Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Characters og Skills => Monk => Emne startet af: Pewster efter Oktober 11, 2012, 01:32:31 pm

Titel: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: Pewster efter Oktober 11, 2012, 01:32:31 pm
Hejsa derude, jeg sidder og studser lidt over at jeg ser flere og flere med et offhand våben med meget lavere dmg end deres mainhand, er der nogen der kan give mig en forklaring på dette.

Jeg gætter selv på det må have noget  og gøre med procrates eller er jeg helt lost
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 11, 2012, 01:39:07 pm
Det skyldes at mange af de typisk brugte skills kun beregner damage ud fra dit main weapon/hand og man kan derfor benytte et offhand med mere nyttige stats uden at have høj dps (de frigiver ofte også typisk 2 affixes på våbnet ;))

Men hvilke skills det helt præcis gælder - det kan jeg ikke lige huske - måske en anden kan :)
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: Aggie efter Oktober 11, 2012, 02:30:32 pm
gælder eksempelvis ww barbs..
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: Jandersen efter Oktober 11, 2012, 03:43:56 pm
Som monk kan man ikke bare bruge en offhand med 200 dps og insane stats, men at smide lidt dps på offhand gør ikke noget.

Grunden til folk gør det er at gain fra nice stats er bedre end gain fra 200 dps.

Dine spirit generators er sådan at den angriber skiftevis med offhand og mainhand så der er der ingen gain i at have en dårlig offhand.

Sweeping wind tornadoes spawner også skiftevis fra mainhand og offhand(selve sweeping wind er kun mainhand dmg) så der er der heller ikke nogen gain. PÅNÆR hvis du tager din offhand af inden du kaster sweeping wind, så er alle dine tornadoes mainhand dmg baseret :)

Der er en del der bruger et script der tager offhand af inden den smider sweeping wind og derefter tager offhand på igen derfor ser du nogle der bruger en meget lav dps offhand, men som normal player vil jeg ikke anbefale det.
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: Pewster efter Oktober 11, 2012, 03:49:18 pm
takker for svarene, og nej jeg gider ikke begynde og rode med scipts for at få bedre dmg, im here to play and have fun, and not here to compete :p
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: frisser efter Marts 24, 2013, 10:01:30 am
Vil lige "stjæle" denne tråd, da mit spørgsmål på sin vis drejer sig om offhand.
Hvorfor er det så sjælden, at man ser en monk med skjold i stedet for våben nr. 2?
Grunden til spørgsmålet er, at ovre i afdelingen hvor rigtige mænd spiller, undskyld mener hardcore, der bruger jeg fortiden skjold på min monk. Kun fordi det giver et godt boost til mit liv og en del til dmg.
I afdelingen for tøsedrenge, undskyld igen softcore, der har jeg et våben offhand.
Kom bare til ar undre mig.
nogen der har et bud på hvorfor folk foretrækker våben frem for skjold offhand?
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: mads-wm3 efter Marts 24, 2013, 12:42:17 pm
Fordi skjold ikke er særligt nødvendigt på SC :) jeg bruger også skjold på HC, men det ville jeg ikke gide på SC ;)
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: frisser efter Marts 24, 2013, 01:25:46 pm
Ok tak!
Egentlig det jeg selv havde tænkt på. Fortsætter de fleste så med skjold når de når inferno?
( er ikke nået så langt endnu, kun lvl 36)
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: mads-wm3 efter Marts 24, 2013, 01:39:12 pm
Det kommer an på hvor meget surviability jeg får fra resten af mit gear på det tidspunkt :) Når jeg kommer op og får rigtigt godt gear, tror jeg måske jeg skifter til dual wielding :)
Titel: Sv: Monk offhand spørgsmål
Indlæg af: Pecenetra efter Marts 25, 2013, 12:30:01 am
Som jeg har gennemgået det lidt i denne tråd: Blocking - og effekten bag blocking (http://diablo3x.dk/diablo_3_reaper_of_souls/blocking_og_effekten_bag_blocking_11309.0.html)

Så er blocking aspektet ikke specielt interessant i Diablo 3 - det vil sige at det eneste du får ud af et skjold er dets armor attribute og affixes - typisk vil det sige resistance.. Det giver at man kan opnå en masse protection aka surviabillity..
Et våben derimod vil give en flad +15% attack speed (dual weapon boost) og typisk en række damage affixes..

Der er kun 2 ting på et skjold som kan give damage, Critical Hit Chance og main stats - det giver at skjoldets chance for at øge damage er ret begrænset - og på "kiddyplay"/"tøsedrenge"/softcore er det foretrukket at slå hurtigere ihjel og effektivisere sin kills per minut/time..

Mens man på hardcore satser defensivt først for ikke at miste sin character mens man farmer, og muligheden for defensive stats på våben er ret begrænset men der kan nævnes et par + stats affixes - enkelte kan få resistance, og så er der life generators som dog kræver man er aktivt i kamp..

Men det er den generelle årsag :)