Diablo 3: Reaper of Souls > Diablo 3: Reaper of Souls

Et spørgsmål om at critte

(1/1)

frisser:
Nu må jeg se om jeg kan formulere spørgsmålet rigtig.

Hvilken elementer indgår der, når man (spillet) skal udregne hvor meget man critter?

Grunden er, at jeg finder det mærkeligt med den forskel på næsten 2 ens karakterer.

En barb (afgået ved døden) crittede om 30 til 60 mill med enkelte spring op til 90 mill. Dmg lige over 1 mill + det løse.
Modsat en Wiz der "kun" critter 5 til 10 mill. Samme dmg.
Begge kører (kørte) T3 og T4 uden problemer. Har dog lagt mærke til, hvis jeg kan øge min attack speed på wiz, så kan jeg også øge de tal som kommer når jeg får den til at critte.

Mit spørgsmål er hvordan får jeg min wiz til at få samme høje tal. Hvilken ting skal jeg holde øje med og er det, det samme for alle karaktere?

 

Xenophon_:
For at svare på det sidste spørgsmål først, så er det korte svar nej. Nogle builds(chars) er bedre til at kontrollere mobsne(blind, stun, freeze, Black hole, pull, fear osv.), andre er bedre til ren dmg. Den første type er ofte i bedre kontrol, men måske langsommere en den anden. Den anden type derimod, giver som regel mere dps, men kommer måske oftere i situationer de ikke kan kontrollere(dør). En kombi er selvf. OPtimal. Skills er ikke lavet så de har en identisk effekt og set-items samt class-specifik items har forskellige opsætninger. Derudover er der forskel på om det er "one target" eller "multiple target" build.

Jeg bliver nødt til at stille mit "Crit" svar simpelt op før jeg kan forklare det bedst.

Crit chance = chance for at gange dmg op
Critical hit dmg = hvor meget din dmg maks kan ganges op.

Den dmg du laver afhænger af dit våbens dmg, samt anden +dmg tilføjet på ringe, amulet, off-hand.
Den samlede dmg du laver er ovenstående + attack speed, %dmg to elites, %elemental dmg, %skill dmg(charge/blizzard osv.), crit chance og crit hit dmg.

Dertil er der leg gems, hvor "pain enhancer" giver kæmpe dmg bonus for barb og monk, men ikke for en Wiz eller dh f.eks.

Dertil lægges bonusser fra sets og legendaries. f.eks. Raekor's 2 set bonus, hvor du får 100% ekstra dmg på første monster du rammer og Vile Ward skuldre, der derudover ganger din dmg op på baggrund af hvor mange du rammer.(Hvilket kan resultere i et enkelt stort crit scenarie, for med en gruppe monstre samlet og fin % Area dmg, så bliver det ondt...) Hvilket er en af grundene til at det build er så OP.
 
Derefter bruger den crit chance og crit hit dmg som jeg stillede det op ovenfor. Så det bliver både lagt i din dps OG brugt som udregner for hvor ofte du critter og hvad du maks kan critte. Dette betyder ikke at de som sådan giver dobbel op, men de har dog to virkninger, altså ret vigtig for din dps ^^

Det er ca. som jeg forstår det og jeg fralægger mig alt ansvar for korrektheden i mit indlæg :D

frisser:
Ok tak for svaret. Mere kompliceret end jeg troede, men tror nok jeg har forstået det.

Pecenetra:

--- Citat fra: frisser efter April 10, 2015, 11:57:55 am ---Har dog lagt mærke til, hvis jeg kan øge min attack speed på wiz, så kan jeg også øge de tal som kommer når jeg får den til at critte.

--- Afslutning på citat ---
Nu tjekkede jeg om du brugte Disintegrate eller Archon. Det specielle ved de 2 "stråler" er at de tæller din attack speed med. Så hvis du øger din attack speed så kan du øge damage-tallene på dem - du øger dog også hvad det koster at bruge disse skills over tid (ikke relevant for Archon strålen).

Men der er enkelte skills, typisk channeling (dem som du kan holde aktiveret i længere tid), der tæller attack speed med i numrene.


--- Citat fra: frisser efter April 10, 2015, 11:57:55 am ---Mit spørgsmål er hvordan får jeg min wiz til at få samme høje tal. Hvilken ting skal jeg holde øje med og er det, det samme for alle karaktere?

--- Afslutning på citat ---
Som Xenophon_ lagde ud så er det din skill damage-% som gør den mest markante forskel - på wizard bruger du eksempelvis Blizzard der står til 1075%, men det bliver fordelt over 12 så den tæller kun 89,5% hver gang. Disintegrate kan ramme de 890% som bliver delt over 2 så 445% per tal.

Barbar har flere skills som rammer med det hele på én gang, eksempelvis Hammer of the Ancients som gør 535% én gang, eller Furious Charge som nævnt der er 1075% på en gang plus bonusser. Barb er bygget omkring færre men hårdere slag.

Og så sidst nævnt så handler dem om bonusser til damage, så som Elemental skill damage, Skill damage til en bestemt skill, +damage og damage buffs såsom Magic Weapon og Marauder's Rage og så selvfølgelig critical hit damage. Der er også debuffs på monstre og flere små ting som kan påvirke din endelige crit tal på mobs, men fordi at nogen classer som wizards gør mere skade over tid, og andre som barbarian gør det kort og hårdt så måler man damage over tid, eller damage per sekund (DPS) og det er så det spillet kalder "Damage" og vi så kalder "sheet-damage", "profile-damage", "liste-damage" og mange andre ting.

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version