Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 2 / LoD => Diablo 2 / LoD Generelt => PvM Guides => Emne startet af: Søddreng12 efter Juli 25, 2010, 12:02:54 am

Titel: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Søddreng12 efter Juli 25, 2010, 12:02:54 am
Hvis du er en af de få personer som ikke ved hvad en "Soj (http://www.d2x.dk/?page=unique_rings)" er så er det en unique ring som hedder "The Stone of Jordan (http://www.d2x.dk/?page=unique_rings)" som giver +1 skills og 25% mere mana.. + lidt mere.. den er brugt som valuta rundt omkring på alle realms i diablo 2

Forord: Alle prøver forgæves at finde sojs (http://www.d2x.dk/?page=unique_rings) men ved ikke helt hvordan og hvor.. denne guide vil fortælle hvordan det nemmest er at finde sojs (http://www.d2x.dk/?page=unique_rings)...efter info/teorier jeg har fundet rundt omkring på nettet!

Du skal bruge en sorc.!

Dine stats skal se så ledes ud:

Stats/Skills:

Du skal smide dine stats så ledes:

Str: 95
Dex: Nok til våben - og hvis du går op i max block så smid i til det.
vita: intet
Mana: resten

Sådan skal dine skills se ud:

Cold skills:

Frozen Armor: 1 - precast

Lightning skills:

Telekinesis: 1-20 vent med mere end 1 til din skade er god.
Teleport: 1 - Main movement
Charged bolt: 1 - for at komme videre
Lightning: 1 - for at komme videre
Chain Lightning: 1 - for at komme videre
Energy Shield: max - men få din skade godt op først.

Fire skills:

Warmth: 1 - du healer hurtiger mana
Fire bolt: 20 - synergi til main attack
Fire ball: 20 - main attack
Inferno: 1 - for at komme videre
Blaze: 1 - for at komme videre
Fire Wall: 1 - for at komme videre
Meteor: 20 - synergi til main attack
Firemastery: 20 - mere main attack skade



Items til Character/Merc:

Til din Character skal du anskaffe dig følgende items:

Helm: Start med Tarn Helm (http://d2x.dk/?page=unique_upgrade:Tarnhelm:normal#show_items), når du så er kommet op i lvls så skift til: Shako (http://d2x.dk/?page=unique_upgrade:Harlequin Crest:elite#show_items) - Socketed med Topaz eller IST
Armor: Wealth (http://www.d2x.dk/?page=runewords:armor#show_items) - Dette Runeword[LemKoTir] giver 100 mf. Brug det til du får bedre mf med Skullder's ire (http://www.d2x.dk/?page=unique_upgrade:Skullder's%20Ire:exceptional#show_items).
Weap#1:The Oculus (http://www.d2x.dk/?page=unique_upgrade:The%20Oculus:exceptional#show_items) - Eventuelt socketed resist jewel
Weap#2:Gull Dagger (http://d2x.dk/?page=unique_upgrade:Gull:normal#show_items) - Eventuelt socket med en ist eller mf jewel. Den lidt rigere kunne jo lave et 6xIst cs.
Shield#1:Lidless wall (http://www.d2x.dk/?page=unique_upgrade:Lidless%20Wall:exceptional#show_items)
Shield#2:Splendor (http://www.d2x.dk/?page=runewords:shield#show_items), eller andet mf shield efter eget valg..
Boots:Wartravelers (http://www.d2x.dk/?page=unique_upgrade:War%20Traveler:exceptional#show_items) Disse giver + 10 str så du kan havde skullers ire på.. hvis du vælger ikke at havde wartravelers skal du sætte 98 i str
Belt:Goldwrap (http://www.d2x.dk/?page=unique_upgrade:Goldwrap:normal#show_items) - upped
Gloves:Chain Guards (http://www.d2x.dk/?page=unique_upgrade:Chance%20Guards:normal#show_items) - upped
Amulet:Crafted eller rare, faktisk efter eget valg, men jeg ville forslå en casted crafted amulet med resist og life/mana
Ring#1:Soj (http://www.d2x.dk/?page=unique_rings)
Ring#2:Soj (http://www.d2x.dk/?page=unique_rings)

I tilfælde at ladder kan man godt uppe nogle af itemsne til elite

Til din Merc skal du ansfakke dig følgende items:

