Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - OneBYOne

Sider: [1]
1
PvP Guides / Sv: Ursa Major
« Dato: Marts 19, 2009, 04:48:55 pm »
Vil prøve på at lave en Ursa Major/Bearsin, men ved ikk om nogle ting vil fungere.
Build indtil videre:

Hjelm: Guilame
Armor: Duress
Wep 1:3 soc Runic Talons of Quickness (Shael+Shael+Jewel of Fervor)
Wep 2: Chaos
Handsker: Dracul
Bælte: Verdungo
Sko: Goblin Toe
Ring 1: Raven
Ring 2: Bk/angelic??
Amulet: Highlord/angelic??

Og skills:

Claw Mastery 20
BoS/Fade 20
Venom 20
SM 20
Weapon Block 20??

Så hvilket sæt ring/ammy ska jeg bruge?
Virker Weapon Block i Bearform?
BoS vs. Fade?



Generelt set, så er det ikke en pvp-char du har her og du vil få huk mod de fleste nogenlunde velbyggede modstandere med et langt mindre budget, men sådan er det jo med alle shapeshifters og de kan stadig være meget sjove, når man endelig fanger et mål, som man også kan klare i en nærkamp.

Selv med 12,5 angreb pr. sekund, så virker Crushing blow ikke særlig overbevisende godt i pvp sammenlignet med mange andre ting.

Du skal i hvert fald ikke makse de skills du skrev.

BoS - bruges mod modstandere der generelt vil holde sig væk fra dig, hvormed du er nød til at fange dem. Her må du via items sørge for nok resist osv. for at kunne holde deres angreb ud indtil du fanger dem. Her kommer også det store problem ind, teleport er til enhver tid langt hurtigere end hvad nogle krigere kan løbe, gå, eller charge, det er en simpel udregning om hvor mange teleportationer man kan lave pr. sekund og hvor stor ens skærm er i yards, sammenlignet med hvor mange yards/sekund man kan løbe. Teleport vinder stort set altid, hvis ikke altid. (Muligvis vil teleport tabe, hvis man har full trang på, da vampires har elendig cast rate).
Mit bud er helt klart, at du skal tage nok i BoS, så du sammen med en hvilken som helst udstyrskombination, som du vælger at bruge, kan løbe hurtigere end serveren kan følge med og desynche din kriger. Jeg vil tro, at 12 yards / sekund er et godt bud at sigte efter. For yderligere informationer omkring hvilke formler du bør bruge, så se her:
http://strategy.diii.net/news.php?id=551
Der skulle du finde det meste af det du har brug for, så du kan se, hvor mange skill points du skal komme i BoS.

Venom - venom virker i 0,8 sekunder på hell og du angriber 12,5 gange pr. sekund, der skal ikke meget udregning til at se at adskillige af dine angreb blot ved starte venom forfra, da denne ikke kan nå at få givet hele sin skade på den tid der er mellem hvert af dine angreb. Dette virker måske skidt, men faktisk skal du jo regne med modstanderen har maks block og høj defense, så det kommer sikkert til at passe meget godt og denne skill kommer sandsynligvis til at være en del af din hovedskade, hvilket desværre gør dig yderst sårbar overfor poison length reduced og poison resist.

SM - Jeg vil foreslå, at du vælger SW og giver maks i Mind Blast. Du kan så hele tiden have Mind Blast på højre museknap og det vil være en stor hjælp, når din SW (som kun bruger de skills du har på højre/venstre museknap) Mind Blaster en modstander, så de #1 faktisk bliver stunned af dine low damage angreb og #2 kan fanges af dig. Jeg tror du skal ud af bear form før du kan recaste en SW, men uden SW's mind blast er din kriger ikke meget værd, så du er nok nød til at have Beast på skift og skal ikke regne med at kunne bruge Battle Order af den grund. Du kan vidst ikke engang bruge BO i bear form, så medmindre du er frisk på at skulle løbe tilbage til kisten en del gange og lave lidt udskiftning af våben, så skal du ikke regne med at have BO på i dine duels.

Weapon Block - skal du ikke bruge, jeg forklar hvorfor nedenunder og hvis du skulle bruge den, så skulle den i hvert fald ikke makses, ca. 60% er helt fint, fordelen ved Weapon Block er jo ikke, at den blokere særlig ofte, men at den blokere meget mere end, hvad et normalt skjold kan.

Fade - Afhængig af din mængde af damage reduce, som du har i forvejen og antallet af dine +skills, så sørg for at tage nok i Fade, således at med dit anti barb / smiter udstyr har 50% damage reduce. Fade er også god at have når du skal stacke dine resist mod f.eks. en FoH paladin, men da resistsstigningen falder med antallet af investeret skill points, så skal du sandsynligvis ikke makse den.

Ang. dual claw. Du skal endelig ikke bruge dual claw, du ødelægger selve det smarte ved denne kriger, nemlig de 12,5 angreb pr. sekund. Du skal kun bruge 1 claw, nemlig Runic Talon of Quickness, med shael shael shael, bruger du en chaos ryger din angrebsfart ned på noget ekstremt lavt og du vil aldrig kunne angribe en modstander hurtigere end at denne kan komme ud af hit recovery.

Hvorvidt du så skal gå efter block eller ej er ikke helt let, for hver gang du blokere er det adskillige angreb, som du ikke får fyret af (selvfølgelig givet du havde været i hit recovery er det lidt ligemeget), mit råd er nok at lade skjoldet være den mest fleksible del af dit build. Sørg for at have nok dex, så du har maks block med evt. stormshield, så kan resten af dit damage reduce komme fra fade, husk endelig ikke at løbe mod barbs, men gå, selvom du sandsynligvis er fuldstændig chanceløs i sådan en kamp alligevel, så gør det således, at du i det mindste faktisk har maks block og noget defense. Mod en orb sorc kunne du f.eks. anvende det skjold med en ca. 60, mener jeg det er , cold absorb, så med nok stacked resist ville den sorc ikke kunne røre dig. Det bliver dog stadig meget svært for dig at fange vedkommende. Sådan kan man fortsætte 4 ort monarch mod FoH og hvad der ellers må være, men det vil jeg lade dig om, hovedsagen for enhver godt forberedt char er, at gennemgå de potentielle modstandere, se på deres styrker og svagheder, finde modstræk mod deres styrker og udnytte deres svagheder. Du skal dog regne med at nogle modstandere har styrker du ikke vil kunne finde modtræk mod (f.eks. en druid der fjerner din SW hurtigt og ikke tillader, at du får resummoned for derefter at teleportere ovenpå dig og Nado dig) og mange vil selv udnytte dine svagheder (poison resist, hurtige angreb pga. din elendige hit recovery, sørge for at have teleport, så du ikke kan fange dem, hele tiden bliver omkring dig, så du ikke kan nå at desynche ordentligt, fjerner din SW med det samme, så du ikke kan bruge mind blast, men stadig holder sig omkring dig, så hvis du fjerner bear form ville du blive slagtet).

En evt. god måde at kunne få mulighed for at resummon SW er at anvende Enigma, den giver både et boost til run speed (sammen med nogle 40% f r/w sko (du skal ikke bruge goblin toe, hvis du jagter en modstander) kan du komme op på rigelig speed boost fra items) og når du fjerner bearform kan du teleportere væk, resummon, skifte til bearform igen og så er du klar. Du skal dog ikke regne med at du kan bruge teleport offensiv, det tager en del frames at skifte til og fra bearform og det ville overraske mig, hvis nogen der gjorde deres bedste ville blive stående i nærheden af dig længe nok til, at du kunne gøre det.

2
Blær og Tud / Sv: Nytårs Lir
« Dato: Marts 18, 2009, 01:44:47 am »
Det her er ikke noget jeg gider at gøre for meget ud af, da det er ret off topic, men jeg prøver lige igen.

