Diablo 2 / LoD > PvM Guides

Apollo's Über smiter guide

<< < (2/5) > >>

OneBYOne:
Nu fik jeg læst guiden og her er nogle kommentare.

Citerede kommentare:


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Smiter er en af de få der kan solo Über Tristam, der dropper de dejlige Torchs.

--- Afslutning på citat ---


Her er jeg uenig, jeg er af den overbevisning at alle chars, som kan klare Hell uden at skulle bruge flere uger på det (en fra diabloii.net gennemførte Hell med en naked amazon ved at anvende de ting han kunne finde til merc, det tog ham et år, jeg ved ikke om han i snit spillede 0.5 timer om dagen, eller hvor meget han nu spillede) kan klare Tristram.

Der er dog nogle undtagelser. For det første:

Melee chars:

Her mener jeg, at de chars som enten har et angreb der ikke kan afbrydes, eller står stille når de angriber (eller begge dele) altid har muligheden for at kunne klare Tristram. (Så Charger er undtaget, men en Charger kan altid bruge Smite)
En melee char er en char, hvis physical damage vil leeche life, hvis man har brugt Life Tap. (Dermed er guided arrow inkluderet, så at kalde disse for melee chars er nok lidt forkert og de skulle egentlig mere hedde "ikke casters")

For at dette skulle kunne lade sig gøre er følgende ting påkrævet:
#1 Nok Health til ikke at kunne blive OHKO'ed (One hit knock outed), jeg er sikker på at 1200 hit points er rigeligt.
#2 Mulighed for at leeche mere pr. frame end monstrene skader. Da man aldrig rammer 1 gang pr. frame (selv en Bearsin rammer kun 1 gang for hver anden frame med maksimum fart), så er dette praktisk ikke muligt og det er den eneste grund til at ting, som resist, block og defense er vigtig, ellers ville health, skade og life tap være rigeligt, givet man kunne ramme 1 gang pr. frame (ramme og ikke blot angribe). Life tap er stadig en kæmpe fordel
#3 Skade, sørg for at skade nok til at man healer hurtigere end man mister hit points, min egen smiter gik altid mellem 300-600 liv og så fuld liv konstant under kampen i Tristram. Det er ikke praktisk muligt at skade så meget, at Tristram er overkommeligt rent tidsmæssigt for de fleste personer, derfor er Crushing blow vigtig.
#4 Da det ikke er praktisk muligt for de fleste melee chars at skade så meget, at man kan besejre Tristram bosserne hurtigere end de healer, så er end måde at prevent monster heal nødvendig. Mod bosser virker kun Poison og Open wounds og kun open wounds virker mod Mephisto og Lillith, så det kan lige så godt være Open Wounds hele vejen.
#5 Resist, Block og defense.

Dermed for, at en kriger af typen "ikke magiker" kan besejre Tristram er ca. 1200 hit points, Life tap (eller meget i life leech), skade og attack rating nok til at leech er tilstrækkelig effektiv, Crushing Blow, Open Wounds, Resist, Block og defense

Dette kan alle opnå og hvis man kombinerer med skills som Conviction eller Cloak of Shadows (her er der et rigtig billigt runeword til hjelme, som giver et højt level Cloak of Shadows, som ikke kun gør at minions holder op med at angribe (Bosser laver ikke nye minions når man står og slår på dem) men også reducerer defense betydeligt, så hjælper det gevaldigt på det faktum af, at angrebene er afhængige af attack rating og Bosserne er level 110 (gør dem meget sværere at ramme). Battle Cry er især god til Tristram.

Caster chars:

Her mener jeg de chars, som bruger evner der gør, at de ikke kan heale via Life tap.

Jeg mener, at alle casters kan besejre Tristram, hvis man erstatter nogle få ting, som jeg skrev i overstående, hovedsagen er, at man skal sørge for at bruge revive charges fra Harmony. Få skaffet ca. 8-12 Urdars og brug dem ikke kun som skjold, men også som de der skal give Crushing blow. Anvend Cloak of Shadows og saml alle Urdars via Teleport Charges ovenpå den Tristram Boss man har lokket frem. Nu kan Urdars meget lettere ramme, de holder rimelig længe på trods af man ikke har skeleton mastery til at booste deres liv og hvis de går væk fra bossen, så saml dem igen via en teleport, hvorefter man løber væk.

