Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community
D3X Øvrige => Off Topic => Emne startet af: Nilsson. efter Februar 09, 2009, 10:23:30 pm
-
Ja, jeg oprettede for et par uger siden en tråd om en reparations/reklamations ssag hos zepto..
Dette er opfølgeren...
Jeg modtog for leden dag denne mail fra zepto support, som gjorde mig pænt sagt fucking sur..
Hej Tobias,
Vi har modtaget en computer til reparation fra dig.
Vores teknikere har undersøgt fejlen på computeren for at finde ud af hvad komponent som var årsagen.
I undersøgelsen viser det sig at computeren har fået en hårdt slag / er blevet tabt da der er et større mærke på det cover som keyboardet siddet i, dette mærker er kommet meget tæt på harddisken som nu er defekt.
Vurderingen af fejlen er at det er en brugerforskyldt skade og at det ikke er dækket af reklamationsretten
Prisen for harddisk skift 1305kr inkl. moms
Prisen for harddisk og topcover (det cover keyboardet er i) skift 1923,91kr inkl.ddisken Moms
Tilbuddet på reparationen kan læses i det vedhæftede PDF dokument.
Vi skal bruge en skriftlig godkendelse eller afvisning af tilbuddet over e-mail, før vi kan gå videre i sagen, samt beløbet for reparationen eller afvisning af tilbuddet skal forud betales.
Jeg har en række kritik punkter
1. Jeg har aldrig tabt den computer, jeg har brugt den til skoel brug og den har altid ligget i min taske i sådan en computer pose/taske..
2. Jeg har aldrig lagt mærke til noget større mærke på coveret som følge af tab eller noget..
3. Eftersom jeg må gå ud fra at dete mærke må være på et af hjørnerne? Det er vel det mest oplagte sted et mærke kan opstå hvis den skulle have været tabt, så sider harddisken ikke i nærheden af nogle af hjørnerne..
4. Hvordan fanden kan de tage 2000,- for at skifte en fucking harddisk, den koster 500-700,- fra ny!?
Zepto er på renden af fallit og jeg er ikke et sekond i tvivl om at dette er en søforklaring for at forsøge at få en ekstra indtjening..
Jeg har nu tænkt mig at ringe derind og forklare sagen som jeg ser det, inkl. trusler om forbrugerstyrelsens indblanding og deslige..
Mine nuværende planer, hvis ikke de tager sig sammen og repararer mit lort af en computer, består i at bede om at få computeren tilbage og selv forsøge at erstatte harddisken
Dette er en advarsel til alle der overvejer at købe en vare hos zepto...
GRRRRRRR! >:( >:( >:( >:( >:( Nilsson er fucking sur!!
-
Det er sgu sørgeligt.
Jeg ville helt sikkert, igen, rode med nogle paragraffer og sige FU! Jeg kan ikke huske, hvor længe du har haft spanden, men der er noget med bevisbyrde/omvendt bevisbyrde i et halvt år or so. Jeg ville da nok lige overveje en ekstra gang, om de rent faktisk kan bevise noget af det, de siger.
-
Ja det første halve år er det sælger der skal bevise sin påstand..
Men, hvis de har fundet bare den mindste skramme, så er det jo bevist..
-
Ja, du skal blive ved - du skal klart have pengene tilbage for den spand. Så mange paragraffer og andet gejl som du kan finde skal de have smækket i hovedet. Så nemt skal de ikke slippe fra det.
Nej - skræmmer er normalt slid - den er vel over 1 år - så er det uundgåeligt med mindre skræmmer, hvilket ikke betyder noget for hardwaren indeni, da det er overfladisk.
-
Den er 4 måneder gammel.. :) Så ja, jeg må ringe derind og bede dem bevise at den skramme er skyld i hddøen defekt..
-
Netop derfor er det en paragraf, du bør benytte dig af og smide i deres fæjs!
