Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 2 / LoD => Diablo 2 / LoD Generelt => PvM Guides => Emne startet af: alkoholger efter Februar 06, 2010, 12:56:39 am

Titel: summon necro build?
Indlæg af: alkoholger efter Februar 06, 2010, 12:56:39 am
En der har et godt et? :)
Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: Slyngel efter Februar 21, 2010, 01:01:34 pm
Check evt. Fishymancer build, det virker ret godt efter min mening, og bliver kun bedre jo bedre gear man får samlet sig. Jeg er lige startet forfra og er kommet til act 2 på hell uden boost uden de store problemer, er lvl 76 eller sådan tror jeg :)

http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=349093 (http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=349093)

er der jeg har fundet sjoveren

/Slyngel
Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: frisser efter Februar 28, 2010, 12:21:16 pm
Det lyder tillokkende at forsøge sig som menageriejer. Jeg tror den får en chance når vi har fået en reset. ( i juni ) ;)
Jeg har dog lige et par spørgsmål:

1. skeletter ( i skabet? )

Hvis jeg har forstået det korrekt, så har det ingen indflydelse på skeletter hvilket udstyr du bruger. Foreksempel hvis du har et våben med deadly strike, så kan de ikke gøre brug af dette. Den eneste hvor du har indflydelse er iron golem. Den kan udnytte de ting fra den item hvorfra den er skabt, ikke?

2. udstyr

Hvis det ovennævnte er korrekt, så kan jeg ikke forstå hentydningen til Guillaume's Face. Ville det ikke være bedre at bruge enten  Harlequin Crest  eller Nightwing's Veil?

3. Max block

Når du nu ikke skal i åben kamp selv hvorfor så snakke om max block?

Mikael


Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: Camelo efter Februar 28, 2010, 03:53:44 pm
Max block er vel at foretrække lige meget hvad. Selvom man ikke skal i nærkamp vil max block komme dig til gode, da du stadig vil være target for enemies.
Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: Slyngel efter Marts 06, 2010, 03:32:32 pm
Kan lige prøve at svare efter bedste evne.

Ad 1)
Det har du forstået 100%, det betyder intet hvad du har i hænderne i forhold til dine skeletters skade. Der hvor det kommer i  spil, hvilket også bliver lidt et svar på spørgsmål 2 er:
Når du gerne vil farme Baal fx, som har en hel masse liv, kan det godt betale sig at tage noget crushing blow/bleed/deadly strike halløj på, da det vil gøre det uendeligt meget hurtigere at komme igennem fx Baal's liv.

2) Jo, Harlequins er den jeg bruger normalt, men, skifter til guillaume's face, og Gore riders / goblin toe samt et rimeligt shield OG et 6xEth phase blade, når jeg skal ha Baal hurtigt ned med nakken.

3) Det er efter min mening snedigt nok, du bliver ikke ramt så meget, og som han siger i guilden, får Necro's ikke så meget ud af vitality som nogle af de andre classes gør. Jeg har 75% block på min necro(med Homonoculus) og det gør jeg kan lokke en masse mobs til, inden jeg begynder at CE amok.

Håber det kan hjælpe lidt, jeg kan kun anbefale hans "pattenterede" Crushing Blow setup, da det virkelig er noget der trækker tid ud af boss farmingen på fx Diablo og Baal. Det er forresten ret overkommeligt, i forhold til items og lign. at komme til at farme lvl 85 areas med skeletter.

/Slyngel
Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: frisser efter Marts 11, 2010, 02:06:41 pm
Jeg er kommet til lvl 85 og er lige blevet færdig med spillet. Skal til at lave runs.
Vil det kunne betale sig at gå efter de 3 nøgler?
Vil den kunne klare det eller skal man bare forsøge at finde ting, som man kan lave andre figurer med?

Mikael
Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: Camelo efter Marts 11, 2010, 03:41:19 pm
Som summon necro vil du ikke kunne klare vejen frem til Torch.
Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: Gangrel efter Marts 16, 2010, 10:54:58 am
En fishymancer er sjov at spille og kan nemt spille igennem normal + night i 8 player games. Ved ikke med hell :)

Så vidt jeg ved er fokus kun på CB ved boss farming da den er den eneste der giver forholdsmæssigt i skade istedet for en fixed mængde (selvom det jo bare er en bonus :P).

Mht. våben så er det kun når du summoner at din skill har noget at sige for dine skeletters liv og skade (så hvis du får et skill +2 shrine bliver de ved med at give den skade hvis de er summonet imens du havde den bonus). Dog kan du risikere at du mister et skelet hvis du switcher til andet våben hvis din skill falder tilstrækkeligt.

Når det kommer til iron golem, så tror jeg at Nightfish anbefaler IK maul hvis du runner ofte da den ikke er så dyr og har en masse dejlige mods :)
Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: Slyngel efter April 18, 2010, 03:11:25 pm
Jeg farmer oftest The Pit, Chaos Sacntuary og WSK + baal. Det virker ganske glimrende, og har vel sådan ca 450 MF og +15 summ skills (den mangle en del gear stadig).

Men, at farme keys er ikke rigtig noget, før man får fat på en enigma!
Titel: Sv: summon necro build?
Indlæg af: Xenophon_ efter Juli 04, 2016, 02:01:00 am
Hvis man har mere end rigeligt med HR's, så kan man også køre med et andet build.

