Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community
Diablo 3: Reaper of Souls => Characters og Skills => Wizard => Emne startet af: Maestroelite efter Maj 20, 2014, 04:23:03 pm
-
Lidt kompliceret spørgsmål her måske, og foreløbig uden screenshots.
Skal prøve at gøre det kort.
Jeg har kørt med double hydra og frost nova (Serpents sparker + The Magistrate).
Igår skiftede jeg så The magistrate og min Triumvirate ud med Tal Rashas Helm+Source da jeg sammen med Ring of Royal Grandeur får set bonus der.
Skiftede også Frost hydra ud med Blazing hydra og det ser ud til at fungere rigtigt godt.
Samtidig fandt jeg en Firebirds chest, så har sat den på sammen med Firebirds gloves, så jeg også får bonus der.
Selve spørgsmålet er så nu:
Jeg fik et par Tasker and Theo fra Kadala, ikke super roll, kun noget attack speed, men så kan jeg rulle en anden ting over til Crit chance eller crit damage?
Jeg fandt også en Mirrorball med 2 ekstra missiles og vistnok generelt godt roll.
Hvis jeg skal bruge disse, så skal jeg skifte til Magic Missile, men fyrer så 3 af hver gang jo, og Tasker and Theo giver så 40% attack speed til mine hydras.
Men men, så mister jeg begge mine Tal + Firebirds bonus.
Vil i tro det er det værd?
Ved godt jeg selv skal prøve, men ville gerne have lidt input da jeg ikke ved hvornår jeg kan spille igen, og høre om de Mirrorball med 2x missiles er "worth it"?
Hvis det skal give mere mening så kig evt på min B-net profile for andre items.
Tak ;D
-
Mirrorball er i hvert fald et lækkert item. Jeg har kun med ét ekstra missile, men det giver altså dobbelt op på dmg, når begge missiler rammer et monster. Og så piercer skidtet, hvis du bruger Conflagrate (fire) piercer skidtet. Virkelig virkelig lækker kombination.
-
Det skal jo også lige siges at jeg lige nu kører helt uden signature spell da jeg kan holde arcane torrent kørende ok uden en samler.
Jeg tror også jeg fandt en cindercoat forleden og smed i stash.
Men jeg må indrømme at jeg ikke har lyst til at bygge en decideret firewizard men sådan lidt af hvert.
Også for den skill son jeg har glemt navnet på som stacker forskellig dmg og så håber jeg på en tredje tal rasha så jeg kan få de meteor dmg.
Hmm jeg må jo lige prøve det af... 3 gange dmg på magic misile er vel ret godt.
-
Jeg har selv lige fået Tal Rashas meteor-bonus. Den er ret sjov, men det er ikke fordi, den skader vanvittigt - men jeg har også maxet min character med fire skill damage % bonuser.
-
Så fik jeg rodet lidt rundt med det her til aften i nogle solo rifts.
Mirrorball bliver vist lagt på hylden for nu, er ikke helt vild med magic missile selv om der er 2 ekstra.
Tasker and Theo testen var lidt op og ned, man kan se Blazing Hydra angribe meget hurtigere, men på den anden siden så går jeg 150.000 ned i base dmg når jeg tager dem på fremfor Firebirds med 2 set bonus, så er ikke sikker på det kan betale sig alligevel.
Hydras generelt, er lidt splittet mellem Blazing og Mammoth lige nu, Blazing er super til moving eller spredte targets, mens Mammoths dmg på samlede eller stillestående targets er ret vild.
Frost hydra som jeg kørte med før giver lidt mere survivability synes jeg, men ikke nok damage.
-
Jeg synes lige jeg ville lave en lille update til dem der gider læse det, Camelo er måske den eneste hehe.
Anyway, jeg prøvede lige igår at gå tilbage til Mirrorbal og så droppe min Tal's 2 set bonus, Tasker & Theo blev i stash.
Sammen med lidt andre build ændringer, så synes jeg faktisk nu det virker ret godt efter at have givet f.eks 3 misils conflagrate en chance mere kan jeg godt se at det giver en del dmg.
Mit build er vist meget som mange andres nu, men stadig sjovt med 2x blazing hydra (Konkluderede til sidst at Mammoth bare er for langsom til rift action), meteor og derudaf.