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/FR04/kapitel3.pdf
Afsnit 3.3
-
Lidt trist må man sige. Men hvis jeg forstår det ret så er det de siger at f.eks. hvis din bærbare er klappet sammen, og man så får trykket på skærmen, som herefter presser ned på tasteturet, så er det hvad der er sket.
Hvis du har haft den i din taske og der har været bøger i og du måske lidt hårdt på et tidspunkt har lagt den på jorden, så kan bøgerne have trykket.
Du skal bare være forberedt på hvad de vil sige, og helt klart argumentere for at det er dig der er skyld i det. Så vær forberedt og sig du er sikker på at du ikke har været hård ved den bærbare, at den har været adskilt i sin helt egen "sikkerheds" taske, og at du ikke på noget tidspunkt har smidt med din taske eller andet.
Det er svært for dig at bevise, men jeg håber at du kan kaste med paragraffer og gode vendinger når du snakker med dem, og som nævnt tidligere, så lad være med at være hoverende eller sur eller noget som helst. Vind din konsulents sympati ;)
-
Som sagt er det dem der skal bevise at det de siger er sandt, ikke mig :)
Computeren har ikke været udsat for mere end normalt og ansvarligt brug, den har været i en sikkerheds taske, nede i min skoletaske.. Desuden har dne fejl der var på computeren været der i over 2 måneder, at harddisken er defekt er derfor på ingen måde sandsynligt..
-
Formodningsreglen, som den også er kendt som, kan ikke træde i kraft her.
Det kan den ikke fordi de mener at maskinen har lidt fysisk overlast, og formodningsreglen går på om fejlen var tilstede ved købet.
Men hvis du er 100% sikker på at maskinen ikke havde den skramme, som de påstår den har nu, da du afsendte den, så er det altså ikke helt umuligt at fragtmanden har baldret lortet...
Jeg var under uddannelsen i praktik i returvare-afdelingen hos en større hardware butik her i midt Jylland, og tro mig, de ter ikke småting jeg har set af post-skader på PCer.
Jeg forstår godt at du er pisse sur, det ville jeg også selv være, ingen tvivl om det, men når du ringer, så er det vigtigt at du bevarer roen når du fremlægger din side af sagen. Kom ikke med direkte trusler om forbrugerråd osv., men formulér dig i stedet så du fremstår som om du virkelig ved hvad du taler om, og så spørg direkte til om emballagen som du returnerede maskinen i, har nogle fysiske skader. Hvis det er tilfældet, og du kan få teknikeren til at indrømme det, så står du meget bedre, idet det så er Zepto der skal anmelde skaden til fragtmanden, og i sidste ende vil det så blive deres forsikring der skal dække omkostningerne.
Men FUCK en lorte situation at stå i! Jeg tror naturligvis på dig når du siger at PCen var fysisk uskadt ved afsendelse, og hele sagen lugter sgu ret råddent fra Zeptos side af...
Lige en lille edit:
Jeg mener faktisk heller ikke at det er okay at forlange forudbetaling for service.
Jeg har dog ikke læst op på loven på netop dette punkt, men der hvor jeg var i praktik, der krævede vi aldrig forudbetaling for reparationer kunden skulle betale (så selvom det måske ikke er ulovligt, så er det imo dårlig praksis).
Og mht. dit spørgsmål for prisen, så er det ganske sandsynligt at prisen er så høj fordi mange værksteder tager en urimeligt høj pris for en teknikertime, ligesom mange værksteder altid takserer for mindst én time, uanset hvor lang (eller kort) tid en reparation tager, hvilket desværre ikke er ulovligt.
Edit2:
I øvrigt mener jeg at du bør kontakte forbrugerklagenævnet allerede i dag!
-
Jeg snakkede med dem imorges og bad dem sende nogle billeder af denne bule,eller mærke eller whatever..
(http://i170.photobucket.com/albums/u271/Rof3/DSCF7760.jpg)
(http://i170.photobucket.com/albums/u271/Rof3/DSCF7761.jpg)
Det har de så gjort, og det ser således ud.. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan den bule kan opstå, jeg er 99% sikker på at denne bule ikke var der da jeg sendte den, det er en forholdsvis lille bule, og der er en mulighed for at jeg har overset den..