Taget ud fra Lvl 90. Dette build bruger ikke CE og skal kun gøres, hvis man er villig til at smide HR's efter det. Det er ikke nødvendigvis et cookiecutter/imba build

Gear

Necro:
Hat: Crown of ages (Coa) (Ral, Um, ist, Ber, Cham eller Jewels, kan bruges i 1-2 socks)
Armor: Enigma RW
Bælte: Arach
Handsker: Chance guards
Støvler: War Traveler
Våben: Beast RW
Skjold: Spirit RW
Amu: Mara
Ringe: Soj's

3x 11fire res sc's (afhængig af hvad du kommer i hatten)
5x 5@ sc's (afhængig af hvad du kommer i hatten)
+ en af dine sc's skal have 3-5 fhr

Med Anni ender du med +11 all skills.
Med Torch ender du med +14 Necro skills.
Faster Hit Recovery(FHR): 86+% = 6 frames

Merc:
Hat: Andy's
Armor: Bramble RW
Våben: Infinity RW

Iron Golem: Pride RW

Auraer: Fana lvl 20(fra Beast), Thorns lvl 17-23(fra Bramble), Conviction lvl 14(fra Infinity) og enten Defiance el. Might fra Act 2 Merc. Concentration lvl 16-20(Fra Pride Iron Golem)


Point fordeling:

Summon:
20 Skelli Mastery
20 Golem Mastery
20 Summon Resist
1 Clay Golem
8 Blood Golem (For ekstra liv til IG. Resten smides enten(helst) her eller i random ting man kan lide)
20 Iron Golem
1 Fire Golem
4 Raise Skelli (For 8 af dem)
4 Raise Skelli Mage (For 8 af dem)
1 Revive

Curses:
1 Amplify Damage (Main spell)
Hvis du spiller med andre, kan det være en god idé at smide 1 point i Life Tap og måske 1 point i Lower Resist.



Multiplayer:
Er man to, kan man med fordel spille sammen med en Fanazealer, der selvfølgelig bruger Fanaticism og Conviction Auraer. (Bruger man hotkeys til at skifte rytmisk imellem dem hvert 2-3 sekund ca. så får man bonus fra begge). Merc skal så have Insight(Meditation) våben i stedet for Infinity. Du skifter Beast Våben ud med Last Wish for Might Aura. I kan nu få fat i 2 brugbare Auraer fra jeres to A2 Mercs - Defiance og Blessed Aim. Dette vil give jer nogen ret vilde synergier.

Party bonus fra Auraer(+1 curse) til sammen:

Conviction lvl 25 (-150% Fire, Lightning og Cold(breaker immunities) og - 93% defense til mobs.)
Fanaticism Maxed (Høje Attack speed, AR og Damage bonusser)
Meditation lvl 14-19 (625-750% Mana regen)
Thorns lvl 17-23 (890-1130% Thorns damage)
Concentration lvl 16-20 (285-345% damage)
Defiance lvl 15+ (minimum 210% Defense - Normal A2 Defense merc)
Blessed Aim lvl 15+ (minimum 285% AR - Normal A2 Offense merc)
Amplify Damage(curse) lvl 15 (+100% damage taken, samt breaker Physical immunities)

Desuden, Über Mephisto's Conviction aura bliver annulleret hvis i selv har conviction lvl 21 eller højere. Endnu en grund til at de to builds supplerer hinanden godt.

Med dette set-up for 2 spillere skulle man gerne kunne blæse igennem alt. Det skal dog siges at Iron Golem kan dø/forsvinde, så husk at teleport rundt, men samtidig skal man altid huske at ens Pride RW er væk, så snart man laver en Iron Golem fra det, så har du ikke råd til at brænde et eller flere Pride RW's af, så lad være med at bruge dette build.. Brug en anden Golem i stedet, med mindre effekt, da du/i mister concentration auraen.

Spiller man 3 eller flere sammen, så kan resten nærmest frit vælge hvad de vil spille, da Fire/lightning/cold/physical immunities bliver brudt og mobs Defense får store nerfs.
 
Kun Necro's "Lower Resist" curse bryder Poison immunity, hvilket der ofte ikke er brug for da få builds bruger poison, intet bryder Magic immunities.
Conviction og Lower Resist supplerer hinanden(!), så Fire/lightning/cold/physical damage er at foretrække fra de andre.
Spillere med Magic Damage vil selvfølgelig også være ret brugbare, men vil ikke rigtig kunne udnytte flere af synergierne, dog max udnytte et par stykker(Defiance+Meditation).
En ekstra Paladin vil fx kunne tilføje en extra aura - Holy Shock/Concentration/Vigor/Salvation.
Rogue med Harmony RW bow giver også Vigor(= massiv Faster run/walk og Stamina boost)


Det er om ikke andet, en idé til et build :)

Ps. Er i 3, så brug A1 Rogue merc med Harmony RW bow. Er i flere, så skal de have A2 dps mercs - fx Ghost Spear/War Pike(botd) - Dream RW Helm(Holy shock aura) - Eth Forty. Ellers bare: Ghost Spear/War Pike(botd) - Eth Coa/Gaze/Andy/Shako - Eth Forty

Pps. Undgå for alt i verden Cold damage, herunder Holy Freeze, da Necro ikke kan cast summon på døde mobs ramt af Cold(!).

Ppps. Undgå Redemption Aura, da det fjerner corpses og så er Summon Necro jo ikke meget værd.