Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Characters og Skills => Wizard => Emne startet af: Pecenetra efter Oktober 28, 2012, 10:57:18 pm

Titel: Force Armor
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 28, 2012, 10:57:18 pm
Er der nogen herinde som er vildt meget inde i Force Armor, og dens brug lige nu?

For jeg sidder og overvejer efter at have været online i 1.0.5, om det måske ville være en fordel at skifte væk fra Prismatic Armor, og så over til Force og kører med højere regen for at modvirke..

Men der er noget med at ens EHP (uden dodge og block) skal være højere end indkommende damage? og i så fald, hvad er højest mulige indkommende damage mon så?
Titel: Sv: Force Armor
Indlæg af: mads-wm3 efter Oktober 28, 2012, 11:15:43 pm
altså hvis du ikke så går all in så kan det imo ikke betale sig... alene højere regen gør det jo ikke, da du også skal droppe alt hvad du har af vitality...

har faktisk også selv tænkt på et low hp force armor build, men umiddelbart tror jeg det er sværd at få regen nok...
Titel: Sv: Force Armor
Indlæg af: Pecenetra efter Oktober 28, 2012, 11:41:39 pm
Min beregning sagde at med ~4k armor og 700 res burde du kunne nøjes med under 15k HP og stadig have over 120k EHP til at modstå nogle af de hårdeste slag..

Regen fåes op til 350 life per sec hvis jeg husker nogenlunde korrekt, men lad os bare antage man har 5 ting med 300, så har du 1500 life per sec, og full healer hvert 10. sekund - så burde det tage lige under 4 sekunder at heale et slag ind, så med god kiting?

Det burde også kunne eliminere Reflect Damage, for den da den er blevet sat op...!

Desuden er int/vit combo'en jo stadig det folk vil have mest for...
Titel: Sv: Force Armor
Indlæg af: Dr. Durden efter November 01, 2012, 10:54:21 am
Jeg tror dex/vit er blevet den dyreste.

Og kan kun sige, at mit liv er blevet for kort til kiting  :)
Titel: Sv: Force Armor
Indlæg af: Pecenetra efter November 01, 2012, 12:08:21 pm
Jeg tror dex/vit er blevet den dyreste.

Og kan kun sige, at mit liv er blevet for kort til kiting  :)
Det var mere i forhold til int/str eller int/regen combo.. Men er enig i at kiting ikke er det mest spændende at bruge tiden på, hvilket er hvorfor jeg undersøger muligheden for en form for uigennemtrængelig defense..

Men jeg har lavet lidt udregninger, og hvis et level 63 monster gør 125.000 i skade, og du har 15k hp, så skal du have 666 all res og 5k armor eller 800 all res og 4k armor.. Men med den mængde liv skal du regenere 5k liv efter næsten hver slag og det er ikke til.. I stedet vil 10k hp være optimalt til opgaven, men vil kræve 1150 all res med 5k armor..

Alt i alt virker det slet ikke som en pålidelige måde at gøre tingene på, medmindre du tager en passiv som Blur med, stadig giver Prismatic Armor bedre beskyttelse..

Note:
Tallene er regnet ud fra følgende formler:

Total damage reduktion = 1 - HP / EHP

Resistance damage reduktion = (- Armor damage reduktion + Total damage reduktion) / (Armor damage reduktion - 1)

Resist = (- (50 * Monster level) * Resistance damage reduktion) / (Resistance damage reduktion - 1)
Titel: Sv: Force Armor
Indlæg af: Dr. Durden efter November 01, 2012, 01:24:15 pm
Du kan jo også supplere med life steal og LoH

Eller bare køre et CM build - det er altså sjovt :)
Titel: Sv: Force Armor
Indlæg af: Pecenetra efter November 01, 2012, 01:56:29 pm
Tja, tjoh.. finder bare ikke det der diamond skin så interessant...