Det ligner ikke en bule der kunne opstå under fragt med mindre fragtmanden har taget pc'en ud af kassen og banket på den..
1. Kan sådan en bule gøre harddisken defekt?
2. En defekt harddisk, kan vel slet ikke starte? Hvordan forklarer den defekt harddisk de fejl som var at finde på computeren før opstartsproblemet.. Bla. problemer med at computeren kørte fint 1-2 uger efter en ren windows installation, hvorefter den gik i stå..
Jeg er helt på bar bund, har ingen anelse om hvad jeg skal fortælle dem, den bule kunne reelt godt være på computeren da jeg sendte den, den er i mine øjne så lille(det drejer sig om et lille tryk på under 0.5 cm) at fra den position jeg normalt sidder med computeren nemt kunne have overset den..
-
Fix billeder.
Det her jo påstand mod påstand. Og det er vel hele sagen her i en nøddeskal. Er der nogen der ved hvad man gør i sådan en situation? Nilssons påstand om at han ikke er skyld i bulerne, kontra deres påstand om at han er? Hvem har egentlig ret i sådan en sag?
For det er fanme lavt, synes jeg. at smide en 2000kr regning tilbage, baseret på det her:
Vurderingen af fejlen er at det er en brugerforskyldt skade og at det ikke er dækket af reklamationsretten
De lægger meget op til, at deres vurdering er endegyldig, og at nilsson intet har at sige i det her. Og for den sum penge der er tale om, så synes jeg virkelig ikke det er fair.
Nilsson træk i de kilder og mennesker du kan. Det her virker låddent.
-
Billederne er blevet fixet..
Jeg undrer mig især over dette:
Den dag computeren gik helt ned havde jeg brugt den til at vise nogle billeder til min forældre, her virkede computeren fint.. Jeg slukkede så computeren, og bar den nedenunder på mit værelse, på intet tidspunkt under denne transport stødte jeg ind i noget eller tabte computeren, men da jeg skulle tænde den igen fik jeg den blå skærm og genstart, hvilket den jo så blev ved med..
Før dette havde computeren kun haft periodiske fejl, hvor den, som tidligere beskrevet, gik i stå fra gang til gang..
Bulen må derfor have været på computeren i et stykke tid, selv mens den kørte fint.. Derfor kan jeg ikke se sammenhængen mellem bulen, og fejlen på computeren..
Dvs. jeg skal nu betale 2000,- for at få skiftet min harddisk, og så er det ikke engang sikkert at det er den der var fejl på i første omgang!
-
Beder om tilladelse til dobbeltpost,
Jeg har nu sendt denne mail til dem i håbet om at få en forklaring og måske lidt sympati.
Hej Jannik
Jeg skrev med en over jeres livechat og blev bedt om at skrive direkte til dig ang. min RMA sag nr. 366931
Du sendte nogle billeder til mig af den bule der skulle være skyld i fejlen, og jeg må erkende at jeg aldrig har set den bule før, jeg har ikke lagt mærke til den, og det undrer mig meget at den nu er der. Computeren har været brugt til skole og privat almindelig brug, og under al transport har den enten befundet sig i en computer taske med beskyttelse, eller i min skole taske i sådan et neopren beskyttelse hylster. Den har ikke på noget tidspunkt være kastet eller tabt, eller på anden måde lidt overlast.
En anden ting jeg undrer mig endnu mere over er:
Den dag computeren gik helt ned havde jeg brugt den til at vise nogle billeder til min forældre, her virkede computeren fint.. Jeg slukkede så computeren, og bar den nedenunder på mit værelse, på intet tidspunkt under denne transport stødte jeg ind i noget eller tabte computeren, men da jeg skulle tænde den igen fik jeg den blå skærm og genstart, hvilket den jo så blev ved med..
Bulen må derfor have været på computeren i et stykke tid, selv mens den kørte fint.. Derfor kan jeg ikke se sammenhængen mellem bulen, og fejlen på computeren..