Citér
skoldet er til pvm javazon så nej.. nn block..  fhr  eller life ftw
Det er nok bare mig, som er blevet for vant til, at det hele drejer sig om pvp, især når jeg ser nogle ret nice items, tænker jeg, at det ville næsten være synd ikke at anvende dem til pvp, for pvm kan stort set hvem som helst være god i, med ting der slet ikke har samme kvalitet, som mange af dine har.

Citér
ja jalals er zodbugged..   du svarede på dit eget spørgsmål..
Tjah, hvis det er alt, så synes jeg den blegner en del sammenlignet med mange af de andre ting og trækker mere det samlede indtryk jeg fik nedad.

Citér
du synes ikke det er lamt andre bare dør, når de kommer i en  tæt nok radius, uden du overhovedet gør noget.?..
Jeg tror ikke du forstod mine argumenter før, så jeg prøver lige igen. Tag den maksimalt mulige skade spillet tillader, del det op med den maksimale resist du kan få og del det op med tiden for hver gang en aura autohitter. Du får ikke noget særligt imponerende tal, så hvis ens pvp kriger er bare nogenlunde habil, så tag noget absorb og noget max resist (95/40), sørg for at det er tilstrækkelig stacked mod conviction og så er en auradin lige så værdigløs, som en hvilken som helst elementbruger.

Citér
og du synes ikke det er lamt at man ligepludselig dør uden overhovedet at se ham man spiller mod?
Hvis du får lidt erfarring med dueler, vil du opdage, at man ofte forholdsvist nemt kan forudse, hvor en paladin desyncher hen, igen hvis du har problemer, så minion stack, hvormed du kan tillade dig at lave fejl, du kan endda revive wailing beast fra act3 og have hele 3 minutters udødelighed, hvis du vil.

Hvis du heller ikke forstår mine argumenter denne gang er det i orden, men så skal du ikke regne med, at jeg vil forsøge at uddybe det igen.

Desuden, hver venlig at være objektiv, ellers ender det måske med, at du støder nogen.

3
Blær og Tud / Sv: Nytårs Lir
« Dato: Marts 17, 2009, 11:38:43 pm »
Ret nice ting du har, har sjældent set bedre, hvad nogle af dem angår, men ville det ikke være bedre, hvis den jewelers havde været "of deflection"? Jeg mener det giver trods alt et ret stort boost af hit points, når en monarch lige får 20% mere block, så man ikke skal bruge så meget dex for maksimum block. Hvad er så specielt ved den Jalal's udover den er zod-bugged? Jeg kan ikke huske om det er ved 34% eller ved 36% at den sidste ww-breakpoint nås, men hvis det er ved 36% ville jeg nok udskifte den IAS jewel med en shael i din zerker axe.

Jeg forstår ikke problemet med desynch og auradins. Ja det er selvfølgelig aldrig noget der har været intentionen fra Blizzards side, men med max resist + absorb og en fuld boostet auradin (ca. 87.000 skade, hvis han går over vil hans skade bare starte forfra, dvs. ca. 90.000 skade er ca. 3.000 skade) er rimelig chanceløs når hans skade reduceres med en faktor 600.

Hvis det ikke var for desynch kunne alle jo bare samle nogle minions via charges og ville være i stand til at telestompe enhver paladin, da disse kun kan ramme et mål af gangen og har ikke noget modtræk mod dette udover netop at desynche, så de ikke kan tele-stompes. Derfor gør det efter min mening en paladin mere balanceret sammenlignet med de andre krigere, som har angreb der enten rammer flere (LF, Tornado, Terror(virker dårligt), Fireball), eller har angreb der kan fange modstanderen og sprede flokken af minions (MB, Leap).

4
PvM Guides / Sv: Apollo's Über smiter guide
« Dato: Februar 01, 2009, 06:31:17 pm »
Hvor er det genialt, jeg tjekker jævnligt op på denne tråd og da jeg så tror der ingen svar kommer og stopper, så kommer der pludselig en god del svar.

Jeg kan se, at jeg var lige hurtig nok sidst jeg skrev, jeg skrev følgende:

men MonsterPool's link er overbevisende nok


Men mente:

men hvis MonsterPool's link er overbevisende nok


For jeg er nemlig enig i, at Blizzards hjemmeside ikke er en troværdig kilde. Det har de vist i mange eksempler, men der er dog stadig flere korrekte ting end forkerte ting på deres hjemmeside og den er især glimrende på mange mere item baserede områder.

Bah havde lige skrevet en lang fin post, men var åbent bart blevet logget af i mellem tiden :s


Det kender jeg godt, derfor, inden jeg sender, anvender jeg oftest ctrl+ACV (Marker alt, kopier alt der er markeret, indsæt kopieret på markeret) og hvis top og bund ikke ligner det jeg skrev i første omgang anvender jeg ctrl+Z(Fortryd)

Vidste ikke at ens def ændrede sig når man løber (gør den det?) kun at block gjorde.


Nu da det lader til, at du vil have uddybning herpå ligeså vel, så er det heldgivis sådan, at de referencer jeg har fundet faktisk inkluderer dette.

er det arreat summit? Der står hvert fald at den altid rammer, men det er arreat summit, og om det lyder underligt, så synes jeg at have erfaret, at det er bedre at stole på diverse spillere, end arreat summit.


Jeg er helt enig med dig heri, Blizzard har flere gange vist, at de ikke har styr på deres eget spil, se bare da diablo3 kom ud og ham der stod for det, snakkede om hvordan de ville løse problemer med PK i diablo2. Jeg vil gerne lige understrege, at jeg mener, at pk er en fantastisk del af diablo2 og derfor er følgende ikke mine egne holdninger, men blot hvad jeg erindre en af designerne bag diablo3 skulle have sagt:
"Problemet med pk er, at folk kan lave en tp, gå op i byen, gå hostile og så gå ned igen af deres tp og begynde at skyde løs"
Jeg tror ikke min quote er særlig nøjagtig, men den har været oppe og vende før på andre forummer, så den skulle være til at finde.
Her kan man så spørge, tænker designeren på problemet, med TPPK? Jeg tvivler, for tppk svarer til, at man skyder angreb af sted, går op i byen og går hostile, mens angrebene er stadig i luften, dermed går man aldrig ned i nogen tp igen.
Hvad så med WPPK? Her tvivler jeg igen, for der er netop sat en timer på WP's, hvormed folk ikke bare kan gå frem og tilbage igen som hostile, før en timer er udløbet.
Desuden er der ret stor forskel på TP og WP i selve spillet og ikke noget nogen bør blande sammen, når de er en designer bag den efterfølgende udgave og udtaler sig om diablo2.

Jeg er også helt enig i, at oftest er det folk med erfarring bag det relevante emne (i dette tilfælde spillet mekanik), som er bedst at spørge til råds, hvis man da ikke kan finde svarende selv, ofte er spørgsmålene jo blevet stillet før.

Jeg prøvede lige ingame, det er svært at sige, havde lavet en smiter med 127% chance for at kaste frozen orb når han ramte, testede på single player (nn lag) synes der var enkelte misser imellem, men meget meget få, og spørgsmålet er så, om det ikke bare er block animationen, der er skyld i dem.


