Diablo 3: Reaper of Souls > Monk
Monk offhand spørgsmål
frisser:
Vil lige "stjæle" denne tråd, da mit spørgsmål på sin vis drejer sig om offhand.
Hvorfor er det så sjælden, at man ser en monk med skjold i stedet for våben nr. 2?
Grunden til spørgsmålet er, at ovre i afdelingen hvor rigtige mænd spiller, undskyld mener hardcore, der bruger jeg fortiden skjold på min monk. Kun fordi det giver et godt boost til mit liv og en del til dmg.
I afdelingen for tøsedrenge, undskyld igen softcore, der har jeg et våben offhand.
Kom bare til ar undre mig.
nogen der har et bud på hvorfor folk foretrækker våben frem for skjold offhand?
mads-wm3:
Fordi skjold ikke er særligt nødvendigt på SC :) jeg bruger også skjold på HC, men det ville jeg ikke gide på SC ;)
frisser:
Ok tak!
Egentlig det jeg selv havde tænkt på. Fortsætter de fleste så med skjold når de når inferno?
( er ikke nået så langt endnu, kun lvl 36)
mads-wm3:
Det kommer an på hvor meget surviability jeg får fra resten af mit gear på det tidspunkt :) Når jeg kommer op og får rigtigt godt gear, tror jeg måske jeg skifter til dual wielding :)
Pecenetra:
Som jeg har gennemgået det lidt i denne tråd: Blocking - og effekten bag blocking
Så er blocking aspektet ikke specielt interessant i Diablo 3 - det vil sige at det eneste du får ud af et skjold er dets armor attribute og affixes - typisk vil det sige resistance.. Det giver at man kan opnå en masse protection aka surviabillity..
Et våben derimod vil give en flad +15% attack speed (dual weapon boost) og typisk en række damage affixes..
Der er kun 2 ting på et skjold som kan give damage, Critical Hit Chance og main stats - det giver at skjoldets chance for at øge damage er ret begrænset - og på "kiddyplay"/"tøsedrenge"/softcore er det foretrukket at slå hurtigere ihjel og effektivisere sin kills per minut/time..
Mens man på hardcore satser defensivt først for ikke at miste sin character mens man farmer, og muligheden for defensive stats på våben er ret begrænset men der kan nævnes et par + stats affixes - enkelte kan få resistance, og så er der life generators som dog kræver man er aktivt i kamp..
Men det er den generelle årsag :)
Navigering
[0] Emneindeks
[*] Forrige side
Skift til fuld version