Diablo 2 / LoD > PvP Guides

Ursa Major

<< < (2/3) > >>

OneBYOne:

--- Citat fra: shokholm efter Marts 02, 2009, 06:12:03 pm ---Vil prøve på at lave en Ursa Major/Bearsin, men ved ikk om nogle ting vil fungere.
Build indtil videre:

Hjelm: Guilame
Armor: Duress
Wep 1:3 soc Runic Talons of Quickness (Shael+Shael+Jewel of Fervor)
Wep 2: Chaos
Handsker: Dracul
Bælte: Verdungo
Sko: Goblin Toe
Ring 1: Raven
Ring 2: Bk/angelic??
Amulet: Highlord/angelic??

Og skills:

Claw Mastery 20
BoS/Fade 20
Venom 20
SM 20
Weapon Block 20??

Så hvilket sæt ring/ammy ska jeg bruge?
Virker Weapon Block i Bearform?
BoS vs. Fade?


--- Afslutning på citat ---


Generelt set, så er det ikke en pvp-char du har her og du vil få huk mod de fleste nogenlunde velbyggede modstandere med et langt mindre budget, men sådan er det jo med alle shapeshifters og de kan stadig være meget sjove, når man endelig fanger et mål, som man også kan klare i en nærkamp.

Selv med 12,5 angreb pr. sekund, så virker Crushing blow ikke særlig overbevisende godt i pvp sammenlignet med mange andre ting.

Du skal i hvert fald ikke makse de skills du skrev.

BoS - bruges mod modstandere der generelt vil holde sig væk fra dig, hvormed du er nød til at fange dem. Her må du via items sørge for nok resist osv. for at kunne holde deres angreb ud indtil du fanger dem. Her kommer også det store problem ind, teleport er til enhver tid langt hurtigere end hvad nogle krigere kan løbe, gå, eller charge, det er en simpel udregning om hvor mange teleportationer man kan lave pr. sekund og hvor stor ens skærm er i yards, sammenlignet med hvor mange yards/sekund man kan løbe. Teleport vinder stort set altid, hvis ikke altid. (Muligvis vil teleport tabe, hvis man har full trang på, da vampires har elendig cast rate).
Mit bud er helt klart, at du skal tage nok i BoS, så du sammen med en hvilken som helst udstyrskombination, som du vælger at bruge, kan løbe hurtigere end serveren kan følge med og desynche din kriger. Jeg vil tro, at 12 yards / sekund er et godt bud at sigte efter. For yderligere informationer omkring hvilke formler du bør bruge, så se her:
http://strategy.diii.net/news.php?id=551
Der skulle du finde det meste af det du har brug for, så du kan se, hvor mange skill points du skal komme i BoS.

Venom - venom virker i 0,8 sekunder på hell og du angriber 12,5 gange pr. sekund, der skal ikke meget udregning til at se at adskillige af dine angreb blot ved starte venom forfra, da denne ikke kan nå at få givet hele sin skade på den tid der er mellem hvert af dine angreb. Dette virker måske skidt, men faktisk skal du jo regne med modstanderen har maks block og høj defense, så det kommer sikkert til at passe meget godt og denne skill kommer sandsynligvis til at være en del af din hovedskade, hvilket desværre gør dig yderst sårbar overfor poison length reduced og poison resist.

SM - Jeg vil foreslå, at du vælger SW og giver maks i Mind Blast. Du kan så hele tiden have Mind Blast på højre museknap og det vil være en stor hjælp, når din SW (som kun bruger de skills du har på højre/venstre museknap) Mind Blaster en modstander, så de #1 faktisk bliver stunned af dine low damage angreb og #2 kan fanges af dig. Jeg tror du skal ud af bear form før du kan recaste en SW, men uden SW's mind blast er din kriger ikke meget værd, så du er nok nød til at have Beast på skift og skal ikke regne med at kunne bruge Battle Order af den grund. Du kan vidst ikke engang bruge BO i bear form, så medmindre du er frisk på at skulle løbe tilbage til kisten en del gange og lave lidt udskiftning af våben, så skal du ikke regne med at have BO på i dine duels.

Weapon Block - skal du ikke bruge, jeg forklar hvorfor nedenunder og hvis du skulle bruge den, så skulle den i hvert fald ikke makses, ca. 60% er helt fint, fordelen ved Weapon Block er jo ikke, at den blokere særlig ofte, men at den blokere meget mere end, hvad et normalt skjold kan.

