For et par uger siden, lige efter beta patch 13 gik i luften,
data-minede Diablo 3 Database en stor liste af nye modifiseringer af items.
Disse synedes at give bonuser til hver eneste skill i spillet.
Det stod ikke klart om disse var gamle egenskaber som blot var tilføjet til beta strukturen, eller
en ny egenskab som blev testet, og der var intet der fortalte om det nogensinde blev aktivt i spillet.
Spørgsmål til Bashiok og de andre CM's blev forgæves stillet, men nu, takket være det italienske B.net forum, ved vi
at disse ting er med i spillet på højere sværhedgrader.
Tak til Lomion for at sende nyhederne og oversættelsen af dette forum svar af GM Xarishflar
(citat)
"I Den endelige udgave af spillet vil du have en bred vifte af persnaliserings muligheder, der vil være affix og legendariske
ting som vil modificere effekten af rollernes skills,
Disse er selvfølgelig ikke tilstede i betaen, men de vil være at finde i de avancerede sværhedsgrader af spillet.
...Ja, de erstatter på en måde de gamle runer.
Udviklerne ville give spillerne endnu en mulighed for til at ændre karakter skills, som et alternativ
til de tidligere fjernede rune kvalitets niveauer.
...Ja, de bliver højst sandsynligt ting man kan tage på.
Vi kan i øjebikket ikke dele mere præcis information til jer, spillet er stadig i beta, nogle ting kan blive revideret før release".
citat slut.
Det her er gode nyeder, for dem af os som var bekymrede over den fortsatte afskaffelse af individualisering, henover Diablo 3's udvikling
Det virker også som gode nyheder for hele "at lave en identitet for hver karakter" problem.
gratis respec er nemt gjort, men hvis du har noget gear som booster skill x og y, er der
større sandsynlighed for at du finder måder at bruge de forstærkede skills i forskellige situationer,
frem for at du bare skifter skills ved hvert nyt møde af fjender.
Jeg undrer mig dog over hvordan de forskellige bonusser egentlig virker. Der er trods alt
ikke skillpoints længere, så det er ikke sådan at en økse kan give +2 til Frenzy.
Det står ikke klart fra syntaxen fra item mods'ne som set af data miningen.
Mange skills gør ikke skade, så hvordan kan de samme mods give skade, eller længde eller mængden af buff og debuff etc?
Efterlod udviklerne nogle skill levels in spil koden, som er usynligt for spilleren, som kan blive modifiseret af +skill gear eller shrines?
Det var så lige en grov oversættelse af teksten, det burde være forståeligt, og nej google translate blev ikke brugt