Det var en god ide, at teste på den måde og jeg kan selv rigtig godt lide ZoneFire til den slags, hvilket jeg antager, at du også brugte. Jeg har dog lagt mærke til, da jeg selv legede med det, at Chance to Event upon Event sandsynligvis er begrænset. Jeg lavede nemlig selv en kriger, som havde 100% chance to reanimate corpse as Tomb Viper. Langt de fleste lig blev til Tomb Vipers, men ikke alle, derfor tror jeg, at der er en begrænsning. Nu var din Chance to Event upon Event, jo netop ikke "upon kill" og det var orb og ikke reanimate, men uden at vide noget om det, tror jeg det er mere sandsynligt, at disse ting er forbundet i spillets kode, end at chance to hit og chance to event upon hit er forbundet i samme grad.
Det jeg dermed prøver at sige, er at 100% i diablo2 verdenen ikke altid er 100% når man spiller, se f.eks. bare på Buriza, med dens 100% chance of pierce i v. 1.09, hvor guided arrows ville pierce en 5-10 gange og så stoppe som regelt (dette er uden et skjold).
Det kan godt tænkes at blokeringsanimationen ødelægger det en del, men det er let at komme udenom, med mit forslag til at teste, hvis mine referencer og min argumentation for hvorfor disse er gode, ikke overbeviser dig.
Desuden så kan lag godt forekomme i single player, jeg har selv oplevet det på ældre computere, eller når jeg hostede TCP/LAN spil. Jeg antager dog, at din computer er så god, at den til enhver tid kan følge med, selv hvis windows, eller noget antivirus, pludselig starter med at opdatere og downloade ting, mens man spiller.

Her er så mit forslag, under forudsætning, at lag ikke kan finde sted:
En ting der er sikkert i diablo 2, hvis smite rammer, så skader det et monster, men det kan man ikke altid se, så noget der er endnu mere markant, er hvis monsteret får så meget skade, at det kommer ned på 0 hit points. Derfor vil act1 normal med +1000 smite skade (kan klare alt i et huk) være optimalt hertil.
Den næste del er, hvad så med blokeringsanimationen? Dette kan løses ved at vælge monstre der slår så langsomt, at man altid rammer dem først og hvor man på samme tid angriber et monster af gangen, så kan man ikke få et "fake" smite ind. Jeg vil dog lige påpege, at jeg ikke tror, at blokeringsanimationen har nogen effekt, da smite er uninteruptable og derfor bør den fortsætte, på trods af man blokerer.
Endelig er det muligt at et monster kan løbe ud af range, dette kan ordnes igen ved at vælge tilstrækkelig langsomme monstre, som ikke kan nå at flytte sig ud af range før man rammer. Man skal i hvert fald ikke vælge fallens da disse sagtens kan lagge når de stikker af i massevis, selv på de bedste computere (desynch, hvor de pludselig forsvinder og kommer frem hist og her). Mit forslag er act1 normal i Burial grounds nede i Mauseleum og Crypt. Det vil jeg mene er de optimale betingelser, for hvis block faktisk afbryder smite, så er der ingen archers der kan få dig til at blokere dernede og der er ingen monstre der kan slå dig før du slår dem og endelig kan ingen monstre nå ud af din rækkevidde.
En god ide er også lige at sørge for nogle +Oskill dim vision, så man kan møde et monster af gangen.
Da smite range = weapon range, så vil jeg foreslå, at du anvender et range 3 våben, som du giver +200 speed, eller hvad du nu har lyst til. Berserker Axe er f.eks. range 3, hvorimod Phase Blade er range 2.


Jeg har spurgt min guild nu, ved godt det ikke er nogen ordenlig argumentation for jer, men da de fleste i den har spillet d2 siden det udkom


Hvis din guild består af folk, som har indblik i spillets mekanik, så er det helt fint, et problem er dog at bekræfte, at de har dette, men noget helt andet er, at selvom man har spillet spillet siden det udkom (jeg spillede det fra ca. 0.5 år efter det udkom), så giver det ikke nogen brugbar erfarring indenfor spilmekanik som sådan. Man lærer f.eks. ikke på b.net, hvorvidt smite altid rammer, eller ej, pga. lag. Det jeg har lært om spillet er information jeg har fået fra diverse forummer, noget af det har jeg selv testet og andet har jeg taget til mig som absolutte sandheder, derimod hvad jeg har lært i selve spillet vil jeg mene går mere ud på duelteknikker og pvm-teknikker. Der er f.eks. stor forskel på hvordan jeg ville spille hardcore diablo 2 i dag og hvordan jeg ville spille det i løbet af det første år jeg havde spillet.
Derfor tror jeg ikke, at det, at de har spillet spillet så længe, rigtig kan bruges i denne debat.

Camden, hvis det siger nogle af jer noget, siger 95%


Camden er en rigtig god diablospiller, men her taler jeg om duelområdet. Han har en stor viden af tips og tricks, som er smarte at bruge under en duel, som kan give en fordelen, men han er langt fra en af dem, som faktisk kender til spillets mekanik. Jeg er sikker på han kender til en del ting, men jeg er overbevist om, at han tager fejl i dette tilfælde (jeg stoler på, at han faktisk siger det du skriver).
Sagen er jo netop den, at man skal spørge de rigtige og hvorvidt smite er 100% hit eller ej, er ikke noget jeg mener man skal spørge en duelekspert om, men en spilmekanikekspert.

Men at blizzard har skrevet det er godt nok et rimelig mangelfuldt argument


Ja Blizzard har desværre igen og igen vist, at de ikke har styr på deres egne spil, eller, at de ikke gider at opdatere deres hjemmeside, men om ikke andet, så vil jeg mene, at det er et argument der holder indtil man finder en mere pålidelig kilde, som modsiger dette og i sidste ende kan kun et acceptabelt eksperiment bekræfte hvem der har ret.

Det er ikke kun blizzard - det står på mange forums og sites. Har dog kun 1 sted set det stå som 95% og dér bliver vedkommende irettesat af 3 andre brugere der forklarer ham at det er 100%


Jeg er også sikker på, at det er den generelle holdning, at der er tale om, at smite er 100% chance to hit, så længe man er in range.

Men uden videre tøven præsentere jeg mine to referencer, hvor en af dem har stor autoritet indenfor spilmekanikken, RTB, som også huserer på en del forums:
http://forums.diii.net/showthread.php?t=377446&page=2

"Why the 95%? Smite is auto-hit and ignores the normal block chance. Unless the defender has Dodge/Evade/Claw Block Smite will always hit"

Og så kan jeg lige så godt kombinere denne reference til selve spørgsmålet om, hvad der sker med defense, mens man løber.
http://forums.diii.net/showthread.php?t=410033

"Smite on the other hand auto hits, and it works on bosses and players. The only thing that can avoid smite is the amazon's dodge/Evade skill and the assassins weapon block (if I remember correctly). A character's normal block chance will not stop a smite from hitting. Smite is more similar to the auto-hit that applies when a character is running."

Ligeledes er Orphan en af dem, som jeg længe har sat min lid til, for hvad information omkring selve mekanikken bag dette spil angår. Hvis jeg ville spørge Camden om noget, ville det mere være, om han kunne give et godt fif, hvis min smiter med udstyr X (givet almindelige skills og stats), havde problemer mod modstanderen der brugte char Y.

5
PvP Guides / Sv: "Ultimate" Public pvp Bad mannered team.
« Dato: Februar 01, 2009, 06:23:34 pm »
Det kan godt ske at, det virker, men jeg tror stadig ikke på, at det virker bedre (eller endda lige så godt, ved jeg ikke) som andre gode 2 vs x combos.

Jojo, det er skam også fair nok, men så længe du ikke uddyber hvad du præcist hentyder til og forklarer, hvorfor du mener dette, så kan jeg ikke rigtig forholde mig til det.



Og nu når det er bm, så frygter jeg for, at man vil møde en del abs mod vulcano (det er fire dmg ikke?) og vil aldrig rigtig se en ele char som den ultimative bm char, desværre.

Se det er netop en af de smarte ting ved Volcano, den er 50% fire damage og 50% physical damage. Din problemstilling er dog stadig meget relevant, for der er to aspekter.

