Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Beskeder - Pecenetra
3811
« Dato: Februar 04, 2013, 09:35:59 pm »
Så ja det kunne da være sjovt at se hvor lidt crit chance man må have for at en ruby er bedst.
Min fornemmelse siger mig at man ikke skal have ret meget.. Men det er lidt svært lige umiddelbart, se frem til en ny tråd om forskellen mellem ruby og emerald når jeg har fået lavet lidt formler og prøvet lidt af
Jeg er bange for du har ret.
Lavede et hurtigt diagram idag efter skole for blot at se hvad det nogenlunde svarede til, resultatet blev: 250 linjen er med 250% crit dmg og en ruby med 250 flad damage 350 linjen er med 350% crit dmg og ingen ruby damage (simuleret at ruby er skiftet ud med emerald) X-aksen (den vandrette) er critical chance Da jeg satte udgangspunktet for crit dmg lavere end jeg med en lavere crit chance før det blev interessant at bruge en emerald i stedet... Men jeg skal lige prøve lidt til og af og tjekke om hvor vidt det passer helt med den måde som Damage udregnes inden jeg helt kan sige noget konkret
3812
« Dato: Februar 04, 2013, 06:15:50 pm »
Der er ret god aktivitet fra tid til anden, alt efter hvor meget folk jo lige spiller jo Men velkommen til da vil se frem til at gøre mere fra dig..
3813
« Dato: Februar 04, 2013, 04:32:20 pm »
Så ja det kunne da være sjovt at se hvor lidt crit chance man må have for at en ruby er bedst.
Min fornemmelse siger mig at man ikke skal have ret meget.. Men det er lidt svært lige umiddelbart, se frem til en ny tråd om forskellen mellem ruby og emerald når jeg har fået lavet lidt formler og prøvet lidt af
3814
« Dato: Februar 04, 2013, 04:27:48 pm »
Nej, Blizzard valgte åbenbart i fredags at smide en update ud omkring problemet og har derfor rettet calculationen for de højere levels af gems (Radiant Square Ruby og op efter).. Så de nu kan give de flade +xx damage som står på den, og de mindre vil blive rettet ind senere Der kan læses mere om det her: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/7810050948#1Så kunne jeg da have sparet arbejdet torsdag aften og fredag Vil prøve at se om jeg istedet kan finde nogle eksempler for hvornår en ruby så vil kunne overgå en Emerald - men sandsynligheden virker svindende lille medmindre man ingen Critical Hit Chance har..
3815
« Dato: Februar 04, 2013, 02:46:38 pm »
Der er højere chance for at de kan få denne forøgelse, men selv våben som Skorn vil altid give den bonus, basalt ret kan man checke om den laveste minimum er nok til at udligne.. Basalt er det virkelig du interessant aspekt at begynde at tage med i sine overvejelser da våben damage er meget grundlæggende for din endelige damage.. Selv små mængder kan have stor indflydelse..
3816
« Dato: Februar 04, 2013, 01:45:50 pm »
Præcis, og med den snarlige udgivelse af patch 1.0.7 vil prisen på rubies snart stige
3817
« Dato: Februar 04, 2013, 01:05:37 pm »
Der er noget du har misforstået, og det er en typisk fejlagtig antagelse, men emnet har ikke været så interessant at vende tidligere da mængden af damage du kan få ud af det er nærmest ikke eksisterende.. Spillet udregner minimum damage først, og det er også derfor du ikke ser affixet med +xx-xx physical damage som du gør med andre damage typer, du gjorde engang, men det blev ændret.. Du kan jo prøve at anvende din teori på følgende eksempler og se om den passer - jeg kan garantere dig for at intet har ændret sig selvom billedet er fra en noget ældre patch: Du kan klikke på billedet for at se det for sig selv
3818
« Dato: Februar 04, 2013, 12:19:06 pm »
Hmm, godt spottet.. Fik bare ikke tid til at gøre det helt færdigt her før weekenden, så nu lagde jeg det ud så jeg kan føje det sidste på uden at skulle være hjemme.. Ang. din antagelsm af hvad ruby giver er det ikke helt korrekt, og jeg skal nok uddybe det mere, og vise hvilke gældende formler og eksempler så du selv kan tjekke det Bare vid i første omgang at hvis de holder damage på +150, så bliver det bestemt værd at smide i mange våben
3819
« Dato: Februar 04, 2013, 11:05:50 am »
Rubies i våbenEDIT: Blizzard har lanceret en update som modvirker den effekt som er beskrevet i dette indlægIntroduktionen af den nye level gems (Marquise) i patch 1.0.7 åbner for et interessant valg med hensyn til socketing i våben. Jeg vil her forklare hvordan, (og mest vigtigst) hvornår samt hvorfor det er værd at overveje at putte en Ruby i sit våben - istedet for den indtil nu klassiske Emerald.
