Kan se mit navn er blevet nævnt herinde, så jeg jo hellere lige smide et eller andet
Det skal lige siges jeg kun har spillet DH på SC - Så min viden om hvad er der nødvendigt på HC er ikke ret stor.
Buildmæssigt, hvis vi snakker om cluster grenades, så kørte jeg dette build i en periode
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#gPYTdk!ZbX!ZcbZbcHer kunne jeg stå og facetanke det meste, men det kræver også noget CC så man kan holde sin discipline kørende, med nightstalker. Cluster grenades virkede ikke super til singletarget dps, men så snart der var mange monstre rundt om mig, kunne man sagtens mærke effektiviteten. Men det er faktisk et mere tanky build modsat mange af de andre builds man ser rundt omkring. Her man man også skifte tactical advantage ud med Perfectionist hvis man mangler noget toughness. Shadow Power - Blood moon runen kan også skiftes ud med Gloom, men da man allerede har dmg reduce fra Sentry, følte jeg ikke der var brug for den. Men det er bestemt et alternativ.
Har også prøvet og lege med et andet cluster arrow build på ptr, men det ikke nær så tanky. Til gengæld bør man kunne fyre nogle flere cluster arrows af.
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aPjTdS!ZbX!YcZZbZHer er der også en del alternativer:
Hungering arrow kan evt. skiftes med en builder som giver ekstra hatred. Her er der Entangling shot - justice is served eller Grenade - Tinkerer, her ville jeg nok foretrække Entangling shot, da jeg ikke bryder mig om Grenade uden cluster grenades på.
Marked for death - Valley og death, kan man også vælge og bruge Grim Reaper da bliver smidt på en monster fremfor på jorden med Valley. Den anden mulighed er Mortal Enemy, da man så vil få mere Hatred tilbage, til flere cluster arrows.
Shadow Power - Bloodmoon kan ligesom før skiftes til Gloom (Dette er nok at foretrække indtil LOH virker igen)
Companion - Bat er blevet ændret lidt, så man får 50 Hatred igen når man kaster den. Så her er det muligt at hente lidt hurtig hatred hvis det skulle mangle.
For begge builds er valgt stort set de samme passives. Da Blood Vengance og Nightstalker gør livet meget nemmere for dig mht. ressourcer. Spiller man group play kan det være RIGTIGT lækkert hvis dine medspillere har mulighed for at vælge skills med større chance for at health orbs dropper. Hvis der er nok ekstra chance, vil der være VOLDSOMT mange health orbs på jorden, som i bund og grund vil give dig max hatred konstant, så man kan skyde cluster arrow konstant. Den eneste passive som kan undværes er tactical advantage(synes jeg).