Før dette havde computeren kun haft periodiske fejl, hvor den, som tidligere beskrevet i det brev jeg vedlagde computeren, gik i stå fra gang til gang. Disse fejl forsvandt dog hvis jeg formatterede og geninstallerede windows, for så at dukke op 1-2 uger efter igen. Disse fejl opstod første gang d. 17. december 2008.
En defekt harddisk vil mig bekendte ikke kunne starte, og fejlen ville da slet ikke være periodisk, og ikke midlertidigt kunne rettes med en geninstallation, og da den første fejl opstod d. 17. december for 2 måneder siden ser jeg slet ingen mening i alt dette.
Specielt dette undrer jeg mig over, og ønsker en forklaring.
Derudover vil jeg gerne sige at jeg har været yderst utilfreds med denne computer, i de 4 måneder den har været i min besiddelse har jeg kun haft 1-1,5 måneds reel nytte af den, resten af tiden har været brugt til formatteringer og geninstallationer, og jeg har ikke kunne lave noget på den, da jeg selvfølgelig ikke har lyst til at skrive vigtige dokumenter eller andet på en computer som jeg ikke kan stole på og som kan gå i stå når som helst.
At i så kvitterer dette med en regning på 2000,- for en fejl der reelt set kunne være der på siden 17. december, eller endda hel tilbage da jeg fik den tilbage fra første reparation og giver en bule skylden jeg aldrig har set før, kan jeg kun forholde mig meget kritisk overfor.
Jeg har læst op på mine rettigheder, og i købeloven fundet frem til at i de første 6 måneder gælder en regel kaldet 'formodningsreglen'. I praktik brug betyder det at det er jer som sælgere der skal bevise overfor mig at fejlen ikke har været på computeren siden jeg fik den tilbage fra første reparation, det kunne den i dette tilfælde for mig at se lige å godt have været.
Jeg håber du kan forstå min frustration, 7000,- for computeren i første omgang var en dyr fornøjelse, og at skulle betale 2000,- blot endnu dyre.
Svar venligst hurtigst muligt
Hilsen Tobias Nilsson
-
Dobbeltpost accepteret grundet relevante nyheder i topic, og fordi overskueligheden ville gå i fløjten hvis du skulle editere det andet ind det oprindelige post.
@ topic:
God og velformuleret mail, som ikke indeholder trusler eller vrede. Du udtrykker din frustration på en fornuftig måde, som jeg tror kan hjælpe dig med at vinde modtagerens sympati - ALLE ved hvor nitte det er at have defekt hardware.
Jeg håber VIRKELIG de tager sig sammen og tager din kritik alvorligt, for som Skiiter, også er inde på, så er hele denne sag en smule lakrids...
-
Har fået svar..
De har fundet denne fysiske skade på computeren, og da harddisken sidder meget tæt på den, og det er harddisken som er defekt har de draget den konklusion at defekten er sket som følge heraf. Denne konklusion står de fast ved. Og netop fordi computeren har taget synlig skade, gælder formodningsreglen ikke med mindre jeg kan bevise at computeren ikke var beskadiget da jeg afsendte den, eller at fejlen har eksisteret fra levering, hvilket jeg ikke kan.
Han beskrev at harddisken som det fysisksvageste komponent i computeren, sagtens kunne have taget skade af sådan et slag, og at det ikke var usandsynligt at skaden havde udviklet sig siden d. 17 december hvor den første fejl opstår. Han mener også at de periodiske fejl sagtens kan skyldes en beskadiget harddisk.
Der er desværre ikke så meget at gøre, heldigvis betalte jeg ca. 2000,- mindre end den egentlig pris da jeg købte computeren, dvs. at hvis jeg får skiftet harddisken, og den del af coveret som skaden er på. Kan jeg i teorien sælges som ny, og måske få ca. det samme som jeg gav for den. ca. 6000-7000,- Den er kun 4 måneder gammel og kun meget lidt brugt, og specs er jo fede.