Herfra, så er det det samme, som med "ikke magiker" krigerne, dvs. Godt med Health (ikke nær så meget er nødvendigt), erstat life tap med revive, godt med skade, som er meget lettere at få med casters, Meteor og Blizzard er begge rigtig gode, men husk at hver Tristram Boss har sin egen immunitet, Meteor kan ikke skade Diablo og Blizzard kan ikke skade Baal. Crushing blow fra Urdars/Maulers/Gorebellers. Resist, Block og Defense. Cloak of Shadows / Dim Vision / Terror (især Howl) / Battle Cry er alle rigtige effektive mod Minions og/eller Bossen.

Så det er mit argument for, hvorfor jeg er uenig i dig, jeg er dog enig i, at Smiter er klart den mest effektive og letteste at besejre Tristram med. Netop fordi Smite er forholdsvis hurtig (lidt langsommere, end de hurtige melee attacks) og angrebet vil altid ramme. Nok kun en Bearsin kunne evt. gøre det hurtigere.

Her mangler der dog en vigtig ting, hvorfra får man fat i Open Wounds? Mod alle bosser undtagen Mephisto og Lillith kan Open wounds erstattes af Poison, som er meget nemt at få fat i, men mod Mephisto og Lillith er Open wounds nødvendige. Jeg ville nok vælge at lave 2 Malice runewords, den højeste rune denne kræver er ith. Giv den til en act2 merc (disse slår hurtigst) og lav en Iron Golem ud af den anden via charges, hvis man er necromancer, eller har metalgrid.


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---baseret på Crushing Blow skill

--- Afslutning på citat ---


Nu er crushing blow ikke en skill, som sådan, men er i samme klasse som Open Wounds og Deadly Strike.


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---* Fanaticism
Level: 30
Effekt: Øget skade, attack rating og speed.
Dette er den vigtigste aura du kan få

--- Afslutning på citat ---


Alternativt vil jeg faktisk foreslå Conviction. Især hvis man hellere vil bruge Zeal end smite, men også til smite.
Mephisto har level 20 Conviction, så hvis man har over level 20 Conviction er man imun overfor Mephisto's Conviction og det er især godt for en zeal/vengeance paladin da defense ryger godt ned. For slet ikke at nævne Vengeance / Auradins, hvor resist ryger ned.
Dermed behøves salvation ikke og man skal så sørge for at få attack speed et andet sted fra. For at tage højde for den ekstra skade fra Fana der forsvinder kan man blot makse Smite.

At få det hurtigste angreb (4.1 gange pr. sekund) er usandsynligt uden Fana, men det næsthurtigste er let at opnå, hvis man bruger Treachery og får lidt ekstra speed hist og her. (Især ens våben har ofte høj fart og hvis man bruger Phase Blade er det måske endda muligt at nå 6 frames angreb).



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---* Defiance
Level: 6
Effekt: Øger dit defence kraftig.
Dette er en god skill, men ikke bedre end Fanaticism, så derfor vil du aldrig bruge den, men
da den gør Holy Shield bedre, er denne aura meget vigtig.

--- Afslutning på citat ---



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Defiance er den eneste rigtig vigtige skill under Defensive aura, så det er 20
point.

--- Afslutning på citat ---


Jeg vil mene, at det er en overdrivelse, at Defiance ligefrem er meget vigtig, den er ikke essentiel trods alt.

Som nævnt ovenover, så så længe man healer mere pr. frame end monstrene maksimalt kan skade en pr. frame, så er der ingen fare og da smite er uninteruptable kan man ikke blive stunned af selv et meget hårdt slag.
Derfor kan det argumenteres for at ting, som defense og block egentlig ikke er nødvendige, men det er en idealiseret situation, fordi i princippet kan man ikke altid være sikker på at heale mere pr. frame end monstrene skader.
Dog er der f.eks. masser af hammerdins, som automatisk har 1 point i Smite til Holy shield og/eller Charge, som skifter det meste af deres udstyr og besejrer Tristram via 1 point i smite og deres Concentration aura. Disse har netop ikke invisteret i defiance og klarer det alligevel uden problemer.




--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---* Cleansing
Level: 12
Effekt: Forkorter tid med poison og curses.
Er god i Act 2 på normal, ellers er den værdigløs.

