Diablo 2 / LoD > PvM Guides

Undead_Reaper's Soj Guide

(1/2) > >>

Undead_Reaper:
Undead_Reaper’s SoJ guide:

Forord:

Dette er en teknisk guide, baseret på hvad jeg har læst rundt omkring i krogene på nettet og på d3x, samt mine egne tanker/idéer og iagttagelser.
Jeg har brugt diverse calculators (block, fhr etc.) her på siden og den fantastiske (synes jeg) skill calculator de har ovre på diablofans.com samt standard lommeregneren der følger med Windows.

Siden dette som sagt er en teknisk guide, har jeg ikke selv lavet en character efter dette build i praksis  (i hvert fald ikke i skrivende stund), så i er velkomne til at rette mig og pointere jeg er helt galt på den.

Credit skal gives til de folk der har inspireret mig til at lave denne guide - jeg ser selv mine guides lidt som et remake af eksisterende guides, navnlig denne er inspireret af Søddreng12’s "Soj Guiden.. 1.13 LOD"


Indhold:

Praktisk anvendelse
Class
Level
Skills
Items
Mercenary
Opdateringer


Praktisk anvendelse:

Hele tricket er at få et quest-drop fra Andariel på nightmare, da dette har knap 7 gange højere chance for at droppe en SoJ end der er fra et normalt kill (hvor du har gennemført questen før). Grunden til det lige er Andariel på nightmare der er målet for timevis af endeløs farming, er at Andariel på nightmare kun kan droppe 3 forskellige unique ringe: Nagelring, Manald Heal og The Stone of Jordan. Andre boss monstre der kan droppe SoJ, kan derimod droppe flere unique ringe, ergo lavere chance for det er en SoJ, da der er flere mulige drops at “konkurrere” imod.

For at få et quest-drop hver gang, er der 2 krav:
(1) Du må ikke have gennemført Andariel questen
ergo
(2) Du skal slå Andariel ihjel i et spil lavet af én der har gennemført questen

Dette sætter nogle begrænsninger for hvor høj level din character kan blive (med mindre du virkelig har meget tid/keder dig) og dermed også hvilke items du og din mercenary kan bruge, da du ikke kan avancere videre end act 1 nightmare. Derudover kan du heller ikke gennemføre stat/skill/resistance quests på nightmare og hell (udover skill quest i act 1 nightmare), hvilket selvfølgelig er en hindring, men heldigvis en mindre én af slagsen, da Andariel ikke er så svær at slå ihjel på nightmare.

Din character kommer til at være specialiseret i at slå Andariel ihjel og vil ikke rigtigt fungere til så meget andet end at MF farme efter normal quality items, da Mephisto ikke er tilgængelig på nightmare med dette build.

Dette build vil jeg vove at påstå kunne fungere ret effektivt på HC. Om det decideret er dette build der er effektivt, eller om det blot er opgaven der er (for) let, burde det være ret svært at dø.


Class:

Sorceress er mit bedste bud til hvilken class du bør vælge, da hun har Teleport, gode muligheder for at opbygge en tilstrækkelig skade uden at være afhængig af items, plus hvis du dør, har du mulighed for at komme ned til dit lig ved hjælp af før nævnte Teleport (andre characters med Teleport får denne skill igennem items og vil således ikke lige så nemt kunne komme ned til deres lig).


Level:

Da vi er ret begrænsede angående vores level (ingen gider level farme mere end højst nødvendigt), men alligevel gerne vil have lidt til vores skills og muligheden for at bruge Ist runer, tager vi udgangspunkt i level 51. Dette giver os (med alle de quests vi kan gennemføre): 255 stat points, 55 skill points og 10 til alle resistanser.
Hvis man er fattig og ikke vil bruge Ist runer, kan man også lave dette build på level 41, hvilket blot bliver på bekostning af din pre-cast (se skill sektion).
At stige yderligere i level er altid en fordel og dette tilfælde er ikke anderledes. Andariel på nightmare er level 49 og de øvrige monstre du møder på vej ned til hende er level 42-43. Det vil sige, at et par levels ekstra vil forøge din overlevelse, måske ikke markant, men alt hjælper (om et monster rammer dig er baseret på monstrets attak rating og level imod din defence og level, ergo jo højere level du er, des mindre chance for du bliver ramt). Højere level vil også betyde et større potentiale for items, både angående styrke krav og de enkelte items der har stats baseret på din level.


