Diablo 2 / LoD > Diablo 2 / LoD Generelt

Sværhedgrads ladder vs non-ladder

<< < (2/2)

MonsterPool:
Jeg har hørt det flere gange rundt omkring - også for lang tid siden, så det er ikke nyt for mig sådan set. Har dog aldrig set noget bevis om det.

Camelo:
Kom så med beviset, Pecenette ;D

Pecenetra:
Så alle atributer med Defense (AC), To Hit (TH), Hit Points (HP), Damage (DM) og Experience (XP) for hvert monster bestemmes ud fra følgende formel:

S*F/100

S er Stats og det som er angivet er monstrets værdi
F er en Faktor som følger et skema for monstrets levels

Her er et uddrag fra Monstats.txt som selvfølgelig indeholder Stats (tillykke til jer som regnede det ud af jer selv ;))

IdLevelminHPmaxHPACExpA1MinDA1MaxDA1THA2MinDA2MaxDA2THdiablo406427642787346277197313113257251IdLevel(N)MinHP(N)MaxHP(N)AC(N)Exp(N)A1MinD(N)A1MaxD(N)A1TH(N)A2MinD(N)A2MaxD(N)A2TH(N)diablo62642764271403462180220215190250200IdLevel(H)MinHP(H)MaxHP(H)AC(H)Exp(H)A1MinD(H)A1MaxD(H)A1TH(H)A2MinD(H)A2MaxD(H)A2TH(H)diablo94157715771403462180220215190250200
Har ændret lidt på hvordan det ser ud så det er lidt lettere at overskue.. Bemærk at stats er identiske flere steder, her viser det tydeligt at level afgør en hel del, på hell er HP faktisk sat ned..

Men det er nu ikke det afgørende, nu har vi bare stats for Diablo her, lad os så se hvad der sker med faktorerne:

LevelACAC(N)AC(H)L-ACL-AC(N)L-AC(H)402404907302405768596237271410593728401246945641040153956412241810LevelTHTH(N)TH(H)L-THL-TH(N)L-TH(H)404198101698419810169862661120625346611206253494101317823750101317823750LevelHPHP(N)HP(H)L-HPL-HP(N)L-HP(H)4021566117072156612276624421412265344214123537948842504541388425047217LevelDMDM(N)DM(H)L-DML-DM(N)L-DM(H)40253346253346623851703851709458771075877107LevelXPXP(N)XP(H)L-XPL-XP(N)L-XP(H)40129733655048129733655048623565134422016335651344220163946893422846342668934228463426
Igen har jeg fiflet lidt rundt med fremførelsen for at det skal blive mere overskueligt...

Men allerede nu er der 1 ting der falder i øjnene, "L-XX" og ja det står faktisk for "Ladder" og gælder ladder, single og TCP/IP spil, mens den uden, mens den uden gælder for alle andre spil; dermed altså b.net non-ladder..

AC(N) og L-AC(N) har ikke de samme værdier, og dermed benyttes en anden faktor på Nightmare til at regne monsters Defense ud på Ladder i forhold til non-ladder, og på HP fronten kommer forskellen ved HP(H) og L-HP(H).. Begge gange er tallet også større ved L-XX, altså har et monster mere Defense og flere Hit Points på Hell mode når du spiller ladder, single player eller lokalt netværk..

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version