Så kan jeg, hvis jeg er heldig mht. salget nøjes med at have mistet de 2000,- reparationen koster og så satser jeg på at finde en ny computer, da jeg ikke selv gider bøvle med deres elendige support i tilfælde af endnu en RMA sag.
Tak til alle der har hjupet på den ene eller andet måde.
Jeg låser ikke tråden i tilfælde af at nogen skulle have nogle sidste enkelte guldkorn at tilføje.
-
Well, teknikeren har faktisk ret i det han siger, for den skade der er tilstede på kabinettet kan godt have forårsaget defekter på disken, specielt hvis disken kører når skaden opstår...
Det er også korrekt at skader på en harddisk kan forårsage fejl der opleves som værende periodiske.
Men det er pisse ærgeligt at du ikke kan bevise at skaden ikke var der da du afsendte den!
-
Hvordan skal man kunne bevise, at en skade ikke har været der før afsendelse? Et billede taget inden?
I øvrigt; hvordan sendte du maskinen? Hvordan var den beskyttet? Undskylder, hvis du har skrevet det tidligere.
-
Hvordan skal man kunne bevise, at en skade ikke har været der før afsendelse? Et billede taget inden?
I øvrigt; hvordan sendte du maskinen? Hvordan var den beskyttet? Undskylder, hvis du har skrevet det tidligere.
Præcis, jeg har jo ingen reel chance for at vinde her, jeg har jo heller ingen chance for at bevise at fejlen var eksisterende på leverings tidspunktet..
Jeg sendte computeren i samme pakke som jeg mdtog den, indpakket i sådan nogleplast bobler med luft i som passede til compterens form, så i en papkasse inden i en anden papkasse.. Så det skulle meget undrer mig hvis skaden er sket under fragt, og specielt når man ser hvor skaden sidder..
Det er vist bare bad luck, må betale de 2000,- og se at få den solgt, det burde ku lade sig gøre..
Sig endelig til hvis nogle af jer er interesserede, det er jo en vanvittig fed ocmputer når den kører, far cry 2 på very high ;) :-X
-
2000 lyder bare som meget for mig. Mon ikke en privat forhandler kunne klare det billigere? :S
-
2000 lyder bare som meget for mig. Mon ikke en privat forhandler kunne klare det billigere? :S
Man kan selv købe en harddisk og smække i. Så svært er det heller ej. ca. 400-500kr for 120-160gb.
EDIT: For mig giver det ingen mening at det skal koste 2000kr for en harddisk. Det er jo nærmest 10 år siden harddiske har kostet 2k.
-
Den nuværende er 230gb..
Men hvis jeg får det gjort hos en anden ryger min garanti vel, og det har jeg slet ikke lyst til, efter denne tur..
Vil hellere ha det gjort ordentligt og så få den solgt. De skifter jo også den del af coveret som bulen sidder, og hvis jeg skulle sælge den med bulen i ville prisen falde mærkbart..
-
Ja, det kan der være noget om - synes dog stadig det er vildt at lidt plastik og en harddisk skal koste så meget. 250gb koster vidst 550kr hvis man selv køber. Men ja, de tager sig nok godt betalt for arbejdstiden på det, desværre. :-\
Kan man ikke forhøre sig ved noget klagenævn eller noget, om der ikke er andre muligheder tilbage, for at få garantien til at dække.
For mig lyder det som om at de går meget hårdt efter meromsætning i denne sag, da de jo sikkert får en ny harddisk ganske gratis fra producenten via garanti. :( Så de scorer 2k for lidt plastik og 20 min arbejde. Sur røv.
-
Harddisken alene koster 1300,- at få erstattet, platikpladen koster de sidste 700,- fuldstændig forrykt, men hva faen kan man gøre?