#1 Naturligvis kan ildskaden fuldstændig absorberes, blot via Rising Sun amulet + resist, men den fysiske del kan aldrig fjernes helt, medmindre Volcano er i meget lavt niveau og modstanderen har tilstrækkelig med damage reduced by X items.

Dette er derfor endnu en god grund til at anvende en druide der faktisk lader sine +skills booste Volcano, da den fysiske del dermed aldrig kan fjernes fuldstændigt.

#2 Et andet meget interessant aspekt, som, så vidt jeg ved, aldrig før er blevet dokumenteret, er hvor vidt to angreb der rammer samtidig tæller for et enkelt angreb. (Som mange nok ved kører spillet over 25 billeder pr. sekund, to angreb kan godt ramme i samme billede, især med mass effect attacks er det slet ikke så usandsynligt, når disse blot kommer fra flere spillere)
Hvis angrebene separeres, så vil Volcanos fysiske del aldrig kunne fjernes helt givet man har nok skills deri, hvormed denne altid vil stunne pga. mind blast. Tilgengæld, hvis ildskaden og den fysiske skade tæller, som et totalt angreb, så hvis man kan uden at mindste ildskaden, absorbere alt skaden og dermed få lavet 100% damage to life, så kan man netop få det til at gå ud med den fysiske skade, fordi disse er i forholdet 50%/50%.
Når nu dette er sagt, så tvivler jeg kraftigt på, at man med maksimum 50% resist, eller 25% absorb (reducerer skaden tilsvarende, som det maksimale physical resist kan, nemlig med 50%), kan få nok fire absorb til, at man kan omdanne alt skade fra Volcano's ild til liv og det er endda hvis spillet ikke separere angrebene, hvilket jeg tror er tilfældet.

Dvs., givet spillet separere angrebene og man kan skaffe 50% physical resist + 50% fire resist (eller 25% fire absorb) og så have nok integer absorb til at fjerne alt resterende ildskade (hvormed denne nøjagtig går ud med den fysiske skade), ja så indrømmer jeg gerne, at man godt lave et modtræk mod min model.

Men hvis spillet, som jeg tror, ikke separere angrebene, så er der ikke meget at gøre, så snart nogle +skills er på banen.

Edit: Det er desværre ikke muligt for mig at redigere i mit oprindelige indlæg, så derfor poster jeg lige denne note her og håber det er muligt når nogen ser det, at den evt. kan blive smidt ind i guiden et sted.

Jeg er kommet i tanke om, at der faktisk er en måde, hvorpå det er muligt at få nok heltals magical damage / absorb og heltals physical damage reduce, at man ikke modtager skade fra en +skill boosted Volcano fra en Druid. Dette gælder dog udelukkende sorcs, der kan gøre dette med en god del damage reduced + f.eks. rising sun og så level 40 energy shield. Dette er dog ikke noget at være bekymret over, da sorcs er nok den heldigste class der kan modstå taktikken fordi:
#1 Sorcs giver elemental skade, dermed kan deres skade reduceres til noget der gør, at det blot er et spørgsmål om tid før man vinder.
#2 Både Assassins og Druids er specielt gode mod Sorcs og disse er faktisk ærketyperne på anti sorc krigere.
#3 Selv med energy shield på, vil mind blast altid stunne pga. knockback stunner hvad der svarer til 1 recovery animation for den pågælende kriger (undtagen for leap, hvor der er tale om 2 recovery animationer) og ved at smide bone prison bagved kan selv en sorc med høj hit recovery hverken wsg væk, eller nå at få tid nok til at få et teleport ind og slippe væk på den måde, da druiden vil have telebombed og gjort kål på sorceren, som vil kunne mærke tornados og derfra være konstant stunned. Selv hvis sorc skulle nå at få et teleport ind, er minblast stadig locked og et hurtigt skift til boneprison og derefter mind blast igen, ja så er det usandsynligt, at den sorc bliver ved med at være så heldig at kunne undgå druidens telebombing.

6
PvM Guides / Sv: Apollo's Über smiter guide
« Dato: Januar 25, 2009, 10:05:17 pm »
sikke mange flotte kommentare : )
men smite rammer altså kun 95%, og ike altid som du skriver OneByOne

Jeg er ret overbevist om, at det er en udbredt misforståelse at Smite har en cap på 95%.

Jeg kan ikke finde referencer lige nu, men MonsterPool's link er overbevisende nok, så er der vel som sådan ingen grund til at gøre mere ud af det.

Jeg husker, at sammenhængen er således:
Alle attack rating afhængige angreb går gennem "chance to hit" formularen, som tager højde for attack rating af angriber, defense rating af forsvaren og level forskel. Det er blandt andet derfor en level 9 stort set aldrig rammer en high level modstander med melee angreb, medmindre high level modstanderen løber.

Selve formularen har nogle begrænsninger, som siger, at hvis sandsynligheden for at ramme kommer under 5% sættes denne til 5%, hvis sandsynligheden for at ramme kommer over 95%, sættes denne til 95%. Sagen er bare den, at angreb som Smite og sikkert også Guided Arrow, slet ikke går gennem "chance to hit" formularen og har derfor ingen begrænsning på 95%.

Andre ting, som jeg mener fjerner anvendelsen af formularen er, hvis forsvaren løber (det reducerer også chancen for at blokere med en faktor 1/3), derfor, hvis modstanderens angreb afhænger af attack rating, så er det som regelt en meget dum ide at løbe. En smiter der løber mod en ww barbar fjerner stort set næsten alle sine fordele.

7
Haha, du er ikke en bot? ;)

Jeg er ikke af den opfattelse, at der skal kode til for at sende PM's. Gider du tage et screenshot af det og sende til min mail?

Tak.

Mange tak for det hurtige svar.

Okay det her lyder nok lidt underligt, men jeg gik ind for at sende screenshot af beskeden igen og nu var den der ikke længere og jeg kunne godt sende, jeg forstår ikke lige hvad der skete, men problemet lader til at være løst nu.

Jeg mener jeg downloadede endda en lydfil, som jeg hørte og nu er den mulighed der slet ikke længere, haha hvor er det underligt.

8
Hej

Jeg har det problem, at jeg ikke kan sende PM's på boardet ser det ud til.

Jeg prøvede at sende en PM for lidt siden og den ville ikke gå igennem, så vidt jeg kunne se.

Jeg tror det er noget billedbekræftelse der skal foretages, men der kommer ikke noeget billede frem. Jeg har prøvet lydfilen og jeg kan slet ikke forstå hvad den stemme siger.

Nej jeg er ikke en bot, tror jeg.

På forhånd tak.

9
PvM Guides / Sv: Apollo's Über smiter guide
« Dato: Januar 22, 2009, 09:08:48 pm »
Nu fik jeg læst guiden og her er nogle kommentare.

Citerede kommentare:

Smiter er en af de få der kan solo Über Tristam, der dropper de dejlige Torchs.


Her er jeg uenig, jeg er af den overbevisning at alle chars, som kan klare Hell uden at skulle bruge flere uger på det (en fra diabloii.net gennemførte Hell med en naked amazon ved at anvende de ting han kunne finde til merc, det tog ham et år, jeg ved ikke om han i snit spillede 0.5 timer om dagen, eller hvor meget han nu spillede) kan klare Tristram.