--- Afslutning på citat ---


Jeg er enig i, at den er værdiløs i forhold til formålet med guiden, men den er langt fra værdiløs generelt. F.eks. tag et kig på SSoG's guide på amazon basin, versionen hvor han anvender Cleanising + Insight er virkelig stærkt og man er stort set imun mod alt i spillet undtagen visse kombinationer af bosser/uniques og Tristram.

http://www.theamazonbasin.com/d2/forums/index.php?showtopic=67385&hl=abbot


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Sidst er der Resist, per 2 point, vil du få 1% max resist passivt og med +skill er 1 point nok til
5% ekstra max resist.

--- Afslutning på citat ---


Du skriver også at salvation er bedre end resist (indsæt element), men jeg er ikke helt enig du skriver netop selv det ang. maks resist, som jeg vil prøve at komme nærmere ind på nu. Især mod mephisto kan det være alle tiders at have mere end 75% lightning resist (efter conviction) og hver 2. point i resist (indsæt element) giver +1 til max resist. Derfor ville jeg f.eks. skifte max defiance ud med max resist lightning og tage Thundergods Vigor på, det giver så 10 + 10 = +20 max resist og dermed 95% lightning resist, hvis man sørger for at stacke mod Conviction.
Forskellen på 75% og 95% er ret nemt at se.
75% = 3/4, dvs. man modtager 1/4 skade, eller forstærker ens liv med en faktor 4 mod det bestemte element.
95% = 19/20, dvs. man modtager 1/20 skade, eller forstærker ens liv med en faktor 20 mod det bestemte element.

Dermed er 95% resist faktisk lige så godt, som 40% absorb (maksimum) og 75% resist (faktisk er 95% bedre, da absorb kun virker med 50% effekt (healer ikke) ved det første slag)

+skills booster ikke +max resist pasivdelen, så vidt jeg ved, derfor vil +skills aldrig give mere i maksimum resist.



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---* Meditation
Level: 24
Effekt: Øger dit mana regen
Ikke ligesom Prayer, koster den ikke mana. Når der ikke er lig omkring dig, er den nyttig.

--- Afslutning på citat ---


Jeg forstår ikke, hvad Meditation har med faldne monstre at gøre. Det må du gerne uddybe.



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Hvorfor ikke max Smite, det er jo en Smiter?
Jo, det kan man også, det giver ekstra skade, men dit main skade kommer jo fra en trigger
skill der hedder Crushing Blow.

--- Afslutning på citat ---


Egentlig, så giver max smite ca. 300% ED, så vidt jeg husker, hvis man anvender Fanatiscm / Concentration har man ca. 300-400% derfra også, desuden har man sandsynligvis også en del i strength for at kunne bære sit udstyr, 136 points.
Det giver 436% ED uden 20 points i smite og 736% med. Dermed vil 20 points i smite højst ca. fordoble ens skade, men hvis man også ting, som fortitude med, så snakker vi under 1/3del.
Det er stadig en del, men som du selv nævner kommer det meste skade fra crushing blow, indtil monstret er kommet ned t il et niveau, hvor smite giver mere skade. Derfor gør det ikke den store forskel, når man skal fjerne 0,6 millioner hit points om man giver 2500 eller 3800 skade med smite, når Chrushing blow tager det meste indtil monstret er så langt nede i hit points, at det er som at tale om spørgsmålet om at bruge 12 sekunder, eller at bruge 19 sekunder på den sidste del.
Især hvis Laying of Hands handskerne tages i betrægtning bliver forskellen på 1 point og 20 point i Smite næsten neglisibel.



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Vitality: Udgør hvor meget liv du har. Alle andre stats point skal smides her. Liv er utrolig vigtig,
du vil vel ikke dø hele tiden?

--- Afslutning på citat ---



Jeg er helt enig. Min første Smiter til Tristram var lavet på et meget lav budget, så han havde lige i omegnen af 850 hit points, så vidt jeg husker. Nu er det sådan, at selvom han havde maks block, så gav både Lillith og Mephisto's nærkampsangreb lige omkring 1000 skade. Derfor selv med life tap, så han kunne heale konstant, så skete det, at deres angreb gik forbi block og hvis de fik high roll, ja så røg der mere end maks hit points og er det lige gyldigt hvor meget life leech man har.
Problemet blev ordnet med et par charms og hvis jeg havde fortsat ville jeg nok senere have skaffet CTA til ham, men det er mere for at understrege, at leech, resist og block i sig selv er ikke nok.