-
nøjes med at få skiftet den plade og skift harddisken selv, jeg har også en gammel zepto som jeg opgraderet med ny harddisk og ram lige efter jeg havde købt den, det bryder ikke garantien at skifte harddisk og ram på en bærbar.
og 1300 for en harddisk er en "ude i hampen" pris nu ved jeg ikke om det er en 5400 eller 7200 disk du har i men se her
WD Scorpio WD3200BEVT
320 GB 5400 koster 500 kr
WD Scorpio Black WD3200BEKT
320 GB 7200 koster 602 kr
vild arbejdsløn de vil have så :) det tar ikke 15mins at skifte
-
nøjes med at få skiftet den plade og skift harddisken selv, jeg har også en gammel zepto som jeg opgraderet med ny harddisk og ram lige efter jeg havde købt den, det bryder ikke garantien at skifte harddisk og ram på en bærbar.
og 1300 for en harddisk er en "ude i hampen" pris nu ved jeg ikke om det er en 5400 eller 7200 disk du har i men se her
WD Scorpio WD3200BEVT
320 GB 5400 koster 500 kr
WD Scorpio Black WD3200BEKT
320 GB 7200 koster 602 kr
vild arbejdsløn de vil have så :) det tar ikke 15mins at skifte
Jeg er enig med dig, Trampe.
Nilsson bør nøjes med at få skiftet "skjoldet" på laptoppen, og så selv fedte en ny disk i.
-
De tager 556,- for harddisken.. 248,- for en teknikker time og 240,- for fragt begge veje.. det giver 1300,- incl. moms.. Så skal coveret skiftes det koster så yderligere 248,- for den teknikker time og så koster coveret nok de sidste 300,-..
Det er begrænset hvor meget der er at spare, + jeg absolut ingen erfaring har med at skifte ting ud på en bærbar, og det vil jeg slet ikke pille ved. Det skal de os nok få vendt mod mig i en eventuel fremtidig RMA sag.. Det må blive sådan her, og så må jeg bide i det sure æble..
-
De tager 556,- for harddisken.. 248,- for en teknikker time og 240,- for fragt begge veje.. det giver 1300,- incl. moms.. Så skal coveret skiftes det koster så yderligere 248,- for den teknikker time og så koster coveret nok de sidste 300,-..
Det er begrænset hvor meget der er at spare, + jeg absolut ingen erfaring har med at skifte ting ud på en bærbar, og det vil jeg slet ikke pille ved. Det skal de os nok få vendt mod mig i en eventuel fremtidig RMA sag.. Det må blive sådan her, og så må jeg bide i det sure æble..
Det sætter jo sagen i et lidt andet perspektiv. Men i det mindste er deres teknikertimer ikke urimeligt dyre.
-
nu ved jeg ikke om det er post danmark du har fået sendt pc'en med, men en irl kammerat havde et lignende problem hvor hans bærbar havde fået slag under transport, han kontaktede post danmark og de er yderst rimelige med erstatning når deres folk dummer sig (som de nok har gjort her).
ved ikke om det er en decideret hjælp men håber da.
held og lykke med computeren.
:)
-
Jeg har spurgt til emballagen og den fejlede ingenting. Desuden er det et højst usandsynligt sted bulen er placeret, sku den være kommet under transport.
Jeg har nu sagt ja tak til reparationen og betalt beløbet. Nu håber jeg blot på en hurtig og fejlfri computer så jeg kan sælge den problemfrit.
Jeg bad dem om at sende min gamle harddisc med tilbage igen, så jeg kan sikre mig at de rent faktisk skifter den og ikke bare har fuldt mig med lort, hvilket jeg ikke tror. Men blot for at være sikker.
Tak til alle der har hjulpet eller forsøgt på det :)
-
Jeg bad dem om at sende min gamle harddisc med tilbage igen, så jeg kan sikre mig at de rent faktisk skifter den og ikke bare har fuldt mig med lort, hvilket jeg ikke tror. Men blot for at være sikker.
Godt tænkt. Better to be sure, og det er jo din, i og med at du har betalt for begge diske.
