Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Beskeder - Zavi
1
« Dato: Februar 21, 2013, 02:19:26 pm »
Så må vi desvære opgive håbet for nogensinde at få et acceptabelt GUI i spillet. Havde ellers stadig et svagt håb om at et expansion eller to ville rette op på dette. Men nu kan vi så fastsætte at det dårlige GUI var planlagt fra starten for at lave en bedre overgang til konsoller. En skam.
Jeg er personligt yderst utilfreds, men er jeg sikker på ikke kommer som en overraskelse. Det er trods alt de færreste PC brugere som bryder sig om at deres spil bliver designed til at kunne spilles med 6 knapper og et joystick frem for tastatur og mus. Det er en smule for begrænsende.
2
« Dato: Januar 19, 2013, 09:02:39 pm »
Relateret til denne nyhed, så hyrer Blizzard lige pt en game director til Diablo 3, samt en konsol udvikler, til at overføre spillet til en eller flere konsoller. KildeSkrev det herinde for et par uger siden, men vi vidste det vist godt allesammen, når vi kiggede på hvordan hele spillet var sat op. Det gør mig trist at det nu er blevet valideret, da det udelukker et bedre UI i en eventuel expansion pack. Kan kun gå ned af bakke for UI'et herfra.
3
« Dato: Januar 04, 2013, 07:55:58 pm »
Klart bedst at køre mp10. Er også det eneste sjove
4
« Dato: Januar 02, 2013, 02:28:51 pm »
Bug rolls. Det var jo det helt hotte i de spæde Diablo 2-dage.
Jeg mindes, at du, Zavi, fandt en bugged Venom Ward.
Buggede items var en interessant ting i Diablo 2, for hvor de originale buggede items, såsom wartraveler var reelle nok, inden de blev dupet, så åbnede det øjnene op for hackere der indså muligheden for at lave deres egne versioner. Legitime buggede items eksisterede, som du pointerer havde jeg selv en venom ward dagger (som dog var købt fra et andet medlem), men majoriteten endte op med at blive hackede items. En skam, da de andre mistede lidt af deres flair. Den side er jo for længst forældet, men kunne ellers have været et ganske godt opslagsværk
Det er egentlig også bare for at give ham en idé om hvilke typer af affixes som findes. For hvad mere er der at bruge den type information til?
5
« Dato: Januar 02, 2013, 01:14:38 am »
Du har fundet et item med affixen Dauntless, Relentless, Vigorous eller Ruthless. Du kan eventuelt kigge her for mere information omkring det affix du har fået.
6
« Dato: December 31, 2012, 01:50:33 am »
Duelling og pvp kommer aldrig på samme niveau i Diablo 3 som det gjorde i Diablo 2 af temmelig simple årsager. Der mangler fundamentale mechanics i spillet som gør theorycrafting ualemindelig ringe og irrelevant. Diablo 2 havde en samling af forskellige breakpoints, caps og minimum stats som skulle balanceres i forhold til hinanden. I Diablo 3 sidder man med deminishing returns for 4 forskellige survivability stats som alle gør præcis det samme, hvilket i sidste ende betyder at du med en formel kan udregne præcist hvilke stat som altid vil være bedst for dig. Der er ikke nogen tradeoffs, der er ingen essentielle mål som skal opnås, der er intet svært ved at "optimere" ens gear til pvp.
Til diskussionen omkring battle.net 2.0, så vil jeg lige pointere at det ikke er så underligt at vi sidder med den platform som vi gør. Selvom Blizzard ikke vil indrømme dette i et offentligt rum, så har de langsom skiftet gradvist fra at være pc fokuseret til at optimere spil for en fremtidig controller. Og så kan I sikkert se hvor jeg er på vej hen. Tænk over hvad Blizzard har givet jer. Maksimalt 6 skills? Der er intet som skriger konsol mere end en begrænsning på antallet af knapper som skal bruges samt restriktioner på chat og fundamentale features såsom at skifte quests. Det er en hovedpine at kommunikere med andre spillere over konsol i et offentligt rum, og det er heldigt at de kan kamuflere manglen på netop dette ved blot at sige "det er nemmere for brugere hvis de ikke skal skrive til folk for henholdsvis at trade, lave games, joine games og finde folk at spille med generelt".
Jeg er klar på at tage beskyldninger for konspiration til mig, men der er ikke noget mere irriterende end at se teknologien gå baglens med årene, og den eneste grund jeg kan se, er at tingene skal håndteres på en simplere måde for at kunne integrere en konsol. Jeg vil ikke blive overrasket når et expansion til Diablo 3 indeholder features såsom "Now for xbox live and playstation 3". De har trods alt lagt grundstenene allerede.
7
« Dato: December 22, 2012, 12:56:23 pm »
bare ærligeligt den har rollet vita..
Og vinderes af ugens tema "Ting som aldrig er blevet sagt på hardcore" går til nex0r.
8
« Dato: December 21, 2012, 07:38:31 pm »
Nephalem valor er noget værre pjat. "Explore the world" ville give meget mere mening hvis man ikke var fastlåst i lige præcist den zone man joinede spillet i med det forbandet elendige quest system. Jeg kan ikke udforske noget som helst når jeg skal lave et nyt spil for at rejse rundt i verden. Hvad pokker er det for et åndssvagt argument når du har fjernet alt frihed.
Nephalem valor giver mening med hensyn til keys. Du går efter noget specifikt, du skal arbejde x antal minutter for at få 100% chance for at dit item dropper. Logik. Du skal ikke bruge 30 minutter på at få 5 stacks af nephalem valor så du får en smule større chance for et godt item. Du bruger så lang tid på at gøre forarbejdet, og det hele ryger i vasken på 2 minutter når din boss ikke dropper noget. Så kan du starte forfra. Hvis man nu kunne rejse rundt i HELE verdenen, dræbe alle bosser. Men igen er vi tilbage til et quest system som begrænser os ualmindelig meget.
