SpecialistHvorfor?I de tidligere udgaver af diablo har jeg savnet en true melee class, der ikke var over-brutal og pakket ind i rustning. Jeg savnede en letvægter, som ikke endte ud med at være en sneaky rogue eller lign.
Derfor kommer mit bud på denne class:(Tryk for at forstørre)Kort info:Rolle: MeleeGear: Light armor, Swords, Blade (Class-Item)Skilltræer: Balance, Finesse og SurprisePrimære stats: Dexterity og VitalityKamp teknik:Grundet den tynde armor, er det nødvendigt for Specialist at være præcis og hurtig. De 3 skilltræer tilbyder hver sin force. Balance er træet hvor specialist får flere kamp stillinger til rådighed, som gør ham til en varieret kæmper. Finesse giver ham præcision og styrke til sit sværd - aktive kræfter der igennem komboer kan sætte en stopper for enhver modstander. Surprise giver specialist mulighed for at forvirre og gøre sin modstander sårbar, hvor også det class specifikke item kommer i brug, blade, en forgiftet dagger.
Historie:Specialist stammer fra det vestlige rige, Westmarch. Et tropisk militær rige - hvor general Torin er øverstbefalende for ridderne af Westmarch. Det siges at han stammer fra sønnerne af Rakkis, dem der i sin tid dræbte Astrogas følgere og var lysets beskyttere.
Tankerne bag skillsystemet:Balance - Parry, Speed Stance, rapid attacks m.m... Det vil altså sige det abillities der skal bruges aktivt alt efter hvilken situation du står i. Et aktivt kampsystem der opfordrer til hurtige skift, hvilket reflekter karrakterens essens. Dette kan også anses som en videreudvikling af auras, hvor dette dog ikke giver effekt til gruppemedlemmer.
Finesse - Kernen af specialists slag. Dette er de aktive offensive slag, hvor der kan specialiseres den kampstil der passer en bedst. Valget om man vil specialisere sig i grupper eller enkelte fjender.
Surprise - Bruger overraskelses momentummet i en påbegyndt kamp. Hurtige små afstikkere fra de normale slag - med anvendelse af "Blade", hvis der ikke er equipped et class item vil et knytnæveslag anvendes. Påfører diverese debuffs til modstanderen, som man igennem finesse og balance kan drage nytte af. Debuff eksempel: Blade påfører debuff til fjenden der giver større crit chance inden for de næste 20 sekunder, for at udnytte dette skifter specialist stance til rapid attacks for at udnytte crit chancen bedst muligt.
Ressourcen - Specialist anvender ressourcen Agile - lidt ligesom Babarians fury er det en ressource der skal charges op igennem passive eller aktive abillities. Agile charger dog ikke på ingående skade, men derimod på mere snedige bevægelser så som dodge/parry/crit.
Passive - Grundet at specialist er en letvægter, har han en passiv bonus der giver ham forbedret angrebs fart og mere liv, så længe han kun anvender light armors. Ligeledes er dette også en passiv der er med til at genere Agile, så længe han er i kamp.
//Roadley