Stats:

Angående stats har du lidt forskellige muligheder alt efter hvad du prioriterer mest.

Styrke:
Her bør du ikke sætte mere end hvad du har brug for til at bære dine items - det kan variere lidt alt efter hvilke items du vælger at bruge, 95 præcis hvis du vil bruge War Travelers (se item sektion).
- Det er nyttesløst at sætte mere i styrke, da du vil anvende skills/spells og disse får ingen bonus til skade fra din styrke.

Dexterity:
(1) Hvis du vil lave et meget defensivt build, bør du sætte nok point her til at opnå fuld block chance. Din effektive block chance er afhængig af din level, den block % der er på dit skjold og hvor mange point total du har i dexterity (det vil sige + dexterity fra dine items tæller med her). Tjek block calculatoren her på d3x for at på forhånd se hvor meget dexterity du skal have - hvis du senere hen stiger level, sæt da blot point i dexterity til du igen har fuld block chance.
(2) Hvis du ikke ønsker et meget defensivt build, behøver du ikke sætte flere point her, end det du skal bruge til at bære dine items.

Vitality:
(1) Til det defensive build, her smider du blot alle overskydende point.
(2) Hvis du ikke synes de få hit points det giver at sætte point her er det værd, se da Energy.

Energy:
(1) Til det defensive build er der brug for så mange point til Vitality som muligt, så du bør ikke sætte nogle point her.
(2) Hvis du ikke følger det defensive build, kan du roligt smide alle de overskydende point her.


Skills:

Personligt er jeg meget glad for fire Sorceress og til dette formål fungerer det også ganske udmærket:
(1) Andariel har på nightmare -50 fire resistance
(2) Fireball har ikke nogen forsinkelse tilknyttet ligesom Lightning og Frozen Orb, ergo kaster du lige så hurtigt som din Faster Cast Rate tillader.

Som jeg vil forslå skills:

Cold skills:

Frozen Armor: 1-X
Pre-cast
(1) 1 point her hvis du vælger at køre med Shiver Armor
(2) Alle dine resterende point.
Ice Bolt: 0-1
1 point hvis du kører med Shiver Armor, ellers 0
Frost Blast: 0-1
1 point hvis du kører med Shiver Armor, ellers 0
Shiver Armor: 1-X
Pre-cast
Alle dine resterende point, 0 hvis du kører med Frozen Armor.
- Forskellen på Frozen/Shiver Armor er ret lille, men på højere niveauer giver Shiver Armor en anelse mere % Enhanced Defense på bekostning af et par sekunders kortere virkningstid, men det koster 3 point at få adgang til Shiver Armor. Praktisk set svarer 10 point i Frozen Armor til 7 point i Shiver Armor, hvor Frozen Armor vil have 75% Enhanced Defence og virker i 228 sekunder og Shiver Armor vil have 81% Enhanced Defence og virker i 202 sekunder.
Alt andet: 0

Lightning skills:

Static Field: 0/1
Det burde ikke være nødvendigt at anvende Static Field med dette build, men hvis du lyster og gerne vil ofre et point på det, så smid 1 point her.
Telekinesis: 1
For at komme videre til Teleport.
Teleport: 1-X
(1) 1 burde være nok her, især hvis du har Insight på din mercenary.
(2) Hvis du ikke bruger Insight eller hvis du blot gerne vil være sikker på ikke at løbe tør for mana, kan du sætte nogle flere point her.
(3) Hvis du er den type der er ligeglad med defence, kan du eventuelt sætte alle dine resterende point her i stedet for i Frozen/Shiver Armor. Ikke anbefalelsesværdigt, men dog en mulighed.