Helm:Vampire Gaze (http://www.d2x.dk/?page=unique_upgrade:Vampire%20Gaze:exceptional#show_items) Socketed Tal Rune - for psn res
Armor:Stone (http://www.d2x.dk/?page=runewords:armor#show_items) i Ethereal Embossed plate (http://www.d2x.dk/?page=excep_armor:Body%20Armor#show_items) "Bug socketed"
Weap:Crescent Moon (http://www.d2x.dk/?page=runewords:weapon#show_items) i Ethereal Bec-De-Corbin (http://www.d2x.dk/?page=excep_weap:Polearm#show_items) / Insight (http://www.d2x.dk/?page=runewords:weapon#show_items) i Ethereal Bec-De-Corbin (http://www.d2x.dk/?page=excep_weap:Polearm#show_items)

Din Merc kan kun være en normal act 2 combat, da du ikke vil få mulighed for andre.


sådan funkere det:

Du skal kun være i act 1 NM og du må under ingen omstændigheder klare sidste quest, sker dette er det intet andet at gøre end at lave en ny character. De har ændret andy bug i 1.13, så der er ingen kær mor her. Andy bug forgik så ledes at når man havde klaret questen skulle man gå direkte hen og snakke med warriv, så ville man altid få et quest drop af andy.

Nok om det
Du skal joine games hvor sidste quest er blevet lavet, så du ikke kan complete. så drager du ned og nakker hende. siden du ikke har gennemført questen vil spillet give dig et quest drop, et quest drop giver altid bedre drops end hvis du allerede havde klaret questen.
Fra 1.11 ændrede de det faktum at lvl havde nogen indflydelse på drop, så nu er det eneste der har indflydesle på drop Monster lvl, MF og antal players. Så du kan være det lvl du vil. (så du fri for at skulle dø uendelige gange.. så den er også brugbar for hc)

 


så klø på, Happy soj (http://www.d2x.dk/?page=unique_rings) finding =)


Kilder:
D2X (http://www.d2x.dk)
diabloii.net (http://www.diabloii.net/)
Diablo WIKI (http://diablo2.diablowiki.net/Main_Page)
The Arreat Summit (http://classic.battle.net/diablo2exp/)

'^*-.,_SpermFISH_,.-*^'

Der vil blive tilføjet en classic udgave sener.
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Juli 25, 2010, 01:22:50 am
pyhh.. Det er rart at se dig med din soj guide igen, brugte den gamle meget :D thumbs up for det..

Er dog lige et par småting jeg godt lige vil rette henvendelse omkring..

Tager lige det væsentligste først:

Skills, du har sat af til en level 99, dvs 110 skills - hvilket for mig er lidt uvæsenligt, jeg tror ikke at man kan blive ret meget over level 70 ved at lave andy runs på nightmare, og de sidste 7 af de skills man får, har man jo ikke adgang til.. så skill max bør være omkring 55 skills totalt..
Og så burde der være et damage build og et mere safer build, eller hvad du nu selv føler og kender som virker bedst...

mf påvirker ikke quest drop :)


Sadge du i dette emne: http://diablo3x.dk/diablo_2_lod_generelt/mf_sorc_2089.0.html (http://diablo3x.dk/index.php?topic=2089.0)
Så spørger jeg hvorfor gå efter wealth, gull dagger (6xist cs) chance guards osv.??
Jeg ville foreslå stealth armor og occu og magefists, en peasant's crown på hovedet, et simpelt skjold (lidless, ancients pledge, rhyme, splendor virker altsammen)
Upped burde heller ikke være nødvendigt for sorc, og de 30-50 defense ekstra det giver - ja.... hvorfor dog?

Den anden ting er lidt staven (kan ikke have guides med sådan noget ^^)
Til din Merc skal du ansfakke dig følgende items:

Anskaffe*

sådan funkere det:


fungerer* eller funker (hvis det skal være slang)

Du skal kun være i act 1 NM og du må under ingen omstændigheder klare sidste quest, sker dette er der intet andet at gøre end at lave en ny character. De har ændret andy bug i 1.13, så der er ingen kære mor her. Andy bug forgik således at når man havde klaret questen skulle man gå direkte hen og snakke med warriv, så ville man altid få et quest drop af andy.


