Diablo 3: Reaper of Souls > Monk
Attack speed vs crit chance
Ultimate:
Hvad er bedst at have på en monk? :)
Xenophon_:
Det kommer vel an på hvad din monk skal kunne :)
Mest af alt handler det bare om at finde en balance ud fra hvad du vil opnå, så det er lidt svært at skrive hvad der er bedst. Egentlig handler det bare om at spille og samle gear sammen indtil du har noget der passer sammen til et godt build, om det så er det ene eller det andet :)
Hvis det skal være en tank og kunne lave mobs crowd control(MCC), så betyder Damage Per Second(DPS) ikke nødvendigvis al verden, da den egentlig kun er til group play, andre spillere kan så fokusere mere eller rent på DPS imens du tanker og laver MCC, men attack speed(APS) er vigtig for at producere din skill ressource (spirit) så du kan bruge din skills oftere samt heal din monk igennem life per hit(udover life regen), samt at lande så mange slag som muligt for at MCC via skills fra skill tree eller skills fra gear, det kan være stun, blind, chill, freeze, knockback osv.
Til en god tank og MCC Monk hører også crowd control reduction(CCR) til dig selv fra 2nd stat på item, da det lader dig heal og selv MCC mere stabilt. Her er Ice Climbers det ultimative, men det gør så at du ikke kan bruge set item boots eller The Crudest Boots der giver dobbelt op på mystic ally, som jeg selv bruger. (Ice Climbers er også meget sjældne).
Hvis du hellere vil have en DPS monk og den skal kunne køre solo og især på T6, så er man nød til at fokusere meget mere på DPS og her betyder Crit hit chance (CHC) og Critical hit damage (CHD) næsten alt, da det booster din DPS enormt. Men du skal selvf. stadig have noget APS. Derudover er der "+% ele skill dmg", som man kan bruge hvis man fokuserer på et specifikt element, fire, Cold, poison, lightning, physical eller arcane.
Man kan ikke få alt, så man må finde en balance imellem CHC, CHD, APS og +% ele dmg.
Hvis du bruger 2x 1 hånds våben så stiger din aps, da 1 hånds våben er hurtigere, der findes dog et legendary 2 hånds våben(Flying Dragon) til monk med leg stat der booster APS.
PS. Jeg kan se du har Royal Ring Of Grandur uden at bruge den, da du har 3 forskellige set items gange 1 på. Den virker ikke på kun et item, dvs. den giver dig ikke bonus fra 2 set items, ved at have kun at have en på. Minimum er to items, der så giver dig bonus for 3 set items på Cains boots eller aughilds shoulder. Eller 3 gear items fra Raiment of a thousand storms, der så giver dig 4 set bonussen med RORG.
PPS. Mit eget build, som du kan se ved at klikke på mit battletag, er tank og MCC monk, så hvis du vil lave en DPS monk så må andre hjælpe dig mere med den del :D
Pecenetra:
Jeg vil sige at op mod 50% critical hit chance er det klart at foretrække, efter det synes jeg ikke det er så nødvendigt.
Men ellers afhænger det fuldstændigt af dit build, og hvad stil du kører, hvis du satser på crowd control eller hurtige spirit generering så er attack speed jo essentielt, men det modvirker dit Damage output med angreb. Som tommelfingerregel regel går jeg dog efter at komme over 2 attacks per sekund.
Men post dit build så tror jeg det er lettere at afgøre eller i hvilken sammenhæng du helt søger svar ;)
Xenophon_:
Ja, jeg prøver også at ramme ca. 50% Crit Hit Chance med alle mine builds, med paragon points inkluderet og helst en aps på over 2. Men det er jo også som slut produkt, når jeg har nærmest alt det rigtige gear og alt er tweaked.
Pecenetra:
Ved godt crowd control ikke er et decideret affix, men det er stadig en vigtig mekanik, derfor adskiller jeg dem altid som chc og cc...
Men ja 50% er godt, der for langt op til de 60-80% som ellers skal til for at gøre markant forskel.
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side
Skift til fuld version