Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Oh I hate staining my hands with the blood of foul Sorcerers!"
- Barbarian

Forfatter Emne: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls  (Læst 5120 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Dato: Januar 23, 2014, 01:34:13 pm »
0
Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls

Det lader til, at der vil være et sikkerhedsnet for alle uheldige spillere, der ikke finder legendaries i RoS efter to timer.

De sidste dage har der været oprør på Blizzards fora om D3/RoS, da der udtrykkes utryghed om kvaliteten af Reaper of Souls. Især har der været udtrykt utilfredshed med måden, 'loot-gamet' virker på - dvs. måden man kommer til bedre items ved at spille spillet. Stregerne er især trukket op omkring, at legendary items dropper for sjældent i nyeste beta-version, og at gamblingen med Blood Shards (som man får i Nephalem Rifts) hos merchant Kadala, ikke er ideel. Man kan gamble legendaries hos denne merchant, men der synes at være stemning for, at man som spiller hellere vil belønnes gennem de direkte kampe i Nephalem Rifts. Der er ekstremt mange synspunkter oppe at vende, og det hele kan læses i tråden på Battle.Net, hvor en MVP i den grad sætter gang i diskussionen.

Personligt har jeg forsøgt at følge nogenlunde med i tråden, der både er blevet aflagt visit af Community Manager Nevalistis og senest Game Designer Travis Day. Sidstnævnte bringer en del ny information på banen omkring Blizzards intentioner med betaens nuværende droprates, som også synes at blive de droprates, Reaper of Souls bliver udgivet med. Igen; der er skrevet meget om emnet, så jeg vil anbefale alle interesserede at smutte forbi den ovenfor nævnte tråd. Det er fedt at se, hvor meget feedback communitiet giver til udviklerne - sommetider kan det dog koge over og udvikle sig til en heksejagt.

Jeg vil i dette indlæg fremhæve et rigtig interessant indlæg fra Hr. Day i samme tråd, hvor han nævner et aspekt, vi ikke før har hørt om; en form for timede drops. For at forstå dette udtryk, skal vi forstå, at Blizzard tilsyneladende opererer med nogle tal, der siger, at en spiller gerne skal finde et legendary minimum hver anden time. Det er i hvert fald dét, de nuværende droprates sigter imod. Til trods for dette kan RNG , der altså per tilfældighed vælger, hvad der droppes, i det sekund man dræber et monster, spille mange et puds. Mange har vel efterhånden prøvet (og her snakker jeg ikke kun om RoS beta, men også D3) at spille i flere timer uden at se skyggen af legendaries eller set items.

Travis berører dette emne og forklarer, at udviklingsholdet har udarbejdet et system i spillet, der vil sikre, at chancen for at finde legendaries forhøjes, hvis RNG efter to timer ikke har sørget for, at der er droppet et legendary item.

Citér
The fact that some people claim to go for 10+ hours without finding a legendary is not only not our intent, but should in fact be impossible. We added a system in the expansion that tracks the amount of time you spend fighting creatures without finding a legendary and after a certain period of time will slowly start increasing the legendary drop rate. Once a legendary drops for you, actual item not crafting recipe or material, we reset that timer. This is meant to be a safety net so that the random can never be too extreme to the negative end. If players are legitimately going 18+ hours and not seeing a legendary it's possible that there are some bugs floating around that need to be identified.

Ganske spændende i mine øjne. Godt eller skidt? Umiddelbart fjerner det den svaghed, D3 havde, da det udkom - at det var nærmest umuligt at finde legendaries. Samtidig kan man selvfølgelig frygte at systemet vil medvirke til for mange drops. Det er igen noget, man kan have svært ved at forholde sig til, før spillet kommer ud i sin helhed.

Ikke desto mindre vil jeg glæde mig til at sidde med et stopur, og holde øje med, når der er gået to timer, når jeg skal spille den endelige udgivelse.

Desuden vidner den omtalte tråd om, at Blizzard slet ikke er færdige med at udvikle på Reaper of Souls, hvilket Travis og Nevalistis forsikrer alle om. Lad os håbe, de har ret, og at vi virkelig får en fantastisk udgivelse i marts, selvom der er grund til bekymring på visse fronter.

TILFØJELSE:

Travis Day er vendt tilbage til tråden med mere info om den omtalte 'timer', og understreger blandt andet, at systemet ikke kan 'udnyttes' via eksempelvis at lade sin character stå i to timer. Han tilføjer også, at han arbejder på et hotfix, der sætter legendary droprate op til det dobbelte i betaen. Spændende, og det er fedt at se lidt interaktion med en af hovedmændene bag spillet.

Citér
Hey folks I'm back with some clarifications and some news that should please everyone.