Det hele handler om psychologi. Brug 5 minutter på et mephisto run, intet dropper, oh well, 5 minutter er ikke verdens undergang. Brug 30 minutter på et Belial run med 5 nephalem valor, intet dropper, og du overvejer hvad du kunne have lavet på den halve time i stedet. Det har ikke noget at gøre med hvor mange runs du laver i streg, det hele handler om "instant gratification and justification", som camelo så fint kommer ind på.
Nu bevæger vi os så hen i mod nogle af de fundamentale problemer Diablo 3 sidder med, og den diskussion er for en anden gang, men det korte og lange er, nephalem valor kan godt smutte af helevedes til. Ikke ment at det kun skal være at finde i act 3 ved Azmodan, men at det har absolut ingen værdi som spilelement udover key runs, hvor magic find delen ikke engang er relevant.
9
« Dato: December 20, 2012, 05:54:32 pm »
Det er ikke en event som blizzard har sagt vil komme det er en bruger der bare er kommet op med ideen
Ja så er min tidligere kommentar jo rimelig irrelevant.
10
« Dato: December 20, 2012, 03:00:24 pm »
NPC'en i Diablo 2 du kunne gamble fra hed Gheed. Ligheden er slåede, og jeg kaldte ham også selv for Greed på grund af hans priser, men ikke desto mindre var hans navn nu engang Gheed.
Jeg savner lidt noget information om sværhedsgraden af dette event. Jeg hopper ikke bare rundt til nye områder uden at vide lidt om dem først. Det kan blive en dyr fornøjelse.
11
« Dato: December 19, 2012, 02:18:55 pm »
Hmm angående den MF man får fra monster level, hvordan stacker den i forhold til ens eget MF og nephalem mf?
"Additive", eller den lægger det sammen, ligesom alt andet magic find i spillet. Har du 50% mf og får + 50%? Så har du 100, ikke 75.
12
« Dato: December 19, 2012, 02:16:36 pm »
Det' da løgn... miib?
13
« Dato: December 19, 2012, 02:11:21 pm »
Det er lige underholdende hver gang der er en banrunde i spil. Folk vil altid hæve de intet gjorde galt indtil de får smidt beviset i hovedet, hvortil de forsvinder fra jordens overflade.
At det er en trojan som inficerer diablo3.exe er selvfølgelig en seriøs ting at overveje, men er nu temmelig overbevist om det er noget dem der snyder har fundet på som en undskyldning for deres ban. Sådan en trojan tager lang tid at lave og distribuere, men har intet formål for udvikleren, og gør det højst usansynligt.
14
« Dato: December 18, 2012, 03:03:25 pm »
Jeg er personligt selv skuffet over at Blizzard er gået væk fra deres tidligere motto "Det bliver udgivet når det er færdigt" og nu er begyndt at udgive halvfærdige ting. Må indrømme at min tidligere ellers stædfaste tillid til dem som udvikler er svækket betydeligt.
Jeg er helt enig. Det kommer klart til udtryk i Diablo 3, at de ikke har fulgt det motto eller mantra. Jeg fornemmer dog, at de godt ved, at de har skidt i nælderne, nu hvor de arbejder på de forskellige patches. Efter deres ActiVision-flirt, er de blevet langt mere indtægts-fokuseret. Det er i hvert fald det indtryk, man sidder med som gamer.
Ja, der var engang de gik mere op i spilleren, og spiloplevelsen.. Nu synes de at være fulgt med på vognen om at læse brugerne for flest mulig penge for mindst muligt arbejde..
Den første gameplay video der kom fra D3 var en fra selve spillet og historien, men jeg mindes nu ikke at der gik lang tid før end der var indsigt i Arena/PvP - og flere af dem som var inde og besøge Blizzard og prøve spillet af før beta'en testen gik igang blev også kastet ud i Arena.. Jeg tror på at den store udfordring med PvP er itemazation og balanceringen, der er simpelthen for stor skæv vridning, grundet al den randomization og den store effekt nogle få % gør..
Det er jo lidt noget pjat når man tænker over det. Folk ville have en fortsættelse til Diablo 2. Kig på Call of Duty, det er ikke store ændringer der skal til for at folk er glade for en efterfølger. Og det var jo ikke ligefrem et balanceret pvp system vi havde i Diablo 2. Hvorfor er det et krav at det bliver balanceret fra scratch i Diablo 3? De har allerede meldt ud at de vil balancere pvp uafhængigt af pve, så hvorfor ikke smide et fuldstændig ubalanceret pvp på banen og lad spillerne have noget sjov med at stompe hinanden med det mest broken builds de kan komme op med intil tingene bliver balanceret lidt efter lidt? Det virker næsten som om Blizzard forventer Diablo 3 skal være competitive fra starten af, til trods for deres udmelding om at det ikke skal. Jeg er ærlig talt forvirret over rigtig mange ændringer i Diablo 3 i forhold til 2, men dette er en af de større.
15
« Dato: December 18, 2012, 08:30:18 am »
En lille notits omkring bachamel sovs og lasagne. Man kan bruge mornay sovs i stedet, og dem kan man heldigvis købe færdiglavet. Det er personligt sådan at jeg omgår at skulle lave for meget når jeg selv laver lasagne.
Inden der bliver slyngt blasfemi henover bordet, så prøv det engang. Det er slet ikke så slemt.
|