Der er dog nogle undtagelser. For det første:

Melee chars:

Her mener jeg, at de chars som enten har et angreb der ikke kan afbrydes, eller står stille når de angriber (eller begge dele) altid har muligheden for at kunne klare Tristram. (Så Charger er undtaget, men en Charger kan altid bruge Smite)
En melee char er en char, hvis physical damage vil leeche life, hvis man har brugt Life Tap. (Dermed er guided arrow inkluderet, så at kalde disse for melee chars er nok lidt forkert og de skulle egentlig mere hedde "ikke casters")

For at dette skulle kunne lade sig gøre er følgende ting påkrævet:
#1 Nok Health til ikke at kunne blive OHKO'ed (One hit knock outed), jeg er sikker på at 1200 hit points er rigeligt.
#2 Mulighed for at leeche mere pr. frame end monstrene skader. Da man aldrig rammer 1 gang pr. frame (selv en Bearsin rammer kun 1 gang for hver anden frame med maksimum fart), så er dette praktisk ikke muligt og det er den eneste grund til at ting, som resist, block og defense er vigtig, ellers ville health, skade og life tap være rigeligt, givet man kunne ramme 1 gang pr. frame (ramme og ikke blot angribe). Life tap er stadig en kæmpe fordel
#3 Skade, sørg for at skade nok til at man healer hurtigere end man mister hit points, min egen smiter gik altid mellem 300-600 liv og så fuld liv konstant under kampen i Tristram. Det er ikke praktisk muligt at skade så meget, at Tristram er overkommeligt rent tidsmæssigt for de fleste personer, derfor er Crushing blow vigtig.
#4 Da det ikke er praktisk muligt for de fleste melee chars at skade så meget, at man kan besejre Tristram bosserne hurtigere end de healer, så er end måde at prevent monster heal nødvendig. Mod bosser virker kun Poison og Open wounds og kun open wounds virker mod Mephisto og Lillith, så det kan lige så godt være Open Wounds hele vejen.
#5 Resist, Block og defense.

Dermed for, at en kriger af typen "ikke magiker" kan besejre Tristram er ca. 1200 hit points, Life tap (eller meget i life leech), skade og attack rating nok til at leech er tilstrækkelig effektiv, Crushing Blow, Open Wounds, Resist, Block og defense

Dette kan alle opnå og hvis man kombinerer med skills som Conviction eller Cloak of Shadows (her er der et rigtig billigt runeword til hjelme, som giver et højt level Cloak of Shadows, som ikke kun gør at minions holder op med at angribe (Bosser laver ikke nye minions når man står og slår på dem) men også reducerer defense betydeligt, så hjælper det gevaldigt på det faktum af, at angrebene er afhængige af attack rating og Bosserne er level 110 (gør dem meget sværere at ramme). Battle Cry er især god til Tristram.

Caster chars:

Her mener jeg de chars, som bruger evner der gør, at de ikke kan heale via Life tap.

Jeg mener, at alle casters kan besejre Tristram, hvis man erstatter nogle få ting, som jeg skrev i overstående, hovedsagen er, at man skal sørge for at bruge revive charges fra Harmony. Få skaffet ca. 8-12 Urdars og brug dem ikke kun som skjold, men også som de der skal give Crushing blow. Anvend Cloak of Shadows og saml alle Urdars via Teleport Charges ovenpå den Tristram Boss man har lokket frem. Nu kan Urdars meget lettere ramme, de holder rimelig længe på trods af man ikke har skeleton mastery til at booste deres liv og hvis de går væk fra bossen, så saml dem igen via en teleport, hvorefter man løber væk.

Herfra, så er det det samme, som med "ikke magiker" krigerne, dvs. Godt med Health (ikke nær så meget er nødvendigt), erstat life tap med revive, godt med skade, som er meget lettere at få med casters, Meteor og Blizzard er begge rigtig gode, men husk at hver Tristram Boss har sin egen immunitet, Meteor kan ikke skade Diablo og Blizzard kan ikke skade Baal. Crushing blow fra Urdars/Maulers/Gorebellers. Resist, Block og Defense. Cloak of Shadows / Dim Vision / Terror (især Howl) / Battle Cry er alle rigtige effektive mod Minions og/eller Bossen.

Så det er mit argument for, hvorfor jeg er uenig i dig, jeg er dog enig i, at Smiter er klart den mest effektive og letteste at besejre Tristram med. Netop fordi Smite er forholdsvis hurtig (lidt langsommere, end de hurtige melee attacks) og angrebet vil altid ramme. Nok kun en Bearsin kunne evt. gøre det hurtigere.

Her mangler der dog en vigtig ting, hvorfra får man fat i Open Wounds? Mod alle bosser undtagen Mephisto og Lillith kan Open wounds erstattes af Poison, som er meget nemt at få fat i, men mod Mephisto og Lillith er Open wounds nødvendige. Jeg ville nok vælge at lave 2 Malice runewords, den højeste rune denne kræver er ith. Giv den til en act2 merc (disse slår hurtigst) og lav en Iron Golem ud af den anden via charges, hvis man er necromancer, eller har metalgrid.

baseret på Crushing Blow skill


Nu er crushing blow ikke en skill, som sådan, men er i samme klasse som Open Wounds og Deadly Strike.

* Fanaticism
Level: 30
Effekt: Øget skade, attack rating og speed.
Dette er den vigtigste aura du kan få


Alternativt vil jeg faktisk foreslå Conviction. Især hvis man hellere vil bruge Zeal end smite, men også til smite.
Mephisto har level 20 Conviction, så hvis man har over level 20 Conviction er man imun overfor Mephisto's Conviction og det er især godt for en zeal/vengeance paladin da defense ryger godt ned. For slet ikke at nævne Vengeance / Auradins, hvor resist ryger ned.
Dermed behøves salvation ikke og man skal så sørge for at få attack speed et andet sted fra. For at tage højde for den ekstra skade fra Fana der forsvinder kan man blot makse Smite.

At få det hurtigste angreb (4.1 gange pr. sekund) er usandsynligt uden Fana, men det næsthurtigste er let at opnå, hvis man bruger Treachery og får lidt ekstra speed hist og her. (Især ens våben har ofte høj fart og hvis man bruger Phase Blade er det måske endda muligt at nå 6 frames angreb).


* Defiance
Level: 6
Effekt: Øger dit defence kraftig.
Dette er en god skill, men ikke bedre end Fanaticism, så derfor vil du aldrig bruge den, men
da den gør Holy Shield bedre, er denne aura meget vigtig.


Defiance er den eneste rigtig vigtige skill under Defensive aura, så det er 20
point.


Jeg vil mene, at det er en overdrivelse, at Defiance ligefrem er meget vigtig, den er ikke essentiel trods alt.

Som nævnt ovenover, så så længe man healer mere pr. frame end monstrene maksimalt kan skade en pr. frame, så er der ingen fare og da smite er uninteruptable kan man ikke blive stunned af selv et meget hårdt slag.
Derfor kan det argumenteres for at ting, som defense og block egentlig ikke er nødvendige, men det er en idealiseret situation, fordi i princippet kan man ikke altid være sikker på at heale mere pr. frame end monstrene skader.
Dog er der f.eks. masser af hammerdins, som automatisk har 1 point i Smite til Holy shield og/eller Charge, som skifter det meste af deres udstyr og besejrer Tristram via 1 point i smite og deres Concentration aura. Disse har netop ikke invisteret i defiance og klarer det alligevel uden problemer.



* Cleansing
Level: 12
Effekt: Forkorter tid med poison og curses.
Er god i Act 2 på normal, ellers er den værdigløs.


Jeg er enig i, at den er værdiløs i forhold til formålet med guiden, men den er langt fra værdiløs generelt. F.eks. tag et kig på SSoG's guide på amazon basin, versionen hvor han anvender Cleanising + Insight er virkelig stærkt og man er stort set imun mod alt i spillet undtagen visse kombinationer af bosser/uniques og Tristram.

http://www.theamazonbasin.com/d2/forums/index.php?showtopic=67385&hl=abbot

Sidst er der Resist, per 2 point, vil du få 1% max resist passivt og med +skill er 1 point nok til
5% ekstra max resist.