Fire skills:

Warmth: 0/1
Man kan altid bruge mere mana regeneration, men hvis du vælger til din mercenary at bruge Insight, kan du vælge at spare et point her.
Firbolt: 20
Synergi til Fireball.
Fireball: 20
Dit primære angreb.
Fire Mastery: 1
Det første point her giver mest synergi per point, set i forhold til hvor meget/lidt du får for yderligere point (30% for det første, 7% for hvert point derefter).
Alt andet: 0
Da vi er ret begrænset af hvor mange skill points vi har til rådighed, er der ikke mulighed for at sætte point i Meteor - desuden burde det ikke være nødvendigt med mere skade, taget i betragtning hvem vi slår ihjel.


Items:

Angående items, er der altid mange forskellige kombinationer. Vi er lidt “heldige” vi er begrænset af vores level, da det udelukker nogle items. Men nok også lidt uheldige på samme tid.
Anyway, med udgangspunkt i level 51 ser mine forslag således ud:

Head:
(1) Tarnhelm (15 str)
+1 skills og 25-50% MF, kan muligvis være lidt dyr at købe hvis den har høj MF % (men gratis hvis du finder den selv). Bedste valg til level.
(2) Stealskull (59 str)
Hvis du godt kan lide det defensive build, har denne en ret god defence og med 30-50% MF får du det ikke bedre.
(3) Peasant Crown (20 str)
Hvis du gerne vil have +1 skills men nedprioriterer MF har denne en langt bedre defence end option (1) plus lidt Vitality og Energy oven i.
(4) Lore (runeword Ort+Sol, valgfri hat)
+1 skill, lidt Energy og noget lightning resistance, ikke det store, men burde være nem at lave selv.
(5) En 3 socket Death Mask (55 str) med 3 Perfect Topaz, eller 3 Ist for de rige
Ikke noget specielt at nævne ved denne mulighed, plain MF.

- Hvis du er mentalt dysfunktionel, kan du levele op til 62 på normal Baal-run og tage en Harlequinn Crest og lige smide in Ist i nu du er ved det… Dog har “Shako” har alt hvad man kan ønske sig til at MF’e, dette er et faktum.

Armor:
(1) Skin of the Vipermagi (43 str)
God defence, +1 skill, gode resistance og hele 30% Faster Cast Rate - socket den med en Perfect Topaz eller en Ist hvis du er rig, så har du en rigtig god armor. Dog kan den være lidt dyr at købe med høj resistance (men gratis hvis du selv finder den). Eventuelt opgrader den, hvis du ikke har noget imod at stige til level 57, så får du en hel del mere defence.
(2) Skullder’s Ire (97 str)
Ganske høj defence, +1 skill og MF, bedre bliver det næsten ikke, har et godt potentiale som Ethereal, da den også har Repair 1 Durability/5 seconds. Dropper desværre fra af Andariel, så kan være lidt dyr at anskaffe, især som Ethereal. Put War Travelers på mens du er i gang.
(3) Wealth (runeword Lem+Ko+Tir)
10 Dexterity er da altid rart (hvis du laver et defensivt build), 300% More Gold Find er en sød detalje, men hele 100% MF er svært at slå. Dette er til gengæld alt hvad den har at byde på.
- Her er 3 forslag til hvilken armor vi kan bruge til at lave vores runeword i:
Mage Plate (55 str)
Hvis du ikke kan finde andet, eller laver et build med lav styrke, er dette en god option.
Dusk Shroud (77 str)
Med lidt højere styrke krav kommer til gengæld også omtrent dobbelt så meget defence som ovenstående, godt valg til en medium styrke.
Archon Plate (103 str)
Højeste defence inden for rimelighedens grænser, smæk War Travelers på og nøjes med at sætte de 95 point i styrke.
(4) Que-Hegan’s Wisdom (55 str)
Udmærket defence, +1 skill, 20% Faster Cast Rate, 20% Faster Hit Recovery og 15 Energy oven i hatten. Den sender dig direkte fra 15 til 11 frames Hit Recovery, dog ikke mit førstevalg, da den mangler resistance/MF og hvis man anvender Sanctuary skjold, får man “kun” en reduktion på yderligere 2 frames til 9 frames total Hit Recovery. Ellers et ganske udmærket valg og kan erhverves ret billigt som regel.
(5) The Spirit Shroud (38 str)
Fast 295 defence er godt, men ellers kun +1 skill (Cannot Be Frozen er ligegyldigt), den fattige mands/kvindes valg (eller hvis du finder den selv).
(6) Angelic Mangle (36 str, sammen med 2X ring og amulet, 20 Dexterity og 100 mana set bonus)
Tag kun denne hvis du ikke kan få fat i andet, da den ellers er ganske uimponerende. Med ring og amulet har den dog lidt over 210 defence og 50 fire resistance.