Fade - Afhængig af din mængde af damage reduce, som du har i forvejen og antallet af dine +skills, så sørg for at tage nok i Fade, således at med dit anti barb / smiter udstyr har 50% damage reduce. Fade er også god at have når du skal stacke dine resist mod f.eks. en FoH paladin, men da resistsstigningen falder med antallet af investeret skill points, så skal du sandsynligvis ikke makse den.

Ang. dual claw. Du skal endelig ikke bruge dual claw, du ødelægger selve det smarte ved denne kriger, nemlig de 12,5 angreb pr. sekund. Du skal kun bruge 1 claw, nemlig Runic Talon of Quickness, med shael shael shael, bruger du en chaos ryger din angrebsfart ned på noget ekstremt lavt og du vil aldrig kunne angribe en modstander hurtigere end at denne kan komme ud af hit recovery.

Hvorvidt du så skal gå efter block eller ej er ikke helt let, for hver gang du blokere er det adskillige angreb, som du ikke får fyret af (selvfølgelig givet du havde været i hit recovery er det lidt ligemeget), mit råd er nok at lade skjoldet være den mest fleksible del af dit build. Sørg for at have nok dex, så du har maks block med evt. stormshield, så kan resten af dit damage reduce komme fra fade, husk endelig ikke at løbe mod barbs, men gå, selvom du sandsynligvis er fuldstændig chanceløs i sådan en kamp alligevel, så gør det således, at du i det mindste faktisk har maks block og noget defense. Mod en orb sorc kunne du f.eks. anvende det skjold med en ca. 60, mener jeg det er , cold absorb, så med nok stacked resist ville den sorc ikke kunne røre dig. Det bliver dog stadig meget svært for dig at fange vedkommende. Sådan kan man fortsætte 4 ort monarch mod FoH og hvad der ellers må være, men det vil jeg lade dig om, hovedsagen for enhver godt forberedt char er, at gennemgå de potentielle modstandere, se på deres styrker og svagheder, finde modstræk mod deres styrker og udnytte deres svagheder. Du skal dog regne med at nogle modstandere har styrker du ikke vil kunne finde modtræk mod (f.eks. en druid der fjerner din SW hurtigt og ikke tillader, at du får resummoned for derefter at teleportere ovenpå dig og Nado dig) og mange vil selv udnytte dine svagheder (poison resist, hurtige angreb pga. din elendige hit recovery, sørge for at have teleport, så du ikke kan fange dem, hele tiden bliver omkring dig, så du ikke kan nå at desynche ordentligt, fjerner din SW med det samme, så du ikke kan bruge mind blast, men stadig holder sig omkring dig, så hvis du fjerner bear form ville du blive slagtet).

En evt. god måde at kunne få mulighed for at resummon SW er at anvende Enigma, den giver både et boost til run speed (sammen med nogle 40% f r/w sko (du skal ikke bruge goblin toe, hvis du jagter en modstander) kan du komme op på rigelig speed boost fra items) og når du fjerner bearform kan du teleportere væk, resummon, skifte til bearform igen og så er du klar. Du skal dog ikke regne med at du kan bruge teleport offensiv, det tager en del frames at skifte til og fra bearform og det ville overraske mig, hvis nogen der gjorde deres bedste ville blive stående i nærheden af dig længe nok til, at du kunne gøre det.

Camelo:
Jeg laver lige den grumme thread revival her.

Bliver nødt til at høre, hvad 'Ursa Major' dog er for et udtryk? Nogen der kender? :)

mads-wm3:

--- Citat fra: Camelo efter Juni 16, 2011, 12:09:28 pm ---Bliver nødt til at høre, hvad 'Ursa Major' dog er for et udtryk? Nogen der kender? :)

--- Afslutning på citat ---


.... Ursa Major er latinsk for "Store Bjørn", du ved, stjernebilledet ;)

Camelo:
Javel. Så blev jeg det klogere. Jeg sad jo og forestillede mig en Major ved navn Ursa eller noget. Men jeg kunne selvfølgelig have googlet.

Pecenetra:
Du var tættere på end mig, min første tanke var force major...

Nogen navne er dog ganske kreativt fundet på :)

Men hvad kalder man så sorc-bear med auras?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version