Vil gerne foreslå baalruns som godt game at joine, flere players og andy q er helt sikkert klaret..

EDIT: så virkede farverne :D
EDIT2: Fandt lidt mere at sige
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Søddreng12 efter Juli 25, 2010, 02:12:50 am
da jeg ikke har sat et bestemt lvl på char har jeg valgt at vise hvilke skills man skal gå efter. derfor jeg også skriver gå efter skade først.

Jeg fik af vide at mf ikke påvirker quest drop, men har fået det bevist det modsatte.

skal nok lige gå igennem med stave fejl.. men det med kær mor, det er fynsk og det ændre jeg ikke :D
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Juli 25, 2010, 02:27:15 am
Hehe, fair nok, fynsk er ikke lige hovedsprog, så beklager jeg ikke lige var klar over det :D

Ang. mf så må man altså konkludere at selv quest drop kan påvirkes mere effektivt (det er jo godt at vide!)

Apropos skills så må jeg lige være hurtig at sige; når det gælder fireball og firebolt, så giver fire mastery mindst til dmg ;) så kun 1 point der til at starte med..
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: gebea efter August 03, 2010, 01:52:23 pm
Er det kun andy i NM der oftest smider soj? Hva med andy på hell?
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Søddreng12 efter August 04, 2010, 04:24:57 pm
andy på hell kan smide alle unique ringe, men det kan andy på nm ikke, hun kan kun smide manald, nagel og soj :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: gebea efter August 16, 2010, 02:51:03 pm
andy på hell kan smide alle unique ringe, men det kan andy på nm ikke, hun kan kun smide manald, nagel og soj :)

Hvor finder man en oversigt over hvilke "bosser" der smider hvad og hvor tit? :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter August 19, 2010, 12:19:28 am
et godt sted at begynde er hos de gode tyskere på diablo.ingame.de.. men her er et direkte link til en drop calculator...

http://diablo3.ingame.de/tips/calcs/dropcalc/#en (http://diablo3.ingame.de/tips/calcs/dropcalc/#en)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Andromeda efter Oktober 20, 2010, 09:50:46 pm
Nogen der har prøvet og bygge den her i 1.13 og har fundet nogen Sojs?
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 22, 2010, 12:07:39 pm
har ikke haft held til at finde nogen sojs der endnu desværre...
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Andromeda efter Oktober 24, 2010, 09:19:10 pm
har ikke haft held til at finde nogen sojs der endnu desværre...
Oki bruger du den her guide?
Hvis ja hvad har du så sat de første skille i? hvis vi nu siger til lvl60.
Vil måske prøve og lave en men ved ikke lige hvad skill jeg skal starte med da det ikke rigtig står her.
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 24, 2010, 09:34:56 pm
Har ikke været igang siden ladder reset næsten, men før da havde jeg én, og jeg kørte damage build..

Jeg skippede dog static, men brugte frozen armor som beskrevet.. Og så har jeg aldrig været fan af energy shield, så havde kun brugt 2 skills i lightning til telekinese og teleport..

Af fire skills havde jeg 1 i warmth, 20 i fire bolt, 14-15 stykker i fire ball, 20 i meteor, og så resten i fire mastery..

Der kommer et tidspunkt hvor du får et trade-off mellem synergies og hard-skills til fire ball, og det sad jeg og holdt meget øje med da jeg baalede op i level..
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Ding-Dong efter Oktober 24, 2010, 09:36:42 pm
N00bsteren her spørger: Hvad er et tradeoff? :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 24, 2010, 09:54:39 pm
N00bsteren her spørger: Hvad er et tradeoff? :)
orv, sorry.. trade-off er et punkt hvor du får lige meget uanset hvilket alternativ du vælger, så efter et trade-off punkt vil du få mest ved at køre en anden...

Se på det sådan her: Når du kører i fire ball bliver der lagt en hvis mængde damage oven i (kan ikke huske ratio, men lad os bare sige 10-20).. Kører du i en synergi så får du 15% fast uanset hvad - så på et givet tidspunkt vil de 15% du får fra synergi overstige de 10-20 du vil få fra at smide 1 point i fire ball..