Belt:
(1) Goldwrap (45 str)
MF er nom, ingen grund til at vælge noget andet,
(2) Upgraded Goldwrap (88 str)
Hvis du vælger at køre med War Travelers kan du roligt upgradere Goldwrap og nyde 25% mere plads i dit bælte.

- Level op til 80 på normal Baalrun og snup Arachnid Mesh med dens +1 skill og 20% Faster Cast Rate. Hop herefter ud fra 15. Etage, da din kæreste/kone/mand lige har forladt dig, da du bruger alt for meget tid på et spil.

Gloves:
(1)Chance Guards (25 str)
MF er nom, kan dog være lidt dyre med høj % MF, men der er en god chance for du selv finder nogen hen ad vejen.
(2) Magefist (45 str)
Hvis du vil have lidt mere til din skade, men mest på grund af Faster Cast Rate.
(3) MF gloves (str varierer)
Du kan muligvis købe et par af disse handsker hos en vender på nightmare, easy mode hvis du ikke har andet at tage på.

Boots:
(1) War Travelers (95 str)
MF er nom, plus lidt Vitality (også noget Strength at hente her, hvis du gerne vil lave et build der kræver meget styrke). Dog lidt nederen de kræver så meget styrke, men så igen, vi skal jo bruge vores stat points på noget fornuftigt.
(2) Tearhaunch (70 str)
Disse kan jeg meget godt lide, siden de har en okay defence, Strength, Dexterity og hele 10 All Resistances. Hvis du ikke kan lide War Travelers, er disse et ofte overset, men ganske udmærkede par støvler.
(3) Waterwalk (47 str)
Her er der defence, liv og Dexterity at hente.

Amulet:
(1) 40 MF (eller derover)
Min favorit, selvom det er et lidt svært valg med alle de andre amulets der også har deres fordele.
(2) The Eye of Etlich
+1 skill, plain and simple.
(3) Telling of Beads (The Disciple set)
+1 skill og lidt resistance, plain and simple, again.
(4) +3 fire skill
Plain and simple, again-again.
(5) The Mahim-Oak Curio
+10 til det meste er meget sødt, især 10% enhanced defence.
(6) Saracen’s Chance
Mest noteværdigt er mere til All Resistance end Mahim, dog ingen enhanced defence.
(7) Angelic Wings (sammen med ring X2 og armor, 20 Dexterity og 100 mana set bonus)
Ikke et særlig godt valg, da du vil miste 100 MF fra din armor. Giver dog +1 skill og 75 liv som set bonus.

- Level op til 67 og brug 3 gange hvad alle andre items i dette build er værd på en Mara’s Kaleidoscope. Smut videre og spil noget Minecraft.

Her er der nok at vælge imellem, men personligt vil jeg klart pege på min favorit, en amulet med MF.

Rings:
(1) Nagelring X2
MF er nom, desuden burde du finde et par stykker af dem (hvis ikke mange), så her får vi 30-60% MF med 2 af dem, ganske gratis endda.
(2) Angelic Halo X2 (sammen med amulet og armor, 20 Dexterity og 100 mana set bonus)
Ikke et særlig godt valg, da du vil misse muligheden for en anden god armor og miste valg muligheden med din amulet. Desuden giver de kun 20% mere MF end Nagelring maksimalt kan have. 2X 20 liv er trods alt noget du ikke får med Nagelring .

- SoJ: +1 skill vil ikke forøge din skade særlig meget, selvom 25% increased mana er sødt, vil jeg hellere have MF.
- Raven Frost: Dexterity har du ikke noget kritisk behov for mere af, Cannot Be Frozen påvirker ikke hastigheden hvorved du kaster dine spells og de 40 mana er da okay, men her vælger jeg igen MF.