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Smite, som altid rammer
(stortset)

--- Afslutning på citat ---


Smite rammer altid, medmindre brugeren og serveren er blevet desynched (lag), ellers hvis ens modstander har Assassin skill Claw Block.



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Crushing Blow er hurtigere til at fjerne bossers liv, end almindelig Smite skade. Den vil fjerne 12,5%
af et monsters liv, altså 1/8. Crushing Blow skal trigges og med brug af Smite, som altid rammer
(stortset), slår hurtig, så vil den trigge tit.
Samtidig med at Crushing Blow fjerner 1/8 af monsters liv, så giver den også skade fra dit Smite
slag, så selvom du har 100% CB, vil du også give ekstra skade fra dit Smite.

--- Afslutning på citat ---


Jeg synes ikke, at det er klart fremført, at % Crushing blow er sandsynligheden for at Crushing blow trigger.


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---De valg jeg har lavet er bygget på få ting:
Crushing Blow
Resistance
Life Tap

--- Afslutning på citat ---


Hvis jeg var dig ville jeg også tilføje open wounds til den liste. Første gang glemte jeg det selv og brugte 15 minutter på Duriel, fordi han healede næsten det liv tilbage, som Smite fjernede pr. slag, efter Crushing blow havde mistet sin effekt. Jeg craftede et blood belt, som fik 8% open wounds og så tog det ikke en gang 1 minut at bekæmpe Duriel i Forgotten Sands.


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Resistance er den eneste grund til at du kan overleve i Über Tristam. Mephisto elsker af bruge magi
og med hans Conviction aura smadre han ens resistens total. Man kan counter hans Conviction med
Salvation, men man vil miste sit ekstra attack speed og skade fra Fanaticism, derfor skal der bruges
en hel del resistance.

--- Afslutning på citat ---


Salvation behøver ikke at være nødvendig, men det er en rigtig god ide. Jeg brugte selv 4 socketed paladin skjold med ca. 20% resist i forvejen, fyldt med 4 Pdiamonds og så triggerede jeg Fade fra Treachery, hvorefter Smoke kunne bruges.
Mephisto's aura er level 20, jeg mener det giver ca. -100% resist, lad os sige Salvation giver tilsvarende +% resist, så vil man ende med ca. 90% resist.

Her kunne salvation erstattes af Kira's hjelm (selvom Guilliame er rigtig rar at have og der er også mange andre muligheder) og så skal der blot skaffes +30% fra resten af ens udstyr og så behøves salvation ikke.



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---::Armor::
Chains of Honor (4 Socket Body Armor)- Dol + Um + Ber + Ist
+2 To All Skills
+200% Damage To Demons
+100% Damage To Undead
8% Life Stolen Per Hit
+70% Enhanced Defense
+20 To Strength
Replenish Life +7
All Resistances +65
Damage Reduced By 8%
25% Better Chance of Getting Magic Items

Resist, Damage Reduced og +skill. Hvad mere kan man forlange? Den er ikke vanvittig dyr, men
der er ikke noget billigere eller bedre. Brug den!

--- Afslutning på citat ---


Hvis jeg skrev en guide ligesom din, ville jeg nok også vælge mellem dyre og billige ting. Men jeg ville vælge de billige ting ud fra, hvad jeg ville forestille mig den absolutte newbie ville have råd til.
Dvs. af billige ting ville jeg antage, at hvis man samlede alle hans ting ville han ikke være meget rigere end, at han havde et par Ko, eller pul runer.¨
Af alternativer til armor mener jeg klart, at Treachery er et rigtig godt valg, fade giver +60% resist og holder omkring 5 min., hvilket er rigelig med tid. Man skal dog huske at retrigger den, hvis man falder i kampen. Et bål i river of flame er rigtig god hertil.
Desuden giver Treachery +45% IAS, kig på den tyske speed calc og skift lidt udstyr, jeg fik det til at Laying of Hands + Treachery gav min Black Flail smiter rigelig med fart (3.5 angreb pr. sekund) på trods af, at han brugte Salvation mod Mephisto.

http://diablo3.ingame.de/tips/calcs/weaponspeed.php?lang=english



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Ja tak, Life Tap. Det er den eneste grund og den helt rigtige. Dracul er perfekt til en Smiter.
Hvis der er andre Gloves med Life Tap, så kan de også bruges.