Introduktion Dette fænomen er på ingen måde noget nyt, men det buff som Marquise Ruby giver gør det værd at spekulere over, lad os starte med et eksempel her fra 1.0.6:
Uden gem
Med gem
Den gemte bonus Nu sidder du måske og kigger på billedet og tænker at det ikke er noget interessant - og det kan du have ret i for det er ikke meget man får ud af det, og netop derfor er det ikke noget man har gået så meget op i tidligere.
Men tager vi et kig på hvad der mere præcist sker vil noget interessant begynde at dukke op.
Læg mærke til at damage range på våbnet uden socket er: 675 - 953 På våbnet efter der er kommet en ruby i er den: 692 - 987 Sidst at Ruby giver +17 til minimum og +17 til maximum.
Minimum stiger fra 675 til 692, altså 17 damage, mens maximum går fra 953 til 987, altså 34 damage.
Vi får altså dobbelt så meget i maximum damage af hvad man burde forvente og med en Marquise gem som giver +150 damage kan man altså vente en damage forøgelse på 150-300.
Hvorfor dette sker Alle våben gør per definition physical damage i Diablo 3, når et våben derefter modtager ekstra physical damage vil det blive lagt oven i den i forvejen værende damage. Men for at sikre at et våben som kun har +minimum damage fra at få en minimum som er højere end maximum, vil spillet altid beregne minimum først og gøre maximum 1 højere.
Det vil sige at få våben med ekstra physical damage blive minimum regnet ud først, maximum damage bliver sat, og så kommer maximum damage efterfølgende.
Dette gør sig kun gældende for physical damage da det kan komme i form af +minimum kun, modsat andre element damage typer som altid vil have en minimum - maximum vidde og minimum ikke kan overskride maximum.
Mekanikken bag Lad os tage et nærmere kig på hvad der sker for dette våben:
Udgangspunktet er en Decapitator Axe.. Øksen har en minimum damage på 675, og trækker vi de 162 fra +minimum damage affixet fra ender vi på 513, hvilket passer nogen lunde med info'en fra siden (desværre er Blizzard ikke altid helt gode til at vide hvad de laver )
Kigger man nærmere på maximum vil man se at de 953 som våbnet er påtrykt og trækker de 277 fra som den får fra affixet vil man ende på 676 maximum damage, hvilket er langt uden for den rækkevidde som står angivet.
Sammenligninger vi den endelige minimum som våbnet har (675) med udgangspunktet for maximum damage (676), vil vi opdage at der er præcis 1 til forskel. Og dette understreger at rent teknisk bliver minimum damaget bestemt først, og derved et nyt maximum som altid er 1 større inden maximum damage bliver lagt til.
Siden at damage fra Ruby regnes som physical lægges minimum damage fra den altså også til for at skabe et nyt maximum igen, inden maximum lægges til, og på den måde ender vi med at få dobbelt effekt af +damage til maximum, da maximum først regnes efter minimum.
Det betyder at hvis forskellen mellem den fysisk grund damage på våbnet er er større end 1, vil du i realiteten kunne trække dette fra din dobbelt damage bonus som du vil modtage.
For at gøre tingene endnu mere interessant er det værd at tilføje affixet: +xx% Damage. Dette affix virker nemlig også kun på physical damage, og ja det vil sige at du får bonus af både våbnets grund damage, +physical damage fra affixes men også fra en ruby. Det vil sige at du i alt kan få optil 225-450 damage på dit våben alene.
Tag et eksempel som denne, hvor den første er socketed med en Emerald:
Emerald
Ruby
Effekten begynder nu at være markant mere tydelig...
Skal man socket med Ruby eller Emerald? Dette er det essentielle spørgsmål som man nu skal tage stilling til når man vælger en gem til sit våben, og meget afhænger af dit øvrige gear, men dit våben er den mest afgørende faktor.
For at få mest muligt ud af en ruby skal dit våben have +physical affix (mest vigtig minimum) og +%damage. Du kan altid prøve at beregne ud fra følgende om dit våben vil modtage den fulde bonus:
[Våbens Minimum Damage] + 1 = [Våbens Maximum Damage] - ( [Våbnets +Maximum Damage] * ( 1 + [+% Damage] ) )
3820
« Dato: Februar 04, 2013, 03:01:01 am »
det er stadig bedre end at stå i kø...
3821
« Dato: Februar 04, 2013, 12:15:26 am »
3822
« Dato: Februar 03, 2013, 11:47:23 pm »
Var i Bilka efter pizza, is og popcorn.. Den stod på sengehygge da kæresten lå syg
3823
« Dato: Februar 03, 2013, 11:43:51 pm »
3824
« Dato: Februar 03, 2013, 11:39:52 pm »
HotA builds skulle vidst være det mest brugbare, men jeg har ikke sat mig ind i hvordan det fungerer, men et af hoved punkterne er at få reduceret fury cost ekstremt og få HotA til at lave mere fury end den bruger..
3825
« Dato: Februar 01, 2013, 09:03:14 pm »
Nej, men den største chance for at finde den skulle være i akt 2 ved Dahlgur Oasis, og de efterfølgende viadukter.. Så jeg er faktisk gået i igang med at lave en karakter til at prøve om jeg kan finde en
|