Weapon:
The Oculus
Her er alt hvad dit hjerte kan begære som MF Sorceress: +3 skill, 30% Faster Cast Rate, 20 All Resistances, 50% MF og så lige lidt Vitality og Energy på toppen, alt sammen på level 42. Socket med 15 All Resistance jewel eller Ist til de rige

Hvis du leveler til 55 kan du tage en Heart of the Oak flail (41 str 35 dex), dog er denne en del dyrere end The Oculus, bevares, med 10% mere Faster Cast Rate, 10-20 mere All Resistances, 10 Dexterity og lige 15% Increase Maximum Mana, men det er så også de eneste ting der er at nævne på dette våben.

Weapon 2:
(1) 6X ist Crystal Sword (43 str)
Til dem der har råd, er dette det bedste MF våben du kan have på din switch. Plain and simple
(2) The Oculus
Det virker måske lidt dumt at have The Oculus både som dit primære og sekundære våben, men i tilfælde af du kører med Sanctuary/Lidless wall som dit primære skjold, kan du have et MF skjold som dit sekundære skjold sammen med de 50% MF der følger med The Oculus. Eventuelt put din 15 All Resistances jewel i den primære The Oculus og en Ist i den her for maksimal udnyttelse.
(3) Call to Arms (runeword Amn+Ral+Mal+Ist+Ohm Crystal Sword 43 str)
Til dem der leveler til 57 og gerne vil have det ekstra liv/mana/skill, er dette en mulighed, men dog langt fra en nødvendighed.

Personligt ville jeg tage option (1), især hvis jeg havde råd til det.

Shield:
(1) Sanctuary (runeword Ko+Ko+Mal)
En klar favorit til det defensive build: 20% Faster Hit Recovery, 20% Faster Block Rate, 20% Increased Block, 20 Dexterity og en sød, sød 50-70 All Resistances. Fra 15 til 11 frames Hit recovery, fra 9 til 7 frames Block Rate og omkring 90 point Dexterity sparet, er det svært at finde noget bedre defensivt skjold. Ikke super billigt at lave, men ret effektivt.
- 2 forslag til skjold at lave dette runeword i:
Scutum (71 str)
Valget hvis man vil have lidt lav styrke.
Dragon Shield (91 str)
Snup den her med 4% mere block og tag den sammen med War Travelers.
(2) Rhyme (runeword Shael+Eth, Grim Shield 58 str)
Gode defensive stats: 40% Faster Block Rate, 20% Increaded Block og hele 25 All Resistances - derudover også 50% Gold Find og 25% MF. Alt i alt et godt all-around skjold og ganske billigt.
(3) Lidless Wall (58 str)
God defence, +1 skill, 20% Faster Cast Rate og lidt plus til mana. Oldies but goldies og koster ikke det store, desværre kan Andariel ikke smide den her, øv øv.
(4) Splendor (runeword Eth+Lum, Grim Shield 58 str)
Op til 300 defence, +1 skill, 10% Faster Cast Rate, lidt til mana og mana regeneration og til sidst 50% Gold Find og 20% MF. Tag denne her hvis du har et 2 socket Grim Shield og du ikke kan lide Rhyme.

Hvis du leveler til 54 og smider en masse i styrke, kan du tage en Spirit Monarch her - hele +2 skill,  25-35% Faster Cast Rate, 55% Faster Hit Recovery, 22 Vitality, lidt mana og 35 Cold/Fire/Poison Resistances. Meget sødt alt i alt, bare ærgeligt det kræver minimum 156 Strength at bære det.

Shield 2:
(1) 3X Ist skjold
Det dyre valg, men også den højeste MF på level 51.
(2) Rhyme (runeword Shael+Eth, valgfrit 2 socket skjold)
Det lidt billigere valg til et MF skjold, i tilfælde af du kører med Sanctuary/Lidless Wall som dit primære skjold.
(3) Valgfrit +1 skill skjold
Hvis man kører med Call to Arms er +1 skill rart til at forøge ens pre-cast.

