Diablo 3: Reaper of Souls > Monk
Sweeping Wind - mekanikker
(1/1)
Pecenetra:
For noget tid siden begyndte jeg at lege lidt med min monk, og i den sammenhæng har valgte jeg at holde fast i mit gamle build med Sweeping Wind og Thunderclap. Jeg blev klar over at det var blevet en meget populær kombination men flere brugte Cyclone runen i Sweeping wind og efter jeg fik noget critical hit chance kunne jeg sagtens se hvorfor.
Men jeg kunne ikke rigtigt finde ud af præcis hvordan denne skill virkede og jo mere jeg researched jo flere forskellige svar kom op.
Så jeg satte mig for selv at teste det, og her kommer så resultatet af alle de undersøgelser jeg lavede.
Skill beskrivelse:
Surround yourself in a vortex that continuously deals 20% weapon damage to all enemies within 10 yards. The vortex lasts 6 seconds and is refreshed each time you strike an enemy with a melee attack. Landing a Critical Hit has a chance to increase the vortex effect up to 2 times for a total of 60% weapon damage to nearby enemies.
Så tog min monk, registrede damage output med våben og så at jeg gjorde 26,6% damage, og det var vel og mærke med konstant damage. Så de 20% damage var ikke lige at se.
Det viste sig efter flere tests, optagelser, slow-motion afspilning og nedskrivning af data at sweeping wind damage tages direkte ud fra dps eller din Sheet Damage som står vist på karakter skærmen. den opdaterer endda med det samme du får en buff.
Det gør sig endda gældende hvad enten du bruger 1-hånds våben og skjold, et 2-hånds våben eller et 1-håndsvåben i hver hånd.
20% damage af din DPS vil Sweeping Wind gøre hvert sekund for dem som er i nærheden af dig, og Sweeping Wind tæller som Damage over Time skill og på fører derfor damage hvert halve sekund.
Hvis Sweeping Wind laver en Critical Strike vil tallet ikke blive gult dog - men blot stige i gennemsnits damage, ligeledes kan den heller ikke lave critical hits effekter. Dette er sandsynligvis både for at den ikke buffer sig selv til en stack 3, men skyldes nok også at den ingen proc koefficient har.
Sidst nævnte forklarer også hvorfor Life on Hit ikke virker på den, spørgsmålet er så om den kommer til det i RoS.
Ekstra Elemental damage virker til Sweeping Wind som det gør til din dps, du får den %-del af din våben damage som er physical damage lagt til din dps. Dog er Sweeping Wind i sig selv tilsyneladende element løs, + poison, lightning, fire eller cold skill damage havde ingen effekt på den.
Det havde +x% Sweeping Wind skill damage - og det gav en flad procent i forhold til de listede 20% som ventet.
Alt dette var meget passende med hvad man ellers kunne finde af info om Sweeping Wind med lidt kilde kritik og info efter patch 1.0.4.
Men når det kom til Cyclone var det straks en lidt anden historie.
Skill beskrivelse:
While your vortex is at the maximum stack count, Critical Hits have a chance to spawn a lightning tornado that periodically electrocutes nearby enemies for 26% weapon damage as Lightning. Each spawned lightning tornado lasts 3 seconds.
De var sværere at teste men er i virkeligheden meget simple:
Hvert halve sekund skyder tornadoen et lyn afsted (6 skud i alt og første ½ sekund efter det er skabt) som rammer alle monstre inden for ca. 30 yards - faktisk omkring en halv skærm længde.
Tornadoen skader 26% våben damage, hvis du dual-wielder afhænger damage af hvilket våben du svingede da du lavede tornadoen.
Tornadoerne arver direkte dit crit chance og crit damage og påfører dem som almindelig hits mod det antal monstre som nu rammes.
Tornadoerne arver også buffs med det samme selvom de er lavet.
+% elemental damage regnes med i din våben damage når tornado damage bestemmes.
+%lightning skill damage øger damage fra dem
+% Sweeping Wind skill damage virker på dem.
Det betyder dog at du ikke får ret meget ud af at have et high damage våben i mainhand og et hurtigt i offhand, medmindre du bruger en skill som kun anvender mainhand til at slå med.
Det betyder dog nå det kommer til et våben som Won Khim Lau så kan man i realiteten snakke om et våben med +20-25% i damage hvis du anvender Thunderclap til at spawne tornadoer med og de gælder også på dit andet våben - men det er ikke ensbetydende med at der ikke findes bedre alternativer.
Sidste ting er at Tornadoernes hits ikke tæller som dine hits da de arver proc koefficienten fra Sweeping Wind - så hverken Sweeping Winds eller tornadoerne kan lave stacks, nye tornadoer eller give liv tilbage fra LoH - de tæller dog alle med som "damage done" hvilket vil sige at lifesteal virker udemærket.
Er der andre punkter omkring Sweeping Wind I ønsker oplyst eller andre skills overhovedet så bare sig til :)
mikkel51:
God artikel omkring en fed skill!
Så vidt jeg husker er selve "sweeping wind" bare weapons dmg, så det er kun cyclones der påvirkes af eksempelvis WKL affixet 20% to lightning skill dmg - Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan du testede at cyclones direkte får dmg fra +dmg% to sweeping wind affixet. Ikke fordi jeg ikke tror det ikke påvirker den, men vil gerne se tallene hvis du har dem :)
Pecenetra:
Det var simpelt, jeg brugte et par hvide våben og ringe med minimum damage og crit chance. Fandt en hjelm med 7% damage til sweeping wind og så gik jeg ellers amok på 2 zombier. Med standard angreb så der ikke var andet skill forstyrrende.
Nå der så kom animationen at en tornado var det bare at løbe væk... Og så bekræfte at damage var konstant, det vil sige at de 6 gange de skød lyn af gjorde de samme damage og registree at ikke crits gjorde 570. Så smækkede jeg hjelmen på og straks gjorde de 610 i stedet. Det passer med 7% efter afrunding.
Sweeping wind i sig selv var træls at teste for jeg var mest interesseret i dual wield effekten, og den skiftede mellem 575 og 816, og det passede nogenlunde med 26% fra hvert våben... Men valgte i stedet at kigge på faktisk damage over alle 6 sekunder, og så fandt jeg at det passede med mellem 17-24% af dps eller ca. 20% i gennemsnit.. Prøvede det 6 gange mod 2 zombier, så 12 gange samlet.
Pecenetra:
Så blev Sweeping Wind også testet igennem i Patch 2.0, og den fungerer stort set på samme måde. Dog er der 3 ting der virkelig er værd at lægge mærke til:
1: SW har stadig ingen proc coefficient så den virker stadig ikke med LoH, kun Lifesteal.
2: SW bliver til Lightning damage når man vælger Cyclone-runen hvilket betyder at Ligthning Skill damage fungerer på den også og ikke kun de små tornadoer.
3: SW kan holde sig selv kørende - dvs at for hvert 0,5 sekund vil SW resette sig selv blot du er i nærheden af et monstre, eller du kan løbe forbi et objekt (vaser o.lign.)
Navigering
[0] Emneindeks
Skift til fuld version