Btw. så er trade-off et handelsudtryk ;)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: mads-wm3 efter Oktober 24, 2010, 09:55:26 pm
går ud fra ham mener at der kommer et punkt hvor du får mere ud af at gå op i det ene i stedet for det andet ;)


Edit: lal... ^^ 2 slow :b
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 24, 2010, 09:59:13 pm
Edit: lal... ^^ 2 slow :b
Men det var en god tanke ;)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Andromeda efter Oktober 24, 2010, 10:09:41 pm
Skal jeg så bare køre Baal runs på normal til jeg er lvl60?
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 24, 2010, 10:20:13 pm
Skal jeg så bare køre Baal runs på normal til jeg er lvl60?
Hvis du kan holde til det... bliver lettere og lettere for hvert level næsten, men mener jeg stoppede omkring 52-53.. masser af andy runs i 8-player games giver også en del exp..

En let måde at se hvad der giver mest er at se på hvad der står under "Next Level" for fire ball og så prøve at putte en i en synergi istedet for og se hvad der sker..
Jeg gjorde det når jeg var steget 2-3 levels og gemte skill points så jeg kunne se det hvor meget jeg var levelet siden..
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Ding-Dong efter Oktober 24, 2010, 10:22:49 pm
orv, sorry.. trade-off er et punkt hvor du får lige meget uanset hvilket alternativ du vælger, så efter et trade-off punkt vil du få mest ved at køre en anden...

Se på det sådan her: Når du kører i fire ball bliver der lagt en hvis mængde damage oven i (kan ikke huske ratio, men lad os bare sige 10-20).. Kører du i en synergi så får du 15% fast uanset hvad - så på et givet tidspunkt vil de 15% du får fra synergi overstige de 10-20 du vil få fra at smide 1 point i fire ball..
På den fine måde - tak, meget fin forklaring :)
Btw. så er trade-off et handelsudtryk ;)
Jeg er ikke handlende....jeg er lønslave og ansat til at yde 'VIP'-service ;D
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 24, 2010, 10:28:29 pm
Jeg er ikke handlende....jeg er lønslave og ansat til at yde 'VIP'-service ;D
Hehe, det er en dårlig vane man nogen gange får fra sit job/studie jo.. men VIP-service laver vi også i handlerne :)

På den fine måde - tak, meget fin forklaring :)
Godt at vide det var til at forstå ;)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Andromeda efter Oktober 26, 2010, 05:24:23 pm
Men hvad skills har du så sat i?

Tror da jeg næsten vil bruge energy shield da 2 soj giver en del mana jo?
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 29, 2010, 12:30:03 am
Firebolt: 20
Fireball: 12
Meteor: 20
Firemastery: 1

Har leget med tanken om at tage hydra.. synes ikke at der er ret mange fire immuns alligevel, så det kunne være lidt hyggeligt med sådan en :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Andromeda efter Oktober 30, 2010, 09:15:17 pm
Har også tænkt en del på hydra bare for at prøve noget ikke alle bruger og så er den jo blevet noget kun bedre her i 1.13
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 30, 2010, 09:24:36 pm
Har også tænkt en del på hydra bare for at prøve noget ikke alle bruger og så er den jo blevet noget kun bedre her i 1.13
Så som så... faktisk har de reduceret hastigheden på hydra's projektiler/bolts...
Men har da lavet et sp build hvor de skader omkring 6k per bolt og med en 12k fireball, hvilket er ret pænt...

Men ja, det er stadig lidt anderledes..
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Andromeda efter November 01, 2010, 10:05:48 pm
Så som så... faktisk har de reduceret hastigheden på hydra's projektiler/bolts...
Men har da lavet et sp build hvor de skader omkring 6k per bolt og med en 12k fireball, hvilket er ret pænt...