Hvis man kører med Spirit Monarch som sit primære skjold, øger det dermed også muligheden for 1 ekstra Ist til option (1) eller endnu en Spirit Monarch i stedet for option (3).


Mercenary:

Da vi er lidt begrænsede her, er der 2 forslag: Act 2 Defensive eller act 2 Combat.

Defensive:
Her for du gratis 180% Enhanced Defence (på lvl 51, når han altså aktiverer sin aura), hvilket forøger hans egen og din overlevelse. Måske lidt overkill taget i betragtning af vi kun befinder os på nightmare, muligvis et godt valg vil hvis du ikke kører med Insight og gerne vil have meget defence.
Combat:
Giver en god synergi med Insight og kan heale rimeligt heftigt.

Personligt hælder jeg mest til konceptet om, at det er mere effektivt ikke at blive ramt, end at heale sårene bagefter. Lidt en smagssag måske, siden det er lidt easy-mode at slå Andariel ihjel her.

Angående items er mest nævneværdigt hans lidt begrænsede styrke (131). Hvis man blot anvender ham som mana batteri med Insight, er det ikke den store hindring - der er alligevel ikke så meget for ham at lave, andet end lige at slå det Fire Immune unique monster ihjel du møder på vejen ned mod Andariel, hvis du vel at mærke vil bruge tid på det.
Skal han alligevel have nogle ting han kan bruge, er der disse forslag (og hvis du kan få fat i dem Ethereal er det kun bedre):

Head:
(1) Vampire Gaze (58 str)
God solid 252 defence, 6-8% Life Leech og 15-20% Damage Reduction, alt hvad din mercenary kan ønske sig (mangler dog Faster Hit Recovery). Oldies but goldies med god grund.
(2) Rockstopper (43 str)
God defence, 30% Faster Hit Recovery, lidt forskelligt til resistance og 10% Damage Reduction.
(3) Crown of Thieles (103 str)
God defence, 9-12% Life Leech, 50 til liv og 33 Fire Resistance. Tag den på grund af dens Life Leech hvis du ikke kan få fat i de to ovennævnte.
(4) Undead Crown (55 str)
Okay defence, 5% Life Leech, ellers ikke andet at se her - til de fattige (dropper fra Andariel).
(5) Wormskull (25 str)
Endnu værre defence end den forgående, 5% Life leech - hvis du ikke kan finde andet (dropper også fra Andariel).

Hvis intet andet haves, så put noget med høj defence på ham, gerne Ethereal.

Armor:
(1) Stone (runeword Shael+Um+Pul+Lum, Archon Plate 103 str)
Fantastiske stats til enhver mercenary: 60% Faster Hit Recovery, virkelig høj defence, 16 Strength og 15 All Resistances. Lavet i en Ethereal Archon Plate og med hans Defiance aura ligger den på minimum 6027 defence, maksimum 8583.
(2) Shaftstop (92 str)
God defence - endnu bedre som Ethereal - 60 liv og hele 30% Damage Reduction. Oldie but goldie.
(3) Duress (runeword Shael+Um+Thul, Archon Plate 103 str)
Ikke super billig, men ganske gode stats: 40% Faster Hit Recovery, plus til skade, god defence og lige 30 Cold Resistance og 15 All Resistances på toppen.
(4) Smoke (runeword Nef+Lum valgfri rustning)
Hvis du ikke har andet, er denne da sød, men heller ikke mere end det. Billig at lave, men det er også det eneste positive at sige, 50 All Resistances er langt overkill til formålet.
(5) Skin of the Flayed One (50 str)
5-7% Life Leech, ellers ikke noget at se på, dropper dog fra Andariel.

- Fortitude bør også lige for en god ordens skyld nævnes. God defence, plus til damage, liv og 25-30 All Resistances kan man ikke galt med. Kræver dog level 59 og er ikke i den billige ende.

Hvis intet andet haves, så put noget med høj defence på ham, gerne Ethereal.

