D3X Guide: Legacy of NightmaresMed patch 2.4 kom et nyt sæt kaldet Legacy of Nightmares (LoN), som er anderledes end dem der tidligere har været i spillet. Det betyder også at opbygningen er anderledes end vi hidtil har set, og at en del kommer lidt vild i den proces. Så her er en lille mini-guide til at komme igang med det sæt og åbne for mulighederne i det.Legacy of NightmaresSelve sættet består af 2 ringe som har været med os længe men ike rigtig budt på noget spændende. Det er dog blevet ændret og nu tilbyder sættet en bonus damage og damage reduktion per ancient-type udstyr man bærer. Så jo flere ancient dele man kan finde jo stærkere bliver man.
Det betyder så at alle muligheder ligger åbne for hvordan man ønsker at spille da der ingen krav er til skills, elementer eller sågår karakter-klasse og hvad vi ellers har set af begrænsninger fra andre sæt. Derfor er der naturligvis mange som gerne vil prøve kræfter med det og både sætte noget unikt op eller prøve et af de mange builds som er dukket op omkring sættet.
Item klasserDet vigtigste at forstå omkring LoN er at der er 3 typer af items i et build, det er der også i alle andre builds, men forskellen har ikke været så stor på dem som den er nu. De 3 klasser er henholdsvis: Sæt-items, Skill-items og Boost-items:
Sæt-itemsDen simpleste del nemlig det sæt som du bruger til at booste din karakter, i tilfælde af LoN de to ringe.
Skill-itemsItems som booster din(e) skill(s). For LoN er dette også dine build-skabere, hvor det for andre sæt er selve sættet som bestemmer det
Boost-itemsItems som booster din karakter bedst og mest til at kunne klare mere.
Hvorfor dette er vigtigtEt build består altid af en main skill som er den der definere buildet, og typisk er dit hovedangreb. For de øvrige sæt er det defineret ud fra selve sættet hvad du skal bruge for at aktivere dine bonusser og så videre. For LoN er det dog anderledes da LoN bygger på Skill-items som gør en særlig skill eller effekt særdeles stærk. Uden disse items fungerer opsætningen ganske enkelt ikke for LoN, disse items er så afgørende at de ikke kan skiftes ud.
Boost-items derimod er frit tilgængelige og har mange alternativer og er for almindelige sæt oftest optaget af selve sættet, så ting som skuldre, hjelm, bukser, bælte og støvler. Hvis et item ikke giver noget specielt til hovedformålet i dit build er det typisk et boost-item. Det kan være ekstra defensivt eller offensivt.
PrioriteringenNår du har styr på hvilken type items de forskellige er, så kan du begynde at sætte dit build op. Skill-items er items som du skal have, og det er ligegyldigt om de er ancient eller ej, de skal bare være der, for at det hele fungerer, og ofte er der 2-3 af disse items. Det gælder for så vidt også for selve ringene da det er sæt-bonussen som du er ude efter først og fremmest.
Det betyder at øvrige items, de såkaldte Boost-items i første omgang skal besættes af ancient items, uanset hvilke det er (så længe det ikke er 2 dele af samme sæt), og så selvfølgelig bedst mulige, indtil du kan finde det korrekte boost item i ancient udgave.
Siden der typisk kun er 5 items som skal være af en bestemt type. Så har du 8 dele som du relativt let kan få ancient bonus fra, og dem som er bekendt med additiv stacking af multiplier vil vide at jo længere du kommer op, jo mindre betyder den næste. Damage stiger faktisk kun 11% ved at gå fra 8 ancient items, og op til 9 ancient items. Så er dine skill-items pludselig meget mere værd, og derfor afgørende for at alt fungerer selvom de ikke er ancient.
Er der yderligere spørgsmål, kommentarer eller konkrete eksempler er det alt sammen velkommen.