First the clarification, the timer system that works behind the scenes is meant to be exactly that, behind the scenes. No you can't afk the system, there are a lot of moving pieces to it and we talked about it extensively before we implemented it to guarantee its not exploitable. At it's heart Diablo is a game about slaughtering demons and getting random cool rewards. The system that is in place should never be experienced by 99% of the population, it's there for the 1% who just get really bad random rolls for an excessively long period of time. If we want you to get a legendary every 2 hours, the system basically says "ok it's been like double/triple that period of time, just help the guy out!"

Second and more importantly. I'm in the process of working up another hotfix for the beta that will do 2 things.

1. Reduce the chance for Kadala to give legendary items. We have a lot of solutions to the split farming problem but they are going to take a little time to be put in place and in the mean time we don't want peoples feedback to be completely skewed based on her rewards. This reduction will be revisited once we fix all the split farming issues.

2. Double the legendary drop rate. Your feedback hasn't been falling on deaf ears, and much discussion and deliberation has gone into it. We know that drop rates aren't exactly where we want them right now and it's very important to us to get as much feedback as possible during our beta. We are going to adjust the legendary drop rates via hotfix so that you guys have as much time as possible to test and give us feedback on how the changes feel, also more time for us to compile data and get RoS to be the best it can be.
« Senest Redigeret: Januar 24, 2014, 12:39:38 am af Camelo »

Offline mads-wm3

  • D3X Crew News
  • Indlæg: 8306
  • Køn: Mand
  • Respect: +37
    • Vis profil
  • Battletag:
    wishmaster3#2664
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #1 Dato: Januar 23, 2014, 02:17:01 pm »
0
O_o det er da i hvert fald interessant!

Offline Lars

  • Indlæg: 1725
  • Køn: Mand
  • Respect: +23
    • Vis profil
  • Battletag:
    Lars#2526
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #2 Dato: Januar 23, 2014, 02:22:40 pm »
0
Der er meget læsning, men det er værd at læse. Jeg glæder mig endnu mere, efter man havde set på PTR at der aldrig dropper noget, så bliver det nice.
D4 Sorcerer

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #3 Dato: Januar 23, 2014, 02:49:46 pm »
0
Bestemt. Jeg bliver også mere og mere begejstret for den idé, jo mere den får tid til at synke ind.

Den minder lidt om det rygte, der var oppe engang i starten af D3's levetid, om, at man ville være garanteret et legendary drop efter at have dræbt 200 (tror jeg tallet var) elite packs. Også en spændende tanke.

Offline Jandersen

  • Indlæg: 693
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Andersen#1361
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #4 Dato: Januar 23, 2014, 03:29:11 pm »
0
Lyder som et spændende tiltag. Hvis de får det til at virke korrekt uden at man på en eller anden måde kan exploit det så er det meget cool :)

Offline Lars

  • Indlæg: 1725
  • Køn: Mand
  • Respect: +23
    • Vis profil
  • Battletag:
    Lars#2526
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #5 Dato: Januar 23, 2014, 04:19:06 pm »
0
Nu er myten om "loot servers" vel en realitet? At der på en måde er en countdown til ens næsten legendary.
D4 Sorcerer

Offline TraXz

  • Indlæg: 465
  • Køn: Mand
  • Respect: +5
    • Vis profil
  • Battletag:
    TraXz#2359
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #6 Dato: Januar 23, 2014, 06:04:45 pm »
0
Loot servers er såvidt jeg har hørt ikke en myte. Har hørt fra 'pålidelige' kilder fra folk der selv brugte det dengang der var bug med det. Kan ikke give noget konkret bevis, så det er stadigvæk op til hvad i selv tror.
Jeg kan dog tilføje at jeg spiller med den samme person når jeg spiller Diablo, spiller stort set aldrig alene. Det sker utrolig ofte at når vi endelig får en legendary, så får vi den på præcis samme tid. At vi så ofte også får den samme legendary (dog med forskellige stats) er måske bare en tilfældighed. :)

- Personligt er jeg ikke fan af den nye "2 timers regel", kan ikke lige begrunde hvorfor, men det ringer ikke nogen klokker hos mig. Måske lidt fordi at det er endnu et nerf på at gøre det endnu nemmere for alle.  :)
Tvivler virkelig på at folk har spillet 10-18+ uden at have fået en legendary. Så er det enten fordi de farmer ekstremt langsomt og tager dårlige ruter, ellers er det fordi de har ondt i røven overfor folk der finder flere end dem, så de skal bare have noget at tude over.

Edit: Så man kan i teorien bare stå AFK hvis man alligevel ikke spiller, gå ud og nakke et mob (få en legendary) og genstarte timeren.
« Senest Redigeret: Januar 23, 2014, 06:13:33 pm af TraXz »
- What angers you, controls you.