--- Afslutning på citat ---


Der findes ikke andre ting der kan trigger Life tap på angreb, end Last Wish, Exile og Dracul. Der findes nogle ting med charges og heraf er det klart nemmest at få fat i en wand med life tap charges.
Jeg brugte selv life tap charges fra en wand købt hos Ormus i act3 (tror det var nightmare), det krævede dog lidt træning i at vide, hvis man skulle bakke ud for at recaste, men eftersom jeg for det meste havde en Necromancer med mig, som kastede life tap, var det ikke det store problem.
Den første person der offentliggjorde at have klaret Tristram på Hardcore havde gjort således med Iratha's set items, life tap wand, en masse resist og +liv ting og en masse Full Revs. Hans største problem var faktisk Baal og ikke Mephisto, hans historie står et sted på internettet.
Hvad der ellers er sjovt ved den historie var, at han valgte at lade Torch blive liggende på jorden.


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Verdungo giver dig mere Damage Reduced, jo mere du har, jo mindre skade tager du. Samt et
ordenlig skud Vitality, gør dem perfekte.

--- Afslutning på citat ---


Nu får din variant Open Wounds fra Dracul's, men det er vigtigt at gøre opmærksom på, hvor vigtig Open Wounds er. Derfor ville et Blood crafted bælte også virke rigtig godt.


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---så skal du have resist på dine boots. Det får du med Tearhaunch, som dog kun giver 10 til resist.

--- Afslutning på citat ---


Jeg lærte et trick på diabloii.net. Hvis man lader en level ~16-17 kriger gamble helt almindelige boots, så er det muligt, at få triple res sko, som kan have op til 30% af hver resist!




--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---::Shield::
Her er der 2 valg muligheder, der afhænger af ens våbenvalg.

--- Afslutning på citat ---


Her er jeg uenig, et godt gammeldags resist automod, Larzuk socketed, 4 perf diamonds paladin skjold er helt fint.



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---En Smiter er som sagt tidligere ikke crowd venlig og i starten er Smite ikke meget værd, da man
skal bruge sit Crushing Blow, der kommer på sit endgame equip. Derfor leecher man nærmest
igennem alle sine levels, man kan stun mobs med Smite, hvis man gerne vil hjælpe og ikke ligne
en doven leecher.

--- Afslutning på citat ---



Jeg ville personligt foretrække, at invistere 4 points i zeal og ellers give min paladin et 6 socketed ith ith ith ith ith ith (da +max jewels er blevet alt for dyre efter flere er begyndt på LLD), eller Civerb Cudgel mace, som våben



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Du kan også boostes hele vejen til Hell som lvl 1, ved at udnytte Baalbug.

--- Afslutning på citat ---


Hvis Baal bug skal nævnes, så synes jeg også, at det skal forklares i guiden.


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Duriel, hun skal bare pulles

--- Afslutning på citat ---


Nu er Duriel beskrevet, som Prince of Pain i diablo manualen og jeg er sikker på, at hvis Duriel er en hun, så skulle det være Princess of Pain, hvilket er et ret underholdende navn.



--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Mephisto's Brain droppes i portalen Furnace of Pain, hvor der gemmer sig en elite Izaul.
Der er en del mobs, hvor man enten kan have nogen til at clear hele vejen og en Smiter
til at nakke Izaul, eller en Sorc der tele sig hen til ham og lader en Smiter tage ham ned.
Her skal man også passe på Iron Maiden. Man har ingen chance alene, hvis der bliver kastet Iron Maiden på dig.

--- Afslutning på citat ---


Få fat i nogle confuse charges og kast dem på monstrene, selvom Oblivion Knights er immune, så vil de stadig angribe andre monstre, som har fået confuse på sig. Da de andre monstre er de meget meget hurtige lance maidens, så vil de ofte stå lige op af Oblivion Knights og i det tilfælde kaster Oblivion Knights altid Decrepify. Det er en af de få metoder til at undgå Iron Maiden de 3 steder i spillet man kan møde denne curse, men jeg har ikke selv prøvet den.
Desuden, men nogle teleport charges kan man hurtigt komme frem til Duriel og hvis man har invisteret et par points i Zeal og man ellers er forsigtig er det område slet ikke umuligt.

Fade og Cleanising er begge meget gode til fjerne Curses, så længe man er tilbageholden. Hvis en Curse varer i 30 sekunder og fade og cleanising hver fjerner 75%, så er der en fjerdedel af en fjerdel tilbage, dvs. godt 2 sekunder.


