Diablo 3: Reaper of Souls > Build Guides
Witch Doctor DoT build til høj torment.
Aggie:
WD DoT(Damage over Time) build til Torment 1-6. Patch 2.0.5
Dette build er klart rettet mod de høje Torments og egner sig både til solo og multiplayer, buildet kræver at man er tålmodig til tider fordi man meget af tiden løber rundt og undgår at tage skade.
Skills
Aktive Skills
Haunt med Resentful Spirits så man hurtigere får dækket alle fjenderne.
Locust Swarm med Pestilence så man rammer alle mobs i nærheden med en cast.
Spirit Walk med Jaunt som kan redde en men også hjælpe til at lave ens nukes.
Soul Harvest med Siphon for at heale når man er nede på liv eller Swallow Your Soul hvis man ikke mangler det liv og dermed kan give mere damage.
Piranhas med Wave of Mutilation for at ramme flest mulige fjender og kunne caste skillen hurtigt igen eller Pirhanado for at lave lidt Crowd Control.
Op til dig, selv bruger jeg Summon Zombie Dogs med Life Link for at have noget til at tanke for mig. Men det kommer an på ens gear, for eksempel hvis man går rundt med en Homunculus og Tall Mans Finger så ville jeg skifte Zombie Dogs ud med Gargantuan med Bruiser for at have en ekstra tank samt have en som kan stunne for en.
Passiver
Creeping Death, er passiven som gør at Haunt, Locust Swarm og Pirhanas giver damage i 5 minutter frem for den normale tid og det er denne passive som gør at buildet virker så godt som det gør.
Spirit Vessel dels pga det redder en man gange men også grundet man kan spare 2 sekunders Cooldown på sin Soul Harvest
Grave Injustice for at yderligere sænke cooldown på ens Soul Harvest
Op til dig men selv bruger jeg Pierce The Veil men man kan sagtens bruge Gruesome Feast for en anden type ekstra damage eller Jungle Fortitude for ekstra Defense eller Fetish Psychophants for ekstra ”tanks” til at rende rundt for en.
Link til mine skills: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#ehUdlY!SeTW!ZaaZYb
Items
Buildet er yderst gear afhængigt da du SKAL bruge Jade 6 set bonus da det som gør at du laver tonsevis af damage er din Soul Harvest og så SKAL du også bruge Quetzalcoatl for at lave dobbelt damage. Det at du skal bruge den hat gør også at det er nødvendigt med en Ring Of Royal Grandeur.
Din damage får du fra din Haunt, Locust Swarm og Pirhanas i den rækkefølge, Buildet fungerer ved at du fyrer de 3 skills af og så går til mobs og fyrer en Soul Harvest af og så har du lavet det som svarer til 30 sekunder med Haunt, Locust Swarm og Pirhanas på en Soul Harvest og det er dette som Jade 6 set bonussen gør.
Head: Quetzalcoatl Den gør at din Locust swarm når affyret gør dobbelt skade helst med socket(diamant for cooldown reduction) og 6 crit chance, jeg tror at de fikser attack speed på
Shoulders: Jade Harvester's Joy optimalt med Haunt 15% damage og int, vit og cooldown reduction.
Gloves: Jade Harvester's Mercy selv satser jeg på Int med trifector da jeg tror de i fremtiden fikser attack speed på DoT skills. Ellers ville lidt cooldown her frem for attack speed være lækkert.
Bracers: Ancient Parthan Defenders som jeg bruger fordi jeg IKKE har fundet Strongarm Bracers som ville være optimalt da Pirhanas gør at de ville tage imod de 20-30% ekstra damage. Prøv at få nogle med Cold skills 20% og 6 crit chance og int
Chest: Jade Harvester's Peace det er op til den enkelte selv er jeg glad for armor og all res da det giver rigtig thoughness kontra vitality og %life som blot gør at man har en længere snørre. Dog er 3 sockets en nødvendighed som man fylder med topazer
Pants: Jade Harvester's Courage 2 sockets er nødvendigt og helst noget armor/all res og int, altid reroll den skill den roller med væk da man ikke bruger nogen af de skills den kan rolle
Boots: Jade Harvester's Swiftness med Movement Speed og int/all res/armor/vit
Belt: Hwoj Wrap pga dens secondary med locust swarm som bliver slowed ellers er Harrington Waistguard et godt bud pga dobbelt damage når du looter lig på jorden eller kister eller sten eller hvad det så end er. Og igen gå efter defensive stats.
Amulet: Rondals locket synes jeg er favoritten pga den har en okay høj pickup radius som secondary og så skal man blot finde en med crit damage og crit chance og int og average damage eller cold skills
Ring 1: Ring of Royal Grandeur pga secondary, ringen kan man kun finde fra en act 1 bounty cache
Ring 2: Stone Of Jordan helst med Cold Skills 20% og 30% elite damage og så crit chance 6 eller crit damage 50 og int
Våben: Sun Keeper med int/socket og så tæt på 30% elite damage som muligt da hvide mobs altid dør nemt.
Off-hand: Thing Of The Deep bruger jeg pga pickup radius så min Grave Injustice virker oftere. Men alternativer kan være Uhkapian Serpent for mindre damage til en selv eller Homunculus for at skifte sin Zombie dogs skill ud med Gargantuan.