Men ja, det er stadig lidt anderledes..
Oki synes bare og havde hørt det var blevet noget kun bedre men det er nok bare mig  :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter November 02, 2010, 11:35:12 am
Oki synes bare og havde hørt det var blevet noget kun bedre men det er nok bare mig  :)
Nej slet ikke, der står i patch notes at de har øget hastigheden, reelt har de dog sænket den med 14,36% hvis jeg ikke husker helt galt... Men den virker stadig ret godt, bare noget der gik galt hos Blizzard...
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Andromeda efter November 02, 2010, 12:52:40 pm
Oki jamen så kunne det være man skulle prøve, ellers er der jo noget der hedder token :P
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter November 02, 2010, 03:07:00 pm
Oki jamen så kunne det være man skulle prøve, ellers er der jo noget der hedder token :P
Ja det er dejligt nok man sådan kan prøve forskellige opsætning ad.. men altså hydra kan sagtens klare sig på hell, men bliver ikke med den højeste dmg du nogensinde har set.. Du kan du ramme en dps på 80k+ med elite gear, men til andy nightmare bliver det jo noget mindre..
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Ding-Dong efter November 22, 2010, 12:56:18 pm
Jeg har et spørgsmål vedr. fireskills....
Firebolt er pt. lvl 5 - giver +14% til fireball
Fireball er pt. lvl 22 og maxet - giver 602-679 i skade.
Meteor er pt. lvl 5 - giver +14% til fireball
Firemastery er pt lvl 3 - 44% - næste lvl giver 51%.

Det er udregningen jeg ikke kan finde hoved og hale i....
Nu skriver jeg bare hvad jeg har tænkt :)
Der står at meteor giver 14% pt lvl.....men hvordan udregnes dette....
Hvis nu siger jeg smider 3 ekstra point i meteor...er følgende - set på minimums skaden - så korrekt:
602 + 14% = 686,28 + 14% = 782,36 + 14% = 891,89

Jeg er tilgengæld helt blank på firemastery....
Jeg forestiller mig at den pt. giver +44%. Hvis man så udfra minimums skade giver den et point til så den bliver lvl 4 så skal den give 51%. Men det er vel ikke +51% af de 602 vel? Det lyder umiddelbart urealistisk for så vil den jo med et point havne på 903 i minimums skade....sammenlignet med udregningen ovenover så vil det jo i princippet være klart at foretrække....

Teach me :)
Med hygsom hilsen

Ding-Dong
P.S. den den næste der skrive 'Dingo' og på den måde referer til undertegnede står til at blive ydmyget offentligt med en omgang spanking!  8)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter November 22, 2010, 03:36:16 pm
Hvad så med ding-o? :P

Nå, lidt seriøsitet her:

Bonus regnes ud fra base damage, men for at gøre det lidt mere synligt så lad os bare antage at base damage som på en level 22 FB er 227-256.. Men ellers er din udregning af ny damage rigtig nok..

Mht. FM bonus så er det præcis samme måde som synergi bonus fra Fire Bolt og Meteor.. Forskellen er bare at FM giver til alle fire skills med dmg, og altid giver 7%, Fire Bolt og Meteor giver jo 14% hver, så først når du har dem oppe bør du overveje at køre FM op i stedet.. Første point i FM giver dog 30%, derfor lige en enkelt i og så skill bonusser..

Håber det ryddede lidt op i det for dig :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Ding-Dong efter November 22, 2010, 04:35:12 pm
Hmmm - men hvis det er base dmg. man regner ud fra - burde udgangspunktet så ikke være på en lvl 20 som er max man selv kan smide i?
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter November 22, 2010, 04:40:39 pm
Hmmm - men hvis det er base dmg. man regner ud fra - burde udgangspunktet så ikke være på en lvl 20 som er max man selv kan smide i?
+ skills øger base damage, bare ikke synergi bonus.. Og når FB når skill level 30 så vokser base damage rigtig meget, hvilket er hvorfor den får så høj damage på fire sorcs..
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Ding-Dong efter November 22, 2010, 05:01:21 pm
Ok så....
Så for at more mig lidt så skal jeg altså maxe meteor men kan det så svare sig at gøre mere ved fire mastery for der vil jo komme +skills fra andre items - så kunne man jo i stedet smide overskydende i fire bolt....
Pt. har jeg 14 skills som jeg ikke har brugt - bliver snart 50 + der kommer 1 fra quest i act 1 på NM....
Men der må vel også være en eller anden form for online calculator som jeg kan bruge til formålet - er der ikke det?

I øvrigt - charms med + fire dmg, er det bare plus til det samlede fire dmg eller til base dmg?
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Ding-Dong efter November 22, 2010, 05:47:07 pm
Vedr. de games man skal joine....

