Diablo 2 / LoD > PvP Guides

"Ultimate" Public pvp Bad mannered team.

<< < (2/2)

Gerdi:
Det er altså nogle rigtig fede svar du skriver! : )

Det kan godt ske at, det virker, men jeg tror stadig ikke på, at det virker bedre (eller endda lige så godt, ved jeg ikke) som andre gode 2 vs x combos.

Og nu når det er bm, så frygter jeg for, at man vil møde en del abs mod vulcano (det er fire dmg ikke?) og vil aldrig rigtig se en ele char som den ultimative bm char, desværre.

Kan godt være det var en ret tarvelig sammenligning med dig og ultima1, undskyld, var bare halv irriteret over skeeters post. Ved ikke om det er ham, fra diabloii, har aldrig rigtig brugt den side, da jeg dengang jeg spillede d2 syntes at deres trade regler var ret dårlige :/

OneBYOne:

--- Citat fra: Gerdi efter Januar 29, 2009, 02:15:40 pm ---Det kan godt ske at, det virker, men jeg tror stadig ikke på, at det virker bedre (eller endda lige så godt, ved jeg ikke) som andre gode 2 vs x combos.

--- Afslutning på citat ---

Jojo, det er skam også fair nok, men så længe du ikke uddyber hvad du præcist hentyder til og forklarer, hvorfor du mener dette, så kan jeg ikke rigtig forholde mig til det.




--- Citat fra: Gerdi efter Januar 29, 2009, 02:15:40 pm ---Og nu når det er bm, så frygter jeg for, at man vil møde en del abs mod vulcano (det er fire dmg ikke?) og vil aldrig rigtig se en ele char som den ultimative bm char, desværre.

--- Afslutning på citat ---

Se det er netop en af de smarte ting ved Volcano, den er 50% fire damage og 50% physical damage. Din problemstilling er dog stadig meget relevant, for der er to aspekter.

#1 Naturligvis kan ildskaden fuldstændig absorberes, blot via Rising Sun amulet + resist, men den fysiske del kan aldrig fjernes helt, medmindre Volcano er i meget lavt niveau og modstanderen har tilstrækkelig med damage reduced by X items.

Dette er derfor endnu en god grund til at anvende en druide der faktisk lader sine +skills booste Volcano, da den fysiske del dermed aldrig kan fjernes fuldstændigt.

#2 Et andet meget interessant aspekt, som, så vidt jeg ved, aldrig før er blevet dokumenteret, er hvor vidt to angreb der rammer samtidig tæller for et enkelt angreb. (Som mange nok ved kører spillet over 25 billeder pr. sekund, to angreb kan godt ramme i samme billede, især med mass effect attacks er det slet ikke så usandsynligt, når disse blot kommer fra flere spillere)
Hvis angrebene separeres, så vil Volcanos fysiske del aldrig kunne fjernes helt givet man har nok skills deri, hvormed denne altid vil stunne pga. mind blast. Tilgengæld, hvis ildskaden og den fysiske skade tæller, som et totalt angreb, så hvis man kan uden at mindste ildskaden, absorbere alt skaden og dermed få lavet 100% damage to life, så kan man netop få det til at gå ud med den fysiske skade, fordi disse er i forholdet 50%/50%.
Når nu dette er sagt, så tvivler jeg kraftigt på, at man med maksimum 50% resist, eller 25% absorb (reducerer skaden tilsvarende, som det maksimale physical resist kan, nemlig med 50%), kan få nok fire absorb til, at man kan omdanne alt skade fra Volcano's ild til liv og det er endda hvis spillet ikke separere angrebene, hvilket jeg tror er tilfældet.

Dvs., givet spillet separere angrebene og man kan skaffe 50% physical resist + 50% fire resist (eller 25% fire absorb) og så have nok integer absorb til at fjerne alt resterende ildskade (hvormed denne nøjagtig går ud med den fysiske skade), ja så indrømmer jeg gerne, at man godt lave et modtræk mod min model.

Men hvis spillet, som jeg tror, ikke separere angrebene, så er der ikke meget at gøre, så snart nogle +skills er på banen.

Edit: Det er desværre ikke muligt for mig at redigere i mit oprindelige indlæg, så derfor poster jeg lige denne note her og håber det er muligt når nogen ser det, at den evt. kan blive smidt ind i guiden et sted.

Jeg er kommet i tanke om, at der faktisk er en måde, hvorpå det er muligt at få nok heltals magical damage / absorb og heltals physical damage reduce, at man ikke modtager skade fra en +skill boosted Volcano fra en Druid. Dette gælder dog udelukkende sorcs, der kan gøre dette med en god del damage reduced + f.eks. rising sun og så level 40 energy shield. Dette er dog ikke noget at være bekymret over, da sorcs er nok den heldigste class der kan modstå taktikken fordi:
#1 Sorcs giver elemental skade, dermed kan deres skade reduceres til noget der gør, at det blot er et spørgsmål om tid før man vinder.
#2 Både Assassins og Druids er specielt gode mod Sorcs og disse er faktisk ærketyperne på anti sorc krigere.
#3 Selv med energy shield på, vil mind blast altid stunne pga. knockback stunner hvad der svarer til 1 recovery animation for den pågælende kriger (undtagen for leap, hvor der er tale om 2 recovery animationer) og ved at smide bone prison bagved kan selv en sorc med høj hit recovery hverken wsg væk, eller nå at få tid nok til at få et teleport ind og slippe væk på den måde, da druiden vil have telebombed og gjort kål på sorceren, som vil kunne mærke tornados og derfra være konstant stunned. Selv hvis sorc skulle nå at få et teleport ind, er minblast stadig locked og et hurtigt skift til boneprison og derefter mind blast igen, ja så er det usandsynligt, at den sorc bliver ved med at være så heldig at kunne undgå druidens telebombing.

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version