det til at clear low level områder/lave achievements hvor man skulle rende en del rundt, der er det dejlig nemt og hvis jeg ændrede min mantra, så har jeg ingen problemer til det jeg bruger mit tempest rush build til :D
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 04, 2014, 12:36:25 pm
Helt korrekt, attack speed er en svær størrelse når det kommer til damage specielt med ressource cost indregnet.

Bemærke at "ressource cost" ofte er angivet "per attack" og ikke har noget at gøre med "per second", så medmindre beskrivelse decideret siger "per second", så forvent at du skal multiplicere med din aps faktor da det er antallet af "attacks" du laver til den pris per sekund.
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: Nemeton efter Februar 04, 2014, 12:48:17 pm
Når jeg nu alligevel har et par monk folk fanget i min tråd.

Jeg har altid brugt Wave of Light som min main damage skill, men jeg kan se at flere også er glade for exploding palm.

Nogen her der har nogen argumenter for den ene frem for den anden?
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: DreamWalker efter Februar 04, 2014, 12:56:21 pm
WOL har knockback, ikke det fedeste til grp play, da mange andre builds bygger på at monstrene står stille. Med palm undgår du dette, samtidigt med at monstre får mere liv i group play, vil palm give mere skade.
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 04, 2014, 02:20:22 pm
Plus at den ene af runerne gør de tager mere skade hvilket gør det lidt lettere at komme igennem de der rare typer som har alt for meget liv.
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: Nemeton efter Februar 04, 2014, 02:50:17 pm
Så I mener begge at Exploding Palm er bedre hvis man spiller i party.

Men hvad med Solo, er Wave of Light så bedre?

Det jeg godt kan lide ved Wave of Light er at jeg ikke behøver tænke over hvem jeg slår på med den, jeg spammer dem bare ned over modstanderne :-)
Titel: Sv: Hjælp til at forstå spirit regen
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 04, 2014, 04:55:45 pm
Det skal jeg ikke kunne sige, jeg kører klassisk SW/FoT build og klarer det ok på MP10, men har heller ikke postet så mange kræfter i min monk endnu.