--- Citat fra: Apollo efter Januar 07, 2009, 08:58:18 pm ---Når man åbner portalen ind til Über Tristam, vil en af bosserne være fuldstændig udødlig, hvis de
andre er i live.

--- Afslutning på citat ---


Har jeg aldrig hørt om, hvad er din kilde til denne information?


Ikke citerede kommentare:

Jeg ville personligt ikke tøve med at smide en 4 points i zeal fra starten af og ikke først til sidst. En zealot er klart hurtigere til at møve sig igennem spillet, hvis man ikke har nogen der kan rushe en, end en pure smiter. Jeg ville tilgengæld bruge smite mod diverse bosser, hvis jeg enten finder et godt paladinskjold (høj smite skade) eller finder lidt crushing blow.

Det er usandsynligt, at nogen bliver level 99. Sigt hellere efter mere realistiske levels, som f.eks. antag en person giver x antal baal runs og på hvert y'ende baal run mister personen experience. Så regn ud hvad level det giver og byg ud for det.

Alternativt til ringe, ville jeg nok foreslå Raven frost, hvis man ikke bruger Kira for at have cannot be frozen.

Hvis du har permed dit spil (har haft åbnet i over 5 minutter) kan man godt rejoine, hvor spillet stadig er der (udføres på eget ansvar).



PS: Det er ikke for at være pivet, men det tog mig godt 1 time og 50 minutter at skrive det her. Det er lidt for lang tid efter hvad jeg ønsker at bruge, så jeg kan ikke garantere at jeg prøver at gøre mine svar lige så fyldest gørende i fremtiden beklager, håber dog at rådende stadig kan bruges.

Gerdi:
sikke mange flotte kommentare : )
men smite rammer altså kun 95%, og ike altid som du skriver OneByOne

MonsterPool:

--- Citat fra: Gerdi efter Januar 25, 2009, 06:18:53 pm ---sikke mange flotte kommentare : )
men smite rammer altså kun 95%, og ike altid som du skriver OneByOne

--- Afslutning på citat ---


Altså på battle.net står der således omkring hitrate med smite:
"Smite always hits a target in range, so Attack Rating does not matter when using this skill."
Link: http://www.battle.net/diablo2exp/skills/paladin-combat.shtml

Gode kommentarer til guiden generelt :)

OneBYOne:

--- Citat fra: Gerdi efter Januar 25, 2009, 06:18:53 pm ---sikke mange flotte kommentare : )
men smite rammer altså kun 95%, og ike altid som du skriver OneByOne

--- Afslutning på citat ---

Jeg er ret overbevist om, at det er en udbredt misforståelse at Smite har en cap på 95%.

Jeg kan ikke finde referencer lige nu, men MonsterPool's link er overbevisende nok, så er der vel som sådan ingen grund til at gøre mere ud af det.

Jeg husker, at sammenhængen er således:
Alle attack rating afhængige angreb går gennem "chance to hit" formularen, som tager højde for attack rating af angriber, defense rating af forsvaren og level forskel. Det er blandt andet derfor en level 9 stort set aldrig rammer en high level modstander med melee angreb, medmindre high level modstanderen løber.

Selve formularen har nogle begrænsninger, som siger, at hvis sandsynligheden for at ramme kommer under 5% sættes denne til 5%, hvis sandsynligheden for at ramme kommer over 95%, sættes denne til 95%. Sagen er bare den, at angreb som Smite og sikkert også Guided Arrow, slet ikke går gennem "chance to hit" formularen og har derfor ingen begrænsning på 95%.

Andre ting, som jeg mener fjerner anvendelsen af formularen er, hvis forsvaren løber (det reducerer også chancen for at blokere med en faktor 1/3), derfor, hvis modstanderens angreb afhænger af attack rating, så er det som regelt en meget dum ide at løbe. En smiter der løber mod en ww barbar fjerner stort set næsten alle sine fordele.

Gerdi:
Bah havde lige skrevet en lang fin post, men var åbent bart blevet logget af i mellem tiden :s
Er stadig ikke overbevist om, at smite skulle være en undtagelse med kun at ramme 95% :s søgte lidt, og kunne ikke finde noget om det.

Og ja det er rigtig nok, at ens level og modstanderens indgår i formlen for chancen for at ramme.

Vidste ikke at ens def ændrede sig når man løber (gør den det?) kun at block gjorde.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version