Du skriver også at salvation er bedre end resist (indsæt element), men jeg er ikke helt enig du skriver netop selv det ang. maks resist, som jeg vil prøve at komme nærmere ind på nu. Især mod mephisto kan det være alle tiders at have mere end 75% lightning resist (efter conviction) og hver 2. point i resist (indsæt element) giver +1 til max resist. Derfor ville jeg f.eks. skifte max defiance ud med max resist lightning og tage Thundergods Vigor på, det giver så 10 + 10 = +20 max resist og dermed 95% lightning resist, hvis man sørger for at stacke mod Conviction.
Forskellen på 75% og 95% er ret nemt at se.
75% = 3/4, dvs. man modtager 1/4 skade, eller forstærker ens liv med en faktor 4 mod det bestemte element.
95% = 19/20, dvs. man modtager 1/20 skade, eller forstærker ens liv med en faktor 20 mod det bestemte element.

Dermed er 95% resist faktisk lige så godt, som 40% absorb (maksimum) og 75% resist (faktisk er 95% bedre, da absorb kun virker med 50% effekt (healer ikke) ved det første slag)

+skills booster ikke +max resist pasivdelen, så vidt jeg ved, derfor vil +skills aldrig give mere i maksimum resist.


* Meditation
Level: 24
Effekt: Øger dit mana regen
Ikke ligesom Prayer, koster den ikke mana. Når der ikke er lig omkring dig, er den nyttig.


Jeg forstår ikke, hvad Meditation har med faldne monstre at gøre. Det må du gerne uddybe.


Hvorfor ikke max Smite, det er jo en Smiter?
Jo, det kan man også, det giver ekstra skade, men dit main skade kommer jo fra en trigger
skill der hedder Crushing Blow.


Egentlig, så giver max smite ca. 300% ED, så vidt jeg husker, hvis man anvender Fanatiscm / Concentration har man ca. 300-400% derfra også, desuden har man sandsynligvis også en del i strength for at kunne bære sit udstyr, 136 points.
Det giver 436% ED uden 20 points i smite og 736% med. Dermed vil 20 points i smite højst ca. fordoble ens skade, men hvis man også ting, som fortitude med, så snakker vi under 1/3del.
Det er stadig en del, men som du selv nævner kommer det meste skade fra crushing blow, indtil monstret er kommet ned t il et niveau, hvor smite giver mere skade. Derfor gør det ikke den store forskel, når man skal fjerne 0,6 millioner hit points om man giver 2500 eller 3800 skade med smite, når Chrushing blow tager det meste indtil monstret er så langt nede i hit points, at det er som at tale om spørgsmålet om at bruge 12 sekunder, eller at bruge 19 sekunder på den sidste del.
Især hvis Laying of Hands handskerne tages i betrægtning bliver forskellen på 1 point og 20 point i Smite næsten neglisibel.


Vitality: Udgør hvor meget liv du har. Alle andre stats point skal smides her. Liv er utrolig vigtig,
du vil vel ikke dø hele tiden?



Jeg er helt enig. Min første Smiter til Tristram var lavet på et meget lav budget, så han havde lige i omegnen af 850 hit points, så vidt jeg husker. Nu er det sådan, at selvom han havde maks block, så gav både Lillith og Mephisto's nærkampsangreb lige omkring 1000 skade. Derfor selv med life tap, så han kunne heale konstant, så skete det, at deres angreb gik forbi block og hvis de fik high roll, ja så røg der mere end maks hit points og er det lige gyldigt hvor meget life leech man har.
Problemet blev ordnet med et par charms og hvis jeg havde fortsat ville jeg nok senere have skaffet CTA til ham, men det er mere for at understrege, at leech, resist og block i sig selv er ikke nok.


Smite, som altid rammer
(stortset)


Smite rammer altid, medmindre brugeren og serveren er blevet desynched (lag), ellers hvis ens modstander har Assassin skill Claw Block.


Crushing Blow er hurtigere til at fjerne bossers liv, end almindelig Smite skade. Den vil fjerne 12,5%
af et monsters liv, altså 1/8. Crushing Blow skal trigges og med brug af Smite, som altid rammer
(stortset), slår hurtig, så vil den trigge tit.
Samtidig med at Crushing Blow fjerner 1/8 af monsters liv, så giver den også skade fra dit Smite
slag, så selvom du har 100% CB, vil du også give ekstra skade fra dit Smite.


Jeg synes ikke, at det er klart fremført, at % Crushing blow er sandsynligheden for at Crushing blow trigger.

De valg jeg har lavet er bygget på få ting:
Crushing Blow
Resistance
Life Tap


Hvis jeg var dig ville jeg også tilføje open wounds til den liste. Første gang glemte jeg det selv og brugte 15 minutter på Duriel, fordi han healede næsten det liv tilbage, som Smite fjernede pr. slag, efter Crushing blow havde mistet sin effekt. Jeg craftede et blood belt, som fik 8% open wounds og så tog det ikke en gang 1 minut at bekæmpe Duriel i Forgotten Sands.

Resistance er den eneste grund til at du kan overleve i Über Tristam. Mephisto elsker af bruge magi
og med hans Conviction aura smadre han ens resistens total. Man kan counter hans Conviction med
Salvation, men man vil miste sit ekstra attack speed og skade fra Fanaticism, derfor skal der bruges
en hel del resistance.


Salvation behøver ikke at være nødvendig, men det er en rigtig god ide. Jeg brugte selv 4 socketed paladin skjold med ca. 20% resist i forvejen, fyldt med 4 Pdiamonds og så triggerede jeg Fade fra Treachery, hvorefter Smoke kunne bruges.
Mephisto's aura er level 20, jeg mener det giver ca. -100% resist, lad os sige Salvation giver tilsvarende +% resist, så vil man ende med ca. 90% resist.

Her kunne salvation erstattes af Kira's hjelm (selvom Guilliame er rigtig rar at have og der er også mange andre muligheder) og så skal der blot skaffes +30% fra resten af ens udstyr og så behøves salvation ikke.


::Armor::
Chains of Honor (4 Socket Body Armor)- Dol + Um + Ber + Ist
+2 To All Skills
+200% Damage To Demons
+100% Damage To Undead
8% Life Stolen Per Hit
+70% Enhanced Defense
+20 To Strength
Replenish Life +7
All Resistances +65
Damage Reduced By 8%
25% Better Chance of Getting Magic Items

Resist, Damage Reduced og +skill. Hvad mere kan man forlange? Den er ikke vanvittig dyr, men
der er ikke noget billigere eller bedre. Brug den!


Hvis jeg skrev en guide ligesom din, ville jeg nok også vælge mellem dyre og billige ting. Men jeg ville vælge de billige ting ud fra, hvad jeg ville forestille mig den absolutte newbie ville have råd til.
Dvs. af billige ting ville jeg antage, at hvis man samlede alle hans ting ville han ikke være meget rigere end, at han havde et par Ko, eller pul runer.¨
Af alternativer til armor mener jeg klart, at Treachery er et rigtig godt valg, fade giver +60% resist og holder omkring 5 min., hvilket er rigelig med tid. Man skal dog huske at retrigger den, hvis man falder i kampen. Et bål i river of flame er rigtig god hertil.
Desuden giver Treachery +45% IAS, kig på den tyske speed calc og skift lidt udstyr, jeg fik det til at Laying of Hands + Treachery gav min Black Flail smiter rigelig med fart (3.5 angreb pr. sekund) på trods af, at han brugte Salvation mod Mephisto.

http://diablo3.ingame.de/tips/calcs/weaponspeed.php?lang=english


Ja tak, Life Tap. Det er den eneste grund og den helt rigtige. Dracul er perfekt til en Smiter.
Hvis der er andre Gloves med Life Tap, så kan de også bruges.