Weapon:
(1) Insight (runeword Ral+Tir+Tal+Sol)
Level 12-17 Meditation aura er nom til alle der bruger mana, en acceptabel skade er godt og hvis han endelig skulle få det sidste slag på Andariel, skader 23 MF ikke. Desuden billig at lave.
- Forslag til våben
Bill (95 str)
Ikke så meget her at nævne, andet end at din mercenary allerede kan bruge dette våben på level 31.
Bec-de-Corbin (133 str 91 dex)
Kræver at du stiger 2 levels yderligere så din mercenary får lidt mere styrke (med mindre du bruger en Perfect Amethyst i hjelm/armor, eller bruger Stone armor), til gengæld har den knap 25% mere maksimum skade. Hvis du kan få fat i den Ethereal har den 10 lavere requirments og kommer dermed ud over problemet med styrke, plus 50% mere basis skade på våbnet.
(2) Honor (runeword Amn+El+Ith+Tir+Sol, Bec-de-corbin 133 str 91 dex)
+1 skill er okay til hans Defiance aura, okay skade, 7% Life Leech og 25% Deadly Strike er da sødt. Billig at lave hvis du har en 5 socket Bec-de-Corbin, dog samme problem med styrke som ovenover - her har du ikke muligheden for at lave dette runeword i en Bill, da en Bill højst kan have 4 sockets. Igen, som Ethereal, bliver det nemmere og bedre.
(3) Blackleach Blade (72 str)
Acceptabel skade, 8% Life Leech. Kan bruges hvis du ikke har andet, dropper dog fra Andariel.
(4) The Meat Scraper (80 str)
Mindre maksimal skade end Blackleach Blade, 10% Life Leech, 25% MF. Dropper også fra Andariel.
(5) The Battlebranch (62 str)
Bunden af bunden, men har dog 7% Life Leech. Kan erhverves hos Andariel.

Ellers tag et våben med så høj maksimum skade som muligt, eventuelt med 1 Amn rune socket i for lidt ekstra Life Leech.


Opdateringer:

1.1:
Lavet korrektur
Praktisk anvendelse: Tilføjet note omkring HC
Level: Tilføjet diskussion omkring level
Items: Tilføjet Skullder’s Ire
Mercenary: Tilføjet diskussion omkring mercenary, tilføjet note om Fortitude.

Pecenetra:
En enkelt lille fil i sætningen her:

--- Citér ---Dog har “Shako” har alt hvad man kan ønske sig til at MF’e, dette er et faktum.

--- Afslutning på citat ---


Jeg undrer mig dog over hvorfor du slet ikke nævner den armor som en mulighed, den ligger inde for samme kategori som du nævner, og den kan fåes ethereal:
Skullder's Ire
Russet Armor

Body Armor Class
Defence: 634.4-732
Durability: 90
Required Strength: 97
Required Level: 42
+1 to All Skills
+160-200% Enhanced Defense
Magic Damage Reduced by 10
Better Chance of Getting Magic Items 1.25-123.75% (Based on Character Level)
Repairs 1 durability in 5 seconds

Ang. Merc, hvorfor så ikke  Act 2 Combat, Prayer aura er jo ret lækker i synergi med Meditation fra Insight.. Holder både dig og merc i live, ret let.. Det er heller ikke nødvendigt med mere end 2k defense på nightmare..

Undead_Reaper:
Tak for feed-back.

Jeg kan jo kun sige til mit forsvar, at jeg simpelthen havde glemt alt om Skullder's Ire  :o

Laver lidt opdatering af det her om snart, med lidt diskussion omkring mercenary etc.

Pecenetra:
Så lidt ;)

De kan jo smutte alle de der små detaljer.. Hvad med en barb, hvordan vil du bygge ham til opgaven?

Undead_Reaper:
Joh, jeg ville jo nok være fristet til at sige, at jeg ikke ville lave en barb lige til den her opgave.
Det ville dog være lidt imod koncepet om, at der altid er flere muligheder for at løse en opgave.

Som jeg har prøvet at fremhæve med denne guide, er der mange kombinations muligheder angående items til en "low level" sorc - til en barb ville det jo nok se lidt ens ud, dog med noget mindre FCR.

Man ville nu sagtens kunne lave et build med en barb, men man ville højst sandsynligt ikke (læs mellem linierne, man kan ikke) gøre det lige så hurtigt som en sorc, da barben mangler teleport

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version