Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

D3X Øvrige => Off Topic => Emne startet af: Lars efter Marts 20, 2016, 10:57:04 pm

Titel: David Brevik om Diablo 1 fra '94
Indlæg af: Lars efter Marts 20, 2016, 10:57:04 pm
Måske nogen der kan huske David Brevik som tidligere har arbejdet for Blizzard North på Diablo serien (undtagen D3). Han har deltaget i en konvention der hedder GDC og for at fejre det originale Diablo 20 års jubilæum, har David bla. snakket om det hvordan Diablo blev udviklet i 1994-1995 mere kan læses her (http://www.gamasutra.com/view/news/268507/20_years_later_David_Brevik_shares_the_story_of_making_Diablo.php).

Men hvad jeg syntes er mest fantastisk af alt han har snakket om, er den originale "pitch" for Diablo, da det blev præsenteret for Blizzard North i '94. Det  (http://www.graybeardgames.com/download/diablo_pitch.pdf)er på intet ringere end 8 sider (6 med tekst).

De små fakta, som f.eks. foreslås at der i alt kun skal bruges 11 personer til at lave alt fra design til programmering og lyd effekter. Og så kommer det kun til at være under 1 år under udvikling. Meget stort forskel fra nutidens spil udvikling, hvor team/budget tilsvarende ville være anslået som et indie game nu til dags.

Jeg tror sikkert man kan finde et video cast af hans panel fra GCD. Jeg mindes at have læst at han også snakkede om, hvordan battle-net blev hostet fra en computer alene