Der findes ikke andre ting der kan trigger Life tap på angreb, end Last Wish, Exile og Dracul. Der findes nogle ting med charges og heraf er det klart nemmest at få fat i en wand med life tap charges.
Jeg brugte selv life tap charges fra en wand købt hos Ormus i act3 (tror det var nightmare), det krævede dog lidt træning i at vide, hvis man skulle bakke ud for at recaste, men eftersom jeg for det meste havde en Necromancer med mig, som kastede life tap, var det ikke det store problem.
Den første person der offentliggjorde at have klaret Tristram på Hardcore havde gjort således med Iratha's set items, life tap wand, en masse resist og +liv ting og en masse Full Revs. Hans største problem var faktisk Baal og ikke Mephisto, hans historie står et sted på internettet.
Hvad der ellers er sjovt ved den historie var, at han valgte at lade Torch blive liggende på jorden.

Verdungo giver dig mere Damage Reduced, jo mere du har, jo mindre skade tager du. Samt et
ordenlig skud Vitality, gør dem perfekte.


Nu får din variant Open Wounds fra Dracul's, men det er vigtigt at gøre opmærksom på, hvor vigtig Open Wounds er. Derfor ville et Blood crafted bælte også virke rigtig godt.

så skal du have resist på dine boots. Det får du med Tearhaunch, som dog kun giver 10 til resist.


Jeg lærte et trick på diabloii.net. Hvis man lader en level ~16-17 kriger gamble helt almindelige boots, så er det muligt, at få triple res sko, som kan have op til 30% af hver resist!



::Shield::
Her er der 2 valg muligheder, der afhænger af ens våbenvalg.


Her er jeg uenig, et godt gammeldags resist automod, Larzuk socketed, 4 perf diamonds paladin skjold er helt fint.


En Smiter er som sagt tidligere ikke crowd venlig og i starten er Smite ikke meget værd, da man
skal bruge sit Crushing Blow, der kommer på sit endgame equip. Derfor leecher man nærmest
igennem alle sine levels, man kan stun mobs med Smite, hvis man gerne vil hjælpe og ikke ligne
en doven leecher.



Jeg ville personligt foretrække, at invistere 4 points i zeal og ellers give min paladin et 6 socketed ith ith ith ith ith ith (da +max jewels er blevet alt for dyre efter flere er begyndt på LLD), eller Civerb Cudgel mace, som våben


Du kan også boostes hele vejen til Hell som lvl 1, ved at udnytte Baalbug.


Hvis Baal bug skal nævnes, så synes jeg også, at det skal forklares i guiden.

Duriel, hun skal bare pulles


Nu er Duriel beskrevet, som Prince of Pain i diablo manualen og jeg er sikker på, at hvis Duriel er en hun, så skulle det være Princess of Pain, hvilket er et ret underholdende navn.


Mephisto's Brain droppes i portalen Furnace of Pain, hvor der gemmer sig en elite Izaul.
Der er en del mobs, hvor man enten kan have nogen til at clear hele vejen og en Smiter
til at nakke Izaul, eller en Sorc der tele sig hen til ham og lader en Smiter tage ham ned.
Her skal man også passe på Iron Maiden. Man har ingen chance alene, hvis der bliver kastet Iron Maiden på dig.


Få fat i nogle confuse charges og kast dem på monstrene, selvom Oblivion Knights er immune, så vil de stadig angribe andre monstre, som har fået confuse på sig. Da de andre monstre er de meget meget hurtige lance maidens, så vil de ofte stå lige op af Oblivion Knights og i det tilfælde kaster Oblivion Knights altid Decrepify. Det er en af de få metoder til at undgå Iron Maiden de 3 steder i spillet man kan møde denne curse, men jeg har ikke selv prøvet den.
Desuden, men nogle teleport charges kan man hurtigt komme frem til Duriel og hvis man har invisteret et par points i Zeal og man ellers er forsigtig er det område slet ikke umuligt.

Fade og Cleanising er begge meget gode til fjerne Curses, så længe man er tilbageholden. Hvis en Curse varer i 30 sekunder og fade og cleanising hver fjerner 75%, så er der en fjerdedel af en fjerdel tilbage, dvs. godt 2 sekunder.

Når man åbner portalen ind til Über Tristam, vil en af bosserne være fuldstændig udødlig, hvis de
andre er i live.


Har jeg aldrig hørt om, hvad er din kilde til denne information?


Ikke citerede kommentare:

Jeg ville personligt ikke tøve med at smide en 4 points i zeal fra starten af og ikke først til sidst. En zealot er klart hurtigere til at møve sig igennem spillet, hvis man ikke har nogen der kan rushe en, end en pure smiter. Jeg ville tilgengæld bruge smite mod diverse bosser, hvis jeg enten finder et godt paladinskjold (høj smite skade) eller finder lidt crushing blow.

Det er usandsynligt, at nogen bliver level 99. Sigt hellere efter mere realistiske levels, som f.eks. antag en person giver x antal baal runs og på hvert y'ende baal run mister personen experience. Så regn ud hvad level det giver og byg ud for det.

Alternativt til ringe, ville jeg nok foreslå Raven frost, hvis man ikke bruger Kira for at have cannot be frozen.

Hvis du har permed dit spil (har haft åbnet i over 5 minutter) kan man godt rejoine, hvor spillet stadig er der (udføres på eget ansvar).



PS: Det er ikke for at være pivet, men det tog mig godt 1 time og 50 minutter at skrive det her. Det er lidt for lang tid efter hvad jeg ønsker at bruge, så jeg kan ikke garantere at jeg prøver at gøre mine svar lige så fyldest gørende i fremtiden beklager, håber dog at rådende stadig kan bruges.

10
PvM Guides / Sv: Apollo's Über smiter guide
« Dato: Januar 20, 2009, 02:28:08 pm »
Hej, guiden er desværre for lang til, at jeg har tid til at læse den nu. Hvis jeg for mulighed for, skal jeg nok kommentere selve guiden senere, men disse posts her læste jeg hurtigt og vil jeg gerne kommentere, så jeg håber ikke det er for off topic i forhold til selve guiden.

Meget fin guide.

Men du burde vide at
Last Wish (6 Socket Swords/Hammers/Axes)- Jah + Mal + Jah + Sur + Jah + Ber
6% Chance To Cast Level 11 Fade When Struck
10% Chance To Cast Level 18 Life Tap On Striking
20% Chance To Cast Level 20 Charged Bolt On Attack
Level 17 Might Aura When Equipped
+330-375% Enhanced Damage
Ignore Target's Defense
60-70% Chance of Crushing Blow
Prevent Monster Heal
Hit Blinds Target
+0.5-49.5% Chance of Getting Magic Items (Based on Character Level)

De stats fra våben virker ikke på smite.
så de 70 crushing blow er no need. samme med ignore targets defense.

Derfor ville
Grief være The ultimate choise.

Ikke alle stats, men mange fra våben bliver overført til smite. Hvor har du fra, at det ikke skulle være sådan?
Crushing blow virker helt ifnt fra våben. Jeg er enig i at ignore targets defense ikke er nødvendig, men det er kun fordi smite altid rammer lige meget hvad.

Men det er lidt ligesom, hvis du kunne få en lagkage (eller noget du godt kan lide), så ville du vel gerne tage den. Men hvis nu nogen kommer noget luft ovenpå lagkagen (det er præcis den samme lagkage, den har bare noget ubrugelig luft ovenpå), så vil du vel stadig gerne have den, selvom du ikke spiser luften? Man kan også erstatte luft med lys og sige, at du ikke har fødselsdag f.eks., lysene er ikke nødvendige, men du vil vel stadig gerne have lagkagen.