-
Helt sikkert en god idé at bede om harddisken retur. Spændende om de skal til at smadre en harddisk for at give deres egen sag medhold ;)
-
Helt sikkert en god idé at bede om harddisken retur. Spændende om de skal til at smadre en harddisk for at give deres egen sag medhold ;)
Sådan et større firma, vil som oftest have en defekt harddisk liggende - ved jeg at shg havde i hvert fald - endda en hel del. Men det kan jo være at Nilsson har id på sin harddisk så det kan tjekkes at det er hans de sender med.
-
Det har jeg ikke, men iogmed at den jo virkede engang i mellem kan jeg vel tjekke efter? Om ikke andet så har det forvoldt dem unødvendig besvær, så det har været det værd :)
-
Hm, er du sikker på, at du ikke har ID på den? Mener, det står på den kasse, du har modtaget laptop'en i. Havde du installeret Windows derpå eller var den formateret, da du indsendte den?
-
windows var installeret og sendte den i samme kasse som jeg mod tog den :)
-
Godt - så har du vel mulighed for at tjekke, om den har samme indhold som før. Men følg endelig op på ID-nummeret hvis muligt.
-
Har du fået bærbar+hdd tilbage?
-
Nix, fik en email idag om at højtaleren også er beskadiget, hvilket de havde opdaget under en systen test efter reparationen, det koster dog kun 116,- at få dem lavet. Så det har jeg betd dem gøre også..
-
What? Det er jo grinagtigt. Troede du havde fået den for længst trods alt.
Jeg har været mere end meget tilfreds med mine i alt tre forskellige laptops fra Zepto - men jeg har aldrig haft nogen af dem til reperation. Det kan jeg høre, jeg har været heldig med.
-
Har haft min til rep en gang. Noget med den blev varm hvis man brugte den til noget som f.eks. at spille på den, så slukkede den ned. Så sendte jeg den til rep, de fandt så ud af der var meget støv i den, og måtte skifte en blæser, hvilket de gjorde kvit og frit, fik den tilbage og kørte uden problemer. Indtil skærmen døde på den da jeg havde haft den i 2-3 år tro jeg. Så købte jeg den jeg sidder ved nu. :)
Sony Vajo <3
-
Der havde sikkert heller ikke været nogle problemer hvis ikke skrammen var der..
-
Nix, fik en email idag om at højtaleren også er beskadiget, hvilket de havde opdaget under en systen test efter reparationen, det koster dog kun 116,- at få dem lavet. Så det har jeg betd dem gøre også..
Spørg dem, om der er andet på den de har lyst til at ødelægge, for derefter at kræve penge for reperation :)
-
http://www.computerworld.dk/art/50333
Der er lidt ekstra klagesjov.
-
Puha - Zepto ligner mere og mere en synkende skude. :-\
-
[url]http://www.computerworld.dk/art/50333[/url]
Der er lidt ekstra klagesjov.
Først bliver jeg kastebold, og da jeg så bliver lidt småsur, så ignorerer de mig," siger Thomas Bang.
Han fucker op i det mest simple indenfor kundeservice, det nytter intet at blive sur. Frustreret og sur er ikke det samme, at man bliver sur og går imod de personer man snakker med og ikke selve Zepto er forkert.
Så tror at Thomas Bang er lidt selv skyld i den kundeservice han har fået, ikke at jeg skal forsvare Zepto, men når han selv indrømmer at været blevet sur, og så derefter blevet ignoreret kan jeg godt forestille mig hvad der er sket.
Dette har ikke været tilfældet i denne sag, og jeg går også udfra det er derfor at han har fået svar med det samme, uden at vide det.
-
Ja, det begynder at lugte lidt uldent. Men jeg holder stadig ved, at de har tilfredsstillet mine laptop-behov, til trods for at de er blevet lidt af et uldent firma.
Kan uld lugte?
-
Ja, det begynder at lugte lidt uldent. Men jeg holder stadig ved, at de har tilfredsstillet mine laptop-behov, til trods for at de er blevet lidt af et uldent firma.
Kan uld lugte?
Noget så grusomt.