Offline mads-wm3

  • D3X Crew News
  • Indlæg: 8306
  • Køn: Mand
  • Respect: +37
    • Vis profil
  • Battletag:
    wishmaster3#2664
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #7 Dato: Januar 23, 2014, 06:45:12 pm »
0
Nej, det er 2 timer "fighting monsters", ikke afk.

Offline TraXz

  • Indlæg: 465
  • Køn: Mand
  • Respect: +5
    • Vis profil
  • Battletag:
    TraXz#2359
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #8 Dato: Januar 23, 2014, 06:48:04 pm »
0
Okay, den må jeg lige have haft overset :D  :D
- What angers you, controls you.


Offline kamala

  • Indlæg: 152
  • Køn: Mand
  • Respect: +3
    • Vis profil
  • Battletag:
    kamala#2983
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #9 Dato: Januar 23, 2014, 06:57:36 pm »
0
Og det er heller ikke garanteret drop efter 2 timer, men dropchancen stiger bare. 

Offline TraXz

  • Indlæg: 465
  • Køn: Mand
  • Respect: +5
    • Vis profil
  • Battletag:
    TraXz#2359
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #10 Dato: Januar 23, 2014, 07:36:08 pm »
0
Hmm kunne godt se at jeg skulle have nærlæst det lidt bedre haha.  :D
Men anyways, så afhænger det jo bare af hvor hurtig den øgede chance stiger før den er oppe på 100%. Hvis den stiger hurtigt er det jo lige fedt.

Det ændrer nu stadigvæk ikke på min holdning til det :)


- Hvis man skal "Fighting Monsters", håber jeg at de har taget højde for at man skal skade monstrene også, så folk ikke bare stacker Life Regen + diverse armor / resist og stiller sig AFK. :D
« Senest Redigeret: Januar 23, 2014, 09:03:25 pm af TraXz »
- What angers you, controls you.


Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #11 Dato: Januar 24, 2014, 12:32:36 am »
+1
Det ser ud til, at Travis Day lytter til kritikken!

I hans seneste svar fortæller han, at droprates bliver forbedret :-)

Hele hans svar:

Hey folks I'm back with some clarifications and some news that should please everyone.

First the clarification, the timer system that works behind the scenes is meant to be exactly that, behind the scenes. No you can't afk the system, there are a lot of moving pieces to it and we talked about it extensively before we implemented it to guarantee its not exploitable. At it's heart Diablo is a game about slaughtering demons and getting random cool rewards. The system that is in place should never be experienced by 99% of the population, it's there for the 1% who just get really bad random rolls for an excessively long period of time. If we want you to get a legendary every 2 hours, the system basically says "ok it's been like double/triple that period of time, just help the guy out!"



Second and more importantly. I'm in the process of working up another hotfix for the beta that will do 2 things.

1. Reduce the chance for Kadala to give legendary items. We have a lot of solutions to the split farming problem but they are going to take a little time to be put in place and in the mean time we don't want peoples feedback to be completely skewed based on her rewards. This reduction will be revisited once we fix all the split farming issues.

2. Double the legendary drop rate. Your feedback hasn't been falling on deaf ears, and much discussion and deliberation has gone into it. We know that drop rates aren't exactly where we want them right now and it's very important to us to get as much feedback as possible during our beta. We are going to adjust the legendary drop rates via hotfix so that you guys have as much time as possible to test and give us feedback on how the changes feel, also more time for us to compile data and get RoS to be the best it can be.


Syntes det er fedt, at en game designer viser, at der bliver lyttet til community! :-)

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #12 Dato: Januar 24, 2014, 12:40:44 am »
0
Tak for info om opdateringen, GreatOne. Det er tilføjet i den oprindelige nyhed nu.

+1 herfra :)

Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #13 Dato: Januar 24, 2014, 12:50:08 am »
0
Selv tak! Glad for at kunne hjælpe!

Syntes det er fantastisk som community holder sammen og kommer med konstruktive forslag som Blizzard lytter til, og forhåbentligt ender i et fantastisk spil! :-)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Travis Day: Timede legendary drops i Reaper of Souls
« Svar #14 Dato: Januar 24, 2014, 09:28:36 am »
0
Hører mere og mere til de her timed drops og de giver stadigikke mening for mig... Det ødelægger initiativet til at spille for at farme, det at rng faktoreren er så ringe at det er nødvendigt at ændre parametre for at noget lykkes vidner i større grad om at det ikke virker.

Dertil fører det til flere spørgsmål,  kun - fx skal man blive i samme game hele perioden så forsvinder igen initiativet til at lave runs og det hele begynder igen at virke som et dårligt MMO. Så længe trading også er så dårligt, itempoolen så stor bliver det jo umuligt at skabe sig en rimelig karakter hvis loot systemet er så ineffektivt. End ikke i diablo 1 var det så ringe som det er i diablo 3...

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 589
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm