Diablo 3: Reaper of Souls > Barbarian
Hjælp til Build af ww barb +300k dps
DreamWalker:
aaah ok, lidt langsom her til formiddag... sorry :) jamen så ved jeg slet ikke nok om de items du snakker om :) men fedt der stadig er værdi i dem, hehe
Spillede mest LoD må jeg indrømme, og da det blev kedeligt smed man bare en MedianXL mod på og så havde man et helt nyt diablo spil, når man så er nået langt nok i MXL, finder man ud af at der er sat online-play servers op til det, og så begynder man på ladderen der. Puha der der blevet brugt mange timer i d2 engine :)
mads-wm3:
Der er ikke BPs på samme måde i D3, som i D2 :) Så dmgen er rimelig meget lige til, det eneste er vidst, så vidt jeg forstår, at dine tornadoer ticker efter våbenspeed på din offhand, altså; jo højere attack speed på din offhand, jo oftere ticker de damage (en der har sat sig ind i det må gerne be- eller afkræfte det :P )
Men du kan da tage et kig i Gennemgang af stats - Affixes - Formler og se om der er noget du kan bruge :)
DreamWalker:
--- Citat fra: mads-wm3 efter April 03, 2013, 01:25:06 pm ---Der er ikke BPs på samme måde i D3, som i D2 :) Så dmgen er rimelig meget lige til, det eneste er vidst, så vidt jeg forstår, at dine tornadoer ticker efter våbenspeed på din offhand, altså; jo højere attack speed på din offhand, jo oftere ticker de damage (en der har sat sig ind i det må gerne be- eller afkræfte det :P )
Men du kan da tage et kig i Gennemgang af stats - Affixes - Formler og se om der er noget du kan bruge :)
--- Afslutning på citat ---
.
BP's regner jeg med står for break points, og dem er der da lidt af, for tornadoerne barbs smider... Ved dog ikke hvor meget de har at sige, men for en cmww wizz er de forskellige break points vigtige, så kan ikke se hvorfor de ikke skulle være lige så vigtige for barbs
Pecenetra:
Jeg skynder mig lige at redde mads-mw3 her ;)
Breakpoints i D3 er lidt mere komplicerede end som så fordi der er flere faktorer og man ikke længere er bundet af en fast frame rate som i D2 - der findes dog nogle break points for ww/tornado barb og den bedste måde jeg lige kan fortælle dig det på er at sende dig ind på denne side:
WW/Sprint aps breakpoints calculator
Ganske kort, du vælger hvilken type main hand du bruger/vil bruge og sætter den attack speed, og så vælger du din off-hand og dens attack speed. Derefter kan du under de 2 første kolonner se hvor meget attack speed du skal bruge for at ramme diverse break points for WW og for Sprint (også kaldet RLTW eller Tornado).. Jeg kan ikke lige huske hvilken det er folk typisk går efter, men bemærk at der også er en anden for når du er i Berserker form - og hvis du spiller godt har du en del tid i denne form så det er absolut værd at fokusere på at denne ramme et rigtigt BP.
Ticks er de såkaldt "slag" hvor en Tornado sender damage ud, modsat hvad nogen tror er tornado ikke en DoT (Damage over Time) som giver konstant damage og viser hver halve sekund hvor meget, i stedet rammer de sender de damage ud baseret på din attack speed - det samme gør sig gældende for WW som også sender damage ud i dens range baseret på din attack speed... En anden ting lige at notere sig er at; WW ikke gør 145% damage som der står i skill beskrivelsen men i stedet kun 48,33% damage, og en tornado gør 20% damage med hvert tick.
Det skyldes at damage værdien i skillbeskrivelsen er angivet som et helt sekund hvor begge skills vil lave damage 3 gange som minimum.
En anden type "bps" der tales om er CC-bp, som er din Critical Chance og dens mulighed for at holde WW/tornado kørende. 30% er hvor du begynder at kunne holde det kørende, 50% er sweet spot og 80% er konstant Berserker. Det hele afhænger selvfølgelig også lidt af hvor godt du kan spille og hvordan monster tætheden lige er, men dette er de generelle tal du vil kunne finde..
Ang. 300k Barbs, betyder det blot hvilken DPS der står vist ud for den damage (ofte også angivet un-buffed altså uden din Battle Rage, Overpower eller andet på), buffed vil de typisk ryge op på omkring 350k-400k i Damage.. Den reelle damage du gør når du slår vil være noget anderledes men på grund af alle de gange du rammer vil det tælle voldsomt op :)
Så er der selvfølgelig hele optimerings systemet hvor du går ud fra at damage bliver taget ud fra din mainhand (MH) mens attack speed bliver taget ud fra din offhand (OH) og du derfor har en høj damage våben i MH, og et høj attack per sekund i OH. Den højeste attack per sekund kommer som standard i daggers, men de maxer ud ved omkring 1,67 aps og du kan finde andre våben som kan nå de 1,65 aps.
Jeg går ikke ud fra at jeg behøver at gennemgå at en stor del af din skade kommer fra Critical Damage, og du skal sørge for at få meget af det, men jeg vil lige nævne at optimeringsmæssigt ligger det sådan at for hver CC bør du have 8 CD, det er der du vil få mest damage..
En anden ting er movement speed, mange snakker om 24% vs 36%, og der ligger det sig sådan at Sprint virker i 3 sekunder, og over de 3 sekunder laver den tornadoer baseret på din movement speed, og jo hurtigere du løber jo flere lave den, flest får du netop ved 25% movement speed (som også er cap), men fordi du sjældent lader Sprint løbe ud i alle 3 sekunder snakker man om at du får en ekstra tornado for hver 0,6 sekunder du har Sprint aktiv, om du reelt synes det er værd at få den lille ekstra 1% movement speed og den ekstra Tornado ind i mellem vil jeg lade være op til dig, jeg vil dog lige nævne at eneste mulighed du har for at få movement speed udover støvler er: Armor, Bracers og Pants.
Næstsidste ting (og så skal jeg nok lige stoppe), ang. dine skills så overvej Overpower - Crushing Advance for dens ekstra CC, istedet for din Threatning Shout.. Den ekstra CC er meget god når du vil op og ramme de 80% CC ;)
Og så slutter jeg af med at bede dig kigge denne tråd igennem som mit sidste forslag Forskellen mellem Emerald og Ruby i våben - det bliver ret relevant for dig ;)
Held og lykke med din barb :)
mads-wm3:
troede faktisk ikke det var sådan i D3, altså ligesom FCR i D2, hvor det var useless at have mere end lige præcis nok til et breakpoint... Men okay de ligger så tættere... ;)
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side
[*] Forrige side
Skift til fuld version