Hvis jeg nu joiner et spil hvor jeg ikke kan complete så er den jo i vinkel....
Men hvis den/de som har spillet forsvinder - bliver det så lavet om til at jeg lige pludselig godt kan complete?

Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: mads-wm3 efter November 22, 2010, 06:07:28 pm
Q's retter sig altid efter den der har lavet gamet, og ændrer sig ikke hvis personen der har lavet leaver :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Ding-Dong efter November 22, 2010, 07:19:45 pm
Tak for det mads-wm3 :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter November 22, 2010, 09:52:01 pm
Q's retter sig altid efter den der har lavet gamet, og ændrer sig ikke hvis personen der har lavet leaver :)
Hvilket er hvorfor baalruns er gode som udgangspunkt...

Ok så....
Så for at more mig lidt så skal jeg altså maxe meteor men kan det så svare sig at gøre mere ved fire mastery for der vil jo komme +skills fra andre items - så kunne man jo i stedet smide overskydende i fire bolt....
Pt. har jeg 14 skills som jeg ikke har brugt - bliver snart 50 + der kommer 1 fra quest i act 1 på NM....
Men der må vel også være en eller anden form for online calculator som jeg kan bruge til formålet - er der ikke det?

I øvrigt - charms med + fire dmg, er det bare plus til det samlede fire dmg eller til base dmg?
+ fire dmg gør ingenting desværre, kun når det er dit våben som udgør skade forvolder...

Jeg ville makse Fire Bolt før Meteor da du skal bruge 3 skills i Blaze, Inferno og Fire Wall, inden du kan få 1. point i Meteor, 3 points du ikke får noget for...

Mht. skill planlægger, så ligger den her ;) beskrivelse står i bunden hvis noget skulle være svært at overskue, den kan dog ikke... God fornøjelse :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Ding-Dong efter November 22, 2010, 10:54:49 pm
Meteor var mere fora t have noget AOE....så jeg havde 2 spells der kunne combineres effektivt :)

Synes også det er en lang vej at komme op i lvl. Er pt lvl 50, har i øvrigt 16 skillpoints som ikke er sat :), og det er ikke det vilde xp der er at komme efter på NM.....
Det får mig til at tænke på om vedkommende som har lavet guiden her har brugt mega meget tid på at rende rundt efter baalruns på norm og når så julen var passeret et par gange så fortsatte man på nm ;D....
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter November 22, 2010, 11:13:22 pm
Som jeg angiver i et af mine første svar på guiden så synes jeg også at det er lidt urealistisk at bygge den op som level 80+, nå man ikke kan nå ret meget højere end level 50 på baalruns på normal, og at der skal næsten uendeligt mange Andariel runs på NM til at nå level 60 derfra, men det er bare for at man har en idé om hvad du kan bruge de resterende points du tjener ved level ups til ;)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Troldman efter Februar 05, 2011, 02:00:11 pm
Hey..
Så fik jeg lige oprettet en profil herinde  ;D

Har prøvet den her guide.

men jeg spiller singleplayer og tcp/ip med nogle venner..

umiddelbart blev jeg nemt lvl 55 på baalrun normal med /players 8.. fik stadig næsten 1 lvl per run.. kørte bare med fuldt op i meteor.

men det var bare for besværligt at skulle have en anden til at lave games, i forhold til selv at lave dem.. det tager jo ikke mere end max 2 min at nakke hende..

så 2 min uden quest eller 4 min med quest(fordi en anden skal lave gamet).. ville det virkelig kunne betale sig?

Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 06, 2011, 04:32:41 pm
rent sandsynlighedsmæssigt, så skal du bare løbe 5 gange så mange runs for at finde en soj, da bosser har 20% chance for at lave et drop som de ville ved quest...

Rent praktisk afhænger det dog af held, har en kammerat som har fundet flere soj ved Andariel end jeg vil være ved selvom han har taget questen, ideen med guiden her er dog at øge sandsynligheden for at hvis en ring skulle droppe så er den unique...

Men happy hunting :) og ja tcp/ip games er ikke sjove at joine for korte mf runs...
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: D1AbLo G0D efter Marts 27, 2011, 06:39:27 pm
Fedt nok :P
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: D1AbLo G0D efter April 06, 2011, 10:28:47 pm
er faktisk igang med at bygge sorc efter denne guide :D
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter April 06, 2011, 10:42:02 pm
Den er også meget velfungerende endnu :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: D1AbLo G0D efter April 08, 2011, 11:11:10 pm
Synes ikke rigtigt jeg har fået noget der overhovedet mindede om en ring endnu hos andy :( har taget turen 6-7 gange nu tror jeg mine items er: Lore(helm), Wealth(armor), Magefist(gloves), Spirit cs(weapon), Lidless(shield), Goldwrap(belte) og så nogle gode ringe med mf og en +1 til alle skills amulet. :(
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Tommy efter April 09, 2011, 11:40:50 am
6-7 gange er jo ingenting, kom tilbage når du har lavet 100+ runs :P
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: D1AbLo G0D efter April 09, 2011, 12:00:34 pm
Jeg har lige bygget min sorc den har fået maxed i fire bolt og fire ball og så har jeg taget lidt i meteor det synes jeg faktisk virker meget godt :P istedet for at have meteor som det skill man bruger nu nakker jeg andy med fire balls og før kunne man jo næsten aldrig ramme hende med meteors
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: mads-wm3 efter April 09, 2011, 12:08:24 pm
6-7 gange er jo ingenting, kom tilbage når du har lavet 100+ runs :P

this ^^ man kan overhovedet ikke sige noget ud fra så få runs ^^ chancen er så lille at det havde været underligt hvis du havde fundet en på så få runs ^^
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: D1AbLo G0D efter April 09, 2011, 12:09:58 pm
men  hvordan skal jeg overleve når jeg teler? Jeg dør konstant :(

Edit: så fandt jeg da en nagelring! ;D nu ved jeg da at man faktisk kan få quest drops på denne måde :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter April 10, 2011, 12:04:41 am
men  hvordan skal jeg overleve når jeg teler? Jeg dør konstant :(
Cast rate, eller bare mere liv og så undgå at hoppe i grupperne, god tele er lidt en kunst - bander også over at jeg ikke rigtig kan det med en low fordi min computer bare ikke kan følge med, det er bare at øve sig og være god til at drikke portions :)


Edit: så fandt jeg da en nagelring! ;D nu ved jeg da at man faktisk kan få quest drops på denne måde :)
Quest drop er drops med høj sandsynlighed for rare og uniques.. du kan kende dem ved at alle ting der falder er gule eller guld farvede - quest drops indeholder heller ikke guld bunker..

At du har fået en nagel betyder jo bare du da har fundet en ring, husk så at der er omkring 2% chance for at den unique ring er en soj ;)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: D1AbLo G0D efter April 10, 2011, 02:57:47 pm
nu fandt jeg også en manald
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Camelo efter April 10, 2011, 05:16:15 pm
@ Pecenetra
Er det rent faktisk ALLE items, der er rare eller unique, når det er quest drops? Troede faktisk også, der var mulighed for magics.
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter April 10, 2011, 06:11:44 pm
Fra treasureclassesex.txt den fil der styrer drops fra expansion:

Treasure ClassPicksUniqueSetRareMagic
Andariel79839839831024
Andarielq799599510241024

Det er godt nok for normal, men de sandsynlighederne er de samme..

1024 betyder altid, altså 100% og jo lavere det er jo tættere er den på aldrig - som du kan se så har q drop 1024 under rare, så den vil altid vælge rare så længe en sådan eksisterer, hvis ikke (f.eks. charms) så ryger den over i magic..

Så hvis alt skal være korrekt så identificeres et q drop på at hvis der ligger et magic item som kunne være rare, så er det ikke q drop - det er bare lettere at sige alt skal være rare - men jo kan da godt ligge et set item imellem ;)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Sprinto efter April 15, 2011, 08:26:22 pm
Prøvede da lige at teste guiden som jeg også gjorde med en gammel gammel soj guide (Kan huske at man skulle holde sig under et vidst lvl så man skulle dø hele tiden :P)

For mig har jeg haft bedre held med soj på hell andy uden quest end quest Andy nm..

500 runs på hell gav 4 sojs (1 person game)
500 runs nm q drop gav 1 soj (4 person game)

Nederen stats :\
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter April 16, 2011, 12:01:02 pm
gammel soj guide var hård, hvor man kun måtte være level 49..