Vil også gerne sige at jeg ikke har haft problemer med Zepto, og egentlig kun kan snakke godt om deres kundeservice og generel behandling. :)
Nu er det så også en 3-4 år siden.
-
Pointen er vel bare at fremtidige kunder skal træde varsomt. Jeg ville i hvert fald vælge et andet firma, hvis jeg skulle ud og købe ny bærbar. Selvom mange roser deres produkt, så ser det ikke lyst ud for fremtiden for Zepto.
-
[url]http://www.computerworld.dk/art/50333[/url]
Der er lidt ekstra klagesjov.
Først bliver jeg kastebold, og da jeg så bliver lidt småsur, så ignorerer de mig," siger Thomas Bang.
Han fucker op i det mest simple indenfor kundeservice, det nytter intet at blive sur. Frustreret og sur er ikke det samme, at man bliver sur og går imod de personer man snakker med og ikke selve Zepto er forkert.
Så tror at Thomas Bang er lidt selv skyld i den kundeservice han har fået, ikke at jeg skal forsvare Zepto, men når han selv indrømmer at været blevet sur, og så derefter blevet ignoreret kan jeg godt forestille mig hvad der er sket.
Dette har ikke været tilfældet i denne sag, og jeg går også udfra det er derfor at han har fået svar med det samme, uden at vide det.
Det ændrer da ikke på at han har ret til at få den service, han har 'betalt' for.. Hvis hans computer er gået i stykker pga. en bygningsfejl eller en fejl i hardwaren kan sælger sku da ikke bar ignorere personen, han har en garanti der skal opfyldes..
-
[url]http://www.computerworld.dk/art/50333[/url]
Der er lidt ekstra klagesjov.
Først bliver jeg kastebold, og da jeg så bliver lidt småsur, så ignorerer de mig," siger Thomas Bang.
Han fucker op i det mest simple indenfor kundeservice, det nytter intet at blive sur. Frustreret og sur er ikke det samme, at man bliver sur og går imod de personer man snakker med og ikke selve Zepto er forkert.
Så tror at Thomas Bang er lidt selv skyld i den kundeservice han har fået, ikke at jeg skal forsvare Zepto, men når han selv indrømmer at været blevet sur, og så derefter blevet ignoreret kan jeg godt forestille mig hvad der er sket.
Dette har ikke været tilfældet i denne sag, og jeg går også udfra det er derfor at han har fået svar med det samme, uden at vide det.
Det ændrer da ikke på at han har ret til at få den service, han har 'betalt' for.. Hvis hans computer er gået i stykker pga. en bygningsfejl eller en fejl i hardwaren kan sælger sku da ikke bar ignorere personen, han har en garanti der skal opfyldes..
Fuldstændig enig...med jer begge to faktisk.
SKT har naturligvis ret i at det aldrig gavner sin sag, hvis man flamer personerne i call-centret, men omvendt så har Nilsson jo også fuldstændig ret i at man bør få den service som man har ret til jf. købeloven.
Men det der bekymrer mig mest ved det link Cammie-boy linker til, er nu at de har 22 verserende sager! Det er MANGE, hvilket tyder på at deres service har skrantet en del over de senere år, hvilket jeg synes er ærgeligt. Zepto har tidligere haft et godt ry, og hvad endnu mere ærgeligt er at de ikke er den eneste producent som inden for de sidste par år har fået et blakket ry...
Skal dårlig kundeservice godt nok til at være den nye industri-standard?
-
Computeren er blevet sendt idag så regner med at have den mandag.. Endelig.. slut på denne sag..
tak til alle som har hjulpet eller forsøgt :)
-
Computeren er blevet sendt idag så regner med at have den mandag.. Endelig.. slut på denne sag..
tak til alle som har hjulpet eller forsøgt :)
Det er godt nok slow. Snakker vi ikke over to uger?
-
sendte den d. 3. februar.. Men det er delvist min skyld eftersom jeg var lidt langsom med betalingen.. så, reparations tiden er ikke urimligt langsom, dog heller ik hurtig..