16
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Ugens afstemning: Kommer du til at bruge "Real Money Auction House"?
« Dato: Februar 18, 2012, 06:32:51 pm »
Ok, jeg er vel en casual, har i hvert fald børn og arbejde, og jeg regner bestemt med, at jeg vil bruge penge på RMAH. Dermed ikke sagt, at jeg vil bruge det ubegrænset.
For at vende tilbage til diskussionen om man er bedre eller dårligere en spiller, hvis man køber sig til sine items.
I en teoretisk situation vil en spiller jo reelt set kunne nakke Baal 5 gange på Hell, og han/hun vil have muligheden for at loote items en anden person måske skal bruge 500 runs på. Hvad er så argumentationen for ikke at forsøde sin tilværelse og smide de xxx antal kroner afsted efter et item?
Jeg mener, i WOW, da det var et fedt spil, kom der en ppl ned gennem org i fuld T6 gear, da tænkte man....fcuk han/hun må være god, da de items kunne man kun få ved at nakke de og de bosser. I D2 i hvert fald, da vil en person i ok gear, jeg taler ikke nødvendigvis om totalt sejt endgear, ikke nødvendigvis have grindet i 10 timer hver dag i flere mdr., men "blot" været heldig, eller haft nogle "gode" kammerater.
Du er sorc, i act 5 ved baal er du heldig og finde en pally combat med +40 life, den kan du jo "bytte" til nok så meget andet. Finder du en ber et sted, den er vel også en del værd, så jeg har altid set Diablo som et slags "Luck - spil", hvorimod WOW i "gamle dage", for mig var et spil, hvor du ikke kunne opnå de bedste items med mindre, du virkelig kunne spille (Du vil ikke kunne komme i et ordentligt guild, hvis du stank, og derved kunne du ikke komme i Black Temple dengang).
Dermed sagt, jeg vil sagtens kunne bruge RMAH, men samtidigt så kunne jeg også sagtens se Diablo 3 uden et RMAH. Jeg har aldrig snydt i et spil, kommer nok heller aldrig til det, har dog overvejet det et par gange, men jeg har altid været "tro" mod spillet som sådan, og jeg ser bestemt ikke kun det at bruge RMAH som at springe over, hvor gærdet er lavest.
Så vidt jeg har forstået, så er spillet konstrueret således, at alle classes vil kunne gennemføre spillet, nogle skal sikkert bruge mere tid på det end andre, men alle med øverste etage "nogenlunde" på rette sted, vil kunne gennemføre spillet, eller er jeg helt på afveje her?
Forholder det sig, som jeg i ovenstående går ud fra, da vil jeg ved at købe et item på RMAH måske spare 10 timers endeløs bossruns, og det har jeg det egentlig fint med. Det sjove af det hele er, i min "karriere" som D2 spiller, da har jeg faktisk fundet de "fedeste" ting på vej til bosserne.
Selvfølgelig tager man et element af grinding ud, men i mit tilfælde, da alle stadig vil have mulighed for at få et af de fede items ved selv at nakke en and boss, betyder det ikke det store, jeg vil ikke kunne vide om personen med "det" fede item har fået det 1. gang boss et eller andet blev nakket eller nummer 500 gang. Ej heller vil jeg vel kunne vide om personen har smidt 500 kroner for det på RMAH.
Yama
Yama
For at vende tilbage til diskussionen om man er bedre eller dårligere en spiller, hvis man køber sig til sine items.
I en teoretisk situation vil en spiller jo reelt set kunne nakke Baal 5 gange på Hell, og han/hun vil have muligheden for at loote items en anden person måske skal bruge 500 runs på. Hvad er så argumentationen for ikke at forsøde sin tilværelse og smide de xxx antal kroner afsted efter et item?
Jeg mener, i WOW, da det var et fedt spil, kom der en ppl ned gennem org i fuld T6 gear, da tænkte man....fcuk han/hun må være god, da de items kunne man kun få ved at nakke de og de bosser. I D2 i hvert fald, da vil en person i ok gear, jeg taler ikke nødvendigvis om totalt sejt endgear, ikke nødvendigvis have grindet i 10 timer hver dag i flere mdr., men "blot" været heldig, eller haft nogle "gode" kammerater.
Du er sorc, i act 5 ved baal er du heldig og finde en pally combat med +40 life, den kan du jo "bytte" til nok så meget andet. Finder du en ber et sted, den er vel også en del værd, så jeg har altid set Diablo som et slags "Luck - spil", hvorimod WOW i "gamle dage", for mig var et spil, hvor du ikke kunne opnå de bedste items med mindre, du virkelig kunne spille (Du vil ikke kunne komme i et ordentligt guild, hvis du stank, og derved kunne du ikke komme i Black Temple dengang).
Dermed sagt, jeg vil sagtens kunne bruge RMAH, men samtidigt så kunne jeg også sagtens se Diablo 3 uden et RMAH. Jeg har aldrig snydt i et spil, kommer nok heller aldrig til det, har dog overvejet det et par gange, men jeg har altid været "tro" mod spillet som sådan, og jeg ser bestemt ikke kun det at bruge RMAH som at springe over, hvor gærdet er lavest.
Så vidt jeg har forstået, så er spillet konstrueret således, at alle classes vil kunne gennemføre spillet, nogle skal sikkert bruge mere tid på det end andre, men alle med øverste etage "nogenlunde" på rette sted, vil kunne gennemføre spillet, eller er jeg helt på afveje her?
Forholder det sig, som jeg i ovenstående går ud fra, da vil jeg ved at købe et item på RMAH måske spare 10 timers endeløs bossruns, og det har jeg det egentlig fint med. Det sjove af det hele er, i min "karriere" som D2 spiller, da har jeg faktisk fundet de "fedeste" ting på vej til bosserne.
Selvfølgelig tager man et element af grinding ud, men i mit tilfælde, da alle stadig vil have mulighed for at få et af de fede items ved selv at nakke en and boss, betyder det ikke det store, jeg vil ikke kunne vide om personen med "det" fede item har fået det 1. gang boss et eller andet blev nakket eller nummer 500 gang. Ej heller vil jeg vel kunne vide om personen har smidt 500 kroner for det på RMAH.
Yama
Yama