Paragon Points
er pt. Paragon 412 og har fordelt mine point således:
Core: Max(25% under inventory og details i bunden ser du din movement speed) Movement Speed og derefter put alle point i Intelligence du kan eksperimentere ved at putte point i vitality eventuelt men undgå point i max mana.
Offense: max Cooldown reduction først for at kunne recaste din Soul Harvest igen så hurtigt som muligt og derefter putter du point i Crit Damage og Crit Chance, netop disse to skal hænge sammen, og jeg mener at balancen skal cirka være for hver 1% Crit Chance du har så skal du have 8% Crit Damage for at det giver mest mening. Attack speed rører vi ikke fordi det pt. Ikke hjælper en dyt på DoT skills
Defense: eksperimenter med denne tab, selv har jeg 40 point i Armor, 30 point i % life og resten i Life regen. Har ingen i All res pga det på et tidspunkt ikke giver nok til at det kan betale sig at have mere.
Utility: her ved jeg virkeligt ikke hvor jeg skal putte mine point for jeg kan ikke finde ud af om det som engang var rigtigt stadigt er, såvidt jeg ved så får man stadig ikke nogen life on hit fra sine DoT's så derved er de point spildt og det samme er vidst gældende ved Area Damage. Det er kun fra det første hit man kan få area damage eller life on hit så jeg tror de to er spild og af de to andre så vælger jeg først guld og derefter ressource cost reduction.
Eventuel follower
Denne follower stil bruger jeg faktisk på alle mine chars.
Jeg bruger min Enchantress pga hun har fået den folower item som gør hun ikke kan dø og derved er de skills hun fyrer af utroligt rare for mig og min evne til at overleve.
Follower Skill 1: Charm da den kan redde en hvis hun lige rammer eliten
Follower Skill 2: Missile Ward da den giver mest thoughness fordi den anden kun holder i 1 sekund.
Follower Skill 3: Disorient igen for at man kan undgå at blive ramt hvis hun rammer eliten/packen/bossen
Follower Skill 4: Mass Control er awesome når man vil i midten af en mob og fyre sin Harvest af og de alle er kyllinger
Items
Jeg har legacy items liggende med magic find og de items har min follower på så jeg får så meget mf som muligt.
Follower item: Smoking Thurible
Våben: The Tormentor pga den kan charme fjender hun rammer.
Amulet: The Ess of Johan så hun får fjenderne tæt på sig.
Ring 1: Nagelring med så høj mf som muligt.
Ring 2: Band of Hollow whispers pga dens Haunt evne.
Spillestil
Måden at spille på er at du går rundt og helst finder flere end en fjende og så fyrer en Locust Swarm af som så spreder sig til de andre i nærheden og så fyrer du omkring 3-4 haunts af mod klumpen af mobs og så en piranha bølge mod dem og så går du i cirka midten af mobs klumpen og fyrer din soul harvest af og sådan fortsætter du indtil mobs er væk. Ved hvide mobs er det ikke engang sikkert du når at fyre din harvest af. Dine zombie dogs kan sagtens dø så du skal være opmærksom på at hvis de er døde så recast dem så du har noget som kan distrahere fjenden.
Den sikre vej til succes med dette build er at sørge for at der er mange mobs i nærheden for så spreder haunt og locust sig hurtigere og når du fyrer din harvest af får du en masse liv. Selv plejer jeg at bruge min spirit walk for at komme i midten af en klump med packs og så fyre harvest af og ud igen. Er blevet meget nemmere efter at man nu kan gå igennem vægge som packs sætter.
Største svaghed er hvis man støder på alt for mange ranged elites. Disse kan godt gøre ret så ondt. Specielt hvis de samtidigt er gode til at smide ting på jorden som gør ondt, vigtigt at huske på ved freeze at Spirit Walk kan breake alle immobilize evner.
Link til mit armory
DonBonzini:
Har endelig fundet alle pieces til settet pånær chest, men jeg prøver at lære buildet at kende så jeg bruger bare jade helm, selv om det ikke er optimalt.
Så jeg kigger guides igennem for at finde et build som passer til mig.
Man har nogle spm. til hvad jeg skal rerolle på mine items?
Her er de og hvad skal rerolles:
DonBonzini:
Kadala gav mig chesten i går:-)
Så nu er settet komplet og helm er skiftet ud med quetzalcoatl, hvilket faktisk gjorde jade buildet spilbart! Prøvede t4 solo igår, og kunne oneshotte blue mobs, det var nice. Jeg kan dog ikke helt se udfra de damage numbers hvor meget damage jeg faktisk laver, men det er en del kan jeg regne ud:-)
Nu går jagten ind på en sun keeper, en bedre amu, soj og bedre bracers i første omgang og så kan jade items godt være rullet lidt bedre.
Jeg fik også rerollet mine items, så jeg nu har 2 sockets på pants og 3 sockets på chest, gloves fik 44% chd. Boots og shoulder har jeg ikke pillet ved, er der noget som skal skiftes på dem?
Takker for guiden, det har hjulpet her i starten:-)
DonBonzini:
Hov kan se at jeg skal rerolle shoulders til haunt damage:-)
DreamWalker:
Efter patchen igår, kan man roligt rulle til haunt damage på sine items igen. Wee min OH er god igen :D
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side
Skift til fuld version