Diablo 3: Reaper of Souls > Diablo 3: Reaper of Souls
Sværhedsgrader i 2.0.1/RoS
GreatOne:
Faldt over denne tråd på eu forum, den omhandler hvordan sværhedsgraderne hænger sammen i RoS og 2.0.1.
Der faldt et par brikker på plads for mig, så tænkte at den skulle I da også lige se :)
Brugeren Nightshade gør det meget klart hvordan det hænger sammen og com manager Vaneras bekræfter :
If you are asking about the difficulty settings on patch 2.0 (PTR and RoS Beta) it works like this:
- Dynamic difficulty
Monsters level up along with your character, so if you have a level 1 character every monster is level 1 reguardless of the difficulty setting, when the character levels up so do the monsters.
This way you get more experience and have a constantly challenging game (depending on difficulty).
- Difficulty settings
In the new version, difficulty settings are independent on your playthrough (now you have to play on normal, nightmare, hell and inferno one after the other) in the new system you can choose the difficulty you want when you create the game (and if it is too difficult you can lower difficulty inside the game itself).
Difficulty settings are:
Normal
Hard
Expert
Master (unlocked when you reach level 60 with at least 1 character)
Torment 1,2,3,4,5,6 (unlocked when you clear act IV in PTR)
(if I remember correctly)
As long as you unlocked one difficulty setting with at least one character, then every other character will have access to the unlocked difficulty.
So if you unlocked torment difficulty with one character, you can even create a new level 1 character and start playing in torment difficulty.
I hope I've been clear enough.
Link til tråden : http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9751235649
Kort på dansk :
Sværhedsgraderne hedder :
- Normal
- Hard
- Expert
- Master (bliver først lukket op for på lvl 60)
- Torment (bliver også åbnet op på lvl 60. Oprindeligt blev der først åbnet op for denne på lvl 70, men blizz sørgede for at dem som kun havde PTR (max lvl 60) adgang også fik mulighed for at prøve den. Det kan være, at det bliver lavet om igen, så der først er adgang fra lvl 70 når RoS går live).
Det nye i RoS/2.0.1 er at sværhedgraden er dynamisk! Kort fortalt betyder det at, monstrene skalerer med din karakter. Eks. er du på lvl 12, så er monstrene på lvl 12. Jeg ser dette som en god ting, da monstrene konstant vil udfordre dig og udvikle dit gameplay.
Det betyder endvidere, at du kan starte en ny karakter på den sværhedsgrad du vil. Du kan feks starte en karakter på expert, hvis du gerne vil det. Du kan også starte en ny karakter på Master eller Torment fra lvl 1. Dette er bare forudsat, at du en gang har ramt lvl 60 (og måske lvl 70 når RoS går live) med en anden karakter.
Pecenetra:
Lyst til lige at kortfatte det på dansk - og lave en overskrift, så smider jeg det lige på forsiden :) det er da noget der er værd lige at fremhæve. Godt set og tak for bekræftelse.
Mike JezZ:
Du kan selv opleve det på PTR. Der prøvede jeg at lave en level 1 på Torment, han var næsten level 3 før han kom til Tristram :D
Pecenetra:
--- Citat fra: Mike JezZ efter Februar 18, 2014, 08:43:26 pm ---Du kan selv opleve det på PTR. Der prøvede jeg at lave en level 1 på Torment, han var næsten level 3 før han kom til Tristram :D
--- Afslutning på citat ---
Der har været spørgsmål om hvor vidt den +3 level forskel som der er på inferno nu også findes i den næste patch. Mange har gået ud fra at de på Torment var 3 levels højere end dig igen eller om de kun var buffet af %-er på liv og damage.
GreatOne:
--- Citat fra: Pecenetra efter Februar 18, 2014, 08:42:03 pm ---Lyst til lige at kortfatte det på dansk - og lave en overskrift, så smider jeg det lige på forsiden :) det er da noget der er værd lige at fremhæve. Godt set og tak for bekræftelse.
--- Afslutning på citat ---
Gør jeg gerne. Men det bliver nok først en gang i morgen aften :)
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side
Skift til fuld version