Grief er rigtig god, hvis du kan få nok crushing blow fra andre steder, som guillame + gore/goblin, samt handsker (kræver life tap wand og/eller exile). Alt skade fra Grief (lad os sige 400) overføres til smite på samme måde som Holy shield. Uden at have kigget på Chippydip's skill calc, så lad os sige, at Holy shield normalt giver 150 skade til smite og skjoldet normalt giver 50 skade til smite. Dermed vil Grief forøge skjoldets styrke med en faktor 7, Holy shield med en faktor 4 og kombinationen af Holy shield og Grief med en faktor 12. Men hvis man ser, hvor meget Grief forbedre kombinationen af Holy shield og skjold, så er dette en faktor 3, hvilket er virkelig meget.
Dog har übers så mange hit points, at crushing blow vil til næsten enhver tid (undtagen når übers life er under en vis %-del) give mere skade end hvad grief + hs + skjold kan give.
Så snart deres hit point % er kommet under det sted, hvor grief + hs + skjold er mere effektiv, så er hs + skjold i sig selv sandsynligvis effektiv nok, at det ikke gør den store forskel om man bruger 12 sekunder, eller 4 sekunder.
Tilgengæld er der en stor forskel, hvis crushing blow procenten ikke er specielt stor.

Hvor ville du få crushing blow fra så? Crushing blow er din main skill og den virker perfekt med smite skill. Jeg fader, jeg smider chargebolts, jeg får life tap, har might aura, monster healer ikke, jeg blinder dem .. men jeg ved ikke om den ignore target defence, ubers dør jo så hurtig at det kan være ligemeget :P
Så hvad var det lige du mente ikke virkede på last wish ved smite?

Dette våben er det ultimative til uber trsitam og Grief vil jeg da aldrig nogensinde vælge til min Smiter. Du må meget gerne forklare hvorfor Last Wish er så dårlig og hvad der gør Grief bedre. For jeg kan ikke se det.

Ignore targets defense virker ikke, da smite altid rammer lige meget hvad, så det er overflødigt, men det betyder jo ikke noget, se evt. mit lagkage eksempel, man bliver jo helt sulten haha.

Grief er tilgengæld klart bedst til pvp, hvor crushing blow virker mindre effektiv pga. Blizzards in game regler, samt det at modstanderen generelt har færre hit points, så der er ikke den store fordel i at kunne fjerne en % del hver gang, når man lige så godt kan fjerne det hele med det samme. Her ville det være en klar fordel at bruge et range 3 våben, da smite range = weapon range, som er meget vigtig i top duels og på samme tid skal der være stacked nok IAS (ligesom resist kan blive stacked) til at holy freeze ingen effekt har, hvilket i sidste ende kræver noget forholdsvis dyrt udstyr, hvis jeg ikke tager meget fejl, men det er blevet off topic nu beklager.

11
PvP Guides / Sv: "Ultimate" Public pvp Bad mannered team.
« Dato: Januar 20, 2009, 02:16:21 pm »
Theorycrafting.com

synes det er flot det du har skrevet, og ja det er da en meget god ide i teorien, men hvis du vil spille 2 mod 1, hvor du vil bruge stun, så tror jeg, at en hammer+barb ville klare sig bedre.

Imo ville jeg ikke gå efter sådan et team til 2vs1 eller 2vs2. Hvis du endelig vil være gm, så er der langt bedre måder

Hej Gerdi

Ja det er teori, men det betyder jo ikke, at det nødvendigvis ikke virker. Alt er teori, før det udføres i praksis trods alt.
Hvis det var muligt ville et par youtube videor, hvor teknikken bliver anvendt, have sat prikken over i'et, men det er så usandsynligt, at jeg nogensinde kommer til det, at jeg ikke vil komme videre ind på.

Jeg forstår ikke helt hvad du skriver, da jeg synes det kan læses på to måder, så jeg svarer på begge:
#1 Hvorfor mener du, at en paladin og en barbarian er bedre til at stunne? Den eneste skill de har til at stunne er leap / warcry og ellers, så er de afhængige af massiv skade givet tilstrækkelig hurtigt for at kunne stun locke, det ser jeg ikke lige umiddelbart ske, men du må gerne komme med et eksempel herpå, det ville også være et udmærket argument, således det du skrev ikke bare er en tom påstand.

#2 Hvis du mener, at barb + paladin generelt virker bedre, ja så kan du have ret. Men så snart teknikken og taktikken (som jeg har skrevet) er på plads, så har jeg svært ved at forestille mig nogen enkelt kriger der kan vinde sådan en kamp, tilgengæld i en kamp mod en barb + paladin er der mange tilfælde (selvom det selvfølgelig er ret usandsynligt), at barbarian + paladin taber.

Jeg tror muligvis du har misforstået mit oprindelige indlæg, de ting jeg forslår er ekstremt bad mannered og har aldrig været intentionen at skulle bruges i 2 vs. 2. Det er mere for folk, som en gang i mellem har lyst til at lave lidt in game ballade og "owne" et public game, hvor to kammerater så går ind og slagter alt med deres team work. Jeg har så beskrevet en efter min mening god model til at gøre dette. En anden fordel med den model er netop, at selvom der pludselig kommer en ind med det vildeste udstyr og endda i nogle tilfælde hacks, så vinder man stadig. Detaljerne deraf skulle gerne stå i min første post.




Jeg quoter ikke lige de andre posts, men svarer løst og fast dertil.

Hvad folk har råd til nu til dags ved jeg ikke, men de krigere jeg skrev er nogle jeg mener alle kan lave via trade pgems / mf'e til noget basalt udstyr. Den kriger der er klart sværest at lave vil jeg tro er druiden, men jeg vil mene begge krigere kan laves til en fornuftig pris af hvad de fleste ville betragte som low end items. Jeg kommer evt. med eksempler herpå en anden dag.

David vs. Goliath var måske lidt overdrevet af mig, men jeg ser diablo verdenen på en efter min mening romantisk måde, som værende lidt ligesom en verden, hvor man er sin egen herre, en verden uden love og hvor man kan gøre alt hvad naturen (Blizzards regler) tillader. Dem der hacker bryder så de regler og ødelægger det lidt, men på den anden side kan man også kalde dem diablo's sande troldmænd og blot endnu en udfordring i en meget fjendtlig verden, hvor man aldrig ved, hvornår man næste gang bliver TPPK'ed, eller en Far cast spiller joiner ens spil. Det er blandt andet også derfor jeg er meget imod reruns af samme områder, men nok om det. Lad mig lige understrege, at jeg selvfølgelig på ingen måde ønsker, at den virkelige verden skal være sådan.

Det jeg egentlig mente var, at hvis to venner gerne vil, så skulle de gerne med en indsats der ikke nødvendigvis skal svare til flere uger, være i stand til at kunne "owne" et public duel game, på trods af hvem der nu måtte joine, så længe de ikke går sammen mod de to venner. Den guide jeg skrev, skulle på den måde gerne muliggøre dette scenarie.

Hvis Ultima1 er den samme, som personen der huserede inde på diabloii.net (indtil han blev banned), så er det efter min mening ikke en fair sammenligning. Jeg husker ham netop fordi han er af den type, som skrev en påstand, som var ekstremt usandsynlig og da man bad ham om at uddybe svarede han aldrig, sådan blev han ved i tråd efter tråd og hule påstande er efter min mening spam.
Så vidt jeg husker var han meget glad for at skrive om hans polske ven, hvis Paladin der gav 30.000 skade pr. smite. Hvis du synes min post ovenover ligner noget i den stil, så beklager jeg meget, for jeg mener, at jeg har sørget for at dække de huller der er. Om ikke andet, så spørg endelig løs og jeg skal finde kilder til mine informationer, som vil sandsynliggøre mine påstande til en grad, som forhåbenlig vil gøre, at også I vil tro på dem.

Edit: Hvad er den af, må jeg ikke have 2 brugere?  ;D Det synes jeg ellers ikke, at der stod noget om i reglerne  :)

Sider: [1]