Men du har ret i at stats for det ser ikke ret godt ud, var det samme character/items? for teknisk set burde Andy nightmare jo have bedst mulighed, men virkeligheden er nogen gange noget andet...
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Sprinto efter April 17, 2011, 11:39:32 pm
gammel soj guide var hård, hvor man kun måtte være level 49..

Men du har ret i at stats for det ser ikke ret godt ud, var det samme character/items? for teknisk set burde Andy nightmare jo have bedst mulighed, men virkeligheden er nogen gange noget andet...

Nej det var faktisk ikke samme char, brugte de items som står i guiden her til NM med max på MF% - min char på hell var bygget så killspeed > MF - mener at det eneste mf jeg havde var på shako så ihvertfald under 100
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter April 22, 2011, 12:10:15 pm
Nej det var faktisk ikke samme char, brugte de items som står i guiden her til NM med max på MF% - min char på hell var bygget så killspeed > MF - mener at det eneste mf jeg havde var på shako så ihvertfald under 100
Se det er jo lidt fascinerende.. og tyder et eller andet sted på god held ^^

Har aldrig selv fundet en soj ved andy overhovedet, men kender masser andre som har, og typisk nogen som bare pvm, og killspeed orienteret..
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Kvappe efter Marts 02, 2012, 03:33:34 am
Bump.. Virker det her stadig? synes ikke jeg får "quest drops" fra andy selvom jeg ikke har lavet questen.
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: MonsterPool efter Marts 02, 2012, 11:14:02 am
Burde vel virke ja. :) Hvis du mangler en soj på ladder, har jeg én du må få.
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Kvappe efter Marts 02, 2012, 03:23:50 pm
Det ville være kanon, som sagt er lige startet igen, og er igang med at bygge en MF sorc op til at komme igang med mine chars, regner med at skulle lave en light sorc, smither osv så jeg selv kan lave torch på et tidspunkt :)

men lige nu er det bare om at få godt nok gear til min sorc kan tage Meph på hell og gerne 300+ MF først og fremest :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Kvappe efter Marts 02, 2012, 03:42:04 pm
Er næsten helt sikker på dette ikke virker mere nu, har fået de sidte 5 runs: 1rare, 3rare 2blå, 2rare 2blå, 1rare 4blå og 2blå, samt andet skrammel som han normalt ikke dropper ved quests.

Kan være jeg gør noget forkert, min sorc har ikke taget andy eller andre quest på NM, jeg laver game med min anden account's sorc som har klaret hele NM og han er også i spillet mens jeg tager andy, har 2 comps og flere accounts :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Nielsen90 efter Marts 02, 2012, 05:28:30 pm
Vel bare være et "gæt" men vil tro der skal lidt mere end 5 runs til ;)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Kvappe efter Marts 02, 2012, 06:46:59 pm
Det var også bare de sidste 5 runs, prøvede 10 runs med at joine andre folks games, det gik en del bedre med drops der da langt de fleste var rare og en enkelt unique.

vil prøve igen i aften når jeg kommer hjem og lave 50+ runs ved at joine andre folks games.
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Marts 06, 2012, 03:12:26 am
Optimalt er at ramme games med 7 folk i.. Men du har ret i at du burde få flere rares ud af hvert enkelt drop trods du er alene.. Mit bud vil dog være at holde dig til at joine games som andre har lavet, det kan tænkes at dit quest drop bliver forstyrret af at du er alene, jeg har dog godt nok aldrig tjekket om det skulle have nogen betydning...
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Kvappe efter Marts 06, 2012, 12:11:15 pm
Spillet laver animationen ved at hun dør som quest, tror bare jeg har været meget uheldig intil viderer på mine godt 200 runs nu haha :)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: MonsterPool efter Marts 06, 2012, 12:39:11 pm
Hvis folk mangler sojs på SCL, så har jeg nogle stykker at dele ud af. ;)
Titel: Sv: Soj Guiden.. 1.13 LOD
Indlæg af: Pecenetra efter Marts 06, 2012, 12:49:48 pm
Spillet laver animationen ved at hun dør som quest, tror bare jeg har været meget uheldig intil viderer på mine godt 200 runs nu haha :)
Den laver hun skam altid, unset hvor mange gange du rykker hende rundt både med eller uden quest...