Men men, jeg kan jo godt se at det sikkert ender med at jeg skal have mere fire gear alligevel! hehe.
Forresten, hvor meget betyder lad os sige +17% to fire dmg på et item hvor man så skal droppe andre stats som måske kommer fra set bonus og crit chance/damage? Er der en mindre forskel, ikke så nemt at sige, eller en kæmpe forskel?
Jeg kørte lidt solo T3 bounties og en rift, gik fint. Kunne også være fint med i T3 i gruppe, og det gik vist også ok på T4 boss fight. Udfra mit gear/spec hvilkent torment ville være bedst/realistisk at køre?
-
Jeg har kun fundet en mirror ball med èn ekstra missil, og det var ikke nok til at jeg bruger den.
Jeg synes da dit gear ser fint ud, du skulle da godt kunne ihvertfald T3-4.
Umiddelbart vil jeg sige at din amulet burde kunne blive bedre, evt en rare, din ouroboros har jo ingen specielle affixes, men du prøver måske også at rulle noget attack speed på den ;)
Hvis du finder noget til Vyr's set, kan du også kigge på det, det er lykkedes mig at få både Tals og Vyrs fulde set bonus (Archon og meteorer) Så jeg venter med at forsøge mig med Firebirds settet til jeg har 5 items.
-
Forresten, hvor meget betyder lad os sige +17% to fire dmg på et item hvor man så skal droppe andre stats som måske kommer fra set bonus og crit chance/damage? Er der en mindre forskel, ikke så nemt at sige, eller en kæmpe forskel?
På DiabloProgress kan du indtaste dit battletag (og opdatere din profil derinde), der kan du i bunden under dit gear se hvor meget 1 % crit chance, 1 % crit dmg, 1 % element dmg osv. vil give dig i dps :-)
Link: http://www.diabloprogress.com/ (http://www.diabloprogress.com/)
-
din amulet burde kunne blive bedre, evt en rare, din ouroboros har jo ingen specielle affixes"
Jeg prøver ikke at rulle noget andet umiddelbart, men det kunne være rart med et nyt og bedre drop :o)
På DiabloProgress kan du indtaste dit battletag (og opdatere din profil derinde), der kan du i bunden under dit gear se hvor meget 1 % crit chance, 1 % crit dmg, 1 % element dmg osv. vil give dig i dps :-)
Link: [url]http://www.diabloprogress.com/[/url] ([url]http://www.diabloprogress.com/[/url])
Det må jeg jo have prøvet.
Jeg fik forresten en Andariel med +20% fire dmg igår så smed den på også, og prøvet en Cindercoat med +17% fire dmg over min Firebirds, men mister jo så de 500 int set bonus, nogle mener dog det skulle være det værd, men det bør jeg jo så kunne udregne derinde :o)
-
TraXz det er da supernice på Diabloprogress, tak for det!
Den siger (uden at have opdateret den 100%).
Elemental DPS: 1,354,583.46 (Fire)
•1.00% +Fire Skills Damage gives you 8,796.00 dps
•1.00% Critical Hit Chance gives you 17,275.26 dps
•1.00% Critical Damage gives you 2,489.67 dps
•1.00% Attack Speed gives you 10,184.84 dps
•100 Intelligence gives you 16,068.61 dps
Så man får da pludselig en klar information om hvor meget sådan noget som +x% damage giver.
-
TraXz det er da supernice på Diabloprogress, tak for det!
Den siger (uden at have opdateret den 100%).
Elemental DPS: 1,354,583.46 (Fire)
•1.00% +Fire Skills Damage gives you 8,796.00 dps
•1.00% Critical Hit Chance gives you 17,275.26 dps
•1.00% Critical Damage gives you 2,489.67 dps
•1.00% Attack Speed gives you 10,184.84 dps
•100 Intelligence gives you 16,068.61 dps
Så man får da pludselig en klar information om hvor meget sådan noget som +x% damage giver.
Det var da så lidt :-)
Det er nemlig en super god side, frem for at skulle sidde og gætte sig til det ud fra det dårlige sheet-damage der er in-game :P